صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۸
کد خبر: 8276
گزارشگر: 213
۹۰۱
۰
۰
۲
در سامانه جامع اطلاعات مشتریان

چگونگی ثبت نام و واریز سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸

چگونگی ثبت نام و واریز سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸
مشمولان سهام عدالتی که هنوز سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸ را ردیافت نکرده اند، با ثبت نام و احراز هویت درسامانه جامع اطلاعات مشتریان می توانند نسبت به دریافت سود خود اقدام کنند.

به گزارش آسیانیوز، مشمولان سهام عدالتی که هنوز سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸ خود را ردیافت نکرده اند، با ثبت نام و احراز هویت درسامانه جامع اطلاعات مشتریان(sejam.ir) یا درج شماره شبای معتبر در سایت sahamedalat.ir می توانند نسبت به دریافت سود خود اقدام کنند.

----------

بیشتر بخوانید

خبر خوب درباره بورس ۲۵ بهمن و روزهای بعد؟/تاثیر جنگ اوکراین و مذاکرات وین بر بازار سرمایه

------------------------------------

شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) با انتشار اطلاعیه ای از مشمولان سهام عدالتی که موفق به دریافت سود سهام سال ۱۳۹۸ خود نشده اند، در خواست کرد هر چه سریعتر شماره شبای بانکی خود را اصلاح کنند.

در این راستا، بر اساس آخرین آمارها، بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار سهامدار مشمول سهام عدالت نتوانسته اند سود سهام سال ۱۳۹۸ خود را دریافت کنند. این افراد می توانند از دو طریق شماره شبای معتبر خود را در سامانه های شرکت سپرده گذاری مرکزی ثبت و سود سهام خود را دریافت کنند.

----------

بیشتر بخوانید

جزییات واریز عیدی برای سهام عدالتی‌ها
----------------------------------------

ثبت نام و احراز هویت درسامانه جامع اطلاعات مشتریان(sejam.ir) و درج شماره شبای معتبر در سایت sahamedalat.ir، دو روشی است که مشمولان سهام عدالت می توانند شماره شبای بانکی خود را اصلاح کنند.

در اطلاعیه شرکت سپرده گذاری مرکزی آمده است: شماره شبای نامعتبر، مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت مهم ترین دلایلی بوده اند که برخی از سهامداران نتوانستند سود سال ۱۳۹۸ خود را دریافت کنند. همچنین تمام سهامداران سهام عدالت می توانند با مراجعه به سامانه سجام و یا سایت سهام عدالت از وجود شماره شبا معتبر خود نزد شرکت سپرده گذاری مرکزی اطمینان حاصل کنند.

بر اساس این گزارش، سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸ برخلاف سال‌های قبل که در یک مرحله پرداخت می‌شد، تقریبا در سه مرحله صورت گرفت که دو مرحله آن تحقق یافته است. مرحله نخست این سود در ۲۸ اسفندماه سال گذشته و مرحله دوم آن نیز در ۱۴ تیرماه سال جاری واریز شد.

این در حالی است که سهام عدالت سال 99 طی روزهای آینده واریز می شود. این سود قرار است سود سهام عدالت از ابتدای اسفندماه همانند سال گذشته از طریق شماره حساب‌های اعلام شده در سیستم سهام عدالت پرداخت شود.

همچنین رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: سود سهام عدالت سال ۹۹ تا پایان سال جاری به حساب سهامداران پرداخت می‌شود و رقم محاسبه شده برای هر نفر حدود ۶۰۰ هزار تومان است.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی به آخرین وضعیت پرداخت سود سال ۹۹ سهام عدالت به حساب سهامداران اشاره کرد و گفت: تاکنون رقم کلی نهایی و زمان واریز آن مشخص شده است.

وی اضافه کرد: براساس محاسبات انجام شده، احتمالا تا پایان سال رقمی حدود ۶۰۰ هزار تومان به حساب هر سهامدار پرداخت شود.

 قربان‌زاده گفت: ۴۹ میلیون سهامداری که دارای سهام عدالت هستند، بعد از ابلاغ رهبر انقلاب و نیز آئین نامه شورای عالی بورس قادر به انتخاب دو روش مدیریت مستقیم و غیرمستقیم بودند./
https://www.asianews.ir/u/5hc
اخبار مرتبط
سود سهام عدالت از ابتدای اسفندماه همانند سال گذشته از طریق شماره حساب‌های اعلام شده در سیستم سهام عدالت پرداخت خواهد شد.
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر می‌رسد فشار فروش در معاملات فردا کاهش یابد و بازار به تعادل برسد؛ همچنین بنا بر انتظار بورس در هفته آینده وضعیت بهتری خواهد داشت.
وزیر اقتصاد در جلسه شورای‌عالی بورس و اوراق‌بهادار، دستور این شورا را مختص به موضوع سود سهام عدالت و جمعیت حدود ۵۰ میلیون نفری سهامداران مستقیم و غیرمستقیم آن عنوان و مهم‌ترین مصوبه آن را مربوط به پرداخت سود سهام عدالت سال۱۳۹۹ به سهامداران اعلام کرد.
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اسامی جاماندگان سهام عدالت را مشخص کرده و لیستی را به وزارت اقتصاد برای تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت فرستاده است.
به گفته رئیس سازمان خصوصی‌سازی سود سهام عدالت که ۶۰۰ هزار تومان محاسبه شده تا پایان سال جاری به حساب سهامداران پرداخت می‌شود.
سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۹۹ تا پایان سال جاری برای مشمولان سهام عدالت پرداخت می‌شود.
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: زیرساخت‌های لازم فراهم شده است تا سود سهام عدالت همه شرکت‌ها به صورت متمرکز واریز شود.
رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: کارگروه تعیین باقیمانده سود سهام عدالت و نحوه پرداخت این سود تشکیل شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید