صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۷ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۱۸:۵۳
کد خبر: 11123
گزارشگر: 213
۵۷۷
۰
۰
۳
با سلاح سرد

علت حمله به یک فرد معمم در کرج+فیلم

علت حمله به یک فرد معمم در کرج+فیلم
یک فرد معمم حین سخنرانی در یکی از امامزاده های کرج مورد حمله با سلاح سرد قرار گرفت و مجروح شد.

به گزارش آسیانیوز، مرتضی موسوی، معاون نیروی انتظامی استان البرز، روز جمعه بدون اشاره به جزئیات گفت که فرد معمم «حین سخنرانی در آستان امامزاده محمد کرج» مورد حمله قرار گرفته و مجروح شده است.

ایرنا نوشت در همان جلسه سخنرانی فرد ضارب با کمک حاضران بازداشت شده است.

 


ساعتی پس از اظهارات معاون نیروی انتظامی البرز، علی علی‌اکبری، مدیر روابط عمومی اوقاف البرز، در گفت‌وگو با ایرنا فرد مضروب را «مجتبی حسینی» و ضارب را فردی «ظاهرا ایرانی» معرفی کرد که در اعترافات اولیه‌اش «مدعی شده من یار امام زمان هستم».

 علی‌اکبری در ادامه گفته است که این فرد «پیش از این هم اقدام به قطع کردن سیم‌های شبکه صوتی مراسم کرده و در پی جلب توجه بوده و با برنامه‌ریزی قبلی» اقدام به حمله کرده است.

مدیر روابط عمومی اوقاف البرز حال حسینی را «مساعد» اعلام کرده است.

این در حالی است که اخیرا اخبار بیشتری در مقایسه با قبل از حمله به افراد معمم در نقاط مختلف ایران منتشر می‌شود. همچنین روز دهم تیر امام جماعت یک مسجد در اصفهان مورد حمله یک موتورسوار ناشناس با سلاح گرم قرار گرفته است.

فروردین امسال هم دو طلبه اهل سنت گنبد کاووس با سلاح گرم کشته شدند. انگیزه این حمله «شخصی» اعلام شد.

چند روز پس از آن سه معمم در محوطه حرم مشهد با چاقو مورد حمله قرار گرفتند و دو نفر از آنان کشته شدند. عامل این حمله روز ۳۰ خرداد اعدام شد.

محمدتقی فاضل میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، پیشتر در همین زمینه گفته بود که بسیاری از طلاب به دلیل «متلک یا فحش» شنیدن از سوی مردم، کمتر با لباس آخوندی در مجامع عمومی ظاهر می‌شوند.

وب‌سایت خبرآنلاین هم در سال‌ ۹۶ در گزارشی با عنوان «جایگاه روحانیت و دردسرهای آخوند بودن» نوشته بود: «شأن و جایگاه سنتی روحانیت امروز نسبت به دیروز کاهش یافته... بخشی از آن حاصل عملکرد همین نظام است.»/

https://www.asianews.ir/u/7mb
اخبار مرتبط
رییس کل دادگستری استان اصفهان عصر دیروز در پی اعلام گزارش مردمی(در عصر جمعه ۱۷ تیر) در خصوص حلق آویز شدن اهالی یک خانواده در نجف آباد توضیحات بیشتری ارائه کرد.
وهاب فرامرزیان، ستوان یکم و افسر هوافضای سپاه پاسداران در یکی از روستاهای مراغه در استان آذربایجان شرقی به طرز مشکوکی کشته شده است.
علاوه بر علی کمانی، عضو یگان هوافضا که سپاه پاسداران روز یکشنبه ۲۲ خرداد از کشته شدن او «حین مأموریت» خبر داد، در این روز اعلام شد محمد عبدوس، از «کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح»، نیز «حین انجام مأموریت» کشته شده است.
وزارت خارجه طالبان مسئولان سفارت ایران در کابل را احضار کرد.
دومین روحانی که در صحن حرم رضوی چاقو خورده بود، امروز درگذشت؛ این در حالی است که سخنگوی طالبان گفت این کار ربطی به افغان‌ها و افغانستان ندارد.
به دنبال حمله به سه طلبه در صحن حرم رضوی، مقام‌های رسمی کشور گروه‌های «تکفیری» را عامل این حمله معرفی کردند و اظهارات محمدباقر قالیباف نیز حاکی از آن است که ضارب ملیت افغان دارد؛ همچنین هویت این ضارب را یک خبرگزاری، فردی ۲۱ ساله به نام «عبداللطیف مرادی» اعلام کرده است.
دو طلبه در محله چای بوئین گنبدکاووس به قتل رسیده‌اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید