صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱۶ آبان ۱۳۹۹ / ۱۹:۰۹
کد خبر: 2922
گزارشگر: 213
۱۰۱۷
۰
۰
۳
تازه ترین وضعیت شمارش آرا در انتخابات آمریکا

جلو افتادن بایدن در جورجیا و پنسیلوانیا و درخواست ترامپ برای تصمیم دیوان عالی

جلو افتادن بایدن در جورجیا و پنسیلوانیا و درخواست ترامپ برای تصمیم دیوان عالی
بر اساس جدیدترین آمار، جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در ایالت‌های جورجیا و پنسیلوانیا از دونالد ترامپ پیشی گرفته است؛ این در حالی است که پیشتر، رییس جمهوری آمریکا، در توییتی نوشت در صورتی که فقط رای‌هایی که آنها را «قانونی» توصیف کرد، خوانده شوند، او «به راحتی» برنده انتخابات می‌شود.
بر اساس جدیدترین آمار جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در ایالت‌های جورجیا و پنسیلوانیا از دونالد ترامپ پیشی گرفته است؛ این در حالی است که پیشتر، رییس جمهوری آمریکا، در توییتی نوشت در صورتی که فقط رای‌هایی که آنها را «قانونی» توصیف کرد، خوانده شوند، او «به راحتی» برنده انتخابات می‌شود.

ترامپ روز جمعه در حساب توییتر خود ادامه داد: «به ناظران به هیچ روش، شکل یا فرمی اجازه انجام کارشان را ندادند و بنابراین رای‌هایی که در این مدت پذیرفته شده باید رای غیرقانونی تلقی شود.»

رییس جمهوری آمریکا همچنین بار دیگر بر بررسی موضوع روند شمارش آرا و اتخاذ تصمیم درباره انتخابات در دیوان عالی این کشور تاکید کرد.

توییتر بر روی این توییت ترامپ برچسب هشدار زده است.

پیشتر این شبکه اجتماعی اعلام کرده بود به توییت‌های برخی حساب‌ها از جمله نامزدها که پیش از اعلام نتیجه رسمی انتخابات، ادعای زودهنگام پیروزی کنند، برچسب‌ هشدار می‌زند.

این اقدام توییتر با اعتراض رییس جمهوری آمریکا مواجه شد و در توییت دیگری نوشت:«توییتر از کنترل خارج شده است.»

ترامپ علت این موضوع را بند ۲۳۰ «قانون رفتار سالم در ارتباطات» دانست که به نوشته او از طرف دولت به توییتر «هدیه» شده است.

همچنین ترامپ در توییت دیگری نوشت دموکرات‌ها در تلاشند کنترل سنا را به دست بگیرند.

رییس جمهوری آمریکا تاکید کرد با این کار موضوعاتی چون «اطاله بررسی» را ممنوع می‌کنند و به همین دلیل ریاست جمهوری اکنون مهم‌تر است.

پیشتر ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه خود در کاخ سفید، دموکرات‌ها را به «سرقت» نتایج انتخابات متهم و تاکید کرد اگر شمارش آرا بر اساس قانون صورت گیرد «به راحتی» در این رقابت‌ها پیروز خواهد شد.

او گفت: «نمی‌توانیم اجازه دهیم انتخابات به این شکل به سرقت برود، چیزهای وحشتناک می‌شنویم، نمی‌توانیم اجازه بدهیم برای کشورمان چنین اتفاقی بی‌افتد. احتمالا یک روند قانونی طی شود و نهایتا قضات باید حکم بدهند.»

رییس‌جمهوری آمریکا همچنین دموکرات‌ها را به راه‌انداختن «نظرسنجی‌های ساختگی» متهم کرد و گفت دموکرات‌ها با این شیوه توهم حرکت رو به جلو به وجود آوردند. او این روش نظرسنجی را «سرکوب‌گرانه» خواند و گفت در هیچ مقطعی به اندازه این انتخابات از این نظرسنجی‌ها استفاده نشده است./
https://www.asianews.ir/u/1Q2
اخبار مرتبط
دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، دموکرات‌ها را به «سرقت» نتایج انتخابات متهم کرد و تاکید کرد اگر شمارش آرا بر اساس قانون صورت گیرد «به راحتی» در این رقابت‌ها پیروز خواهد شد.
روند شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در پی شکایت‌های حقوقی تیم دونالد ترامپ،‌ رییس‌جمهور این کشور،‌ درباره مساله آرای پستی کند شده است.
فاصله میان آرای دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ایالت جورجیا در حالی که فرایند شمارش به پایان خود نزدیک می‌شود،‌ کاهش یافته است.
در انتخابات آمریکا این امکان وجود دارد که رئیس جمهوری منتخب، برنده بیشترین تعداد آرای رای دهندگان در کشور نباشد. به این دلیل که در آمریکا، رئیس جمهوری به طور مستقیم با رای مردم انتخاب نمی‌شود، بلکه با رای "کالج‌های انتخاباتی" یا "رای الکترال" انتخاب می‌شود. اما این اصطلاح به چه معنی است؟
شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا همچنان ادامه دارد، ‌دونالد ترامپ و جو بایدن به صورت زودهنگام اعلام «پیروزی» کرده‌ و همچنین اختلاف‌نظر درباره شمارش آرای پستی را افزایش داده‌اند؛ این در حالی است که تاکنون شمارش آراء به کندی پیش می‎رود و به تبع آن نتایج هم قطره چکانی اعلام می‎شوند.
رسانه‌های آمریکایی از پیروزی ترامپ در ایالت مهم فلوریدا خبر داده‌اند و جورجیا و کارولینای شمالی نیز از ایالت هایی است که جو بایدن به آنها امید دارد.
برای انتخاب رئیس جمهور جدید آمریکا، دونالد ترامپ از حزب جمهوری‌خواه با جو بایدن نامزد حزب دموکرات رقابت می‌کند. به دلیل شیوع کرونا، رای‌دهندگان به دنبال راهی بی‌خطر برای انتخاب سیاسی خود بوده‌ و هستند و میلیون‌ها آمریکایی تاکنون با پست یا حضوری، رای‌ زودهنگام داده‌اند. همه‌گیری کرونا این دوره را یکی از عجیب‌ترین انتخابات تاریخ آمریکا کرده است اما رقابت‌های عجیب در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بی‌سابقه نیست. در این گزارش نگاهی می‌کنیم به چند مورد از آنها.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و جو بایدن نامزد حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه همزمان مشغول کمپین در ایالت کلیدی فلوریدا بوده اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید