صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۰ آبان ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۵
کد خبر: 2956
گزارشگر: 213
۱۹۱۲
۰
۰
۱
براساس ادعای منابع ناشناخته به رویترز:

عوامل سرکوب اعتراضات آبان ۹۸ تحریم می‌ شوند

عوامل سرکوب اعتراضات آبان ۹۸ تحریم می‌ شوند
سه منبع به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که ایالات متحده تا هفته آینده تحریم‌هایی را علیه ایرانیانی که در سرکوب اعتراضات آبان سال گذشته نقش داشتند، وضع خواهد کرد.
سه منبع به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که ایالات متحده تا هفته آینده تحریم‌هایی را علیه ایرانیانی که در سرکوب اعتراضات آبان سال گذشته نقش داشتند، وضع خواهد کرد.

این منابع مطلع روز دوشنبه به شرط عدم انتشار نام خود در گفت‌وگو با رویترز عنوان کردند که تحریم‌های مورد اشاره در سالگرد اعتراضات آبان اعلام می‌شود.

آنها از وقایع آبان گذشته به عنوان خونین‌ترین سرکوب اعتراضات در ایران از زمان وقوع انقلاب ۱۳۵۷ نام برده‌ و گفته‌اند که تحریم‌های هفته آینده اقدام بزرگی خواهد بود که چندین فرد و نهادهای ایرانی را دربرمی‌گیرد.

نه وزارت خارجه ایالات متحده و نه نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد به درخواست رویترز برای اظهارنظر دراین‌باره پاسخی نداده‌اند.

رویترز پیش از این به نقل از سه مقام وزارت کشور ایران گزارش داده بود که در طول دو هفته تظاهرات سال گذشته در سراسر کشور حدود هزار و ۵۰۰ نفر کشته شدند. این آمار شامل ۱۷ نوجوان، حدود ۴۰۰ زن و همچنین نیروهای امنیتی و پلیس ایران می‌شود.

وزیر کشور ایران گفته است در این اعتراضات که پس از اعلام ناگهانی افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت بنزین آغاز شد، حدود ۲۲۵ نفر کشته شده‌اند.

منابع یادشده که یک نفر آنها از مقامات ایالات متحده است می‌گویند که واشینگتن ماه‌هاست در رابطه با تحریم کسانی که در سرکوب اعتراضات آبان سال گذشته ایران نقش داشته‌اند تحقیق می‌کند.

به گفته آنها، این تحریم‌ها علاوه بر افراد شامل مقامات دولتی و امنیتی ایران نیز خواهد شد./

https://www.asianews.ir/u/1Qz
اخبار مرتبط
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد روسیه تا زمانیکه نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام نشده، از واکنش در این زمینه خودداری خواهد کرد.
ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا که تا کنون از قبول شکست در برابر رقیب انتخاباتی‌اش جو بایدن امتناع کرده، دادخواستی را در آریزونا، یکی از چند ایالتی که نتایح نهایی انتخابات در آن اعلام نشده، تنظیم کرده است.
بر اساس جدیدترین آمار، جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در ایالت‌های جورجیا و پنسیلوانیا از دونالد ترامپ پیشی گرفته است؛ این در حالی است که پیشتر، رییس جمهوری آمریکا، در توییتی نوشت در صورتی که فقط رای‌هایی که آنها را «قانونی» توصیف کرد، خوانده شوند، او «به راحتی» برنده انتخابات می‌شود.
دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، دموکرات‌ها را به «سرقت» نتایج انتخابات متهم کرد و تاکید کرد اگر شمارش آرا بر اساس قانون صورت گیرد «به راحتی» در این رقابت‌ها پیروز خواهد شد.
روند شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در پی شکایت‌های حقوقی تیم دونالد ترامپ،‌ رییس‌جمهور این کشور،‌ درباره مساله آرای پستی کند شده است.
فاصله میان آرای دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ایالت جورجیا در حالی که فرایند شمارش به پایان خود نزدیک می‌شود،‌ کاهش یافته است.
دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای از ضبط و مسدود کردن ۲۷ وب سایت مرتبط با «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» که اطلاعات نادرست منتشر می‌کردند، خبر داد.
در انتخابات آمریکا این امکان وجود دارد که رئیس جمهوری منتخب، برنده بیشترین تعداد آرای رای دهندگان در کشور نباشد. به این دلیل که در آمریکا، رئیس جمهوری به طور مستقیم با رای مردم انتخاب نمی‌شود، بلکه با رای "کالج‌های انتخاباتی" یا "رای الکترال" انتخاب می‌شود. اما این اصطلاح به چه معنی است؟
شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا همچنان ادامه دارد، ‌دونالد ترامپ و جو بایدن به صورت زودهنگام اعلام «پیروزی» کرده‌ و همچنین اختلاف‌نظر درباره شمارش آرای پستی را افزایش داده‌اند؛ این در حالی است که تاکنون شمارش آراء به کندی پیش می‎رود و به تبع آن نتایج هم قطره چکانی اعلام می‎شوند.
رسانه‌های آمریکایی از پیروزی ترامپ در ایالت مهم فلوریدا خبر داده‌اند و جورجیا و کارولینای شمالی نیز از ایالت هایی است که جو بایدن به آنها امید دارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید