صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۷:۰۱
کد خبر: 4083
گزارشگر: 213
۳۴۹۵
۲
۰
۱۰
اصناف تهران از تعطیلی بازارهای پایتخت به دلیل شیوع کرونا خبر داد

تعطیلی بازار تهران و مشاغل ۲، ۳ و ۴/مسوول «رشد موشکی» کرونا در کشور چه کسانی هستند؟

تعطیلی بازار تهران و مشاغل ۲، ۳ و ۴/مسوول «رشد موشکی» کرونا در کشور چه کسانی هستند؟
بازار بزرگ تهران و مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ به مدت دو هفته از شنبه ۲۱ فروردین تعطیل هستند؛ این در حالی است که به گفته مسوولان ستاد مقابله با کرونا شیب کرونا بعد از تعطیلات نوروز، موشکی شده است.

بازار بزرگ تهران و مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ به مدت دو هفته از شنبه ۲۱ فروردین تعطیل هستند.

از روز شنبه مورخ ۲۱ فروردین ۱۴۰۰، تمامی بازار‌های تهران به خصوص گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ به مدت ۲ هفته باید نسبت به تعطیلی واحد‌های صنفی خود اقدام کنند.

در همین راستا قاسم نوده فراهانی رییس اتاق اصناف تهران اظهار کرد: از صنوف گروه شغلی ۲، ۳ و ۴ مشمول محدودیت‌ها و تعطیلی‌ها درخواست داریم نسبت به تعطیلی واحد صنفی خود اقدام نمایند و برای دو هفته فعالیت‌های خود را متوقف کنند.

فراهانی در همین راستا بیان کرد: بازرسان اتاق اصناف، سازمان صمت، وزارت بهداشت و پلیس نظارت بر اماکن عمومی بر اجرای مصوبات ابلاغی نظارت خواهند نمود و در صورت مشاهده تخلف واحد‌های صنفی به مدت دو هفته پلمب خواهد شد.

این در حالی است که طبق آخرین آمار طی شبانه‌روز گذشته ۲۲۵۸۶ مورد جدید کرونا در کشور شناسایی شد‌ه‌اند و ۱۸۵ نفر جان باختند. همچنین حال ۴۲۲۱ نفر از بیماران وخیم گزارش شده است. تعداد کل مبتلایان به کرونا تا در کشور این لحظه به ۲۰۰۶۹۳۴ رسیده است که متاسفانه از این تعداد ۶۳۸۸۴ نفر فوت کردند و حال کل بهبودیافتگان نیز ۱۶۸۴۵۷۰ نفر گزارش شده است.

همچنین ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت، در یک برنامه خبری تلویزیون گفت که برخی از اعضای ستاد ملی کرونای ایران «مانع از آن شده‌اند» که این وزارتخانه از تعطیلات نوروز برای پایین آوردن آمار کرونا بهره بگیرد.

او گفت: «تاکید وزارت بهداشت این بود که از فرصت طلایی نوروز برای کاهش آمار کرونا استفاده کنیم و مانند سال گذشته که همه جا تعطیل بود امسال نیز همان گونه شود و جلوی مسافرت‌ها گرفته شود.»

اما به گفته این مقام برخی از اعضای ستاد ملی که او گفت نمی‌تواند معرفی‌شان کند «مانع شدند تا از فرصت طلایی عید برای خاموش کردن شعله‌های کرونا استفاده کنیم».

اکثر اعضای ستاد ملی کرونای ایران را وزرا و مقامات دولت حسن روحانی تشکیل می‌دهند، اما در کنار آنها دادستان کل کشور، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، فرمانده نیروی انتظامی، و رئیس سازمان حج و زیارت نیز می‌نشینند.

معاون وزارت بهداشت توضیح نداده است که اعضایی که مانع اقدامات ضروری شدند با چه توجیهی دست به این اقدام زده‌اند.

در اسفندماه ۹۹ و در روزهای منتهی به عید نوروز، مقام‌های دولتی باوجود هشدارهای کارشناسان، مانع جدید در جلوگیری از سفرهای نوروزی شهروندان ایجاد نکردند و تنها ضمن خواهش و التماس هشدار دادند که وضعیت کرونا پس از تعطیلات نوروز، به رفتار مردم بستگی دارد.

حال در چند روزی که از پایان تعطیلات نوروز می‌گذرد، وضعیت همه‌گیری در کشور بسیار وخیم شده است./

https://www.asianews.ir/u/280
اخبار مرتبط
معاون وزارت بهداشت ایران روز چهارشنبه، ۱۸ فروردین، ضمن هشدار دوباره در مورد افزایش مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا، برخی از اعضای ستاد ملی کرونا را در اوج‌گیری دوباره همه‌گیری مقصر دانست.
آخرین وضعیت شهرستان‌ها در اپلیکیشن ماسک قرار گرفت و بر این اساس ۴۲ شهرستان شامل ۷ مرکز استان شامل تهران، کرج، اصفهان، شیراز، ایلام، شهرکرد و زنجان از ۱۶ فروردین امروز در وضعیت قرمز قرار گرفتند؛ اوج گیری موج چهارم کرونا در ایران در حالی است که سخنگوی سازمان غذا و داروی ایران از بارگیری و ارسال اولین محموله واکسن کرونا توسط برنامه کوواکس به ایران خبر داد.
آرزو می کنیم سالی که پیش رو داریم سال رهایی جهان از بحران همه گیر ویروس کرونا و رشد و شکوفایی اقتصادی باشد و برای عبور از آسیب های این بحران جهانی همه باید دست در دست هم دهیم و با امید و همتی مضاعف روزهای روشن کشورمان را رقم بزنیم.
علی‌رغم اعلام ورود به موج چهارم کرونا پس از مسافرت های نوروزی، از سوی معاون وزیر بهداشت، حسن روحانی امروز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت که تنها دو استان کشور وارد موج چهارم کرونا شدندو با ابراز نگرانی از جهش ویروس کرونا تأکید کرد: «ما در این یکی دو استانی که اکنون شروع جهش چهارم را مشاهده می‌کنیم، مانند یک خط مستقیم بالا می‌رود و انحنا ندارد و کج نیست
راب مَک‌ایر، سفیر بریتانیا با انتشار عکسی توییت کرد: با توجه به وضعیت پاندامی، سیزده بدر را داخل باغ سفارت با خانواده‌ام می‌گذرانم. این روز یادآور اهمیت حفظ طبیعت است برای همه.
ایرانی‌ها در پایان تعطیلات نوروزی، ۱۳ فروردین‌ماه را که «روز طبیعت» نام‌گذاری شده است، به‌عنوان «سیزده به‌در» به دورهمی در طبیعت می‌گذراندند و بسیاری آن را به‌معنای «سیزدهم به‌سوی در و دشت شدن» می‌دانند و حالا دومین سال است که با همه‌گیری کرونا، ضروری است که برای حفظ جان و سلامت خود و دیگر شهروندان، از اجرای این رسم معمول «به در و دشت شدن» و گذراندن روز سیزدهم فروردین‌ماه در طبیعت هم مانند بسیاری از موارد معمول دیگر صرف نظر کنیم.
در اثر شوک کرونا، مشاغل غیررسمی، بخش خدمات و بنگاه‌های کوچک بیشتر آسیب دیدند. 65درصد اشتغال‌زایی مربوط به بنگاه های کوچک است. بنابراین 65 درصد اشتغال ما در معرض آسیب است، زیرا بنگاه‌ها بسیار آسیب‌پذیرند؛ بالای 81 درصد هم در برخی شهرهای ایران مشاغل غیررسمی دارند؛ از سوی دیگر هر میزانی که بانک مرکزی یا مرکز آمار به عنوان رقم تورم اعلام می‌کند باید همان میزان به اضافه مبلغی دیگر به رقم دستمزد کارگری اضافه شود تا اوضاع معیشتی کارگران دچار بحران نشود.
عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران از «عوارض شدید» واکسن کرونا در برخی از ایرانی‌ها خبر می‌دهد؛ در حالی که توضیح بیشتری در مورد این عوارض شدید و تعداد و درصد افرادی که دچار آن شده‌اند نداد.
سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز سه‌شنبه ضمن خبر دادن از شناسایی بیش از ده هزار مبتلای دیگر به کرونا اعلام کرد که در حال حاضر ۸۱ شهر در کشور در وضعیت قرمز و نارنجی هستند؛ البته سازمان نظام پزشکی وضعیت کرونا در کشور و آمار مرگ و میر را سه یا چهار برابر آمار رسمی که به رسانه ها داده می شود، بیان می کند.
وزارت بهداشت با اشاره به «خلف وعده‌» جهانی در تهیه واکسن کرونا از جمله توسط کشورهای روسیه و هند، شکست در اجرای برنامه ملی واکسیناسیون تا پایان سال ۱۳۹۹ را رسما تایید کرد؛ این در حالی است که منتقدان و کارشناسان سازمان بهداشت جهانی چندی پیش تاکید کردند که عدم وجود واکسن فایزر در این میان یک خلاء مهم به شمار می‌رود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
نادر توکلیان
۱۴۰۰/۰۲/۰۲
0
0
0

چرا سازمان غذا دارو دورکاری نداره و تازه کروناییها به سر کار اومدنشون افتخار میکنن/؟؟؟ مسئول نظارت بر اینجا کیه؟؟؟

حسین
۱۴۰۰/۰۲/۰۳
0
0
0

حرکتی ارزشمند در راستای کاهش تجمع ای کاش در مورد برگزاری نمایشگاهها نیز دقت بیشتری شود که با عنوان توخالی با رعایت پروتکلها دوباره باز گشایی نشوند چون برگزازی نمایشگاهها خود یکی از عاملهای گسترش ویروس است که در نمایشگاه بین المللی تهران رعایت نمی شود.


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید