صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۲۴ دی ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۰
کد خبر: 7698
گزارشگر: 213
۶۷۶
۰
۰
۴
در خواست کهنه‌سربازان آمریکا درباره ایران

اموال بلوکه شده ایران را آزاد نکنید!

اموال بلوکه شده ایران را آزاد نکنید!
گروهی از کهنه‌سربازان ارتش آمریکا و خانواده‌های آنان از دولت جو بایدن، خواستند تا زمانی که غرامت کشته شدگان آمریکایی پرداخت نشده است،اموال مسدودشده ایران را آزاد نکند.

به گزارش آسیانیوز، گروهی از کهنه‌سربازان ارتش آمریکا و خانواده‌های آنان از دولت جو بایدن، خواستند تا زمانی که غرامت کشته شدگان آمریکایی پرداخت نشده است،اموال مسدودشده ایران را آزاد نکند.

آن‌ها می‌گویند ابتدا باید غرامت قربانیان آمریکایی حملات تروریستی جمهوری اسلامی و نیروهای نیابتی آن پرداخت شود.

-----------------

بیشتر بخوانید

رای دادگاه علیه جو بایدن
--------------------------------------------

مقام‌های آمریکا مدعی شده اند شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران صدها سرباز آمریکایی را در عراق کشته‌اند.

گروهی از کهنه‌سربازان ارتش آمریکا و خانواده‌های آنان از دولت جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، خواستند تا زمانی که غرامت کشته شدگان آمریکایی پرداخت نشده است، در مذاکرات هسته‌ای، اموال مسدودشده ایران را آزاد نکند.

به گزارش شبکه خبری «ان‌بی‌سی نیوز»، بیش‌از یک‌هزار کهنه‌سرباز آمریکایی و اعضای خانواده نظامیانی که در بمب‌گذاری‌ها و دیگر حملات در عراق و مناطق دیگر، کشته یا زخمی شده‌اند، روز پنجشنبه، ۲۳ دی‌ماه، در نامه‌ای از جو بایدن خواستند تا با تعدادی از خانواده‌هایی که عزیزانشان کشته شده‌اند، دیدار کند.

در نامه‌ای که در اختیار «ان‌بی‌سی نیوز» قرار گرفته، آمده است: «با شما موافقیم که هرگز نباید به ایران اجازه ساخت یا دستیابی به تسلیحات هسته‌ای داده شود، اما به لغو یا تعلیق هیچ تحریمی علیه ایران که منجر به آزادسازی پول‌های مسدودشده آن شود، معتقد نیستیم، تا زمانی که همه احکام معوق و دعاوی در نوبت رسیدگی علیه ایران به‌ طور کامل به‌ نتیجه برسند.»

 

-----------------

بیشتر بخوانید

جو بایدن خجالت بکش!+ویدیو
------------------------------------------------------------

در ادامه نامه ادعا شده  است: «از نظر ما، قبل از این‌که حتی یک دلار از پول‌های مسدودشده ایران پرداخت شود، این پول باید به‌ قربانیان آمریکایی ایران داده شود.»

در این نامه برآورد شده است که ۶۰میلیارد دلار از غرامت‌های تعیین‌شده براساس احکام پرونده‌های قضایی مربوط به تروریسم در دادگاه‌های ایالات متحده علیه ایران پرداخت نشده و میلیاردها دلار دیگر هم باید بعدا برای دعاوی در نوبت رسیدگی پرداخت شود.

مقام‌های ایالات متحده مدعی شده اند که شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران صدها سرباز آمریکایی را در جنگ عراق کشته‌اند. ایران البته هرگونه نقشی در این حملات را رد کرده است.

از زمان خروج ایالات از برجام، به‌دلیل تحریم‌های آمریکا، میلیاردها دلار از اموال حاصل از فروش نفت ایران در کشورهای مختلف، ازجمله کره جنوبی مسدود شده است و جمهوری اسلامی ماه‌هاست که برای دسترسی به آن‌ها تلاش می‌کند؛ اما مقام‌های آمریکایی آزادشدن این اموال را مشروط به احیای برجام، یعنی بازگشت ایران به تعهدهای خود براساس برجام و درمقابل، رفع تحریم‌ها کرده‌اند.

هشتمین دور مذاکرات غیرمستقیم  ایران و ایالات متحده برای احیای برجام و رفع تحریم‌ها، در شهر وین با روندی کند در جریان است و کشورهای طرف مذاکره از پیشرفتی اندک در آن خبر داده‌اند.

در روزهای گذشته اعلام شد که وزارت خزانه‌داری آمریکا اوایل ماه ژانویه با صدور یک «مجوز ویژه» به کره جنوبی اجازه داده است تا دست‌کم ۶۳ میلیون دلار خسارت معوق یک شرکت ایرانی را از محل حدود هفت میلیارد دلار دارایی مسدودشده ایران در آن کشور بپردازد./


https://www.asianews.ir/u/51r
اخبار مرتبط
دادگاه عالی ایالات متحده آمریکا روز گدشته، با حکمی علیه جوبایدن فرمان دولت بایدن مبنی بر اجباری شدن آزمایش‌ کووید یا واکسیناسیون را لغو کرد.
رئیس جمهور آمریکا در خصوص حضور نیروهای نظامی آمریکا در شبه جزیره عربستان نوشت: نیروهای مسلح ایالات متحده در پادشاهی عربستان سعودی مستقر شده‌اند تا از نیروها و منافع ایالات متحده در منطقه در برابر اقدامات جمهوری اسلامی ایران و گروه‌های مورد حمایت این کشور محافظت کنند.
ترامپ در گفت و گویی سخنان بسیار جنجالی را درباره عملکرد بایدن به کار برد.
در حالی که تلاش های دولت آمریکا بر عدم خرید نفت ایران مبتنی شده، ایران تاکید کرده که لغو تحریم‌ها شرط اصلی احیای برجام است.
پس از حمله اخیر پهپاد ایرانی به یک پایگاه نظامی آمریکا در سوریه و سکوت دولت بایدن، تعدادی از جمهوری‌خواهان کنگره با ارسال نامه‌ای به جو بایدن، خواهان کنارگذاشتن ادامه دیپلماسی ایالات متحده با ایران شدند.
دونالد ترامپ گفت: وقتی بایدن فردا بعدازظهر بیدار شود، کسی باید به او بگوید که دیگر رسما رئیس فروپاشی حزب دموکرات است!
تد‌ کروز در پاسخ به درخواست ایران از جو بایدن برای ارائه ضمانت گفت رییس‌جمهوری ما آیت‌الله نیست!
نظرخواهی‌های شبکه خبری ان‌بی‌سی نشان داده است که حدود ۷۱ درصد آمریکایی معتقدند که کشور تحت ریاست‌جمهوری بایدن در جهت غلط پیش می‌رود و به بیراهه خواهد رفت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید