صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۵ دی ۱۴۰۰ / ۲۳:۲۷
کد خبر: 7385
گزارشگر: 213
۱۲۶۳
۰
۰
۵
انزجار از طالبان ادامه دارد

پنجشیر شعار زنده باد احمد مسعود سر داد!

پنجشیر شعار زنده باد احمد مسعود سر داد!
ساکنان شهرستان عنابه در پنجشیر، با حمل جسد تیرباران شده افسر پیسین پلیس، طالبان را به قتل و کشتار افراد بی‌گناه متهم کردند.

به گزارش آسیانیوز، قبل از ظهر یکشنبه پنجم دی، ساکنان شهرستان عنابه در پنجشیر، با حمل جسد تیرباران شده محمد آقا، افسر پیشین پلیس، اعتراض به طالبان را آغاز کردند. افراد طالبان صبح امروز محمد آقا را در روستای زمان‌کور از خانه‌اش بیرون بردند و تیرباران کردند.

------------------------

بیشتر بخوانید:

احمدمسعود گفت افغانستان علیه طالبان به پا خیزد!

-------------------------------------------------------------

اعتراض‌‌کنندگان با سر دادن شعارهای «مرگ بر طالبان، زنده باد احمد مسعود» و «بیگانه را نمی‌خواهیم»، از مرکز شهرستان عنابه به سمت مرکز پنجشیر حرکت کردند. در طول مسیر، ده‌ها معترض دیگر نیز به این عده ملحق شدند. یکی از ساکنان پنجشیر، گفته است: «محمد آقا در دولت پیشین افغانستان افسر پلیس بود، اما با فروپاشی آن دولت، اسلحه و امکانات نظامی را کنار گذاشت و به زندگی عادی خود بازگشت. هیچ‌گونه فعالیت نظامی نداشت و با اعتماد به عفو عمومی طالبان، در کنار خانواده‌اش زندگی می‌کرد.»


به گفته این منبع، افراد طالبان صبح یکشنبه بدون مشخص شدن اتهام، محمد آقا را از خانه‌اش در روستای زمان‌کور بیرون کشیدند و در ملأ عام در مقابل چشمان مردم محل تیرباران کردند. خانواده محمد آقا و ساکنان روستای زمان‌کور جسد تیرباران شده او را برای اعتراض از مرکز عنابه تا مرکز پنجشیر حمل کردند و خواهان توقف کشتار مردم به دست طالبان شدند.

----------------------

بیشتر بخوانید:

پسر احمدشاه مسعود گفت با طالبان می جنگد
--------------------------------------------------------------------------------

چه کسانی در سمنگان با طالبان می‌جنگند؟

در فیلم‌هایی که از جریان اعتراض مردم در شبکه‌های مجازی منتشر شده است، دیده می‌شود که ملا ملنگ‌شاه، معاون استاندار طالبان در پنجشیر، و حمید خراسانی، فرمانده انتظامی فرماندهی پلیس این گروه، در میان معترضان بودند، اما معترضان با شعار «مرگ بر خائن» آنان را از میان خود دور می‌کردند.

معترضان در پنجشیر، طالبان را به قتل و کشتار افراد بی‌گناه متهم کردند و هشدار دادند که در صورت ادامه این وضع، همه مردم برای قیام در برابر این گروه اسلحه به دست خواهند گرفت. در یکی از فیلم‌های منتشر شده از اعتراض در مرکز پنجشیر، یکی از معترضان در سخنانی می‌گوید: «ما مردم پنجشیر به کلمه توحید ایمان داریم و برای احترام به همین کلمه در برابر طالبان نجنگیدیم. این‌ها از این کلمه سوءاستفاده می‌کنند. این را بدانید، اگر این جنایات تکرار شود، همه این مردم در برابرتان اسلحه برمی‌دارند.»

در همین حال، یک منبع در پنجشیر گفت که در جریان این اعتراض، میان افراد مسلح حمید خراسانی و یک فرمانده دیگر این گروه درگیری نظامی صورت گرفت. به گفته این منبع، حمید خراسانی که از اهالی پنجشیر و از قوم تاجیک است، با یک فرمانده پشتون که گفته می‌شود عامل قتل محمد آقا است، درگیر شده است. از تلفات به جا مانده در این درگیری هنوز خبری در دست نیست، اما حمید خراسانی در صحبت با روزنامه هشت صبح گفت که درگیری پایان یافته است و نیروهای تحت امر او به حال آماده‌باش‌اند.

اعتراض در شهرستان عنابه پنجشیر در حالی شکل گرفت که چهارشنبه اول دی، فرماندهان طالبان ده‌ها تن از اهالی آن شهرستان را به اتهام همکاری با جبهه مقاومت ملی به رهبری احمد مسعود بازداشت و شکنجه کردند./

https://www.asianews.ir/u/4t6
اخبار مرتبط
مرد جوانی در تهران که در جریان مشاجره و به دلیل دفاع دوستش از طالبان، مرتکب قتل وی شده بود، با رضایت اولیای دم از قصاص رهایی یافت.
همچنانکه گفته می شود مقاومت احمد مسعود و یارانش تا شکست طالبان ادامه دارد، ایستادگی این مبارزان آزاده در آثاری دیدنی قابل توجه شده است.
با تسلط طالبان بر افغانستان، ایران می تواند در برابر حملات گروه های افراطی دیگر مانند داعش خراسان و القاعده آسیب پذیر شود و به اعتقاد کارشناسان برخی اصولگرایان باید توجه کنند که اولا ذات گروه طالبان با تخاصم با ایران سرشته است و قطعا اعتماد به آنها یک خوش بینی خطرناک است.
روزنامه کیهان در شماره امروز با اشاره به اینکه اصلاح طلبان «جیغ می‌کشند که چرا علیه طالبان وارد جنگ نمی‌شویم» نوشت که اگر اصلاح‌طلبان در سخنان خود صداقت دارند، یک تیپ با نام «تیپ اصلاحاتیون» برای اعزام به پنجشیر اعزام شود.
در حالی که شامگاه دوشنبه گروهی از زنان و مردان با فراخوان قیام عمومی احمد مسعود در کابل دست به تظاهرات زدند، ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد معترضانی روز سه‌شنبه ۱۶ شهریور مقابل سفارت اسلام‌آباد در تهران شعارهایی علیه طالبان، دولت اسلام‌آباد و سازمان اطلاعات نظامی پاکستان سر داده‌اند.
احمدمسعود در پیام صوتی که امروز روز دوشنبه ۱۵ شهریور در حساب فیسبوکش منتشر کرد، گفت: طالب‌ها طینت واقعی خود را نشان دادند و برخلاف چیزی که در ظاهر می‌گفتند نشان دادند به بشریت باور ندارند و خواستار آغاز قیام عمومی مردم افغانستان شد.
در حالی که سخنگوی طالبان مدعی شده این گروه کنترل ولایت پنجشیر را به دست گرفته، نیروهای مخالف طالبان در این منطقه از ادامه مبارزه با طالبان خبر دادند.
فهیم دشتی، سخنگوی جبهه مقاومت افغانستان، یکشنبه شب در نبرد با طالبان جان باخت؛ او خواهرزاده داکتر عبدالله عبدالله بود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید