صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۸:۵۵
کد خبر: 4760
گزارشگر: 213
۱۱۸۵
۰
۰
۵
اظهارات جنجالی نخست وزیر اسرائیل درباره رییس جمهور جدید ایران

اسراییل گفت انتخابات ایران به جهان بیدارباش داد!

اسراییل گفت انتخابات ایران به جهان بیدارباش داد!
نخست وزیر جدید اسرائیل، انتخاب ابراهیم رئیسی به عنوان رییس جمهوری اسلامی در ایران را «آخرین پیام بیدارباش» به جهان و کشورهایی که در حال مذاکره برای احیای توافق هسته‌ای با ایران هستند، توصیف کرد.

به گزارش آسیانیوز، نفتالی بنت، نخست وزیر جدید اسرائیل، انتخاب ابراهیم رئیسی به عنوان رییس جمهوری اسلامی در ایران را «آخرین پیام بیدارباش» به جهان و کشورهایی که در حال مذاکره برای احیای توافق هسته‌ای با ایران هستند توصیف کرد.

بنت روز یکشنبه ۳۰ خرداد در آغاز نخستین نشست هفتگی کابینه جدید‌ اسرائیل تاکید کرد که قدرت‌های جهانی باید هوشیار باشند و بدانند «با چه کسی طرف هستند.»

او با تاکید بر اینکه رئیسی را  رهبر ایران انتخاب کرد، و نه مردم ایران، مدعی شد رئیسی در چشم ایرانی‌ها و جهانیان بدنام است و هزاران تن از مردم کشورش را به قتل رسانده است.

نخست وزیر جدید اسرائیل با تاکید بر اینکه سیاست این کشور در قبال جمهوری اسلامی تغییر نکرده است گفت: «رژیم ایران نباید اجازه دستیابی به سلاح اتمی داشته باشد. همچنان اجازه نمی‌دهیم ایران به سلاح اتمی دست یابد.»

خبرگزاری رویترز نوشت با اشاره به اینکه نخست وزیر جدید اسرائیل قصد ندارد رویکرد دولت بنیامین نتانیاهو در مورد ایران را تغییر دهد نوشت که هر دو دولت پیشین و جدید اسرائیل از منتقدان برجام به شمار می‌روند؛ هرچند که وزیر خارجه جدید اسرائیل خواهان آمادگی این کشور برای بازگشت آمریکا به برجام شده است.

یائیر لاپید، وزیر خارجه جدید اسرائیل، نیز گفته است ابراهیم رئیسی به جاه طلبی‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی متعهد است.

او در توییتی نوشت: «رییس جمهور جدید جمهوری اسلامی، یک افراطی است.»

لیور هایات، سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل، نیز ابراهیم رئیسی را «افراطی‌ترین رییس جمهوری اسلامی» خواند و ادعا کرد او متعهد به برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی است که با سرعت به پیش می‌رود.

آویو کوخاوی، رییس ستاد مشترک اسرائیل، قرار است روز یکشنبه راهی ایالات متحده شود.

به گفته ارتش اسرائیل، کوخاوی در این سفر با مقام‌های نظامی آمریکا دیدار و با آنها در مورد چالش‌های امنیتی مشترک، از جمله مسایل تهدیدهای ناشی از برنامه هسته‌ای ایران، تلاش‌های تهران برای گسترش حضور نظامی‌اش در خاورمیانه، و ادامه تجهیز حزب‌الله لبنان به سلاح و موشک، گفت‌وگو خواهد کرد.

این در حالی است که حزب‌الله لبنان به رهبری حسن نصرالله، دشمن اسرائیل در منطقه، از پیروزی رئیسی استقبال کرده و خواستار تداوم حمایت جمهوری اسلامی از نیروهای «مقاومت» شده است.

همچنین وزارت خارجه آمریکا از فرایند انتخابات ریاست جمهوری در ایران و انتخاب ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهوری انتقاد کرده است.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است که خبر اعلام پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری توسط وزارت کشور ایران را دیده است.

این سخنگو وزارت خارجه آمریکا ادعا کرده است: اما ایرانیان از حق خود برای انتخاب رهبرانشان در یک فرایند انتخاباتی آزاد و عادلانه محروم شدند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران روز جمعه برگزار شد و وزارت کشور می‌گوید ابراهیم رئیسی با کسب ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای در این انتخابات به پیروزی رسیده است.

براساس آمار اعلام شده وزارت کشور ۴۸.۸ درصد از واجدان شرایط در این انتخابات شرکت کردند. این میزان از مشارکت، پایین‌ترین میزان مشارکت در تمام انتخابات ریاست جمهوری ایران از آغاز حیات جمهوری اسلامی ایران تاکنون محسوب می‌شود.

در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بیش از ۵۹۲ نفر ثبت نام کرده بودند که شورای نگهبان تنها صلاحیت هفت نفر از آنها را احراز کرد. در نهایت دو نفر از این نامزدها به نفع ابراهیم رئیسی انصراف دادند./

https://www.asianews.ir/u/2v8
اخبار مرتبط
یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شده است که خبر اعلام پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری توسط وزارت کشور ایران را دیده است و ایرانیان از حق خود برای انتخاب رهبرانشان در یک فرایند انتخاباتی آزاد و عادلانه محروم شدند.
رئیس ستاد انتخابات گیلان گفت: «ابراهیم نجفی» با کسب ۱۲ هزار و ۷۰۹ رأی مأخوذه به عنوان نماینده حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه و کیاشهر در مجلس شد.
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در شرایط فعلی چنین رشد مثبتی را برای دو روز متوالی پیش‌بینی نمی‌کردیم آن هم به این دلیل که روز چهارشنبه با عرضه‌های گسترده‌ای مواجه بودیم؛ در حالی که روز گذشته عملکرد مثبت و اثرگذار گروه‌هایی مانند بانکی‌ها، گروه‌های شیمیایی و چندرشته‌ای‌ها نشان داد بازار به استقبال رییس جمهور جدید رفته است.
محمود احمدی نژاد،رئیس جمهور پیشین ایران گفت: در آینده ایران با تحولات بزرگ و اصلاحی روبرو خواهد بود اما به نظر نمی رسد که در کوتاه مدت تغییرات چندانی در سیاست خارجی روی دهد.
عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران، نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد و گفت میزان مشارکت در انتخابات روز جمعه ۴۸/۸ درصد بوده است.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بعد از دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: حتما با مجلس شورای اسلامی، نمایندگان و ریاست آن و همه نخبگان و صاحبنظران، برای شکل دادن دولت جدید به منظور بازکردن گره‌های کشور تلاش خواهیم کرد به گونه‌ای که امیدی که در مردم عزیزمان نسبت به آینده ایجاد شود.
پس از ساعت‌ها سکوت درباره نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، جمال عرف، رییس ستاد انتخابات کشور، اعلام کرد که بر اساس ۹۰ درصد آرا، ابراهیم رئیسی ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار رای به دست آورده و پیروز شده است.
محمود احمدی‌نژاد، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که به دلیل رد صلاحیت شدنش از سوی شورای نگهبان در انتخابات شرکت نمی کند؛ در همین حال مسعود پزشکیان، نماینده اصلاح‌طلب تبریز نیز به دلیل رد صلاحیت شدن در انتخابات پیش رو نوشت که قصد حمایت از کاندیداهای تایید صلاحیت شده را ندارد.
احمدی‌نژاد بدون ذکر نام اعلام کرد که بسیاری از چهره‌های سیاسی در داخل «نه تنها با انحلال سپاه پاسداران و انتخابات آزاد (با نظارت خارجی) موافقند، بلکه به بیرون خط می‌دهند که این مسیر را بروند».
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید