صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ / ۰۰:۵۷
کد خبر: 9189
گزارشگر: 213
۶۰۹
۰
۰
۳
پس از حمله تروریستی در تل آویو

ارتش اسرائیل گفت «تهاجمی» رفتار خواهد کرد

ارتش اسرائیل گفت «تهاجمی» رفتار خواهد کرد
پس از حمله ترورویستی در مرکز شهر تل‌آویو که سه کشته و ۱۵ زخمی برجای گذاشت، ارتش اسرائیل اعلام کرد که رویکرد خود را «تهاجمی» خواهد کرد.

به گزارش آسیانیوز، اسرائیل می‌گوید رویکرد خود در قبال فلسطینی‌ها را از «تدافعی» به «تهاجمی» تغییر می‌دهد.

سه روز پس از حمله مسلحانه یک مرد فلسطینی به شهروندان اسرائیلی در یک بار شبانه در قلب تل‌آویو که سه کشته و ۱۵ زخمی برجای گذاشت، ارتش اسرائیل اعلام کرد که رویکرد خود را در قبال فلسطینی‌ها از «تدافعی» به «تهاجمی» تغییر داده است.

----------------------

بیشنر بخوانید

حمله تروریستی به بزرگترین شهر اسرائیل
---------------------------------------------------------
همزمان با اعلام سیاست جدید ارتش، صدها تن از نظامیان این کشور روز یکشنبه ۲۱ فروردین دوباره به اردوگاه جنین در کرانه باختری هجوم بردند تا با فلسطینیانی که اسرائیل گمان می‌برد ممکن است از ظرفیت دست زدن به اقدامات ضد امنیتی علیه اسرائیل برخوردار باشند، مقابله کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در نخستین ساعات استقرار نیروهای اسرائیلی در اردوگاه جنین، دست‌کم ۱۰ تن زخمی شده و آتشباری‌های سنگینی میان طرفین رخ داد.

یک منبع نظامی اسرائیلی به خبرگزاری فرانسه گفت که  فلسطینی ها از خودروهای در حال حرکت به سوی سربازان اسرائیلی شلیک کردند و آن‌ها با شلیک مستقیم پاسخ دادند. این منبع در همین حال گفت که هیچ‌یک از نظامیان اسرائیلی زخمی نشد.

 رعد فتحی حازم، عامل حمله مسلحانه پنج‌شنبه شب در تل‌آویو از اهالی اردوگاه جنین بود. پیش از او نیز یک مرد فلسطینی جوان دیگر ساکن جنین دو هفته پیش عامل یک حمله مسلحانه دیگر علیه اسرائیلی‌ها بود.

در عملیات روز یکشنبه نظامیان اسرائیلی در اردوگاه جنین دست‌کم ۲۰ فلسطینی نیز بازداشت شدند.

ارتش اسرائیل روز شنبه نیز احمد سعدی، یک عضو مسلح جهاد اسلامی فلسطین را در جنین کشت و ۱۵ تن دیگر از فلسطینیانی را که اقدام به درگیری با نیروهای اسرائیلی کردند، مجروح کرد.

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، روز یکشنبه گفت دولت به ارتش اختیار داده است که از این پس در برخورد با فلسطینیان رویکرد تهاجمی در پیش بگیرد.

 بنت روز جمعه نیز گفته بود که دیگر هیچ محدودیتی در تقابل با تروریسم وجود ندارد.

او هفته گذشته نیز از همه شهروندان عادی اسرائیلی که در خانه اسلحه دارند، خواسته بود که سلاح خود را بیرون آورده و در دوران کنونی که شرایط امنیتی وخیم شده است، برای دفاع از سایر شهروندان، با سلاح تردد کنند.

آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل، جمعه شب در دیدار با سربازان اسرائیلی که مامور عملیات در جنین شده‌اند، گفت: ارتش هر اقدامی را که لازم بداند و تا هر زمانی که ضروری باشد، انجام خواهد داد تا مردم اسرائیل دوباره احساس امنیت کنند.

ژنرال کوخاوی احتمال داد که دوران کنونی تنش دست‌کم هفته‌ها طول بکشد.

وزارت بهداشت فلسطینی اعلام کرد که غده ابراهیم سباطیان، یک زن جوان و بیوه ۴۰ ساله و مادر شش فرزند، پس از خونریزی شدید ناشی از اصابت گلوله کشته شد. یگان مرزبانی اسرائیل گفته است که این زن یک نیروی این یگان را به طور سطحی زخمی کرده بود.

از نظر اسرائیل، در دوره‌هایی که تنش امنیتی شدید است، هر نوع نزدیک شدن افراد به نیروهای امنیتی و نظامیان این کشور که احتمال تعرض را تداعی کند، عملا ممکن است حکم کشته شدن فوری را در پی داشته باشد. برداشت عام از اظهارات مقامات امنیتی و دولتمردان این است که دست نیروهای امنیتی و یا هر اسرائیلی مسلح دیگر در کشتن چنین افرادی، باز است.

وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطینی همچنین از زخمی شدن ده فلسطینی دیگر در رویدادهای مختلف در مناطق اریحا و طولکرم در کرانه باختری در طول روز یکشنبه خبر داد. احتمال افزایش مجروحین و شمار بازداشتی‌ها نیز مطرح است.

در این میان، مقامات اسرائیل اقدام برخی از فلسطینیان مهاجم که شنبه شب آرامگاه باستانی یوسف پیامبر را در شهر نابلس در کرانه باختری را ویران کردند، به‌شدت محکوم کرده و آن را رفتاری داعشی نامیدند.

نیروهای امنیتی تشکیلات فلسطینی مسئولیت امنیت مقبره یوسف پیامبر را برعهده دارند اما فیلم‌های انتشار یافته در فضای مجازی نشان می‌دهد که چند فلسطینی با کلنگ و ابزار دیگر، این مقبره را که قدمتی چند هزار ساله دارد، ویران می‌کنند.

مقبره یوسف پیامبر برای یهودیان باورمند یک مکان زیارتی مذهبی محسوب می‌شود.

از سوی دیگر، در طرف اسرائیلی، گفته شده هزاران تن از مردم روز یکشنبه در خاکسپاری سه مرد جوان اسرائیلی که در حمله جمعه شب در ساحل تل‌آویو کشته شدند، شرکت کردند./

https://www.asianews.ir/u/661
اخبار مرتبط
رئیس ستاد ارتش اسرائیل مدعی شد که روند آماده‌سازی ارتش این کشور برای «اقدام در ایران» با سرعت زیاد در حال انجام است.
سرویس آمبولانس ملی اسرائیل اعلام کرد به حومه تل‌آویو حمله تروریستی شده است.
در حالی که برخی گزارش های خارجی از حمله اسرائیل به کرمانشاه و نابودی شمار زیادی از پهپادهای ایران خبر دادند، این رویداد را به تازگی سپاه پاسداران تایید کرده است.
در حالی که پنتاگون در حال بررسی حمله گزارش شده در نزدیکی اربیل است، سپاه پاسداران اعلام کرد که دلیل حمله به اربیل عراق کشته شدن دو سپاهی در سوریه بوده است.
روسیه تزاری همیشه مثل خرس بزرگ گرسنه در کمین شکارش هست و بزرگترین شکارش که قدرت برترش می پندارد، ملحق کردن اوکراین و رسیدن به دروازه اروپای واحد است؛ همچنانکه آمریکا هم در فکر بنیادین اش، تصرف ایران است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید