صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۹:۱۲
کد خبر: 9037
گزارشگر: 213
۲۰۸۰
۰
۱
۳
ادامه حاشیه ها درباره افشاگری خشونت جنسی علیه بازیگران زن

واکنش مقام رسمی به «بیانیه باج‌گیری جنسی از زنان» در سینما

واکنش مقام رسمی به «بیانیه باج‌گیری جنسی از زنان» در سینما
در حالی که نام بسیاری از زنان معروف سینماگر و بازیگر در «بیانیه افشاگری باج‌گیری جنسی از زنان» در سینمای ایران آمده است، یک مقام رسمی به این موضوع واکنش نشان داده است.

به گزارش آسیانیوز، کاظم غریب‌آبادی، دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی در خصوص "خشونت و باج‌گیری جنسی" در سینمای ایران اظهار نظر کرده است. او گفته عرصه هنر از آنجا که جزئی مهم از فرهنگ است، باید به دور از هرگونه آسیب باشد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه سه روز پس از بیانیه مشترک سینماگران زن درباره "خشونت و باج‌گیری جنسی" علیه زنان در سینمای ایران گفته است: «از زنان باید به دلیل اینکه بیشتر در معرض آسیب‌پذیری قرار دارند، در عرصه هنر و بویژه سینما حمایت و محافظت شود.»

بیش از ۳۰۰ زن فعال در صنعت سینمای ایران روز ۱۱ فروردین (۳۱ مارس) با انتشار بیانیه‌ای به "خشونت، آزار و باج‌گیری جنسی" در سینمای ایران اعتراض کردند. آن‌ها در این بیانیه خواستار "عواقب قانونی جدی" برای خشونت‌گران شدند.

در بیانیه منتشر شده نام زنان سرشناس زیادی به چشم می‌خورد.

این بیانیه در صفحات اجتماعی این زنان منتشر شد و در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی بازخورد زیادی داشت.

----------------

بیشتر بخوانید

خیانت «تبلیغ تلویزیونی بازیگرنماها» به تولید ایرانی

------------------------------------------

نیکی کریمی، هدیه تهرانی، سحر دولتشاهی، پوران درخشنده، تهمینه میلانی، ویشکا آسایش، مهرانه مهین‌ترابی، میترا حجار، ترانه علیدوستی، کتایون ریاحی، شقایق دهقان، هانیه توسلی و ... برخی از چهره‌هایی هستند که نسبت به خشونت، آزار و باج‌گیری جنسی در محیط کارشان اعتراض کردند.

با این وجود هنوز خانه سینما و نهادهای رسمی فرهنگی هیچ واکنشی در مورد این بیانیه و اظهارات پس از آن از خود نشان نداده‌اند. سکوت نهادهای رسمی سینمایی در این مورد با انتقادات فراوانی از سوی سینماگران زن و فعالین حقوق زنان مواجه شده است.

 در هفته گذشته سمیه میرشمسی، دستیار و برنامه‌ریز سینما نسبت به رفتار نامناسب فرهاد اصلانی بازیگر سرشناس ایرانی و مشکلات زنان در پشت صحنه سینما پرده برداشته بود.

انجمن صنفی برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینما پس از اظهارات سمیه میرشمسی، در بیانیه‌ای از او و افشاگری درباره آزار جنسی حمایت کرده است.

افشاگری درباره آنچه "پشت پرده سینما"ی ایران رخ می دهد، موضوع تازه‌ای نیست. در سال‌های اخیر بارها زنان فعال در این عرصه نسبت به رفتارهای تبعیض‌آمیز، خشونت‌های کلامی و آزار جنسی در محیط کارشان هشدار داده بودند./

https://www.asianews.ir/u/61x
اخبار مرتبط
ماشین تبلیغات تلویزیونی با بازی بازیگرنماها در درجه اول به پول سازی هزاران میلیاردی می اندیشد و در نهایت منجر به خیانت بازیگرنماها به تولید ایرانی خواهد شد.
ابراهیم گلستان فیلمساز و مترجم پیشرو ایران درباره ساخت فیلم »این خانه سیاه است» فروغ فرخزاد گفت: من فروغ را با سه نفر که فیلمبردار،صدابردار و دستیار بودند به سفر فرستادم تا شائبه حضور و کمک‌های من در آن نباشد.
رضا درستکار مولف کتاب «سینمای فریدون گله» و از نویسندگان و منتقد نام آشنای سینمای ایران؛ در بازنگاری دوباره کتاب اولش، این کتاب را تا حدی که می‌توانسته کامل کرده است.
آیین رونمایی از تولیدات هنری و رسانه‌ای استودیو نیک‌سو و تقدیر از هنرمندان نیکوکار در عرصه سینما، در محل سالن سینماتوگراف موزه سینمای ایران برگزار شد.
خوزستان دارای یک گنجینه است که هر قوی تر و کم مساله تر باشد، پایتخت و سایر مناطق کشور نیز وضعیت مطلوب تری خواهند داشت.
زهره فکور صبور بازیگر جوان سینما و تلویزیون ساعت ۸ شب در منزل شخصی خود درگذشت؛ در حالی که هنوز علت دقیق مرگ وی مشخص نیست، اما بنا بر گفته برخی منابع این بازیگر بر اثر خودکشی شب به بیمارستان منتقل شده است.
بازیگر معروف زن در سن ۶۰ سالگی جوانی و زیبایی قابل توجهی دارد و عکسی هم از او در جمعی از شاعران و هنرمندان با حضور بکتاش آبتین انتشار یافته است.
ماکان بند بیانیه ای در اعتراض به رفتار عجیب بازیگر زن در کنسرت منتشر کرده است.
محمدرضا گلزار که این روزها چهره اش را به شکلی نامتعارف تغییر داده است؛ به تازگی تصویری از خود با موهای بلوند شده منتشر کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید