صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۰ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۲۱:۱۰
کد خبر: 5482
گزارشگر: 306
۴۸۴
۰
۰
۰
رئیس کل دادگستری یزد

دادرسی علنی در دستور کار دادگستری یزد قرار گرفت

دادرسی علنی در دستور کار دادگستری یزد قرار گرفت
یزد ، در اجرای سند تحول قوه قضاییه و با هدف شفافیت موضوعات و ارتقاء دادرسی، جلسات علنی پرونده هایی با موضوع حساسیت پایین تر در دستور کار دادگستری استان یزد قرار گرفت.
 

آسیا نیوز/یزد،رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: در اجرای سند تحول قوه قضاییه و با هدف شفافیت موضوعات و ارتقاء دادرسی، جلسات علنی پرونده هایی با موضوع حساسیت پایین تر در دستور کار دادگستری استان یزد قرار گرفت.

«غلامعلی دهشیری» در نشست شورای تحول دستگاه قضایی استان یزد اجرای سند تحول در دستگاه قضا را یک تکلیف مهم و راهبردی دانست و بیان کرد: اجرای سند تحول از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بر رؤسای قوه قضائیه تاکید شده است که در این رابطه باید بر تمام چالش های احصا شده در مسیر دستگاه عدلیه با راهبردها و راهکارهای تعیین شده در سند فائق آمد.

وی از برگزاری دادرسی های علنی در ۱۰ روز آینده در استان یزد خبر داد و اظهار داشت: اجرای جلسات علنی دادگاه ها برای بعضی از موضوعات پرونده‌ها، ضمن رعایت کردن عدالت دادرسی می تواند اعتماد مردم نسبت به دستگاه قضا را جلب و شفافیت در رسیدگی ها را مضاعف کنند.

این مقام قضایی احصاء شاخص های ارزیابی نظرات کارشناسی را یکی دیگر از برنامه های اجرای سند تحول دانست و تصریح کرد: نظرات کارشناسی درست و دقیق، تاثیر بسیار زیادی در جلوگیری از اطاله دادرسی، ورود پرونده‌ها به محاکم تجدید نظر و همچنین اعمال ماده ۴۷۷ دارد و در این رابطه نیاز به نظام درجه بندی کارشناسان و تعیین آنان بر اساس درجه اهمیت موضوع پرونده است.

وی در رابطه با نقد آراء عنوان کرد: استان یزد در نقدهای عمومی و تخصصی آراء و ارائه نظرات سازنده و منصفانه پیشرو بوده است.

وی به طراحی سامانه اعلام جرم در رابطه با تضییع حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت:  با طراحی این سامانه و اعلام جرایم توسط عموم مردم از این طریق می توان در کشف جرایم وضعیت بسیار خوبی را پیدا کرد.

دهشیری همچنین در زمینه برگزاری کلاس های تخصصی آموزش به قضات ابراز کرد: برگزاری دوره های آموزشی تخصصی در زمینه اخذ شهادت شهود، جرایم سیاسی و مطبوعاتی یکی دیگر از برنامه های در دستور کار سند اجرای تحول است.

وی بر راه اندازی سامانه نظارت عمومی بر ضابطان، بازرسی های سرزده از بازداشتگاه ها و سامانه گزارش دهی مردمی در دادسراها تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان در رابطه با ترک فعل مدیران گفت: نظارت بر اجرای صحیح قوانین بر عهده سازمان بازرسی است و گزارش ها و موضوعات مرتبط با ترک فعل مدیران باید بررسی شود.

دهشیری بر تشکیل کمیته ها و کارگروه های اجرای برنامه های تحولی قوه قضاییه تأکید و بیان کرد: اجرای کامل تمام مفاد و بند های سند تحول و تعالی نیازمند برنامه ریزی مدون است.

سید محمد جواد عرفانفر

دادرسی علنی در دستور کار دادگستری یزد قرار گرفت , غلامعلی دهشیری , رئیس کل دادگستری یزد, سید محمد جواد عرفانفر

https://www.asianews.ir/u/3e9
اخبار مرتبط
پس از یکسال ارتباط مستمر و ارزیابی رسانه های استان، مراسم اختتامیه جشنواره عدلیه و رسانه با حضور مقام های محلی و کشوری با رعایت پرتکل های بهداشتی و در فضای باز برگزار خواهد شد
یزد- شورای صلحی ویژه صنعت و معدن و تجارت مستقر در شهرک صنعتی مرجع رسیدگی به اختلافات سهامداران در حوزه خرید و فروش سهام شرکت‌هاست که طبق مقررات رسیدگی می‌شود
یزد ، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان بر لزوم کنترل ورودی پارکینگ ها توقیف وسایل نقلیه توسط نیروی انتظامی تاکید کرد و گفت: برای اولین بار خروجی پارکینگ ها بر ورودی آن ها سبقت گرفته است.
یزد ، صبح امروز محمد رضا دشتی اردکانی نماینده مردم شریف اردکان در مجلس شورای اسلامی از زندان شهرستان اردکان بازدید نمود.
یزد ، مدیرکل زندان ها با اشاره به تأکیدات رئیس سازمان زندان ها بر تحقق سند تحول قوه قضائیه در زندان های کشور،خواستار حضور حداکثری نیروهای جهادی در زندان ها شد
در راستای حفظ کرامت زندانیان و حقوق شهروندی ،بازرسین حقوق شهروندی دادگستری استان یزد از زندان شهرستان اردکان بازدید به عمل آوردند.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اشکذر در راستای حفظ حقوق عامه و همچنین حمایت از تولید و بررسی روند تولید محصولات و مدیریت پسماند، به صورت سرزده از کارخانه کاغذ سازی بازدید کرد.
یزد ، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اشکذر گفت: در راستای صیانت از اموال عمومی و بیت المال، از 688 هزار متر مربع از اراضی موات در اشکذر رفع تصرف شد
معاون رییس‌کل دادگستری استان یزد در امور شوراهای حل اختلاف از صلح و سازش در پرونده حقوقی تقسیم ترکه به ارزش مالی ۸۰ میلیارد ریال توسط شعبه ۳۲ شورای حل اختلاف یزد خبر داد
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد از برگزاری جشن گلریزان مجازی به مناسبت عید سعید غدیر خم و با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری یزد خبر داد
یزد ، معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس توسعه حل اختلاف از کسب رتبه سوم کشوری صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف استان در سه ماهه ابتدایی سال 1400 خبر داد
یزد - رویکرد جدید قوه قضاییه، عبور از مواجهه منفعل و پسینی نسبت به مسائل و مشکلات و مواجهه فعال و ایجابی و پیشینی در حکمرانی قضایی است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با بیان اینکه اقدامات مقابله ای و سلبی در حوزه مقابله با تعرض به انفال راهگشا نیست گفت: آگاه سازی عمومی و پیشگیری قبل از تعرض باید به صورت جد مورد توجه قرار گیرد
رئیس سازمان زندانهای کشور در مراسمی که به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش های زورخانه ای همزمان در سراسر زندان های کشور برگزار شد، گفت:دلیل حضور بسیاری از زندانیان در زندان، همین عدم کنترل هوای نفس است که در لحظات حساس نتوانسته اند بر آن غلبه کنند و موجب ارتکاب جرم شده اند و پرورش روح و جسم، مد نظر ورزشکاران زورخانه ای است.
مهجور ماندن صنایع دستی ایران در داخل کشور با وجود شهرت جهانی آنها، یکی از موضوعات مورد اشاره در نخستین نشست شهرداران شهرهای جهانی صنایع دستی در میبد استان یزد بود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید