صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۶
کد خبر: 7759
گزارشگر: 213
۴۷۳
۰
۰
۴
گونه جهش یافته کرونا قربانی می گیرد

غلبه مرگبار اومیکرون بر کشور تا هفته آینده

غلبه مرگبار اومیکرون بر کشور تا هفته آینده
بیش از ۴۰ درصد از موارد ابتلا به کرونا در کشور از نوع سویه اومیکرون است و مقام بهداشتی اعلام کرد در صورت ادامه این شرایط، هفته آینده اومیکرون به ویروس غالب در کشور بدل می‌شود.

به گزارش آسیانیوز، مسعود یونسیان، دبیر اپیدمیولوژی و پژوهش کمیته علمی کشوری مقابله با کووید۱۹: در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد از موارد ابتلا به کرونا در کشور از نوع سویه اومیکرون است. در صورت ادامه این شرایط، هفته آینده اومیکرون به ویروس غالب در کشور بدل می‌شود.

----------------

بیشتر بخوانید:
اومیکرون؛ ناشناخته و خطرناک است!
-------------------------

مسعود یونسیان در ادامه افزود: موارد ابتلا به سویه اومیکرون طی چهار هفته گذشته، تقریبا هفته‌ای ۱۰ درصد افزایش یافته است.چهار هفته پیش ۸ درصد موارد ابتلا اومیکرون بود، سه هفته پیش ۱۸ درصد، دو هفته پیش ۳۳ درصد و هفته اخیر هم ۴۳ درصد موارد ابتلا را شامل می‌شده است.

دبیر اپیدمیولوژی و پژوهش کمیته علمی کشوری مقابله با کووید۱۹ با ارائه این آمار گفت: به نظر می‌رسد که سیگنالی برای موج ششم دریافت کرده‌ایم.

یونسیان با اشاره به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم از نظر ماسک و هم از نظر حضور در اجتماعات بسیار پایین آمده است. از طرفی نه دولت اعمال محدودیت را تشدید کرده و نه مردم همراهی کرده‌اند. وقتی دولت سخت‌گیری ندارد، مردم هم همراهی نمی‌کنند.

------------

بیشتر بخوانید

واکسن های معتبر بر اومیکرن بی اثرند/آمادگی جهان برای تولید واکسن!

---------------------------------------


او همچنین با انتقاد از برخی گفته‌های نادرست درباره سویه اومیکرون گفت: نباید فریب ادعاهایی نظیر اینکه اومیکرون پایان کروناست را خورد. در حالی که اینطور نیست. هنوز میلیون ها نفر در دنیا واکسن تزریق نکردند و احتمال جهش‌های دیگری هم وجود دارد که ممکن است شدید باشند.

این در حالی است که روز گذشته سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت از ثبت سه فوتی بر اثر ابتلا به ویروس اومیکرون خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا، محمد هاشمی از افزایش موارد ابتلا به اومیکرون خبر داد و گفت: ‏آمار مبتلایان به ‎اومیکرون به 1162 مورد رسیده و تعداد مبتلایان در مشهد با 249 مورد افزایش چشمگیر داشته است.

 

------------------------

بیشتر بخوانید:

لغو کریسمس بهتر از مرگ است!

-----------------------------------------------


وی افزود: متاسفانه در هر یک از شهرهای تبریز، یزد و شهرکرد شاهد یک فوتی به دلیل ابتلا به اومیکرون بوده‌ایم و یک مورد بدحال هم در اهواز وجود دارد./

https://www.asianews.ir/u/539
اخبار مرتبط
اومیکرون برآمده از سایر واریانت های کرونا نیست؛ بلکه به موازات آنها به وجود آمده و ممکن است اثربخشی واکسن ها را دور بزند.
دکتر پیام طبرسی، عضو ستاد کرونا گفت: اُمیکرون ویروسی است که گسترش سریعی دارد و به سرعت پخش می‌شود و اینکه تعداد موارد اُمیکرون تنها ۳۰ یا ۳۴ مورد تایید شده است، درست نیست و تعداد بیماری در کشور بیش از این است
شرکت آسترازنکا می‌گوید که براساس مطالعات آزمایشگاهی مشاهده کرده است که با تزریق دوز سوم آسترازنکا سطح پادتن‌ها علیه سویه اومیکرون «به میزان قابل توجهی» افزایش می یابد.
همچنانکه شهردار لندن میزان گسترش سویه اومیکرون در پایتخت کشورش را یک واقعه خواند؛ تحقیقات پژوهشی پزشکی آلمان نیز نشان می‌دهد که قابلیت پادتن‌های ایجادشده با واکسن‌های فایزر بیونتک، مدرنا و آکسفورد زنکا در مقابل سویه اومیکرون به‌گونه‌ای چشمگیر کاهش یافته است و به ساختن واکسن مخصوص اومیکرن نیاز مبرم وجود دارد.
در حالی که برخی سویه اومیکرن را هنوز جدی نگرفته اند، پزشکان و جامعه جهانی بهداشت آن را مرگ آور توصیف کرده اند و حتی رئیس بخش اورژانس بیمارستان سینا درباره شیوع اومیکرون برای مردم ایران نسخه پیچیده و هشدار داده است.
تدروس آدهانوم، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: روند گسترش سویه اُمیکرون همچنان ادامه دارد و ضرورت دارد تا افراد مراسم و دورهمی‌های کریسمس را لغو کنند.
در حالی که چند روز گذشته گزارش مرگ در اثر ابتلا به اومیکرون منتشر شد، تدروس ادهانوم، رئیس سازمان بهداشت جهانی، گفته است، هم اکنون ۷۷ کشور شناسایی اومیکرون را گزارش کرده‌اندکه سرعت سرایت آن از سویه های دیگر کرونا بسیار بیشتر است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید