صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۸:۰۴
کد خبر: 13174
گزارشگر: 213
۹۸۵۸
۳
۰
۸
خبر جدید مدیر توسعه طرح کالا برگ الکترونیک‌

نحوه استفاده از کالابرگ الکترونیک/آیا واریز یارانه نقدی ادامه دار است؟

نحوه استفاده از کالابرگ الکترونیک/آیا واریز یارانه نقدی ادامه دار است؟
مدیر توسعه طرح کالا برگ الکترونیک‌ با بیان اینکه اعتبار اجرای طرح کالا برگ الکترونیک در کدملی سرپرست خانوار شارژ می‌شود، گفت:‌ با استفاده از همه کارت‌های بانکی که به اسم سرپرست خانوار است می‌توان این کالاها را از فروشگاه‌های طرف قرارداد خریداری کرد.
به گزارش آسیانیوز، بر اساس تصمیم مسئولان کشور قرار است تا به زودی کالابرگ الکترونیکی جایگزین یارانه نقدی شود و در بسیاری از شهرها زیرساخت کالابرگ ها آماده شده است.

این درحالی است که بسیاری از مردم همچنان خواهان دریافت یارانه نقدی هستند و به گفته برخی اقتصاددانان طرح کالابرگ تاثیر مناسبی بر اقتصاد کشور نمی‌گذارد.

مدیر توسعه طرح کالا برگ الکترونیک با تشریح جزئیات اجرای طرح کالا برگ الکترونیک در استان هرمزگان، گفت: تاکنون یک‌هزار فروشگاه به این طرح پیوسته‌اند.

هادی زمان‌ثانی مدیر توسعه طرح کالا برگ الکترونیک در مورد جزئیات اجرای طرح کالا برگ الکترونیک اظهار داشت: این طرح بر اساس تکلیف جزء یک بند «س» تبصره یک قانون بودجه ۱۴۰۱ که دولت را مکلف به اجرای طرح کالا برگ الکترونیک کرده بود، ابتدا به صورت آزمایشی اجرا می‌شود که از سه‌شنبه ۲۷ دی‌ سال جاری در هرمزگان آغاز شده است.

اسامی کالاهای مشمول کالابرگ
وی در مورد کالاهای مشمول طرح کالا برگ الکترونیک گفت: شیر کم‌چرب، پنیر، ماست کم‌چرب، مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع،‌ ماکارانی، قند، شکر و برنج ۱۰ قلم کالای اساسی هستند که مشمول این طرح می‌شوند و هیچ فرقی نمی‌کند که از کدام برند و یا مارک تجاری باشد و به انتخاب خود یارانه‌بگیران کالا انتخاب می‌شود و نوع خاصی مدنظر ما نیست.

مدیر توسعه طرح کالا برگ الکترونیک‌ با بیان اینکه اعتبار اجرای طرح کالا برگ الکترونیک در کدملی سرپرست خانوار شارژ می‌شود، بیان داشت:‌ با استفاده از همه کارت‌های بانکی که به اسم سرپرست خانوار است می‌توان این کالاها را از فروشگاه‌های طرف قرارداد خریداری کرد.

وی افزود: تا کنون یک‌هزار فروشگاه متصل به طرح کالا برگ در استان هرمزگان شده‌اند که در این فروشگاه‌ها برچسب خاصی با این عنوان «‌این فروشگاه به شما پیوست» مشخص شده‌اند که کلمه شما مخفف «شبکه ملی اعتبار» است.

گفتنی است که در طرح کالابرگ الکترونیک، سرپرست خانوار فقط می‌تواند ۱۰ قلم کالای مدنظر را خریداری کند و امکان برداشت نقدی ندارد.

زمان‌ثانی در مورد اینکه از چه زمانی این اعتبار واریز می‌شود،‌ گفت: یک ماه قبل از پرداخت یارانه نقدی ماهانه این اعتبار به حساب فرد واریز می‌شود که فقط می‌تواند ۱۰ قلم کالای مدنظر را خریداری کند و امکان برداشت نقدی ندارد و هرسرپرست خانوار به اندازه تعداد اعضای خانوار خود تا سقف یارانه نقدی، می‌تواند از این نوع کالاها خریداری کند و مانند خریدهای معمولی با کارت بانکی انجام می‌شود و پول خرید کالا ظرف حداکثر ۴۸ ساعت به حساب مغازه‌دار واریز می‌شود و این میزان از اعتبار حساب یارانه‌ای سرپرست خانوار کم می‌شود و در ۲۰م هر ماه باقیمانده اعتبار به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

وی توضیح داد: مثلایک خانوار ۴ نفره که هر کدام ۴۰۰ هزار تومان یارانه نقدی می‌گرفتند می‌توانند تا سقف یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان از اقلام کالاهای اساسی از یک یا چند قلم کالا تا این سقف خریداری کنند.

مدیر توسعه طرح کالا برگ الکترونیکی در مورد اینکه بیشترین تقاضای مردم از چه کالایی بوده و تاکنون چند نفر خریداری کردند؟ گفت: هنوز گزارشی دریافت نکرده‌ایم البته استقبال مناسب بوده و فعلاً فقط در استان هرمزگان در همه شهرها و روستاها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای اجرا می‌شود و طوری برنامه‌ریزی شده است که در هر دهستان حداقل یک فروشگاه باشد و پراکندگی فروشگاه‌ها به‌گونه‌ای است که مردم دچار زحمت نشوند.

وی در مورد اینکه ممکن است تقاضای مردم از یک کالای خاص مثلا مرغ بیشتر شود آیا کمبودی ایجاد خواهد شد؟ گفت: طبق اعلام وزارت جهادکشاورزی هیچ کمبودی در این کالاها نداریم و برای تأمین کالا مشکلی وجود ندارد مردم می‌توانند از یک تا ۱۰ قلم کالا به میزان نیاز خانوار و در سقف یارانه نقدی ماهانه خانوار خرید کنند.در حال حاضر یک‌هزار فروشگاه به این طرح متصل شده‌اند./
https://www.asianews.ir/u/96c
اخبار مرتبط
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اختیاری بودن طرح کالابرگ گفت: کالابرگ الکترونیکی مشمول 10 گروه کالایی می‌شود.
در حالی که طرح توزیع کالابرگ به تازگی آغاز شده است، گفته می شود مردم می توانند بین یارانه نقدی و کالابرگ انتخاب کنند.
در حالی که شیوه جدید پرداخت یارانه‌ها اعلام شده است، از اردیبهشت ماه تاکنون، مجلس تاکید دارد که دولت باید یارانه نقدی را حذف کند و به جای آن کالابرگ بدهد.
یارانه‌های ۳۰۰ هزار تومانی و ۴۰۰ هزار تومانی که از ماه‌های ابتدایی امسال کلید خورد، در سال آینده نیز ادامه پیدا می‌کند.
سخنگوی ستاد هدفمندی درباره خبر ارسال پیامکی مبنی بر قطع یارانه افراد توضیحاتی داده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اعلام خبر به پرداخت کسورات و معوقه های بازنشستگی، گفت: سامانه مربوط به توزیع طرح کالابرگ الکترونیکی در دستور کار قرار گرفته است.
وزیر تعاون گفت: افرادی که تحت هر شرایطی یارانه خود را دریافت نکردند، می‌توانند به سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها مراجعه و ثبت نام و یارانه خود را دریافت کنند.
استفاده از اعتبار کالا برگ الکترونیکی از طریق همه کارت‌های بانکی به نام سرپرست خانوار، امکان‌پذیر خواهد بود و افراد می‌توانند از گروه کالایی اعلام شده، خرید خود را انجام دهند.
سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پرداخت یارانه به صورت کالابرگ اختیاری است و قرار نیست یارانه نقدی هیچ فردی قطع شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
علی اصغر نوین نژاد
۱۴۰۲/۰۱/۲۰
1
0
0

با سلام. من دراسفند401 مبلغ 250000 تومان از یارانه را از جانبو خرید و حدود همینن مبلغ راهم نقدی پرداخت کردم ولی الباقی یارنه ام را به حسابم واریز نکرده اید . اگر شما راست میگوئید و هدف کمک به مردم است ؟ خوب این همه دم و دستگاه و اتلاف وقت پرسنل و هزینه زیاد برای این طرح لازم نبود . بجای پر کردن جیب سرمایه داران این مبلغ تخیف را به یارانه مردم اضافه میکردید وبس هدف شما از اجرای این طرح باز کردن راهی برای سرمایه دارها میباشد و تمام و بدانید مردم میفهمند این شماها هستید که سیر نمیشوید و طبقات ضعیف جامعه را با پشتیبانی دولت چپو میکنید کمی خجالت بکشید.

ناشناس
۱۴۰۲/۰۴/۲۱
0
0
0

با عرض سلام چرابعداز استفاده کردن کالابرگ یارانه واریز نمیشه مگه هدف کمک کردن نیست اینطوری که جیب مردم خالی میشه اونی که از کالا برگ استفاده میکنه درامد دیگه ای نداره ماه بعد باید چطوری زندگیشو بچرخونه واقعا که متاسفم

علی داودی
۱۴۰۳/۰۱/۲۵
0
0
0

سلام خواستم کالا برگ بگیرم مغازه دار میگه معادل پول کالا توکارت بایستی پول واریز کنم تا بتوانم خرید کنم ایا همچین چیزی صحت دارد من ۴ نفر بجز پول سبد کالا مبلغ ۹۰۰ تومن تو کارتم واریز کردم تا تو نستم خرید کنم ایا اینکار قانونی است یا همچین چیزی نباید وجود داشته باشد


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید