صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۹:۱۳
کد خبر: 4312
گزارشگر: 213
۱۳۳۹۴
۰
۰
۸
واکسیناسیون کرونا

چه افرادی «نباید» واکسن کرونا بزنند؟

چه افرادی «نباید» واکسن کرونا بزنند؟
واکسن‌های موجود کرونا در حال حاضر برای افراد زیر ۱۸ سال، در دوره بارداری و شیردهی، سابقه واکنش‌های حساسیتی شدید و وجود هر گونه بیماری حاد با تب یا بدون تب ممنوعیت مصرف وجود دارد.

واکسن‌های موجود کرونا در حال حاضر برای افراد زیر ۱۸ سال، در دوره بارداری و شیردهی، سابقه واکنش‌های حساسیتی شدید و وجود هر گونه بیماری حاد با تب یا بدون تب ممنوعیت مصرف وجود دارد.

تزریق واکسن کرونا برای این افراد ممنوع است!

  ابراهیم قادری گفت: واکسیناسیون در کنار سایر روش‌ها از جمله نظام توانمند مراقبت بیماری و مشارکت مردم، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و خودداری از تجمع در اماکن و دورهمی‌ها می‌تواند در کنترل اپیدمی موثر باشد.

------------------------------------

بیشتر بخوانید:

با چه جراتی ادعای تولید واکسن داریم؟/شرکت فایزر انتقال واکسن با یخچال معمولی را تایید کرد

تشریح «نحوه واکسیناسیون سالمندان»/بدون ثبت نام برای «همه اولویت ها» پیامک ارسال می شود

مردم ایران از تزریق واکسن فایزر و مدرنا محروم می مانند؟!/نامه نظام پزشکی ایران به سازمان بهداشت جهانی برای تهیه واکسن کرونا

جزییات «آغاز ثبت‌نام اولویت دوم» واکسیناسیون کرونا/چه واکسنی قرار است تزریق شود؟!

-----------------------------------------------------------------------------------------------

وی تصریح کرد: از ابتدای شروع اپیدمی کرونا در مناطق مختلف جهان، متخصصان مختلف سعی در ساخت واکسن این بیماری داشته‌اند و تجویز واکسیناسیون با واکسن‌های متفاوتی آغاز شده است و همچنین واکسن‌های زیادی در مراحل مختلف کارآزمایی تحت بررسی هستند.


معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به میزان کارایی واکسن‌های کرونا افزود: اهداف تمامی واکسن‌ها قرار دادن سیستم ایمنی بدن در مقابل یک آنتی ژن است که سبب بیماری نمی‌شود، اما این آنتی‌ژن منجر به تحریک سیستم ایمنی بدن شده و همین پاسخ می‌تواند ویروس را در صورت ورود به بدن فرد، نابود کند یا مانع تاثیر ویروس در بدن شود.

قادری خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۶ فناوری ساخت واکسن برای مقابله با کرونا در حال بررسی است که عمدتا مبتنی بر ذرات ویروسی یا ویروس ضعیف شده یا غیرفعال است.

وی با بیان اینکه برای برخی گروه‌ها ممنوعیت تزریق واکسن وجود دارد گفت: واکسن برای افراد زیر ۱۸ سال مجوز مصرف ندارد، در دوره بارداری و شیردهی، سابقه واکنش‌های حساسیتی شدید و وجود هر گونه بیماری حاد با تب یا بدون تب نیز ممنوعیت مصرف وجود دارد، افراد دارای بیماری حاد تب یا بدون تب می‌توانند حدود دو هفته بعد از بهبودی مراجعه کنند.

به نقل از ایسنا،معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: افرادی که سابقه ابتلا به بیماری کرونا را در یک سال گذشته داشته‌اند می‌توانند واکسینه شوند، واکسیناسیون کرونا برای عموم افرادی که در گروه‌های اولویت دار قرار دارند اختیاری است و الزام وجود ندارد.

قادری یادآور شد: این واکسن می‌تواند علائم درد بدن، لرز و تب ایجاد کند و برای رفع علائم می‌توان از استامینوفن استفاده کرد./

https://www.asianews.ir/u/2iu
اخبار مرتبط
همراه با واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ کاربران توییتر خبر می‌دهند که این گروه با واکسن کره جنوبی واکسینه شدند؛ در حالی است که پیش از این خبری از واردات واکسن از کره جنوبی نبود.
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: امیدواریم بتوانیم در خرداد ۱۴۰۰ اولین مجموعه میلیونی تولید واکسن را داشته باشیم و می‌توانیم تا پایان سال کار واکسیناسیون عمومی را به سرانجام برسانیم.
ثبت‌نام اولویت دوم واکسیناسیون کرونا در کشور آغاز شد. بر این اساس افراد بالای ۶۰ سال می‌توانند با مراجعه به پایگاه و مراکز جامع سلامت تحت پوشش معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران برای واکسیناسیون کرونا ثبت‌نام کنند؛ در حالی که ثبت‌نام در مراکز سلامت، در شرایطی انجام می‌شود که متقاضیان هیچ اطلاعی از زمان واکسیناسیون و واکسنی که قرار است تزریق شود، ندارند.
در حالی که در ایران مردم همچنان منتظرند تا دولت درباره خرید واکسن کرونا تصمیم بگیرد و بالاخره واکسن وارد کند، برخی از کشورها سه تا چهار برابر جمعیت خود واکسن کرونا خریده‌اند و مدت‌هاست که واکسیناسیون گسترده را آغاز کرده‌اند.
وضعیت تهران به جهت مرگ و میر در اثر ویروس کرونا بسیار حاد و بحرانی گزارش شده است و مسوولان بهشت زهرا آمار متوفیان را در 50 سال اخیر در تهران بی سابقه اعلام کردند.
رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه فراخوان تزریق واکسن کرونا از سوی وزارت بهداشت خواهد بود، گفت: افرادی که فاقد پرونده الکترونیک سلامت هستند می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین پایگاه سلامت یا خانه بهداشت برای تشکیل پرونده خود اقدام کنند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه اصحاب رسانه‌وخبرنگاران در گروه مشاغل حساس و در اولویت سوم دریافت واکسن کرونا هستند، گفت: اگر این دور را تمام کنیم به مشاغل حساسی همچون خلبانان، اصحاب رسانه، زندانیان و غیره خواهیم رسید.
علیرضا رییسی، ‌سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا که پیشتر از امکان پرداخت پول برای دریافت «زودتر» واکسن‌های وارداتی خبر داده بود، اعلام کرد واکسیناسیون برای همه گروه‌ها «رایگان» انجام خواهد شد؛ این در حالی است که او یکشنبه در ارتباط با واکسیناسیون اعلام کرده بود کسانی که نمی‌خواهند منتظر نوبت خود برای تزریق بمانند، می‌توانند با پرداخت هزینه زودتر واکسن را دریافت کنند.
ستاد کرونا در ایران همزمان با هشدار بدتر شدن بحران در کشور اعلام کرد کسانی که پول پرداخت کنند، می‌توانند «زودتر» از نوبت واکسن کرونا را دریافت کنند؛ در حالی که میزان بستری و فوت در استان‌هایی از جمله گیلان، قزوین، خوزستان، البرز و لرستان نگران‌کننده و رو به افزایش بوده و از متوسط کشوری بالاتر است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید