صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۲۱:۳۰
کد خبر: 4261
گزارشگر: 213
۳۲۱۷
۰
۰
۶
آلبرت بورلا از ساخت داروی کووید 19 خبر داد

«تولید داروی کرونا» تا پایان سال میلادی توسط شرکت فایزر

«تولید داروی کرونا» تا پایان سال میلادی توسط شرکت فایزر
آلبرت بورلا، مدیرعامل اجرایی شرکت داروسازی فایزر، در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌بی‌سی گفت که قرص ضدویروسی که می‌تواند کرونا را درمان کند، احتمالا تا پایان ۲۰۲۱ آماده می‌شود.

آلبرت بورلا، مدیرعامل اجرایی شرکت داروسازی فایزر، در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌بی‌سی گفت که قرص ضدویروسی که می‌تواند کرونا را درمان کند، احتمالا تا پایان ۲۰۲۱ آماده می‌شود. بورلا افزود که این دارو می‌تواند در خانه استفاده شود.

مدیر اجرایی فایزر گفت این قرص که در مراحل اولیه آزمایش بالینی قرار دارد، در درمان گونه‌های جهش‌یافته ویروس نیز اثربخش خواهد بود و باید در اوایل دوره بیماری و پیش از وخامت حال بیمار استفاده شود. استفاده از این قرص همچنین مراجعه افراد به بیمارستان برای مداوای کرونا را نیز کاهش خواهد داد.

------------------------------------------

بیشتر بخوانید:

با چه جراتی ادعای تولید واکسن داریم؟/شرکت فایزر انتقال واکسن با یخچال معمولی را تایید کرد

توزیع فایزر میان کشورهای فقیر/عدم وجود واکسن فایزر خلاء مهمی است

تایید استفاده ضروری واکسن فایزر از سوی سازمان بهداشت جهانی

----------------------------------------------------------------------------
این دارو که در دسته «بازدارنده‌های‌ پروتئاز» قرار می‌گیرد، بدین شکل عمل می‌کند: به آنزیم‌های ویروسی متصل می‌شود و ویروس را از تکثیر در سلول‌های بدن بازمی‌دارد. این دارو همچنین با حمله به ویروس عامل کووید-۱۹، از تکثیر آن در دستگاه تنفسی انسان جلوگیری می‌کند. بازدارنده‌های پروتئاز در درمان دیگر بیماری‌ها همچون اچ‌آی‌وی و هپاتیت‌سی نیز استفاده می‌شوند.

به‌گفته بورلا، این قرص در مقابله با گونه‌های جهش‌یافته بسیار موثر عمل می‌کند. او گفت که در حال حاضر تحقیقات در حال انجام است و تا تابستان ۲۰۲۱ اخبار بیشتری از تولید این دارو منتشر خواهد شد. به‌گزارش سی‌ان‌بی‌سی، تدارک انجام مراحل اولیه آزمایش بالینی این دارو از ماه مارس ۲۰۲۱ آغاز شده است.

بنا بر اسنادی که به روزنامه تلگراف رسیده است، شرکت داروسازی فایزر قصد دارد تجویز این دارو را در کنار استفاده محدود از داروی ضدویروسی ریتوناویر توصیه کند. ریتوناویر که برای درمان اچ‌آی‌وی استفاده می‌شود؛ تاثیر این داروی جدید احتمالی را تقویت خواهد کرد. روزنامه تلگراف همچنین خبر داد که آزمایش انسانی داروی خوراکی فایزر نیز به‌زودی آغاز می‌شود. بر اساس اسناد منتشرشده، دوره آزمایش انسانی ۱۴۸روزه است و ۲۸ روز دیگر نیز برای غربالگری و تعیین دوز در نظر گرفته شده است.

بر اساس این اسناد، ایمنی مصرف دارو پیش‌تر بر روی حیوانات آزمایش شده و نتایج آن مثبت بوده است. میزان دوز تجویزی در آزمایشات بالینی نیز، عوارض جانبی نداشته است.

بورلا افزود که فایزر همچنین به آزمایش واکسن کرونا بر روی نوزادان شش‌ماهه تا کودکان یازده‌ساله نیز ادامه می‌دهد و اظهار امیدواری کرد که سازمان غذا و داروی ایالات متحده به‌زودی واکسن فایزر برای نوجوانان را تایید کند./

https://www.asianews.ir/u/2gj
اخبار مرتبط
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: برای تزریق واکسن کرونا نیازی به مراجعه حضوری و ثبت‌نام در سایت نیست بلکه برای همه اولویت‌ها، پیامک ارسال می‌شود.
سندیکاهای کارگری و تشکل صنفی و فرهنگی با انتشار بیانیه‌ای در آستانه روز جهانی کارگر (اول ماه مه/یازدهم اردیبهشت)، به سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی در ایران اعتراض کردند و آن را عامل «فقر روز افزون» کارگران دانستند.
رئیس شورای عالی نظام پزشکی گفت: پولی و طبقاتی کردن واکسن کرونا نشان دهنده ضعف اخلاق حرفه‌ای و ناکارآمدی در مدیریت بحران این کشور و مردم ایران است و اگر در موردی مصوبه ستاد بر خلاف مصالح جامعه و مثلا در تعارض با سلامت مردم بود و علیرغم نظرات کارشناسی او تحمیل شده بود، آقای وزیر می تواند به صورت شفاف از خود سلب مسئولیت کند و استعفا دهد، هیچ نیازی هم به متهم کردن دیگران و فرافکنی مسائل و مسئولیت‌ها وجود ندارد.
شیوع ویروس کرونا اکثر کسب‌و‌کارها را در دنیا با چالش مواجه کرده است و در این میان مراکز خرید تجاری نیز از این آسیب مصون نمانده‌اند. این مراکز که زمانی یکی از مهم‌ترین مراکز تفریح و خرید برای مردم در سراسر جهان بودند، اکنون به‌دلیل خطر ناشی از انتشار ویروس و تجمع متراکم افراد در این مراکز، با مشکلات فراوانی مواجه شده‌اند.
مدیر درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر وجود تریاک در یک «شربت گیاهی ضد کرونا» را تائید کرد، اما گفت که بنا بر ادعای سازمان غذا و دارو غلظت تریاک این شربت در حدی نیست که شربت تریاک تلقی شود؛ در حالی که مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، پیشتر تاثیر شیره تریاک بر درمان کرونا را تکذیب کرده و گفته بود که «در دنیا ثابت نشده است که مواد مخدر و سیگار از ابتلا به کرونا پیشگیری می‌کند.»
ثبت‌نام اولویت دوم واکسیناسیون کرونا در کشور آغاز شد. بر این اساس افراد بالای ۶۰ سال می‌توانند با مراجعه به پایگاه و مراکز جامع سلامت تحت پوشش معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران برای واکسیناسیون کرونا ثبت‌نام کنند؛ در حالی که ثبت‌نام در مراکز سلامت، در شرایطی انجام می‌شود که متقاضیان هیچ اطلاعی از زمان واکسیناسیون و واکسنی که قرار است تزریق شود، ندارند.
علیرضا رئیسی گفت: ستاد کرونا مصوب کرده که مراسم شب‌های قدر و نماز عید فطر در شهرهای زرد و آبی با رعایت پروتکل مراسم برگزار شود.
در حالی که در ایران مردم همچنان منتظرند تا دولت درباره خرید واکسن کرونا تصمیم بگیرد و بالاخره واکسن وارد کند، برخی از کشورها سه تا چهار برابر جمعیت خود واکسن کرونا خریده‌اند و مدت‌هاست که واکسیناسیون گسترده را آغاز کرده‌اند.
وضعیت تهران به جهت مرگ و میر در اثر ویروس کرونا بسیار حاد و بحرانی گزارش شده است و مسوولان بهشت زهرا آمار متوفیان را در 50 سال اخیر در تهران بی سابقه اعلام کردند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید