صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۴
کد خبر: 8468
گزارشگر: 213
۹۶۱
۰
۰
۳
یادداشت/ذبیح الله رحمانی

«ایران» پس از اوکراین؟/تصرف ایران در دستور کار ایالات متحده!

«ایران» پس از اوکراین؟/تصرف ایران در دستور کار ایالات متحده!
روسیه تزاری همیشه مثل خرس بزرگ گرسنه در کمین شکارش هست و بزرگترین شکارش که قدرت برترش می پندارد، ملحق کردن اوکراین و رسیدن به دروازه اروپای واحد است؛ همچنانکه آمریکا هم در فکر بنیادین اش، تصرف ایران است.

به گزارش آسیانیوز، قرن بیست و یکم را توسط چه کسی و کسانی و با چه اهدافی ،قرن دین و معنویت نام گذاری کردند و پر بیراه نیست در درجه اول با نام گذاری پارادوکس عجیب و غریبی در شروع قرن، حمله به دین و معنویت سرلوحه کردار ذی نفوذان قرار گرفته باشد.

--------------

بیشتر بخوانید:

روسیه منزوی شد؛ تهدید پوتین به فشردن دکمه بمب هسته ای
----------------------------------------------------
آمریکا حمله به افغانستان و عراق را برای خودش مجاز می پندارد. روسیه حمله به جدایی طلبان و خودمختار چچن را مشروع اعلام می کند و جنگ ارمنستان و آذربایجان مورد حمایت روسیه و حمله آذربایجان به ارمنستان مورد حمایت همه جانبه ترکیه مسلمان و اسرائیل توجه جهانیان را به خود جلب می کند.

لیبی،مراکش وتونس مسلمان به هرج و مرج کشیده می شود.حمله عربستان به یمن که خانه خلوت خود می پندارد،مورد حمایت همه جانبه کشورهای غربی،علی الخصوص آمریکا قرار می گیرد.

اما در آفریقا و آمریکای لاتین به جز ونزوئلا،اقیانوسه اتفاقات محیرالعقول نمی افتد،چرا که در هژمونی چیره گرایان، تسلط گرایان قدرت مند در اولویت‌های حساس و کلیدی قرار نمی گیرند.

به عنوان مصداق، کودتاگران کشورهای کوچک و متوسط و کم اهمیت آفریقا، مرکز توجه جهانیان قرار نمی گیرند. حتی فرانسه مدعی فرهنگ برتر، قدرت اتمی و حق وتوی که دارد هرچند وقت به کشور های زیر سلطه اش سابقش در آفریقا مثل کنگو حمله ور می شود؛ در حالی که جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل و سازمان های بزرگ دیگر،واکنش مناسبی نشان نمی دهند.

---------

بیشتر بخوانید

ایران باید حمله روسیه را محکوم کند/ تبعات خطرناک سیاست یک بام و دو هوا!
-----------------------------

حالا این سال‌ها که یک پنجم قرن بیستم و یکم گذشته است. سه کشور قدرتمند و برتر جهان،امریکا،روسیه و چین در یک رقابت و در پشت پرده یک توافق نهایی در هژمونی استیلاگران در سه نقطه استراتژیکی و پر اهمیت در حال پیاده سازی اهداف خود گام برمی دارند.

چین برای هر چه قدرتمند تر شدند و در جهان ،رقیب بلا منازع در میان سایر قدرت ها،قد علم کند،باید چین تایپه و یا تایوان را در خودش هضم نماید. این کشور بارها در شرف درگیری با تایوان پیش رفته و نیروهای واکنش سریع اش همیشه در آماده باش قرار دارند و منتظر نوبت شان تا به اهدافشان برسند.

روسیه تزاری همیشه مثل خرس بزرگ گرسنه در کمین شکارش هست.و بزرگترین شکارش که قدرت برترش می پندارد، ملحق کردن اوکراین و رسیدن به دروازه اروپای واحد و بهره برداری از موقعیت جغرافیایی خاص و گسترش سرزمینی و در نهایت گرفتن امیتازات بیشتر است؛ همچنانکه آمریکا هم در فکر بنیادین اش،تصرف ایران و پیگیر اهداف و گام های مطمئن و برای رسیدن به قله موفقیت،تلاش وافری دارد.

--------

بیشتر بخوانید

پیش بینی عاقبت جنگ روسیه و اوکراین توسط کارتون سیمپسون‌ها+ویدئو

------------------------------------------

بنابراین در میان این سه کشور قدرتمند،ظاهرا ابتدا روسیه بازی اش را آغاز کرده است. چین و آمریکا هم به دنبال موقعیت مناسب، لحظه شماری می کنند.

نکته مهم و کلیدی را نیز در بعضی از موارد،این سه کشور مذکور به عمد به فراموشی می سپارند، و آن مقاومت انسان های آزاده و عزتمند در برابر زیادی خواهی آنان است./

ذبیح الله رحمانی؛ کارشناس تاریخ جهان

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/5mh
اخبار مرتبط
در حالی که اتحادیه اروپا حریم هوایی کشورهای عضو این اتحادیه را به روی همه هواپیماهای روسی بست و ناتو در برابر روسیه اعلام برخورد نظامی کرد، ولادیمیر پوتین یک دستور هسته ای داد.
پروفسور سیدحسن امین در یادداشتی که برای آسیانیوز ارسال کرده نوشته است: من به عنوان یک ایرانی مخالف جنگ و خشونت، از دولت ایران می خواهم از حمله نظامی هیچ کشوری از جمله متحد فعلی خود روسیه حمایت نکند؛ سیاست یک بام و دو هوا در روابط بین الملل، نه تنها از جهت حقوقی و اخلاقی نادرست است، بلکه در عمل هم در درازمدت به زیان اعتبار و عزت کشور با فرهنگی همچون ایران تمام خواهد شد.
بلومبرگ از تصمیم آمریکا برای تحریم بانک مرکزی این کشور خبر داد؛ در حالی که مواضع آمریکا به کشور های اروپایی برای منع دسترسی روسیه به سیستم مالی سوئیفت هم نزدیک شده است.
حمله روسیه و اوکراین نه‌تنها باعث شوک آنی به بازار نفت شد، بلکه اهمیت مسئله تنوع‌بخشی به منابع انرژی را بیش از بیش مشخص‌ کرد؛ در حالی که تداوم بحران انرژی و کمبود عرضه نفت در کنار حمله روسیه به اوکراین سبب شد تا به مذاکرات هسته‌ای و توافق وین به گونه متفاوت نگریسته شود.
در حالی ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو از فعال کردن برنامه نظامی حفظ قلمرو پیمان [ناتو] در برابر روسیه خبر داد که این پیمان(آتلانتیک شمالی) برای اولین بار در تاریخ خود، برنامه واکنش دفاعی را فعال کرده است.
در حالی که برخی از مسولان اقدامات «تحریک آمیز» ناتو و آمریکا را دلیل حمله روسیه به اوکراین دانسته اند؛ برخی دیگر نیز پوتین را با هیتلر مقایسه و رفتار ایران را مستعمره گونه خطاب کردند؛ همچنانکه به گفته گروهی از کارشناسان در این میان سرنوشت مذاکرات برجامی در خطر بن بست قرار خواهد گرفت.
مصادف با حمله‌ی روسیه به اوکراین، ویدئویی منتشر شده که نشان می‌دهد سیمپسون‌ها حمله‌ی روسیه به اوکراین را نیز پیش‌بینی کرده بودند!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید