صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۶
کد خبر: 6468
گزارشگر: 213
۱۷۹۱
۰
۰
۳
یارانه های دیگر ماه دوم پاییز چیست

جزییات یارانه بعدی آبان/تحولات یارانه ای از آذر ۱۴۰۰

جزییات یارانه بعدی آبان/تحولات یارانه ای از آذر ۱۴۰۰
در حالی که وعده تحولات یارانه ای و احتمالا افزایش مبالغ یارانه ای دولت از آذرماه سال امسال است، پس از پرداخت یارانه بنزین به مبلغ ۵۵ هزار تا ۲۰۵ هزار تومان به ۶۰ میلیون ایرانی در شب گذشته، یارانه بعدی ماه جاری نقدی خواهد بود.

به گزارش آسیانیوز، پس از پرداخت یارانه بنزین به مبلغ ۵۵ هزار تا ۲۰۵ هزار تومان به ۶۰ میلیون ایرانی در شب گذشته، یارانه بعدی که دولت واریز خواهد کرد یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی است. این یارانه هم تا دو هفته بعد پرداخت می‌شود.

--------------------

بیشتر بخوانید:

زمان واریز و «جزییات» یارانه معیشتی آبان
--------------------------------------------------

شب گذشته یارانه معیشتی آبان ماه واریز شد و اکنون مشمولان منتظر پرداخت یارانه بعدی هستند.

پس از پرداخت یارانه بنزین به مبلغ ۵۵ هزار تا ۲۰۵ هزار تومان به ۶۰ میلیون ایرانی در شب گذشته، یارانه بعدی که دولت واریز خواهد کرد یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی است. این یارانه هم تا دو هفته بعد پرداخت می‌شود.

 

 --------------------

بیشتر بخوانید:

اعلام خبر «مهم» دولت رئیسی درباره افزایش «مبلغ یارانه ها» در سال ۱۴۰۱
-------------------------------------------------------------------

تعداد خانوارهایی که این یارانه را می‌گیرند مشخص نیست اما تعداد کل کسانی که به گفته سازمان برنامه و بودجه یارانه بنزین دریافت می‌کنند حدود ۶۰ میلیون نفر است.

خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه‌نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج‌ نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت می‌کنند.

از بین این تعداد حدود هفت میلیون خانوار وام یک میلیون تومانی کرونا را دریافت کردند. اقساط این وام از یارانه آنها برداشت می‌شود.

تجارت نیوز نوشت یازدهمین قسط از پرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی از حساب سرپرستان خانوارهایی که این وام را دریافت کرده‌اند، این ماه کسر می‌شود.
 
اما پس از آن احتمالا در آذر ماه یارانه‌های واریزی کمی متفاوت از روند گذشته باشد.

هفتم مهر ماه امسال بود که روزنامه همشهری نوشت: اگرچه عده‌ای معتقدند ترکیب دولت رئیسی در کنار وعده‌های انتخاباتی او احتمال محقق‌شدن تغییرات در نظام پرداخت یارانه را جدی‌تر می‌کند اما کسری بودجه و منابع مالی مورد نیاز برای اجرای این طرح‌ها همچنان محل سؤال هستند، علاوه بر اینکه براساس اظهارات پیش از انتخابات رئیسی، احتمالا باید تا پایان فصل پاییز در انتظار وقوع تحولات یارانه‌ای بمانیم.

در چند روز اخیر نیز رئیس سازمان برنامه درباره یارانه‌های حمایتی دولت بر تغییر روش آن به شکل موثر تاکید کرده است. اما آیا این تغییرات از آذر ماه کلید می‌خورد؟/


https://www.asianews.ir/u/44l
اخبار مرتبط
مدیرعامل سازمان هدفمندی با اشاره به نهایی سازی کارآمد ترین نظام پرداخت رفاهی و پرداخت یارانه به سرپرستان خانوار که باعث بهبود رفاه جامعه و فاصله طبقاتی می‌شود، از تدابیر رفاهی و گنجانده شدن یارانه در لایحه بودجه ۱۴۰۱ خبر داد.
در حالی که محسن رضایی از ابتدای دولت از طرح افزایش یارانه ها حمایت کرده است، حال گفته که آذرماه خبرهای خوب برای مردم دارد که باید دید تحقق این وعده ها چگونه صورت خواهد گرفت.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، گفته است براساس تحلیل‌های اطلاعاتی٬ حمله سایبری به سامانه‌های سوخت در ایران کار آمریکا، اسرائیل و یک کشور خارجی دیگر بوده است، اما او تا پایان تحقیقات در این زمینه نمی‌تواند به صورت قطعی ابراز نظر کند.
یارانه معیشتی طبق روال ماه‌های گذشته ۱۰ آبان ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود و مبلغ آن براساس تعداد اعضای هر خانوار واریز می‌شود.
پنج روز پس از بروز اختلال در شبکه توزیع سوخت ایران به دلیل حمله سایبری، کماکان ۲۲۰۰ پمپ بنزین به سامانه هوشمند وصل نشده‌اند و در بسیاری از جایگاه‌ها خبری از بنزین ۱۵۰۰ تومانی هم نیست؛ این در حالی است که بسیاری از مردم به دلیل عدم توان خرید بنزین آزاد نگران هستند.
در حالی که اخباری مبنی بر حذف یارانه ثروتمندان و ازدیاد مبلغ یارانه کم درآمدها از بحث های داغ این روزهاست که احتمالا تا پایان پاییز مشخص خواهد شد، معاون حقوقی وزیر اقتصاد پیش‌بینی کرد بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی یارانه ۴۳۰ هزار تومانی به خانوارها پرداخت شود!
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره آخرین وضعیت حذف یارانه افراد پردرآمد و پرداخت آن به افراد کم‌درآمد توضیح داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید