صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۶
کد خبر: 7879
گزارشگر: 213
۸۱۱۳
۰
۰
۴
آخرین وضعیت دستمزد کارکنان دولت از زبان عضو کمیسیون تلفیق

«جزییات» افزایش حقوق کارمندان در ۱۴۰۱ اعلام شد/افزایش ۶۰ درصدی حقوق کارکنان دولت

«جزییات» افزایش حقوق کارمندان در ۱۴۰۱ اعلام شد/افزایش ۶۰ درصدی حقوق کارکنان دولت
عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس از تعیین مقدار افزایش حقوق و دستمزد کارکنان دولت برای سال آینده در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش آسیانیوز، عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس از تعیین مقدار افزایش حقوق و دستمزد کارکنان دولت برای سال آینده در این کمیسیون خبر داد.

به نقل از خبرآنلاین، حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی، مصوبه این کمیسیون درباره حقوق و دستمزدها را اعلام کرد.

------------------

بیشتر بخوانید

هر روشی غیر از افزایش مستمری بازنشستگان ظلم است!
--------------------------------------------------
مصوبه این کمیسیون به شرح زیر است:

تبصره ۱۲ حقوق و دستمزد

حقوق گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر در تمامی دستگاههای اجرایی ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی از قبیل کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات به طور متوسط به میزان ۱۰ درصد به شرح زیر به گونه‌ای افزایش می‌یابد تا طبقات پایین‌تر از درصد افزایش بیشتری برخوردار شوند.

۱-۱ در حکم کارگزینی تمامی گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر مذکور مبلغ ۵ میلیون و ۳۳۸ هزار ریال معادل ۱۷۰۰ امتیاز برای مشمولین قانون مدیریت خدمات کشوری یا معادل این امتیاز برای مشمولین قانون نظام هماهنگ پرداخت و مشمولین مقررات خاص در سطری جداگانه با عنوان افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ درج می گردد که مشمول کسور بازنشستگی است و در محاسبه هیچ‌کدام از امتیازات مربوط به حقوق و مزایای مستمر و فوق العاده و نظایر آن قابل محاسبه نیست علاوه بر مبلغ مذکور ضریب حقوق به میزان ۳ درصد افزایش می‌یابد.

 

------------------

بیشتر بخوانید

قول افزایش حقوق کارمندان و همسان سازی از زبان نماینده مجلس/چه دریافتی هایی بیشتر می شوند؟
----------------------------------------------------

۱_۲ پس از اعمال افزایشات موضوع بند ۱-۱ مجموع مبلغ مندرج در حکم کارگزینی برای کارکنان رسمی و پیمانی و مبلغ قرارداد منعقده ماهانه برای کارکنان قرارداد کار معین و کارکنان طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به نسبت مدت کارکرد نباید از ۵۶ میلیون ریال کمتر باشد.

۳-۱ تفاوت تطبیق موضوع ماده ۷۶ قانون مدیریت خدمات کشوری در حکم حقوق بدون تغییر باقی می ماند.

لازم به ذکر است رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه از افزایش حداقل حقوق از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پیشنهاد دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ به ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان توسط کمیسیون تلفیق مجلس خبر داد.

این در حالی است که هدی عسگری روز دوشنبه و در حاشیه جلسه کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ در خصوص حداقل حقوق پرداختی از سوی دولت به کارکنان گفت: حقوق دریافتی در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۳میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که در لایحه بودجه ۱۴۰۱ این مبلغ از سوی دولت ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پیشنهاد شده بود.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد ادامه داد: با تصویب کمیسیون تلفیق مبنی بر اصلاح لایحه دولت در خصوص حقوق دریافتی کارکنان دولت، حداقل حقوق نسبت به سال ۱۴۰۰، ۶۰ درصد افزایش یافت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در خصوص افزایش حقوق کارکنان توسط کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت: حداقل حقوق در بودجه ۱۴۰۱ به پنج میلیون و ششصد هزار تومان و حداقل حقوق بازنشستگان به پنج میلیون تومان رسید.

رئیس فراکسیون دیپلماسی اقتصادی مجلس در پایان افزود: افزایش حقوق‌ها مطابق پیشنهاد دولت به صورت پلکانی اعمال می‌شود، درعین حال کمیسیون تلفیق تصویب کرد که این افزایش درهرحال، نباید کمتر از ۱۰درصد باشد./

https://www.asianews.ir/u/56h
اخبار مرتبط
کارشناسان می گویند آمار خودکشی در ایران اغلب در میان مشاغل خانگی، آزاد و بیکار است و روندی هشدار دهنده و افزایشی دارد.
براساس نامه بازنشستگان کلانشهر اصفهان به رئیس امور حقوقی و مجلس سازمان برنامه و بودج هر روشی به غیر از اعمال افزایش مستمری بر اساس ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی موجب بروز ظلم و بی‌عدالتی و تعدی به حقوق حقه و شرعی بازنشستگان است.
نمایندگان در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ اعلام کردند با تسویه پرداخت بدهی دست سازمان تامین اجتماعی را برای پرداخت معوقات و حقوق بازنشستگان باز می شود.
رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا، از برخورد با افرادی که به گفته او «کشف حجاب» می‌کنند، خبر داد و گفت که قانون‌گذار کشف حجاب را جرم دانسته و برای آن مجازات زندان تعیین کرده است.
کارشناس امور بانکی گفت همه بانک‌های دولتی و نیمه دولتی در مرحله اول به افراد خوش حسابی که حقوق بگیر و مستمری بگیر هستند با اعتبارسنجی و بدون ضامن و یا با حداقل ضامن تسهیلات ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی پرداخت خواهند کرد.
عیدی کارگران در سال جدید و برای آنهانی که ۱۲ ماه کار کرده اند، حداقل ۵ میلیون و ۳۱۰هزار و ۹۹۰تومان و حداکثر نیز ۷میلیون و ۹۶۶هزار و ۴۸۵ خواهد بود؛ در حالی که البته این مقدار برای کارگران مختلف از منظر سابقه متفاوت است.
عضو هیئت رئیسه مجلس درباره تصمیم دولت برای افزایش حقوق‌ها و اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال آینده خبرهای تازه ای داد.
رئیس جمهور در راستای برنامه‌ریزی برای تشکیل کارگروه ویژه «تدوین لایحه جامع حقوق و دستمزد کارکنان نظام اداری کشور» در دستور کار این سازمان دستور فوری صادر کرد.
مکانیسم چگونگی افزایش حقوق، عیدی و همسان سازی بازنشستگان در سال جاری و ۱۴۰۱ و همچنین بهبود وضعیت صندوق تامین اجتماعی در ابعاد بدهی و موضوعات مرتبط دیگر در گزارش نشست دست اندرکاران این حوزه تشریح شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید