صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۶
کد خبر: 4374
گزارشگر: 213
۷۲۲۰
۰
۰
۱۱
از ۲۴ اردیبهشت

واکسن ایرانی «برکت» به «داوطلبان» تزریق می شود!

واکسن ایرانی «برکت» به «داوطلبان» تزریق می شود!
مدیر اجرایی طرح واکسن «کُوو ایران برکت» گفت: افتتاح نمادین فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن ایران برکت، پنجم اردیبهشت ماه در هتل ارم انجام شد و طی این مدت مقدمات و بسترهای لازم برای تزریق واکسن به تعداد زیادی از داوطلبان این مرحله سوم تست انسانی فراهم شده است.

به گزارش آسیانیوز ، مدیر اجرایی طرح واکسن «کُوو ایران برکت» گفت: تزریق عمومی این واکسن ایرانی، به داوطلبان مرحله سوم کارآزمایی بالینی از ۲۴ اردیبهشت ماه در تهران و کرج آغاز می‌شود.

سیدرضا مظهری گفت: افتتاح نمادین فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن ایران برکت، پنجم اردیبهشت ماه در هتل ارم انجام شد و طی این مدت مقدمات و بسترهای لازم برای تزریق واکسن به تعداد زیادی از داوطلبان این مرحله سوم تست انسانی فراهم شده است.

--------------------------

بیشتز بخوانید:

با چه جراتی ادعای تولید واکسن داریم؟/شرکت فایزر انتقال واکسن با یخچال معمولی را تایید کرد
-----------------------------------------------------------------
وی افزود: روند آماده‌سازی شامل اطلاع‌رسانی، ثبت‌نام، غربالگری، نوبت‌دهی، انجام خدمات پاراکلینیکی و پزشکی و تزریق است که این مراحل انجام شده و از ۲۴ اردیبهشت ماه تزریق واکسن به داوطلبان مرحله سوم تست انسانی آغاز می‌شود.

-----------------------------

بیشتر بخوانید:

چه افرادی «نباید» واکسن کرونا بزنند؟
---------------------------------------------------------------------------
مظهری با اشاره به اینکه تزریق واکسن به این افراد طی برنامه‌ریزی مشخصی در سوله‌ها انجام شود، گفت: پنج سوله در تهران و یک سوله در کرج انتخاب و تجهیز شدند تا بتوان در اسرع وقت تزریق واکسن به داوطلبان انجام گیرد.

۱۲ هزار داوطلب مرحله سوم
وی تعداد داوطلبان مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کوو ایران برکت را ۲۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از مجموعه ۲۰ هزار داوطلبی که وارد مرحله سوم مطالعات بالینی می‌شوند، حدود ۱۲ هزار نفر مربوط به شهرهای تهران و کرج و بقیه هم مربوط به ۴ شهر دیگر هستند.

-------------

بیشتر بخوانید:
تشریح زمان‌بندی واکسیناسیون کرونا در ایران بر اساس «شغل» و «سن»
------------------------------------------------------
ایرنا نوشت مظهری با اشاره به اینکه فاز سوم تست انسانی واکسن در ۶ شهر تهران، کرج، اصفهان، شیراز، مشهد و بوشهر انجام می‌شود، ادامه داد: فازهای اول و دوم تست انسانی این واکسن در تهران انجام شد و فاز سوم در این شش شهر انجام خواهد شد.

همچنین تزریق واکسن کرونا از سوی وزارت بهداشت از اسفند سال گذشته آغاز شد و این واکسیناسیون بر اساس ردیف شغلی و سنی در ایران صورت می گیرد.

فاز اول: حدود یک و نیم میلیون نفر

در فاز اول تزریق واکسن کرونا یعنی در اسفند ۹۹ کارکنان مستقیم تغسیل متوفیان کووید ۱۹، پرسنل آزمایشگاه‌های کووید و نمونه‌بردار‌ها و کارکنان خط اول حوزه بهداشت واکسینه شده‌اند.

--------------------------------------
بیشتر بخوانید:
تشریح «نحوه واکسیناسیون سالمندان»/بدون ثبت نام برای «همه اولویت ها» پیامک ارسال می شود
----------------------------------------------------------------------

کارکنان خط اول حوزه درمان و پزشکی، پرسنل عملیاتی اورژانسی کشور، مرکز نگهداری سالمندان، جانبازان و معلولین و کارکنان مراکز خدمات جامع سلامت روستایی از اسفند ۹۹ تا فروردین ۱۴۰۰ واکسینه شده‌اند و سایر کارکنان بیمارستان‌های بستری کننده کووید ۱۹ تاپایان اردیبهشت واکسینه خواهند شد که جمعا حدود یک و نیم میلیون نفر می‌شوند.

فاز دوم: حدود ۱۲ میلیون نفر
در فاز دوم واکسیناسیون کرونا حدود ۱۲ میلیون نفر واکسن را تزریق خواهند کرد.
 واکسیناسیون گروه سنی بالای ۸۰ سال از اردیبهشت تا خرداد ۱۴۰۰ را شامل می‌شود. همچنین در خرداد و تیرماه ۱۴۰۰ گروه‌های سنی ۶۵ تا ۷۹ سال واکسینه خواهند شد که اولویت در ابتدا با سنین بالاتر است. همچنین تا پایان تیر ماه افراد ۱۶ تا ۶۴ سال که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند واکسیناسیون خواهند شد.

در تیر و مرداد ۱۴۰۰ گروه‌های سنی ۶۰ تا ۶۴ سال واکسن را دریافت می‌کنند.

فاز سوم: حدود ۴ میلیون نفر
گفتنی است که در فاز ۴ واکسیناسیون کرونا حدود ۴ میلیون نفر واکسن تزریق می‌کنند.

------------------------------
بیشتر بخوانید:
مردم ایران از تزریق واکسن فایزر و مدرنا محروم می مانند؟!/نامه نظام پزشکی ایران به سازمان بهداشت جهانی برای تهیه واکسن کرونا
-----------------------------------------------------------------

در مرداد و شهریور امسال ساکنان در زندان‌ها و مراکز تادیب، پرسنل پلیس، نظامیان و سربازان در پادگان‌ها، گرمخانه‌ها، کمپ‌های معتادین و مهاجرین، پرسنل بانک‌ها، حمل و نقل عمومی و آموزش واکسیناسیون می‌شوند و همین عمل در مرداد ماه برای معلمین و کارکنان مدارس انجام خواهد شد.

فاز چهارم: حدود ۴۰ میلیون نفر (با کسر جمعیت فاز دوم)
گروه سنی ۵۵ تا ۵۹ سال در شهریور ۱۴۰۰ واکسینه می‌شوند و در مهر ۱۴۰۰ گروه‌های سنی ۵۰ تا ۵۴ سال و ۴۵ تا ۴۹ سال در اولویت دریافت واکسن خواهند بود.

در آبان ۱۴۰۰ هم گروه‌های سنی سی و پنج تا چهل و چهار سال به ترتیب از سنین بالاتر واکسن را تزریق می‌کنند، همین عمل برای گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ سال در آذر امسال انجام خواهد شد.

در دی ۱۴۰۰ هم گروه سنی ۱۸ تا ۲۴ سال واکسن را دریافت خواهند کرد.

اظهارات سخنگوی ستاد مقابله با کرونا درباره واکسن زدن به سالمندان

ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: برای تزریق واکسن کرونا نیازی به مراجعه حضوری و ثبت‌نام در سایت نیست بلکه برای همه اولویت‌ها، پیامک ارسال می‌شود.

علیرضا رییسی با اشاره به آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال، افزود: ۱۹ هزار خانه بهداشت و ۹ هزار پایگاه سلامت در مناطق شهری و روستایی برای تزریق واکسن گروه‌های اولویت دارد آمادگی دارند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: مراقبان سلامت با سالمندان بالای ۸۰ سال تماس می‌گیرند و پس از ثبت‌نام‌ها، برای تزریق فراخوان می‌شوند. رئیسی گفت: ۷۵ میلیون کد ملی در سامانه ما وجود دارد، ما برای افراد بالا ۸۰ سال پیامک می‌زنیم و بعد برای بالای ۷۵ سال فقط از طریق پیامک دعوت می‌کنیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اضافه کرد: کسانی که در سامانه ما کد ملی آن‌ها نیست، کد ملی آن‌ها را از سازمان ثبت احوال خواهیم گرفت و آن‌ها را دعوت می کنیم پس نیاز به مراجعه به هیچ کجا ندارند.

رییسی افزود: از هفته آینده برای افراد بالای ۷۵ سال پیامک خواهد آمد و مدت زمان ارسال پیامک یک هفته است و چنانچه در این یک هفته پیامک نیامد تنها در اینصورت از هفته آینده وارد سامانه salamat.gov.ir شوند و کد ملی خود را ثبت کنند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: قرار نیست پیامک همه افراد یکباره ارسال شود، در طول هفته بر اساس کد ملی‌ها پیامک دریافت خواهند کرد و برای آن ها بر اساس نوبت‌بندی فراخوان داده می‌شود.

سخنگوی ستاد ملی کرونا تاکید کرد: اگر چنانچه با افرادی تماس گرفته نشد، می‌توانند به سایت مراجعه و فقط کد ملی خود را ثبت کنند و مجدد با آن‌ها تماس گرفته خواهد شد.

واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال از روز سه شنبه هفتم اردیبهشت آغاز شده است. این افراد گروه یک از مرحله دوم واکسیناسیون هستند. پس از سالمندان بالای ۸۰ سال، سپس نوبت افراد بالای ۷۵ سال، بالای ۷۰ سال و بالای ۶۵ سال خواهد بود.

وی در خصوص ویدئوی منتشر شده در خصوص صف چینی‌ها برای زدن واکسن در یکی از بیمارستان‌های تهران هم گفت: تزریق واکسن برای اتباع خارجی در دستور کار ما نیست.

به گزاررش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر رئیسی افزود: برخی سفارتخانه‌ها برای واکسیناسیون اتباع خود ممکن است با مراکز درمانی هماهنگی کنند که ارتباطی با برنامه واکسیناسیون شبکه بهداشت و درمان کشور ندارد./

https://www.asianews.ir/u/2lp
اخبار مرتبط
عبدالوهاب شهیدی، خواننده و نوازندهٔ سرشناس ایرانی که براساس برخی خبرها چهار روز پس از تزریق واکسن کرونا در ۹۹ سالگی دچار عارضه قلبی شده بود، یک روز پس از بستری شدن در بیمارستان، امروز، دوشنبه ۲۰ اردیبهشت درگذشت.
تزریق واکسن کرونا از سوی وزارت بهداشت از اسفند سال گذشته آغاز شد و این واکسیناسیون بر اساس ردیف شغلی و سنی در ایران صورت می گیرد.
واکسن‌های موجود کرونا در حال حاضر برای افراد زیر ۱۸ سال، در دوره بارداری و شیردهی، سابقه واکنش‌های حساسیتی شدید و وجود هر گونه بیماری حاد با تب یا بدون تب ممنوعیت مصرف وجود دارد.
حمید حسینی، عضو هیات رییسه اتاق ایران و عراق، درباره خرید واکسن کرونا با بخشی از پول‌های مسدودشده تهران در بغداد، گفت: توافق شده که از محل مطالبات صادرات برق و گاز به عراق، واکسن استرازنکا و اسپوتنیک خریداری شود؛ این در حالی است که حتی با تلاش های رییس بانک مرکزی در اواخر سال گذشته، وضعیت پول های بلوکه شده ایران در عراق، کره جنوبی و کشورهای دیگر هنوز نامشخص است.
همراه با واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ کاربران توییتر خبر می‌دهند که این گروه با واکسن کره جنوبی واکسینه شدند؛ در حالی است که پیش از این خبری از واردات واکسن از کره جنوبی نبود.
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: امیدواریم بتوانیم در خرداد ۱۴۰۰ اولین مجموعه میلیونی تولید واکسن را داشته باشیم و می‌توانیم تا پایان سال کار واکسیناسیون عمومی را به سرانجام برسانیم.
رئیس شورای عالی نظام پزشکی گفت: پولی و طبقاتی کردن واکسن کرونا نشان دهنده ضعف اخلاق حرفه‌ای و ناکارآمدی در مدیریت بحران این کشور و مردم ایران است و اگر در موردی مصوبه ستاد بر خلاف مصالح جامعه و مثلا در تعارض با سلامت مردم بود و علیرغم نظرات کارشناسی او تحمیل شده بود، آقای وزیر می تواند به صورت شفاف از خود سلب مسئولیت کند و استعفا دهد، هیچ نیازی هم به متهم کردن دیگران و فرافکنی مسائل و مسئولیت‌ها وجود ندارد.
ثبت‌نام اولویت دوم واکسیناسیون کرونا در کشور آغاز شد. بر این اساس افراد بالای ۶۰ سال می‌توانند با مراجعه به پایگاه و مراکز جامع سلامت تحت پوشش معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران برای واکسیناسیون کرونا ثبت‌نام کنند؛ در حالی که ثبت‌نام در مراکز سلامت، در شرایطی انجام می‌شود که متقاضیان هیچ اطلاعی از زمان واکسیناسیون و واکسنی که قرار است تزریق شود، ندارند.
در حالی که در ایران مردم همچنان منتظرند تا دولت درباره خرید واکسن کرونا تصمیم بگیرد و بالاخره واکسن وارد کند، برخی از کشورها سه تا چهار برابر جمعیت خود واکسن کرونا خریده‌اند و مدت‌هاست که واکسیناسیون گسترده را آغاز کرده‌اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید