صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۹ آذر ۱۴۰۰ / ۱۸:۰۳
کد خبر: 6954
گزارشگر: 213
۱۱۵۰
۰
۰
۳
ائتلاف عربستان به تاسیسات سایتی ایران حمله کرد

خبرگزاری خارجی از بمباران «سایت مخفی سپاه پاسداران» خبر داد

خبرگزاری خارجی از بمباران «سایت مخفی سپاه پاسداران» خبر داد
ائتلاف نظامی بین‌المللی به رهبری عربستان سعودی امروز سه‌شنبه، ۹ آذر، اعلام کرد که یک «سایت مخفی» متعلق به سپاه پاسداران جمهوری اسلامی را بمباران کرده است.

به گزارش آسیانیوز، ائتلاف نظامی بین‌المللی به رهبری عربستان سعودی روز سه‌شنبه، ۹ آذر، اعلام کرد که یک «سایت مخفی» متعلق به سپاه پاسداران جمهوری اسلامی را در صنعا، پایتخت یمن، هدف قرار داده است.

شبکه تلویزیونی حکومتی در یمن در خبر خود به جزئیات این حمله و محل مورد نظر اشاره نکرده است.

-----------------------------

بیشتر بخوانید:

محمدبن سلمان در انتظار مسی و رونالدو!+عکس

------------------------------------------------------

به نقل از رویترز، این ائتلاف در عین حال از انجام حملات هوایی برای بمباران مواضع «مشروع» و نظامی حوثی‌های یمن در صنعا خبر داد. ائتلاف از غیرنظامیان خواسته که اطراف مواضع مورد هدف قرار گرفته تجمع نکنند و به اهداف احتمالی نیز نزدیک نشوند.

در مقابل شبکه تلویزیونی المسیره در یمن که حوثی‌ها آن را در اختیار دارند، گزارش داد که ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در سه نوبت فرودگاه صنعا را هدف حمله هوایی خود قرار داده و همچنین در جریان حمله‌ای دیگر، یک پارک هدف قرار گرفته شد.

 

----------------------------

بیشتر بخوانید

«امیدواری» نسل جوان عربستان به آینده/آوازه «آزادی های انسانی» و گردشگری پس از اقدامات محمدبن سلمان
--------------------------------------------------

حملات روز سه‌شنبه یکی از چندین حملاتی است که ائتلاف بین‌المللی در شهر پرجمعیت صنعا انجام داده است.

حوثی‌های مورد حمایت ایران هم از زمان مداخله عربستان سعودی در جنگ داخلی یمن به دفعات با استفاده از پهپاد و موشک نقاط مختلفی را در خاک عربستان مورد حمله قرار داده‌اند.

این درگیری به عنوان یک جنگ نیابتی بین عربستان سعودی و ایران تلقی می‌شود.

حوثی‌ها اکنون در حال انجام حملاتی در مارب، آخرین پایگاه شمالی دولت به رسمیت شناخته شده بین‌المللی و همچنین در مناطق دیگر در یمن هستند.

در هفته‌های اخیر درگیری‌های نظامی در چندین جبهه در اطراف شهر استراتژیک مارب که یکی از مناطق نفت‌خیز و تحت کنترل نیروهای دولت یمن است تشدید شده و در این جبهه‌ها هزاران نفر از نیروهای دو طرف کشته شده‌اند.

دفتر امور پناهندگی سازمان ملل در مورد امنیت ساکنان مارب و بیش از یک میلیون آواره‌ای که در سالهای قبل به این منطقه پناه برده‌اند، ابراز نگرانی کرد.

به گفته سخنگوی این نهاد، از شروع این درگیری‌ها در ماه سپتامبر بیش از ۴۰ هزار نفر از مارب گریخته و اسهال، مالاریا و بیماری‌های تنفسی ناشی از عفونت به شدت در میان آوارگان شیوع پیدا کرده است.

برنامه توسعه سازمان ملل روز سه‌شنبه دوم آذر اعلام کرد که تلفات انسانی مستقیم و غیرمستقیم جنگ هفت ساله یمن تا پایان سال جاری میلادی به ۳۷۷ هزار نفر خواهد رسید.

این نهاد در گزارش روز سه‌شنبه خود هشدار داد که اگر جنگ یمن در همین ابعاد ادامه پیدا کند تا سال ۲۰۵۰ رقم قربانیان به ۱.۳ میلیون نفر خواهد رسید./


https://www.asianews.ir/u/4hp
اخبار مرتبط
همچنانکه برخی از مشتریان شرکت هواپیمایی ماهان پیامکی درباره «حمله سایبری» دریافت کرده‌اند و سایت این شرکت نیز از دسترس خارج شد؛ ضمن آنکه اعلام شده است این حمله به کنترل در آمده؛ گروهی در شبکه های اجتماعی آن را با ادعای عملیات تروریستی ماهان در حمل سلاح بر عهده گرفته اند.
ولیعهد عربستان سعودی که خودش در جوانی به سر می‌برد، با ایجاد آزادی‌های اجتماعی نسل جوان را به آینده امیدوار کرده است.
محمدبن سلمان تا ساعات آینده رسما به عنوان مالک جدید باشگاه نیوکاسل معرفی می شود.
در حالی که بارها آتش‌سوزی و انفجار در مراکز هسته‌ای، امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی ایران رخ داده است، عصر روز گذشته نیز درپی آتش‌سوزی در یک مرکز تحقیقاتی سپاه پاسداران دو نفر کشته شدند.
با وجود زیان ۸۵ هزار میلیارد تومانی می‌توان گفت خودروسازان بزرگ کشور در معرض نابودی قرار گرفته‌اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید