صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۸:۲۱
کد خبر: 8388
گزارشگر: 213
۵۹۸
۰
۰
۳
اوج کرونا در تهران و صعود مرگ و میر

تشکیل کمیته برای «بیماران بدحال» کرونایی/آیا قربانیان دوز سوم زده بودند؟

تشکیل کمیته برای «بیماران بدحال» کرونایی/آیا قربانیان دوز سوم زده بودند؟
در حالی که جولان سویه دلتا و اومیکرون در شهرها، آمار مرگ و میر را صعودی کرده استبه دنبال گسترش شدید کووید-۱۹ در کلانشهرهای ایران، در مشهد «کمیته بیماران بدحال کرونا» تشکیل شد.

به گزارش آسیانیوز، با گسترش شدید کووید-۱۹ در کلانشهرهای ایران، در مشهد «کمیته بیماران بدحال کرونا» تشکیل شد.

-------

بیشتر بخوانید

اظهار نظر جنجالی بیل گیتس درباره آینده کرونا

------------------------------
«تهران در نزدیکی قله کرونا است و مشخص نیست چه زمانی روند نزولی پیدا کند»؛ این گفته‌های معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران است که چهارشنبه، چهارم اسفند، وضعیت گسترش کووید-۱۹ در پایتخت ایران را تشریح کرد.

نادر توکلی ضمن اشاره به اینکه در هفته اول اسفندماه موج سینوسی وجود دارد که همان قله یا اوج موج ششم است، به ایسنا گفت: «به نظر می‌رسد اگر اتفاق خاصی نیفتد، در نیمه دوم اسفندماه به شیب نزولی وارد می‌شویم. البته افزایش سفرهای درون‌شهری، خریدهای شب عید، چهارشنبه‌سوری و... در نیمه دوم اسفند یک عامل تهدید است که می‌تواند بر پیش‌بینی ما اثرگذار باشد.»

او از بالا بودن میزان بستری‌ها خبر داد و گفت: «در حال حاضر تعداد چهار هزار و ۱۰۰ بیمار بستری داریم و روزانه هم حدود ۷۰۰ بیمار بستری می‌شوند. تعداد موارد مراجعه سرپایی به مراکز درمانی حدود ۹ هزار نفر است؛ البته در روزهای گذشته این روند سینوسی بود. موارد مرگ‌ومیر روزانه تهران حدود ۷۰ نفر و موارد بستری در آی‌سی‌یو حدود یک هزار و ۱۰۰ نفر است و ۲۴۰ نفر هم پذیرش روزانه داریم.»

به گفته معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران، در این موج، مادران باردار و کودکان که هیچ واکسنی تزریق نکرده‌اند، بیش از دیگران هدف حمله ویروس بوده‌اند.

 

------------------

بیشتر بخوانید

بیل‌گیتس آینده کرونا را پیش بینی کرد/ویروس فلج کننده جهان هشدار داده شد
-------------------------------------------------


بنا بر گزارش وزارت بهداشت، در حال حاضر، ۳۳۷ شهرستان ایران در وضعیت قرمز، ۶۴ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۴۷ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهری به رنگ آبی نشانه‌گذاری نشده است.

اخبار مربوط به کرونا در ایران حاکی از آن است که هر دو سویه اومیکرون و دلتا در بیماران مشاهده شده و شمار افرادی که در اثر ابتلا به کووید‌ـ‌۱۹ در ایران جانشان را از دست دادند، به بیش از ۱۳۵ هزار نفر رسیده است.

تشکیل کمیته بیماران بدحال مبتلا به کرونا در مشهد

وضعیت کرونا در سایر شهرهای ایران به ویژه کلانشهرها نیز چندان مناسب گزارش نمی‌شود. به گزارش ایسنا، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از تشکیل کمیته بیماران بدحال مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه خبر داد.

دکتر شاپور بدیعی درباره راه‌اندازی این کمیته توضیح داد که بیماران بدحال گروهی ویزیت می‌شوند تا بتوان سرعت رسیدگی به بیمار را افزایش داد و آن‌ها در اسرع وقت تعیین تکلیف کرد.

ایوب توکلیان، جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، هم گفت: «در موج ششم کرونا، به نسبت دو موج قبلی آمار کودکان مبتلا به کرونا که به خدمات مراقبتی تخصصی نیاز دارند افزایش یافته؛ از همین رو در بیمارستان اکبر، بخش پی‌آی‌سی‌یو (PICU) راه‌اندازی شده است.»

ایران با مجموع شش میلیون و ۹۸۳ هزار و ۶۳۵ مورد ابتلا و ۱۳۵ هزار و ۴۹۹ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹، در حال حاضر در بین کشورهای دارای بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در رتبه ۱۲ قرار دارد.

در ایران تاکنون، ۶۲ میلیون و ۳۶۲ هزار و ۸۵۱ نفر دوز اول، ۵۵ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۷۸۲ نفر دوز دوم و فقط ۲۲ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۴۳ نفر، دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و متاسفانه هنوز آماری از اینکه قربانیان و بیماران بدحال کرونایی دوز سوم را تزریق کرده اند یا خیر ارایه نشده است./

https://www.asianews.ir/u/5kd
اخبار مرتبط
بیل گیتس، مدیر عامل ماکروسافت گفت: ما یک بیماری جدید و همه‌گیر دیگر خواهیم داشت و دفعه بعد یک "پاتوژن" ـ عامل بیماری‌زا ـ متفاوت خواهد بود.
با شیوع اومیکرون در کشور کودکان بیشتر در تیررس ابتلا قرار گرفتند و حالا هم مرگ بسیاری از کودکان مبتلا به کرونا تایید شده است.
معاون درمان ستاد کرونا گفت به طور تخمینی ۸۰ تا ۸۵ درصد موارد ابتلا با سویه اُمیکرون است، اما ۱۰ تا ۱۵ درصد موارد نیز مربوط به دلتاست.
برخی دانشمندان هشدار داده‌اند که سویه‌های جدید کووید-۱۹ در مقایسه با سویه‌های پیشین، عامل بیماری‌های جدی‌تر و مرگ و میر بیشتری باشد.
یک پزشک متخصص گفت: به نظر می‌رسد که روند ابتلا در کشور در ۱۰ روز آینده همچنان به‌شدت بالا باشد؛ افزایش ابتلا در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن، ۱۵۰ درصد بود و حدود ۱۱۰ درصد افزایش مرگ داشتیم.
در حالی که مقام بهداشتی وضعیت کودکان زیر ۵ ساله را در شیوع کرونا هشدار دهنده بیان کرد، سرپرست مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: تمام کودکان سنین ۵ تا ۱۲ سال از امروز می توانند جهت واکسیناسیون علیه کرونا به مراکز مربوطه در سراسر کشور مراجعه کنند.
با ورود شهرهای پرجمعیت ایران به موج ششم کرونا، رئیس بیمارستان کودکان علی‌اصغر از افزایش موارد ابتلای کودکان، نوجوانان و حتی نوزادان به سویه اومیکرون خبر داد.
یک اپیدمیولوژیست گفت: مطالعات جدید نشان داده است که ماندگاری اُمیکرون بر روی پوست و سطوح چند برابر وارایانت دلتا و واریانت‌های قبلی است، در آستانه پیک ششم جامعه دارد عادی برخورد می کند و ویروس هم در حال شیوع و کشنده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید