صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۴ آبان ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۷
کد خبر: 2988
گزارشگر: 213
۹۹۴
۰
۰
۳
به دنبال احتمالات بروز تقلب در انتخابات ایالات متحده

احتمال اخراج مدیر سازمان سیا در پی تحقیقات تیم رییس جمهور آمریکا

احتمال اخراج مدیر سازمان سیا در پی تحقیقات تیم رییس جمهور آمریکا
مدیر سیا در بحبوحه گمانه‌زنی‌ها درباره اینکه ترامپ در حال بررسی اخراجش است، در نشست اطلاعاتی ترامپ شرکت نداشت.
به گزارش پایگاه خبری هیل، شبکه‌های خبری سی.ان.ان و ان.بی.سی نیوز نیز گزارش دادند، دراین نشست که از سوی جان راتکلیف، مدیر اطلاعات ملی آمریکا برگزار شده بود، جینا هاسپل، مدیر سیا حضور نداشت. یکی از مقام‌های ارشد دولت به سی.ان.ان گفت که عدم حضور هاسپل نشانه خوبی برای مدیر سیا نیست حتی اگر حضور او به طور معمول اجباری نباشد.

این خبر در حالی منتشر شد که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا یک سری تغییرات گسترده و برکناری‌هایی را در رهبری اطلاعاتی و دفاعی این کشور رقم زده که از جمله آن می‌توان به اخراج مارک اسپر، وزیر دفاع و یکسری دیگر از مقام‌های ارشد پنتاگون اشاره کرد.

به گزارش آسیانیوز به نقل از ایسنا، این اخراج‌ها آغازی بر تغییرات گسترده در کابینه است که هاسپل و کریستوفر رای، مدیر اف.بی.آی را نیز هدف قرار می‌دهد. همچنین قرار است یکی از مقام‌های امنیت سایبری دولت واشنگتن نیز اخراج شود.

ترامپ و متحدانش مدت‌هاست که منتقد هاسپل هستند اما خشم ترامپ از وی پس از آن چند برابر شد که هاسپل و سایر مقام‌های اطلاعاتی با تصمیم مدیر اطلاعات ملی آمریکا درباره افشای اسناد مرتبط با پرونده تحقیقات روسیه از سوی قاضی جان دورهام مخالفت کردند. از آن زمان، در بحبوحه گمانه‌زنی‌های مربوط به احتمال اخراج هاسپل از سوی ترامپ، جمهوری خواهان به هواخواهی از مدیر سیا پرداخته‌اند.

سناتور جان کورنین، یکی از اعضای کمیته اطلاعات سنا و مشاور میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنا گفته که فکر نمی‌کند هاسپل باید اخراج شود.

کورنین در پاسخ به این سوال که آیا هاسپل و کریستوفر رای باید در جایگاه هایشان بمانند،‌ گفت:‌ بر این باورم که آنها نیروهای خوبی هستند و کارشان را به خوبی انجام می‌دهند./


https://www.asianews.ir/u/1R4
اخبار مرتبط
دونالد ترامپ، رییس‌ جمهوری آمریکا،‌ در توییت‌‌هایی به کاهش فاصله آرای خود با جو بایدن در آریزونا اشاره کرد و ضمن انتقاد از طولانی شدن روند شمارش رای‌ها در کارولینای شمالی، گفت آرای او به ۷۳ میلیون رسیده است.
با ادامه شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، خبرگزاری رویترز گزارش داد دونالد ترامپ در ایالت آلاسکا از رقیب خود پیشی گرفته و آرای مجمع برگزینندگان آن را به خود اختصاص خواهد داد.
سه منبع به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که ایالات متحده تا هفته آینده تحریم‌هایی را علیه ایرانیانی که در سرکوب اعتراضات آبان سال گذشته نقش داشتند، وضع خواهد کرد.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد روسیه تا زمانیکه نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام نشده، از واکنش در این زمینه خودداری خواهد کرد.
ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا که تا کنون از قبول شکست در برابر رقیب انتخاباتی‌اش جو بایدن امتناع کرده، دادخواستی را در آریزونا، یکی از چند ایالتی که نتایح نهایی انتخابات در آن اعلام نشده، تنظیم کرده است.
بر اساس جدیدترین آمار، جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در ایالت‌های جورجیا و پنسیلوانیا از دونالد ترامپ پیشی گرفته است؛ این در حالی است که پیشتر، رییس جمهوری آمریکا، در توییتی نوشت در صورتی که فقط رای‌هایی که آنها را «قانونی» توصیف کرد، خوانده شوند، او «به راحتی» برنده انتخابات می‌شود.
دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، دموکرات‌ها را به «سرقت» نتایج انتخابات متهم کرد و تاکید کرد اگر شمارش آرا بر اساس قانون صورت گیرد «به راحتی» در این رقابت‌ها پیروز خواهد شد.
روند شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در پی شکایت‌های حقوقی تیم دونالد ترامپ،‌ رییس‌جمهور این کشور،‌ درباره مساله آرای پستی کند شده است.
فاصله میان آرای دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ایالت جورجیا در حالی که فرایند شمارش به پایان خود نزدیک می‌شود،‌ کاهش یافته است.
دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای از ضبط و مسدود کردن ۲۷ وب سایت مرتبط با «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» که اطلاعات نادرست منتشر می‌کردند، خبر داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید