صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۵
کد خبر: 4748
گزارشگر: 213
۲۳۰۰
۱
۰
۱۰
نگاه رییس جمهوری پیشین ایران درباره نتیجه انتخابات

محمود احمدی نژاد گفت در ایران «تحولات بزرگی» رخ می دهد

محمود احمدی نژاد گفت در ایران «تحولات بزرگی» رخ می دهد
محمود احمدی نژاد،رئیس جمهور پیشین ایران گفت: در آینده ایران با تحولات بزرگ و اصلاحی روبرو خواهد بود اما به نظر نمی رسد که در کوتاه مدت تغییرات چندانی در سیاست خارجی روی دهد.

محمود احمدی نژاد،رئیس جمهور پیشین ایران گفت: در آینده ایران با تحولات بزرگ و اصلاحی روبرو خواهد بود اما به نظر نمی رسد که در کوتاه مدت تغییرات چندانی در سیاست خارجی روی دهد.

------------------------------

بیشتر بخوانید:

«سخنان جنجالی» دیگر محمود احمدی‌نژاد و افشای فساد در وزارت اطلاعات

«انحلال سپاه» و «شورای نگهبان»؟!

🔴 سر صفحه با ایرج جمشیدی 🔻 آقای جمهوری اسلامی، بدان و آگاه باش!

-----------------------------------------------------------

 به نقل از دنیای اقتصاد، احمدی نژاد در پاسخ به پرسش خبرنگار اسپوتنیک در خصوص سیاست خارجی ایران در دولت جدید ایران گفت: شرایط منطقه و جهان، شرایطی بسیار پیچیده و در حال تحول است. کل ملت ها دارند به نتیجه واحدی می رسند که نظم حاکم بر جهان، نظم موفقی نیست و نظمی که امروز جهان را اداره می کند نتواسته است امنیت، صلح، رفاه و آزادی را به ارمغان بیاورد.

وی ادامه داد: بنابراین باید در آینده نزدیک منتظر تحولات بزرگی در مناسبات و نظم جهانی باشیم. در ایران نیز به همین ترتیب. در ایران هم تحولات بزرگ و اصلاحی اتفاق خواهد افتاد اما به نظر نمی رسد که در کوتاه مدت تغییرات چندانی در سیاست خارجی اتفاق بیافتد. اما همراه با تحولات انسانی در آینده نه چندان دور مناسبات جهان کلا تغییر خواهد کرد و به تبع آن مناسبات ایران هم تغییر می‌کند.

به گزارش آسیانیوز، این در حالی است که احمدی‌نژاد چندی پیش با اشاره به رد صلاحیت خود گفته که با ادامه این روند وضعیت کشور «خیلی بدتر» می‌شود.او همچنین بدون اشاره به شواهد گفت «دشمن» با توجه به «دور شدن مردم از نظام که هر روز در حال بیشتر شدن است، هم انحلال سپاه و هم حذف نظارت شورای نگهبان و همچنین انتخابات با نظارت خارجی را خواهد خواست».

احمدی‌نژاد همچنین بدون ذکر نام اعلام کرد که خیلی از چهره‌های سیاسی در داخل «نه تنها با انحلال سپاه پاسداران و انتخابات آزاد ( با نظارت خارجی) موافقند، بلکه به بیرون خط می‌دهند که این مسیر را بروند».

همچنین لاریجانی نیز درباره دلایل حضور و ثبت نام خود در انتخابات این گونه گفته بود: به دو دلیل مهم مصمم به حضور شدم. یکی تدارک فضایی بود که با الفاظی مانند جبهه انقلاب شرایط طوری شده بود که صورت انتخابات مخدوش شده و حالت رقابت از بین می رود. این وضع با یاسی که مردم از شرایط اقتصادی پیدا کرده بودند، کلیت کشور را تهدید می کرد و دشمن را مصمم می کرد که با مشارکت کم، فشارها بر مردم را زیادتر کند./

https://www.asianews.ir/u/2ux
اخبار مرتبط
عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران، نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد و گفت میزان مشارکت در انتخابات روز جمعه ۴۸/۸ درصد بوده است.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بعد از دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: حتما با مجلس شورای اسلامی، نمایندگان و ریاست آن و همه نخبگان و صاحبنظران، برای شکل دادن دولت جدید به منظور بازکردن گره‌های کشور تلاش خواهیم کرد به گونه‌ای که امیدی که در مردم عزیزمان نسبت به آینده ایجاد شود.
هم‌زمان با اصرار علی لاریجانی به شورای نگهبان برای اعلام دلایل رد صلاحیتش، واکنش‌ها به سخنان حیدر مصلحی درباره ایفای نقش در رد صلاحیت اکبر هاشمی رفسنجانی در انتخابات سال ۱۳۹۲ همچنان ادامه دارد.
جبهه اصلاحات بامداد سه‌شنبه ۲۵ خرداد پس از جلسه‌ای طولانی که با رای‌گیری اعضا همراه بود نتوانست بر سر حمایت از عبدالناصر همتی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، به اجماع برسد.
سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی گفت امکان رای‌گیری از اتباع ایرانی مقیم کانادا در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو وجود ندارد.
میرحسین موسوی، در بیانیه‌ای که روز شنبه منتشر شد، اعلام کرد که «در کنار کسانی خواهد ایستاد که از انتخابات‌های تحقیرآمیز و مهندسی‌شده به جان آمده‌اند».
محمود احمدی‌نژاد، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که به دلیل رد صلاحیت شدنش از سوی شورای نگهبان در انتخابات شرکت نمی کند؛ در همین حال مسعود پزشکیان، نماینده اصلاح‌طلب تبریز نیز به دلیل رد صلاحیت شدن در انتخابات پیش رو نوشت که قصد حمایت از کاندیداهای تایید صلاحیت شده را ندارد.
احمدی‌نژاد بدون ذکر نام اعلام کرد که بسیاری از چهره‌های سیاسی در داخل «نه تنها با انحلال سپاه پاسداران و انتخابات آزاد (با نظارت خارجی) موافقند، بلکه به بیرون خط می‌دهند که این مسیر را بروند».
با اعلام وزیر کشور ثت‌نام از داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شد؛ در حالی که ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری دیروز تحت‌الشعاع اختلاف حقوقی میان دولت و شورای نگهبان بر سر شرایط و معیار‌های نامزد‌های انتخابات آغاز شد،سردار حسین دهقان و سردار سعید محمد برای ثبت‌نام به ستاد انتخابات کشور رفتند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
رضاصمدی
۱۴۰۱/۰۴/۱۵
5
0
0

سلام دکترمحمود احمدی نژاد دوستت دارم انشالله زنده وپیروز باشید انشالله امام زمان یاری کند ماایرانیان دوستت دارم


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید