صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۷
کد خبر: 4164
گزارشگر: 213
۲۴۰۹
۰
۰
۸
تغییر ساعات کاری در ماه رمضان

جزییات تغییر ساعات کار «بخش خصوصی» و «صنعت» در ماه رمضان

جزییات تغییر ساعات کار «بخش خصوصی» و «صنعت» در ماه رمضان
امسال تاکنون دولت بخش‌نامه‌ای برای تغییر ساعت کار بانک‌ها و ادارات کشور ارائه نداده است و هرگونه تغییر ساعت در ماه رمضان مبتنی بر مصوبه هیات وزیران است؛ در حالی که ساعت کاری حوزه صنعتی کشور از بخش دولتی و بخش‌نامه‌های آن برای ماه رمضان تبعیت نمی‌کند.

به گزارش آسیانیوز، در سال ۱۴۰۰ دولت برخلاف سال‌های گذشته بخش‌نامه‌ای جهت تغییر ساعت کار بانک‌ها و ادارات کشور ارائه نداده است و هرگونه تغییر ساعت در ماه رمضان مبتنی بر مصوبه هیات وزیران است این در حالی است که ساعت کاری حوزه صنعتی کشور از بخش دولتی و بخش‌نامه‌های آن برای ماه رمضان تبعیت نمی‌کند.

 شرکت‌های خصوصی و بخش خصوصی صنعت زیر بار تغییرساعت و تعطیلی‌های دولتی نمی‌روند.

 

بیشتر بخوانید:

جزییات محدودیت‌های شغلی و تردد در تهران و شهر‌های قرمز/فروردین 1400

تعطیلی بازار تهران و مشاغل ۲، ۳ و ۴/مسوول «رشد موشکی» کرونا در کشور چه کسانی هستند؟


در این خصوص شهرام شریعتی دبیر کل خانه صنعت و معدن جوانان ایران به تجارت‌نیوز گفت:بخش‌نامه‌های دولت برای ساعت‌کاری ماه رمضان، مربوط به شرکت‌های دولتی است و شرکت‌های خصوصی از تعطیلی‌ها و تغییر ساعت‌کاری مربوط به این بخش‌نامه‌ها تبعیت نمی‌کند بنابراین نه تنها در سال‌جاری بلکه در سال‌های گذشته نیز تغییر ساعت در ماه رمضان نداشتیم.

به گفته سجاد غرقی از دیگر تولیدکنندگان بخش آهن و فولاد در ماه رمضان امسال حوزه صنعت تغییر ساعت کاری نداشته است و بخش خصوصی از بخش‌نامه‌های دولت در مورد ساعات کاری ایام خاص سال تبعیت نمی‌کند.

 این در حالی است که بازار بزرگ تهران و مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ به مدت دو هفته از شنبه ۲۱ فروردین تعطیل هستند.

از روز شنبه مورخ ۲۱ فروردین ۱۴۰۰، تمامی بازار‌های تهران به خصوص گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ به مدت ۲ هفته باید نسبت به تعطیلی واحد‌های صنفی خود اقدام کنند.

در همین راستا قاسم نوده فراهانی رییس اتاق اصناف تهران اظهار کرد: از صنوف گروه شغلی ۲، ۳ و ۴ مشمول محدودیت‌ها و تعطیلی‌ها درخواست داریم نسبت به تعطیلی واحد صنفی خود اقدام نمایند و برای دو هفته فعالیت‌های خود را متوقف کنند.

فراهانی در همین راستا بیان کرد: بازرسان اتاق اصناف، سازمان صمت، وزارت بهداشت و پلیس نظارت بر اماکن عمومی بر اجرای مصوبات ابلاغی نظارت خواهند نمود و در صورت مشاهده تخلف واحد‌های صنفی به مدت دو هفته پلمب خواهد شد.

هر چند به نظر می‌رسد امسال به جهت شروع پیک چهارم کرونا و دورکاری بسیاری از ادارات دولتی، برخلاف سال‌های گذشته هیات وزیران بخش‌نامه‌ای جهت کاهش ساعات‌کاری مصوب نکرده است اما گویا بخش‌های صنعتی و معدنی مانند سال‌های گذشته از این قاعده مستثنا هستند./

https://www.asianews.ir/u/2aR
اخبار مرتبط
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در شهر‌های قرمز فقط گروه یک مشاغل اجازه فعالیت دارند و مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ اجازه فعالیت ندارند.
توجه به قرمز شدن وضعیت تهران و شیوع گسترده ویروس کرونا در پایتخت، طی دو هفته آینده فقط مشاغل ضروری مجاز به فعالیت هستند و واحدهای صنفی در صورت تخلف دو هفته پلمب خواهند شد.
بازار بزرگ تهران و مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ به مدت دو هفته از شنبه ۲۱ فروردین تعطیل هستند؛ این در حالی است که به گفته مسوولان ستاد مقابله با کرونا شیب کرونا بعد از تعطیلات نوروز، موشکی شده است.
معاون وزارت بهداشت ایران روز چهارشنبه، ۱۸ فروردین، ضمن هشدار دوباره در مورد افزایش مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا، برخی از اعضای ستاد ملی کرونا را در اوج‌گیری دوباره همه‌گیری مقصر دانست.
آخرین وضعیت شهرستان‌ها در اپلیکیشن ماسک قرار گرفت و بر این اساس ۴۲ شهرستان شامل ۷ مرکز استان شامل تهران، کرج، اصفهان، شیراز، ایلام، شهرکرد و زنجان از ۱۶ فروردین امروز در وضعیت قرمز قرار گرفتند؛ اوج گیری موج چهارم کرونا در ایران در حالی است که سخنگوی سازمان غذا و داروی ایران از بارگیری و ارسال اولین محموله واکسن کرونا توسط برنامه کوواکس به ایران خبر داد.
ایرانی‌ها در پایان تعطیلات نوروزی، ۱۳ فروردین‌ماه را که «روز طبیعت» نام‌گذاری شده است، به‌عنوان «سیزده به‌در» به دورهمی در طبیعت می‌گذراندند و بسیاری آن را به‌معنای «سیزدهم به‌سوی در و دشت شدن» می‌دانند و حالا دومین سال است که با همه‌گیری کرونا، ضروری است که برای حفظ جان و سلامت خود و دیگر شهروندان، از اجرای این رسم معمول «به در و دشت شدن» و گذراندن روز سیزدهم فروردین‌ماه در طبیعت هم مانند بسیاری از موارد معمول دیگر صرف نظر کنیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید