صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۵
کد خبر: 9820
گزارشگر: 213
۱۳۳۱
۰
۰
۲
سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی:

اجرای حکم اعدام احمدرضا جلالی معوق شد

اجرای حکم اعدام احمدرضا جلالی معوق شد
همچنانکه بسیاری از نهادهای حقوق‌بشری خواستار لغو اجرای حکم اعدام احمدرضا جلالی شده بودند، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد حکم وی بررسی خواهد شد.

لبه گزارش آسیانیوز، هم‌زمان با هشدار برخی نهادهای حقوق‌بشری درباره اجرای حکم اعدام احمد‌رضا جلالی، زندانی دو تابعیتی ایرانی-‌سوئدی، سخنگوی وزارت خارجه  اعلام کرد درخواست برای تعویق اجرای حکم او وجود داشته و قوه‌قضاییه این موضوع را بررسی می‌کند.

این در حالی است که پس از پایان محاکمه حمید نوری به اتهام دست داشتن در اعدام‌های دهه ۶۰ در سوئد، مسوولان از تصمیم برای اعدام جلالی تا پایان اردیبهشت خبر دادند.
اعلام موضع سخنگوی وزارت خارجه مبنی برای تعویق اجرای حکم اعدام جلالی تمایل جمهوری اسلامی برای استفاده از او و مبادله‌اش با نوری را نشان می‌دهد.

خطیب‌زاده در نشست خبری روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت خود درباره پرونده جلالی گفت: «اجرای حکم را درخواست داده‌اند در زمان دیگری انجام شود که در حال بررسی است.»

او هفته گذشته گفته بود موضوع نوری و جلالی «هیچ ارتباطی به هم ندارند و اگر هست طرف سوئدی می‌خواهد این ارتباط را برقرار کند.»

احمدرضا جلالی که با دعوت رسمی دانشگاه تهران به ایران سفر کرده بود، در تاریخ پنجم اردیبهشت ۱۳۹۵  و به اتهام جاسوسی به اعدام محکوم شد.

ایران او را به جاسوسی و همکاری با سازمان‌های اطلاعاتی از جمله موساد متهم می‌کند.

نهادهای حقوق‌بشری در هفته‌های اخیر درباره امتناع از اجرای حکم اعدام جلالی هشدار داده‌‌اند و در ایران هم فرهاد میثمی و هوشنگ رضایی، دو زندانی سیاسی در اعتراض به احتمال اجرای این حکم اعتصاب غذا کرده‌اند.

همچنین  انریکه مورا در سفر هفته گذشته خود به ایران خواستار توقف حکم اعدام جلالی و آزادی وی شده بود.

احمدرضا جلالی فرزند محمد از اتباع ایران و تابعیت ایران دارد و ایرانی است. وی در ۱۳۹۶ به اتهام جاسوسی و ارتباط با موساد تحت تعقیب قرار گرفت و بازداشت شد و بعد از بازداشت وی، کشور سوئد به او تابعیت و امتیاز داد./

https://www.asianews.ir/u/6n2
اخبار مرتبط
جلوگیری از حکم اعدام احمدرضا جلالی، شهروند ایرانی_سوئدی و بازداشت شدن در فرودگاه فرانکفورت آلمان، از موضوعات جالب سفر انریکه مورا به ایران بوده است؛ در حالی که گفته شد او برای گفت و گوهای برجامی به تهران آمده بود.
سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه حکم اعدام احمدرضا جلالی قطعی است و اجرا خواهد شد، گفت: بحث مبادله او با حمید نوری مطرح نیست.
همچنانکه گمانه‌زنی‌هایی درباره تلاش ها برای مبادله حمید نوری با احمدرضا جلالی، پژوهشگر دوتابعیتیِ زندانی ایرانی-سوئدی مطرح است، شماری از خانواده‌های زندانیان دوتابعیتی ایرانی-آمریکایی با حضور در مقابل کاخ سفید خواستار تلاش برای آزادی این زندانیان شدند.
حمیدی نوری(با نام مستعار عباسی) در بخش هایی از اظهاراتش و در پایان آخرین جلسه دادرسی دادگاه سوئد گفت: می خواهم امروز با انرژی مثبت حرف بزنم و حرف خوب من این است: آشتی آشتی آشتی، همگی بریم تو کشتی!
خبرگزاری ایسنا نوشت احمدرضا جلالی، دوتابعیتیِ زندانی، تا آخر اردیبهشت‌ماه اعدام می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید