صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۳
کد خبر: 7254
گزارشگر: 213
۶۸۴
۰
۰
۴
تاکید به عدم تاخیر در واکسیناسیون

شیوع اومیکرون در ایران/تزریق دز سوم به همه افراد بالای ۱۸ سال

شیوع اومیکرون در ایران/تزریق دز سوم به همه افراد بالای ۱۸ سال
در حالی که احتمال شیوع با قدرت سرایت بالای سویه اومیکرون در کشور گزارش می شود،، معاون بهداشت وزارت بهداشت تامید کرد که تمام افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند با رعایت همین فاصله زمانی برای تزریق دوز سوم به پایگاه‌های واکسیناسیون مراجعه کنند.

به گزارش آسیانیوز، معاون بهداشت وزارت بهداشت از تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای افراد بالای ۱۸ سال که ۳ تا ۴ ماه از زمان تزریق دوز دوم آن‌ها گذشته باشد، خبر داد.

کمال حیدری، معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: تمام افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند با رعایت همین فاصله زمانی برای تزریق دوز سوم به پایگاه‌های واکسیناسیون مراجعه کنند.

--------------------

بیشتر بخوانید:

چه واکسن هایی نمی توانند با «کرونای اومیکرون» مقابله کنند؟
-------------------------------------------
او افزود: تمهیدات لازم برای تزریق دوز سوم واکسن برای افراد بالای ۱۸ سال اندیشیده شده و همکاران ما در مراکز و پایگاه‌های واکسن تزریق دوز سوم افراد بالای ۱۸ سال با شرایط اعلام شده را انجام می‌دهند.

حیدری در پاسخ به این سوال که آیا لازم است در دوز سوم واکسن‌های متفاوت از واکسن‌های قبلی تزریق شده برای افراد در نظر گرفته شود تا ایمنی‌زایی بیشتری حاصل شود؟ گفت: این که دوز سوم مانند دوزهای اول یا متفاوت از آن‌ها باشد هر دو از نظر علمی مورد تایید است.

---------------------

بیشتر بخوانید

لغو فوری تجمع کنسرتی و شب یلدایی/اومیکرون در ایران است/غلبه ویروس بر کل کشور در دو هفته+فیلم

-----------------------------------------

به نقل از خبرآنلاین، بر اساس دستورالعمل اعلام‌شده از سوی وزارت بهداشت برای تزریق دوز یادآور، کسانی که در نوبت اول و دوم، اسپوتنیک‌وی، سینوفارم، آسترازنکا و کووایران برکت تزریق کرده باشند، بهتر است دوز سوم را هم از همان نوع اول تزریق کنند. البته با توجه به واردات کم بهارات و اسپوتنیک‌وی، واکسن‌های آسترازنکا یا پاستوکووک پلاس به عنوان دوز سوم در نظر گرفته شده است.

این در حالی است که دکتر پیام طبرسی عضو کمیته علمی مبارزه با کرونا  روز گذشته، 28 آذر گفت: ضرورت دارد که تجمع کنسرت ها و مهمانی های شب یلدا به دلیل هجوم گونه اومیکرون لغو شود.چرا که کشور ممکن است به زودی و تا چند روز آینده در کلیه نقاط به صورت قرمز کرونایی در آید.

همچنین به گزارش آسیانیوز، شرکت داروسازی بیون‌تک اعلام کرده است که واکسن «فایزر-بیون‌تک» به افرادی که سه دوز از این واکسن به آنها تزریق شده است در برابر سویه اومیکرون از ویروس کرونا مصنویت می‌دهد.

 --------------------------

بیشتر بخوانید:

سرایت هولناک «کرونای اومیکرن» در ایران «قابل تشخیص» نیست!

-----------------------------------------------------
با این حال بنا به بررسی‌های آزمایشگاهی انجام‌شده تزریق دو دوز از واکسن «فایزر-بیون‌تک» احتمالا به اندازه کافی از افراد واکسینه‌شده در برابر سویه اومیکرون محافظت نمی‌کند.

در بیانیه بیون‌تک آمده است که با وجود نتایج به دست آمده مبنی بر تاثیر سه دوز از واکسن «فایزر-بیون‌تک» در برابر سویه اومیکرون، این شرکت به همراه شرکت داروسازی فایزر تا ماه مارس (اسفند/فروردین) واکسنی مختص سویه اومیکرون تهیه خواهند کرد.

به گفته مسئولان شرکت بیون‌تک سه دوز از واکسن «فایزر-بیون‌تک» منجر به تولید سطحی از پادتن در برابر سویه اومیکرون می‌شود که مشابه پادتن تولیدشده پس از تزریق دو دوز از واکسن در برابر دیگر سویه‌های کرونا است.

------------------

بیشتر بخوانید:

معجزه «خوراکی» فایزر کرونا را ریشه کن کرد!
-------------------------------------------------------------

شرکت بیون‌تک افزوده است که تزریق دو دوز از واکسن «فایزر-بیون‌تک» نیز تا حدی در برابر سویه اومیکرون مصونیت ایجاد می‌کند هرچند سطح مصونیت به دنبال تزریق سه دوز از واکسن «بهتر» است.

سازمان جهانی بهداشت سویه اومیکرون از ویروس کرونا را گونه‌ای با میزان سرایت «بالا» ارزیابی کرده است. این سویه چند روز پیش برای اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد و پس از آن مواردی از ابتلا به آن در کشورهای دیگر کشف شد.

آخرین داده‌های سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد که هرچند میزان سرایت سویه اومیکرون «بالا» است اما این گونه از ویروس کرونا منجر به علائم شدیدتری از بیماری «کووید ۱۹» نمی‌شود./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/4pp
اخبار مرتبط
دکتر پیام طبرسی عضو کمیته علمی کرونا گفت ضرورت دارد که تجمع کنسرت ها و مهمانی های شب یلدا به دلیل هجوم گونه اومیکرون لغو شود.
براساس مطالعات جدید پزشکی برخی از واکسن های نام آشنای کرونا در جهان در برابر مقابله با سویه اومیکرون بسیار ضعیف هستند و کارایی ندارند.
در حالی که چند روز گذشته گزارش مرگ در اثر ابتلا به اومیکرون منتشر شد، تدروس ادهانوم، رئیس سازمان بهداشت جهانی، گفته است، هم اکنون ۷۷ کشور شناسایی اومیکرون را گزارش کرده‌اندکه سرعت سرایت آن از سویه های دیگر کرونا بسیار بیشتر است.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به آغاز تزریق دوز سوم و ضرورت دریافت آن گفت: برای جلوگیری از ورود سویه جدید ویروس کرونا (اومیکرون) رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک همچنان بسیار مهم و مورد تاکید است.
شرکت‌ بیون‌تک اعلام کرد که دریافت ۳ دوز از واکسن فایزر در برابر سویه اومیکرون مصونیت ایجاد خواهد کرد.
در حالی که رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد از ورود سویه خطرناک کرونای «امیکرون» به ایران و قدرت سرایت 10 برابری آن نسبت به دلتا کرونا خبر داد، گفته شده که تجهیزات پزشکی تشخیص امیکرن در ایران وجود ندارد.
شورای مشورتی سازمان بهداشت جهانی سویه جدید ویروس کووید-۱۹ که نخستین بار در آفریقایی شناسایی شد را در ردیف ویروس‌های «با قابلیت سرایت بالا» و «نگران‌کننده» قرار داد و آن را «اومیکرون» نامید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید