صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۲
کد خبر: 8613
گزارشگر: 213
۶۳۰
۰
۰
۴
اظهارات کمیسیون کار دانش‌بنیان درباره محدودیت اینترنت

اتاق بازرگانی گفت طرح «صیانت» در ایران قابل اجرا نیست

اتاق بازرگانی گفت طرح «صیانت» در ایران قابل اجرا نیست
نایب‌ رئیس کمیسیون کسب‌ و کارهای دانش‌بنیان در اتاق ایران در مخالفت با طرح موسوم به «صیانت» که قرار است برای محدودسازی و کنترل اینترنت عملی شود، می‌گوید که ایران زیرساخت‌های اجرای این طرح را ندارد.

به گزارش آسیانیوز، نایب‌ رئیس کمیسیون کسب‌ و کارهای دانش‌بنیان در اتاق ایران در مخالفت با طرح موسوم به «صیانت» که قرار است برای محدودسازی و کنترل اینترنت عملی شود، می‌گوید که ایران زیرساخت‌های اجرای این طرح را ندارد.

------------

بیشتر بخوانید

کارزار قطع تدریجی اینترنت در ایران

-----------------------------------

محمدعلی چمنیان روز چهارشنبه، ۱۸ اسفند، در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا با اشاره به نبودِ زیرساخت‌های لازم برای این اقدام در مقایسه با کشوری مثل چین گفت: «اگر استفاده از این فضا محدود شود، بدون تردید آسیب جدی متوجه اقتصاد کشور خواهد شد.»


این فعال اقتصادی همچنین به سابقه فیلتر پیام‌رسان تلگرام اشاره کرد و افزود بعد از فیلتر تلگرام به‌دلیل نصب فیلترشکن‌ها «ترافیک شبکه ده برابر بیشتر شد و میزان جاسوسی اطلاعات نیز به این واسطه افزایش پیدا کرد».

 واکنش این فعال اقتصادی از جمله واکنش‌های گسترده‌ای است که بیشتر فعالان اقتصادی در کنار موج مخالفت‌ مردمی به تصویب طرح موسوم به «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» نشان داده‌اند.

--------

بیشتر بخوانید

واکنش بسیار جنجالی احمدی‌نژاد/مسدود کردن اینترنت القای شیطان است+ویدیو
--------------------------------------------------

پیش‌نویس این طرح که ابتدا در سال ۹۷ مطرح شد، به دولت و نیروهای مسلح اختیار می‌دهد که زیرساخت‌ها و نحوه ارتباط شبکه اینترنت ایران با شبکه جهانی را کنترل کند.


کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای که روز ۱۰ اسفند منتشر کردند از دولت ایران خواستند اقدامات اخیر برای تصویب طرح جدید نظارت بر اینترنت که ایران را از جامعه جهانی اینترنت جدا خواهد کرد، متوقف کند./

------------

بیشتر بخوانید

تلاش هشتک «صیانت خاموش» در جلوگیری از مسدود شدن اینترنت/حواشی طرح محکوم به شکست!

-------------------------------------

 

https://www.asianews.ir/u/5qd
اخبار مرتبط
گزارش ها از قطع شدن بخشی از ظرفیت پهنای باند اینترنت بین‌الملل که از مسیر روس تلکام تأمین می‌شد خبر داد؛ این در حالی است که گفته شد روز گذشته نیز قطعی گسترده اینترنت در تهران و کرج به دلیل اختلال زیرساختی در مرکز داده ها بوده است.
همچنانکه قطعی گسترده و چند ساعته اینترنت در ایران صبح امروز دسترسی ها را به اینترنت های ثابت و همراه و برخی اپراتورها مختل کرد؛ پیشروی پنهان و آشکار طرح موسوم به صیانت در مجلس نیز روز به روز دلهره و نگرانی بیشتر کاربران می افزاید؛ در حالی که شدت انتقادها در شبکه های اجتماعی نیز هر لحظه به شبهه کند کردن تدریجی سرعت اینترنت و قطع اینستاگرام دامن می زند.
معاون رئیس‌جمهور اوکراین با انتشار عکس تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک متعلق به شرکت ایلان ماسک نوشت: استارلینک اینجاست. ممنون ایلان ‌ماسک!
نظام الدین موسوی، سخنگوی هیات رییسه مجلس، خبر داد که هیات رییسه رای گیری کمیسیون ویژه مجلس برای طرح محدودیت بیشتر اینترنت فاقد اعتبار است.
همچنانکه بیش از ۱۵۰ نماینده مجلس ایران در نامه‌ای از هیئت رئیسه مجلس خواستند تا طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» به صحن علنی بازگردانده شود، همزمان کارزاری با امضای هزاران نفر با هشتگ رسمی «صیانت خاموش» در نامه‌ای به مقام‌های ارشد کشور ، خواستار جلوگیری از «اجرای خاموش طرح صیانت» و کندی سرعت اینترنت در ایران شد.
محمود احمدی‌نژاد در انتقاد از تصویب طرح صیانت گفت: مسدود کردن اینترنت کار شیطانی است و چطور مردم برای شما اعتبار قایل شوند؟
عضو کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت گفت: معاونت قوانین مجلس در نامه‌ای به رئیس کمیسیون ویژه ‎طرح حمایت از حقوق کاربران، رای‌گیری امروز کمیسیون ویژه و تصویب کلیات طرح صیانت را غیرقانونی دانسته است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید