صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۶:۵۸
کد خبر: 11933
گزارشگر: 213
۷۳۳
۰
۰
۲
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

موافقتنامه ایران و سوریه باید بازنویسی شود/برگزاری هفته فرهنگی

موافقتنامه ایران و سوریه باید بازنویسی شود/برگزاری هفته فرهنگی
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار با لبانه مشوح، وزیر وزارت فرهنگ سوریه گفت: موافقتنامه میان ایران و سوریه که ۴۰ سال پیش نوشته شده است باید بازنویسی شود.
به گزارش آسیانیوز، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: موافقتنامه میان ایران و سوریه که ۴۰ سال پیش نوشته شده است باید بازنویسی شود.

به گزارش آسیا، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ایمانی پور عصر جمعه- ۱۸ شهریورماه- در دیدار با لبانه مشوح، با تشریح وظایف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، عمده‌ترین وظیفه این سازمان را اجرای قانون موافقت‌نامه‌ فرهنگی و برنامه‌ مبادلات فرهنگی برشمرد و افزود: معرفی جمهوری اسلامی ایران، اسلام و انقلاب اسلامی و همچنین، برگزاری گفت‌وگوهای دینی و فرهنگی از دیگر وظایف مهم این سازمان در تعامل و روابط با سایر کشورهاست.

وی اظهار داشت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با شناسایی ظرفیت‌های مختلف کشورها از طریق رصد و پایش فرهنگی و نیازسنجی‌، به گسترش همکاری‌های فرهنگی می‌پردازد.

وی گفت: دولت و ملت سوریه برای مردم ایران عزیز هستند و از منظر مقام معظم رهبری کشور سوریه ستون خیمه مقاومت سوریه ستون خیمه مقاومت است و اساسا احساس می‌کنیم تحمیل جنگ به سوریه انتقامی بود که صهیونیست‌ها می‌خواستند از مردم سوریه به دلیل سه دهه مقاومت بگیرند و این مقاومت ارمغانی است که از پیامبر(ص) خود داریم.

وی تصریح کرد: جریان بیداری اسلامی در منطقه و جهان باعث شد استکبار جهانی به این فکر بیفتد که باید با آن مقابله کند و هزینه‌ای که مردم ایران امروز می‌دهند به دلیل مبارزه با استکبار جهانی است.

وی، در ادامه با اشاره به علاقه مندی ایران برای توسعه روابط فرهنگی با کشور دوست و برادر سوریه، گفت: باید با رفت و آمد هیات‌های فرهنگی فضای موجود میان ایران و سوریه را تلطیف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: موافقتنامه میان ایران و سوریه ۴۰ سال پیش نوشته شده است و همچنان به قوت خود باقی است و باید بازنویسی شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه همکاری‌های رسانه‌ای می‌تواند یکی از اولویت‌ها برای همکاری با دمشق باشد از برگزاری هفته فرهنگی ایران در سوریه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: متقابلا آماده‌ایم هفته فرهنگی سوریه را در جمهوری اسلامی ایران برگزار کنیم تا فرهنگ و هنر دو ملت بیش از گذشته با یکدیگر معرفی شود.

ایمانی‌ پور ادامه داد: ایران در این سال‌ها به لحاظ هنری، انیمیشن، تئاتر و سینما و حتی موسیقی توسعه بسیاری داشته است و در حال حاضر در حوزه تصویرگری کتاب یکی از کشورهای شاخص به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه راه توسعه روابط فرهنگی میان دو کشور از تعلیم زبان می‌گذرد، تصریح کرد: طبق گزارش‌های رایزن فرهنگی ایران در سوریه، اموزش زبان فارسی در سوریه پیشرفت خوبی داشته است و از شما می‌خواهیم از توسعه این امر به ویژه در مدارس و دانشگاه‌های این کشور حمایت کنید.

وی اظهار کرد: دیپلماسی فرهنگی هدف دیپلماسی سیاسی و اقتصادی است، ما تلاش خود را خواهیم کرد روابط در سطح خوبی توسعه پیدا کند و ملت‌ها آگاهی کاملی نسبت به هم پیدا کنند علی رغم‌ تلاش‌های رسانه‌ای که برای بر هم زدن روابط این دو کشور انجام می‌شود.

وی در پایان موضوع، راهپیمایی اربعین حسینی را بزرگترین اجتماع بشری دانست و افزود: امروز در گوشه‌ای از جهان در کشوری به نام عراق بزرگترین اجتماع بشری با حضور مسلمانان و حتی مسیحیان و دیگر ادیان و مذاهب شکل می‌گیرد اما شاهد بزرگترین سانسور رسانه‌ای دنیا در قبال این اجتماع بزرگ هستیم./
آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/88f
اخبار مرتبط
ارتش آمریکا، پنجم سپتامبر ، اعلام کرد که دو بمب‌افکن دوربرد «بی ۵۲» با قابلیت هسته‌ای را بر فراز خاورمیانه به پرواز درآورده است و قدرت‌نمایی نظامی آمریکا در منطقه در حالی انجام می‌شود که سطح تنش‌ها بین تهران و واشنگتن بالا است.
براساس گزارش یک روزنامه خارجی، روسیه از شبه‌نظامیان طرفدار جمهوری اسلامی ایران و نیروهای تحت حمایت تهران خواسته است از مواضع نظامی خود در سوریه عقب‌نشینی کنند.
ارتش ایالات متحده مدعی شده است که هلی‌کوپترها در حالی مواضع شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در شهر میادین استان دیرالزور را برای سومین بار در سه روز هدف قرار دادند.
ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام، شامگاه سه‌شنبه در اطلاعیه‌ای مدعی شد که نیروهای ارتش آمریکا به دستور جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، «حملات هوایی دقیقی» را در دیرالزور و تاسیاست نظامیان تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران انجام دادند.
در حالی که روسیه و ایران با حملات ترکیه به شمال سوریه مخالفت کردند، وزیر امور خارجه این کشور روز پنج‌شنبه، ۳۰ تیرماه، اعلام کرد که آنکارا برای حمله به شبه‌نظامیان مظنون کرد به اجازه کسی نیاز ندارد.
سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: میزان انزوای پوتین نشان می‌دهد که مجبور شده برای دریافت کمک به ایران روی بیاورد.
در حالی که پیشتر ایران، روسیه و حتی آمریکا مخالفت خود را با حمله ترکیه در شمال سوریه اعلام کرده‌اند، رئیس‌ جمهور ترکیه در تهران اصرار کرد که به حملات خود ادامه می دهد.
سخنگوی ارتش اسرائیل به روزنامه عربی‌زبان ایلاف گفت قصر بشار اسد را در دمشق بمباران خواهد کرد؛ این در حالی است که فرودگاه دمشق نیز از دو روز گذشته به دلیل حملات اسرائیل از کار افتاده است.
حمله اسرائیل به انبار تسلیحات ایران فرودگاه دمشق را تعطیل کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید