صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۷ آبان ۱۳۹۹ / ۰۲:۱۲
کد خبر: 2844
گزارشگر: 213
۱۲۳۶
۰
۰
۱
نماینده جمهوریخواه ایالات متحده:

دیپلمات‌های ایرانی خاک آمریکا را ترک کنند!

دیپلمات‌های ایرانی خاک آمریکا را ترک کنند!
لی زلدین، نماینده جمهوریخواه نیویورک در مجلس نمایندگان آمریکا گفت: با اخراج هیئت دیپلمات‌های ایرانی حاضر در سازمان ملل متحد و آن‌هایی که در نیویورک ساکن هستند، باید این پیام صریح را به ایران منتقل کرد که ایالات متحده دخالت خارجی در انتخابات خود را تحمل نخواهد کرد.
لی زلدین، نماینده جمهوریخواه نیویورک در مجلس نمایندگان آمریکا گفت: با اخراج هیئت دیپلمات‌های ایرانی حاضر در سازمان ملل متحد و آن‌هایی که در نیویورک ساکن هستند، باید این پیام صریح را به جمهوری اسلامی ایران منتقل کرد که ایالات متحده دخالت خارجی در انتخابات خود را تحمل نخواهد کرد.

زلدین در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز ضمن آن‌که خواستار برخورد قاطع دولت آمریکا با ایران شد، گفت: «به باور من، ابطال روادید دیپلمات‌های حاضر در سازمان ملل متحد که تبعه ایران هستند، اقدامی مهم محسوب می‌شود».

پیشتر، مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، روز جمعه دوم آبان در بیانیه‌ای گفت، جمهوری اسلامی ایران زیرساخت‌های رسانه‌ای خود را برای تضعیف انتخابات در آمریکا به کار می‌گیرد. آقای پومپئو هشدار داد که «ایالات متحده دخالت خارجی در انتخابات خود را تحمل نخواهد کرد».

جان راتکلیف، مدیر امنیت ملی آمریکا، نیز هفته گذشته اظهار داشت ما شاهد بودیم که ایران ای‌میل‌های جعلی فرستاده تا رای‌دهندگان را مرعوب کند و ضمن دامن زدن به ناآرامی اجتماعی به رئیس‌جمهوری ترامپ ضربه بزند.

 زلدین در اظهارات اخیر خود تاکید کرد: «واکنش قاطع» دولت ایالات متحده به اتهام‌هایی که متوجه رژیم جمهوری اسلامی ایران است، «فوق‌العاده مهم» است. این نماینده جمهوریخواه افزود: «فرقی نمی‌‌کند که (این برخورد) مقابله به مثل سایبری باشد یا افزودن بر تحریم‌های مالی و یا ابطال روادید دیپلمات‌های تبعه ایران».

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، اظهارات مقام‌های آمریکایی در زمینه «دخالت» تهران در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را رد کرده و آن‌ها را «تکراری، ساختگی، ناشیانه و متقلبانه» خوانده است.

با وجود تکذیب ایران، زلدین در مصاحبه اخیر خود اظهار داشت: «آن‌ها در خاک ما هستند. باید به صلاحیت قضایی و حاکمیت قانون در کشور ما احترام بگذارند».

این سیاستمدار جمهوریخواه تاکید کرد ایران باید با پیامدهای رفتارهای خود روبه‌رو شود تا دست از اقدام‌های مداخله‌جویانه و تحریک‌آمیزش بردارد.

زلدین ضمن ستایش موضع قاطع دولت دونالد ترامپ در قبال تهران گفت که نمایندگان از جمله کسانی‌که در دفتر حفاظت از منافع جمهوری اسلامی ایران در واشینگتن مستقرند باید بساط‌شان را جمع کنند و از آمریکا خارج شوند.

این نماینده جمهوری‌خواه افزود که با سیاستمداران ایرانی فقط باید با زبان زور برخورد کرد.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر برگزار می‌شود اما در بسیاری از ایالت‌های آمریکا در چند هفته اخیر رای گیری پستی و رای دادن پیش از موعد آغاز شده است.

دولت ترامپ پیش از مطرح شدن اتهام‌های اخیر نیز در اوایل سال جاری میلادی از صدور روادید برای برخی از دیپلمات‌های ایران خودداری کرد، از جمله در مورد محمد جواد ظریف که برای شرکت در نشست ۱۹ دی‌ماه (نهم ژانویه) شورای امنیت سازمان ملل درخواست روادید ورود کرده بود اما با آن موافقت نشد./
https://www.asianews.ir/u/1OK
اخبار مرتبط
سنای آمریکا سرانجام صلاحیت ایمی کنی برت، نامزد پیشنهادی دونالد ترامپ برای عضویت در دیوان عالی کشور را تایید کرد، اقدامی که از آن به عنوان یک پیروزی برای رئیس جمهور ایالات متحده نام برده می‌شود.
نماینده ایالات متحده در امور ایران و ونزوئلا گفت اگر موشک‌های ایران وارد خاک ونزوئلا شوند در همان‌جا آن‌ها را منهدم خواهیم کرد.
مصطفی هاشمی‌طبا، نامزد انتخابات پیشین ریاست‌جمهوری در ایران، می‌گوید هیچ‌یک از احزاب سیاسی درون جمهوری اسلامی، چه اصلاح‌طلب چه اصولگرا، برنامه‌ای برای برون‌رفت از شرایط فعلی ایران ندارند.
دومین و آخرین مناظره انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در بلمونت نشویل در ایالت تنسی برگزار شد.
فواد حسین وزیر خارجه عراق هشدار داده است که اگر آمریکا تهدید خود مبنی بر بستن سفارتخانه اش در در بغداد را عملی کند، این برای عراق تبعات سیاسی و امنیتی به دنبال خواهد داشت و خروج آمریکا می تواند سبب شود کشورهای دیگر عضو ائتلاف تحت رهبری آمریکا نیروهایشان را از عراق خارج کنند که می تواند خطرناک باشد چون گروه دولت اسلامی نه فقط عراق؛ بلکه کل منطقه را تهدید می کند." .
در حالی که ایران امروز اعلام کرد تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران به انقضا رسیده، مقامات آمریکا نیز گفته اند با به کارگیری سازوکار ماشه تمامی تحریم‌های سازمان ملل و همچنین تحریم‌های تسلیحاتی را علیه تهران اعمال می شود.
در پی اولتیماتوم ۲۴ ساعته آمریکا به سودان برای عادی‌سازی روابط خود با اسرائیل، این کشور آفریقایی تصمیم گرفته روند عادی‌سازی روابط خود با اسرائیل را آغاز کند.
دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارشی «نقض مکرر و شدید» حقوق بشر در ایران را «مایه نگرانی جدی» دانست و همچنین بر همه‌گیری کرونا در جهان که ایران را پیش از هر کشور دیگر به پیشرو آمار کرونا در خاورمیانه تبدیل کرد، اشاره داشت.
دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا دو قانون مربوط به زنان بومی آمریکا را که با نام «ساوانا» و «نادیده‌گرفته نشدن» شناخته می‌شوند امضا کرد؛ این در حالی است که این قانون تلاش برای برقراری عدالت در حق صدها زن بومی را که ناپدید یا کشته‌ شده‌اند، افزایش خواهد داد.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: ایران در حدی بسیار بالاتر از آنچه متعهد شده، به غنی‌سازی اورانیوم ادامه می‌دهد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید