صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۵
کد خبر: 7778
گزارشگر: 213
۱۵۸۳
۰
۱
۳
مجازات افراد در موضوع حجاب

تعیین جرم زندان برای زنانی که کشف حجاب می کنند

تعیین جرم زندان برای زنانی که کشف حجاب می کنند
رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا، از برخورد با افرادی که به گفته او «کشف حجاب» می‌کنند، خبر داد و گفت که قانون‌گذار کشف حجاب را جرم دانسته و برای آن مجازات زندان تعیین کرده است.

به گزارش آسیانیوز، سرهنگ محمد رستمی، رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا، از برخورد با افرادی که به گفته او «کشف حجاب» می‌کنند، خبر داد و گفت که قانون‌گذار کشف حجاب را جرم دانسته و برای آن مجازات زندان تعیین کرده است.

گفته شده  «به استناد ماده‌ قانونی، نیروی انتظامی با سامانه طرح ناظر وظیفه قانونی خود را انجام می‌دهد»
این در حالی است که در هیچ‌ یک از اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، به موضوع حجاب مستقیم اشاره نشده است.

این مقام پلیس با بیان اینکه «کشف حجاب» با «بدحجابی» متفاوت است، گفت: «کسانی که به هر دلیلی با عناد می‌خواهند کشف حجاب کنند، مطمئنا بر اساس قانون مرتکب جرم شده‌اند و مجرم تلقی می‌شوند.»

او در ادامه، با اشاره به وظیفه پلیس در اجرای قانون، افزود: «به استناد ماده‌ قانونی، نیروی انتظامی با سامانه طرح ناظر وظیفه قانونی خود را انجام می‌دهد.»

------------

بیشتر بخوانید

⭕ سر صفحه با ایرج جمشیدی 🔻 شکنجه، تند‌خویی و رفتار غیرانسانی ممنوع شد
------------------------------------------------

رستمی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، به تبصره ۱ ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی درباره «حجاب» اشاره کرد و مدعی شد که پلیس غیر از مبنای قانونی، کاری انجام نمی‌دهد.

ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی برای زنانی که «بدون حجاب شرعی» در مکان‌های عمومی ظاهر می‌شوند، مجازات زندان و جریمه تعیین کرده است.

الزام زنان به رعایت حجاب در قانون مجازات اسلامی در حالی است که در هیچ یک از مواد قانون اساسی ایران، به موضوع حجاب مستقیم اشاره نشده است؛ اما نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۶۲، بدون استناد به قانون اساسی و در پی دستور بنیانگذار انقلاب، با تصویب قانون مجازات اسلامی حجاب را در ایران اجباری کردند. سابقه اجباری شدن حجاب به سخنرانی معروف امام(ره) در اسفند ۱۳۵۷ بازمی‌گردد که دستور داد از ورود «زنان بی‌حجاب» به ادارات جلوگیری شود.

مسوولان کشور ایران در طول سال‌های گذشته بارها درباره حجاب اجباری اظهارنظر کرده‌اند. تا جایی که رعایت حجاب در انیمیشن‌ها هم لازم شد. پیش‌ از او، محمدجعفر منتظری، دادستان جمهوری اسلامی ایران، هم گفته بود: «حجاب خط قرمز نظام است و در مقابله با بی‌حجابی و بدحجابی تمام تلاش خود را خواهد کرد.»

این در حالی است که از زمان روی کار آمدن دولت جدید، انسیه خزعلی، معاون رئیسی در امور زنان و خانواده، چندی پیش در سخنانی به‌صراحت از برنامه دولت برای «اجرای قاطعانه قوانین حجاب» خبر داد و گفت که مسئله حجاب باید از ادارات شروع شود.

ممانعت از حضور زنان بدون «حجاب شرعی» حالا دیگر فضای مجازی را هم شامل می‌شود. این موضوع را رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا، اعلام کرد و گفت که «کشف حجاب» در فضای مجازی «ناهنجاری اجتماعی» به شمار می‌رود و با آن برخورد می‌شود.

اهمیت موضوع حجاب از آنجا مشخص می‌شود که شورای عالی انقلاب فرهنگی جلسه‌های متعددی درباره این موضوع تشکیل داده است. پس از مصوبه سال ۱۳۷۶ این نهاد با موضوع «اصول و مبانی و روش‌های اجرایی گسترش فرهنگ عفاف»، در مرداد ۱۳۸۴ نیز «راهبردهای گسترش فرهنگ عفاف» در همین شورا تصویب شد. شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۹۸ سند جدیدی با عنوان «مجموعه تکمیلی» به مصوبه‌های پیشین در زمینه حجاب افزود.

نظارت بر رعایت عفاف‌ و‌ حجاب و ارزش‌ها، پیشگیری از بروز بدحجابی، آگاهی‌بخشی درباره مزایا و پیامدهای فردی و اجتماعی عفاف‌ و‌ حجاب برای کارکنان و مناسب‌سازی محیط کار بانوان برای تامین امنیت اخلاقی از جمله وظایفی‌اند که برای دستگاه‌های اجرایی در زمینه حجاب تعیین‌ شد‌ه‌اند./

https://www.asianews.ir/u/53s
اخبار مرتبط
در حالی که به گفته تحقیقات پزشکی «پایداری جوانی» و «سن بارداری زنان» افزایش یافته، طبق آمار سازمان ثبت احوال نیز، میانگین سن ازدواج در کشور به نسبت ۵۰ سال گذشته حدود ۱۰ سال افزایش پیدا کرده است و این موضوع در اغلب کشورهای جهان مشاهده می شود؛ همچنانکه استاد دانشگاه تهران معتقد است در ازدواج و فرزندآوری سن زیستی و روانی مهم‌تر از سن شناسنامه‌ای است.
وزیر ورزش و جوانان، ممنوعیت فعالیت زنان در رشته بدنسازی را انکار کرد و گفت که «هیچ ممنوعیتی وجود ندارد» و معاون او در امور ورزش بانوان در حال آماده‌سازی مجوز آن‌ها است.
صحنه رقت باری از برهنه شدن مرد جوان منتشر شد که مردم او را کتک می زدند؛ در جامعه ایران اگر مردی با این وضع ظاهر شود خشم مردان به جوش می‌آید به ویژه اگر محلی باشد که زنان و دختران هم حضور دارند و می‌بینند ولی در مورد رفتار مشابه از سوی زنان واکنش‌ها متفاوت است.
تصادف زنجیره ای اتوبوس کارگران در جاده اهواز-خرمشهر باعث مرگ بیش از ده تن از هموطنانمان شد.
در حالی که جیمز فرانکو، بازیگر معروف به اتهام مجبور کردن شاگردانش به سکس گروهی و روابط غیر اخلاقی دیگر متهم شده بود، به تازگی در یک پادکست اعلام کرده که در یک مدرسه بازیگری روابط غیراخلاقی داشته است.
یزد - فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در حوزه سرقت 28 دستگاه و سازمان مسئولیت دارند افزود: لازم است سایر دستگاه ها در خصوص پیشگیری از بروز سرقت و جرایم اقدامات جامعی را در این خصوص داشته باشند
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید