صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۳
کد خبر: 4771
گزارشگر: 213
۹۵۲
۰
۰
۹
ادامه واکنش ها به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 1400

پمپئو گفت با رئیسی و «حکومت ایران» نمی توانیم مذاکره کنیم

پمپئو گفت با رئیسی و «حکومت ایران» نمی توانیم مذاکره کنیم
مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین آمریکا مدعی شد: رئیسی کسی نیست که با او مذاکره کنیم و حکومت ایران حکومتی نیست که با آن تعامل کنیم و باید کارزار فشار حداکثری را به کار ببندیم.

به گزارش آسیانیوز، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در بخشی از یک گفت و گو مطرح کرد که دولت جدید آمریکا باید از رویکرد دولت دونالد ترامپ برای تحت فشار قرار دادن ایران استفاده کند.

-------------------------
بیشتر بخوانید:

«انحلال سپاه» و «شورای نگهبان»؟!

محمود احمدی نژاد گفت در ایران «تحولات بزرگی» رخ می دهد

اولویت «فوری» دولت رییسی چیست؟

اسراییل گفت انتخابات ایران به جهان بیدارباش داد!

با وعده رییسی «کارت اعتباری یک میلیون تومانی» را چه کسانی می گیرند؟

با چه جراتی ادعای تولید واکسن داریم؟/شرکت فایزر انتقال واکسن با یخچال معمولی را تایید کرد

ارسال پیامک برای تزریق «دُز دوم» بالای ۷۰ سال
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

فاکس نیوز نوشت مایک پمپئو، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در بخشی از یک گفت‌وگو با این شبکه درباره رویکردی که دولت جو بایدن باید در قبال ایران اتخاذ کند، گفت: ما اهرم فشارهای زیادی برای این دولت بر جای گذاشتیم، یعنی هزار و خورده ای تحریم علیه مقامات ایران و اقتصادش. ما ائتلافی از کشورهای خلیج فارس و دوست و متحدمان اسرائیل ایجاد کردیم، تمام کارها را کردیم تا ایران را محدود کنیم و مانع در اختیار داشتن پول و منابع تمام چیزهایی برای آن ها شویم که شاهدش بودیم. شما زمانی را یادتان می آید که چند سال پیش چرخ دستی های پول نقد به ایران دادند. به این دولت اهرم فشارهای زیادی برای اعمال فشار علیه ایرانی ها داده شده است.


پمپئو ادامه داد: از غنی سازی گفتید، شاهد هستید که آن ها جدا می خواهند دوباره به آمریکا فشار بیاورند تا امتیازات بیشتری پای میز مذاکره بگیرند. آن ها همین هفته کسی به نام ابراهیم رئیسی را به عنوان رئیس جمهور جدیدشان انتخاب کردند.

-------------------------------

بیشتر یخوانید:

«الکسیس تگزاس» و اسرار بازیگر جنسی در ایران
-------------------------------------------------------------------------------
وی در ادامه مدعی شد: رئیسی کسی نیست که با او مذاکره کنیم. این حکومت، حکومتی نیست که با آن تعامل کنیم. ما باید کارزار فشار حداکثری را به کار ببندیم تا این حکومت را مجبور کنیم رفتارش را تغییر دهد.

همچنین وزارت خارجه آمریکا روز شنبه ۲۹ خرداد از فرایند انتخابات ریاست جمهوری در ایران و انتخاب ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهوری انتقاد کرده است.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است که خبر اعلام پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری توسط وزارت کشور ایران را دیده است.

این سخنگو وزارت خارجه آمریکا ادعا کرده است: اما ایرانیان از حق خود برای انتخاب رهبرانشان در یک فرایند انتخاباتی آزاد و عادلانه محروم شدند.سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران روز جمعه برگزار شد و وزارت کشور می‌گوید ابراهیم رئیسی با کسب ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای در این انتخابات به پیروزی رسیده است.

براساس آمار اعلام شده وزارت کشور ۴۸.۸ درصد از واجدان شرایط در این انتخابات شرکت کردند. این میزان از مشارکت، پایین‌ترین میزان مشارکت در تمام انتخابات ریاست جمهوری ایران از آغاز حیات جمهوری اسلامی ایران تاکنون محسوب می‌شود.

در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بیش از ۵۹۲ نفر ثبت نام کرده بودند که شورای نگهبان تنها صلاحیت هفت نفر از آنها را احراز کرد. در نهایت دو نفر از این نامزدها به نفع ابراهیم رئیسی انصراف دادند.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که نامش فاش نشده در گفت وگو با رسانه‌ها تصریح کرده است که سیاست ایالات متحد در قبال ایران بر اساس پیشبرد منافع آمریکا طراحی شده است، فارغ از این که چه کسی در این کشور قدرت را در دست دارد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین تاکید کرده است که ایالات متحده مایل است «پیشرفت معناداری» را که در جریان آخرین دور مذاکرات هسته‌ای وین به دست آمده، تداوم بخشد.

ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه ایران، در سومین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در خصوص توافق هسته‌ای موسوم به برجام و همچنین رویکردش در قبال این توافق گفته بود: «صریح بگویم، ما به برجام به عنوان یک قراردادی که مقام معظم رهبری آن را با ۹ بند تأیید کردند حتماً به عنوان یک قرارداد و تعهدی که همه دولت‌ها باید به آن پایبند باشند، پایبند هستیم.»


https://www.asianews.ir/u/2vm
اخبار مرتبط
ما آدم‌های ترسناکی نیستیم، چرا شرایطی را به وجود آوریم که ما را ترسناک جلوه دهند؛ پس عادی زندگی کنیم و اجازه دهیم مردم هم عادی زندگی کنند و تجارت عادی با همسایگان یا دورتر با چین و اروپا به یک جریان عادی تبدیل شود. بیایید عادی شویم.
نخست وزیر جدید اسرائیل، انتخاب ابراهیم رئیسی به عنوان رییس جمهوری اسلامی در ایران را «آخرین پیام بیدارباش» به جهان و کشورهایی که در حال مذاکره برای احیای توافق هسته‌ای با ایران هستند، توصیف کرد.
یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شده است که خبر اعلام پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری توسط وزارت کشور ایران را دیده است و ایرانیان از حق خود برای انتخاب رهبرانشان در یک فرایند انتخاباتی آزاد و عادلانه محروم شدند.
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در شرایط فعلی چنین رشد مثبتی را برای دو روز متوالی پیش‌بینی نمی‌کردیم آن هم به این دلیل که روز چهارشنبه با عرضه‌های گسترده‌ای مواجه بودیم؛ در حالی که روز گذشته عملکرد مثبت و اثرگذار گروه‌هایی مانند بانکی‌ها، گروه‌های شیمیایی و چندرشته‌ای‌ها نشان داد بازار به استقبال رییس جمهور جدید رفته است.
محمود احمدی نژاد،رئیس جمهور پیشین ایران گفت: در آینده ایران با تحولات بزرگ و اصلاحی روبرو خواهد بود اما به نظر نمی رسد که در کوتاه مدت تغییرات چندانی در سیاست خارجی روی دهد.
رای گیری سیزدهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت هفت صبح جمعه درحالی آغاز شد که از هفت کاندیدای مورد تایید شورای نگهبان، سه نفر از کاندیداتوری انصراف داده‌اند.
محمود احمدی‌نژاد، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که به دلیل رد صلاحیت شدنش از سوی شورای نگهبان در انتخابات شرکت نمی کند؛ در همین حال مسعود پزشکیان، نماینده اصلاح‌طلب تبریز نیز به دلیل رد صلاحیت شدن در انتخابات پیش رو نوشت که قصد حمایت از کاندیداهای تایید صلاحیت شده را ندارد.
احمدی‌نژاد بدون ذکر نام اعلام کرد که بسیاری از چهره‌های سیاسی در داخل «نه تنها با انحلال سپاه پاسداران و انتخابات آزاد (با نظارت خارجی) موافقند، بلکه به بیرون خط می‌دهند که این مسیر را بروند».
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید