صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۲۳:۲۱
کد خبر: 8084
گزارشگر: 213
۷۲۸
۰
۰
۵
روند نزولی رمزارزها و شانس سرمایه گذاری

کارشناسان می گویند بیت کوین بخرید!

کارشناسان می گویند بیت کوین بخرید!
به اعتقاد کارشناس ارشد بورس، معیارهای زنجیره‌ای نشان می‌دهد با وجود ترس حاکم در بازار بیت‌کوین در روندی نزولی ندارد؛ در حالی که فرصتی برای خرید است.

به گزارش آسیانیوز، ویلی‌وو، تحلیلگر ارشد بیت‌کوین گفت: بدون شک مردم از ریزش می‌ترسند و بازار در محدوده ترس بیش از حد قرار دارد اما به نظرم فرصتی برای خرید است.

ویلی‌وو در پادکست what bitcoin did در رابطه با بازار گفت: معیارهای زنجیره‌ای نشان می‌دهد با وجود ترس حاکم در بازار بیت‌کوین در روندی نزولی ندارد. این کارشناس با اشاره به معیارهایی مانند تعداد دارندگان بلندمدت بیت‌کوین و دامیننس این ارز گفت: بازار در اصلاح به سر می‌برد اما هر ریزشی نوعی فرصت خرید است.

به نقل از تجارت نیوز، «از لحاظ داده‌های زنجیره‌ای بازار در روند نزولی قرار ندارد. درست است که ما در اوج ترس هستیم اما ریزش اخیر فرصتی برای خرید است.» این کارشناس عقیده دارد مقایسه بازار با سال ۲۰۱۸ یک مقایسه اشتباه است و ریزش تا ۲۰ هزار دلار زیاد محتمل نیست.

--------------

بیشتر بخوانید

شرط ایلان ماسک برای خوردن مک‌دونالد در توئیت جدیدش/پایان سقوط رمزارزها در را است؟
----------------------------------------

وو معاملات آتی را یکی از دلایل اصلی زیرش بازار می‌داد و احتمال می‌دهد بازار تا چند ماه روندی رنج داشته باشد. این کارشناس عقیده دارد در چند سال گذشته شکل و ماهیت بازار تغییر کرده و سرمایه‌گذاری‌های نهادی روی بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال بسیار افزایش پیدا کرده است. «شاید به دلیل روانه شدن سرمایه‌گذارهای سنتی به سمت بازار همستگی کریپتو ک بورس آمریکا بیشتر شده است.»

این کارشناس گفت: در بین سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاران انباشت زیادی کردند و بیت‌کوین‎ های زیادی برای بلندمدت خریده شد اما ما تاثیر خرید را در کوتاه‌مدت مشاهده نکردیم چون قیمت توسط معامله‌‌گران آتی تعیین می‌شد.

ویلی‌وو افزایش هلدرهای بلندمدت و خریدهای سنگین در محدوده ۳۲ هزار دلار را یکی از مهم‌ترین دلایل صعودی ماندن بازار دانست. «بسیاری از سرمایه‌گذاران بیت‌کوین بیش از ۵ ماه است که هولدر هستند و میانگین قیمت خرید این سرمایه‌گذاران محدوده ۴۰ هزار دلار است. من فکر می‌کنم این سرمایه‌گذاران حاضر نمی‌شوند با ضرر دارایی خود را بفروشند.»

به عقیده این کارشناس یکی از دلایل دیگر ریزش بازار تازه‌واردان بودند و بعد از اندکی ضرر ترسیدند و سکه‌های خود را فروختند.

--------------

بیشتر بخوانید

بیت کوین در «جمعه سیاه»/زمستان رمزارزی کی تمام می شود؟
--------------------------------------------
به گزارش آسیانیوز، این در حالی است که الکس اکسلراد، مدیر اجرایی شرکت خدمات مالی سوییسی اکسیمتریا (Aximetria)، درباره بازگشت بیت کوین از جمعه سیاه گفته است به احتمال زیاد این بار چنین بازگشتی، دست‌کم در کوتاه‌مدت، بعید است.


او می‌گوید: «در مقطع زمانی فعلی، ترس بر صنعت رمزارز سایه انداخته و شاید بتوان گفت سرمایه‌گذاران مشغول بیرون کشیدن سرمایه خود از دارایی‌های نامطمئنی همچون رمزارزند.»

«هم‌اکنون سرمایه‌گذاران دلشان می‌خواهد بهای بیت‌کوین تثبیت شود اما بهبود وضع بازار این رمزارز به این زودی محقق نمی‌شود. امیدواریم بهای بیت‌کوین در تراز پشتوانه‌ای ۳۲ هزار و ۵۰۰ دلار بماند تا در چند هفته آینده بتواند دوباره به نرخ پایدار ۴۰ هزار دلار بازگردد.»

پیش‌بینی بی‌ثباتی ارزش بیت‌کوین دشوار است و با آنکه پیرو همان روندهای اخیر بازار سنتی‌تر است، تا جایی که دیده‌ایم با وقوع هر رویدادی، کاملا از دنبال کردن چنین الگوهایی عقب‌نشینی می‌کند.

چنان‌که تاکنون دیده‌ایم، یک توییت ایلان ماسک یا بیانیه‌ای از یکی از رهبران جهان می‌تواند به افزایش یا کاهش ناگهانی ارزش آن منجر شود.

دمیتری میشونین، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت پیمانکاری هوشمند هش‌اکس (HashEx) می‌گوید: «رمزارز قواعد خودش را دارد؛ زیرا روند رشدش به رویدادهای کلان اقتصادی محدود نمی‌شود.»

«برانگیخته شدن احساسات سرمایه‌گذاران که هر لحظه ممکن است اتفاق بیفتد، می‌تواند به افزایش دوباره ارزش آن منجر شود.»/


آسیانیوز،تجارت نیوز
https://www.asianews.ir/u/5c2
اخبار مرتبط
همچنانکه بیت کوین به زمستان رمزارزی در حال کوچ است، یک نشریه خارجی قیمت بیت‌کوین را تا پایان سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی و احتمالات مثبتی را بیان کرده است.
در حالی که بانک مرکزی هنوز درباره «رمزریال» و قابلیت تبدیل آن به ارزهای دیگر جزییاتی منتشر نکرده است، از همگانی شدن رمزریال خبر داده است.
در آستانه نگرانی ها از ادامه «زمستان رمزارزی»، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا غول فست‌فود جهان را برای پذیرش رمزارز تحت فشار قرار داد و اعلام کرد اگر مک‌دونالد دوج‌کوین را به عنوان ارز پرداخت بپذیرد، در تلویزیون از خوراکی‌های مک‌دونالد می‌خورد!
در حالی که ریزش قیمت رمز ارزها را می‌توان به عواملی مانند کاهش عملیات رمزارزی در قزاقستان و نگرانی از ممنوعیت کامل رمزارزها در روسیه نسبت داد، نگرانی‌ها از وقوع پدیده‌ای موسوم به «زمستان رمزارزی» دامن زده است و برخی تحلیلگران هشدار داده‌اند که شاید سال‌ها طول بکشد تا بیت‌کوین و سایر رمزارزها کاملا از این ورطه بیرون بیایند.
​اگرچه سال ۲۰۲۱ برای بیت کوین سالی بی‌سابقه بود، اما کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در سال ۲۰۲۲ افزایش ارزش و محبوبیت رقبای آن را شاهد باشیم، با این حال فعلا رمز ارزها در سقوط ارزش با یکدیگر در رقابت هستند و معلوم نیست که بیت کوین نشان دهنده چه نوع جنونی در دنیای ارز و پول باشد.
بیت‌کوین در پی یکی از بدترین افت قیمت‌های سال‌های اخیر، در حال نزدیک شدن به الگویی در بازار، معروف به «تقاطع مرگ»، است.
قیمت دلار در آستانه ورود به کانال ۲۵ هزار تومان است و متاثر از اخبار مذاکرات روند نزولی شدیدی به خود گرفته است، اما آینده دلار و طلا چه می‌شود و سرمایه گذاری آینده را چگونه باید برنامه ریزی کرد؟
ارزش رمزارز بیت‌کوین روز دوشنبه ۱۰ ژانویه برای مدت کوتاهی به زیر ۴۰ هزار دلار سقوط کرد که پایین‌ترین رقم از اواخر سپتامبر بود.
ملانیا ترامپ در سیزدهمین سالگرد ایجاد بیت‌کوین، پس از راه‌اندازی توکن رمزارز غیرقابل معاوضه (ان‌اف‌تی) خود، از آن حمایت کرد و گفت در فواصل منظم ان‌اف‌تی‌هایش را در وب‌سایت خود عرضه خواهد کرد و بخشی از عواید آن را به حمایت و نگهداری از کودکان اختصاص خواهد داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید