صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ / ۲۳:۱۸
کد خبر: 9225
گزارشگر: 213
۴۲۶
۰
۰
۴
مصدوم شدن شهروندان بر اثر اصابت گلوله

تیراندازی خونین در نیویورک

تیراندازی خونین در نیویورک
مقامات شهر نیویورک می‌گویند یک مهاجم که ماسک ضد گاز بر چهره داشت در یکی از واگن‌های متروی شهری یک بمب دودزا را منفجر و به سوی مسافران تیراندازی کرده است.
به گزارش آسیانیوز، مقامات شهر نیویورک می‌گویند حوالی ساعت ۸.۳۰ دقیقه صبح سه‌شنبه ۲۳ فروردین به وقت محلی، یک مهاجم که ماسک ضد گاز بر چهره داشت در یکی از واگن‌های متروی شهری یک بمب دودزا را منفجر و به سوی مسافران تیراندازی کرده است. حداقل ۱۶ نفر در این حادثه مجروح شده‌اند.

به نقل از رویترز، رئیس پلیس نیویورک گفت: ده نفر بر اثر اصابت گلوله مجروح و به بیمارستان منتقل شده‌اند ولی دلیل مجروح شدن سایرین را مشخص نکرد. رئیس پلیس نیویورک افزود فرد مهاجم فراری است و در حال حاضر این حادثه یک حمله تروریستی قلمداد نمی‌شود ولی تمامی انگیزه‌های محتمل بررسی می‌شود.

این حمله در ایستگاه خیابان سی‌وششم در محله سانست پارک منهتن روی داد. رئیس پلیس نیویورک گفت تحقیقات اولیه نشان می‌دهد فرد مهاجم که ظاهرا یک ماسک ضد گاز بر چهره داشت پس از ورود به یکی از واگن‌های مترو یک کپسول حاوی دود را از کیف خود در آورد و آن را باز کرد.

او افزود: «واگن مترو پر از دود شد و سپس فرد مهاجم به سوی مسافران در واگن و سکوی ایستگاه تیراندازی کرد». رئیس پلیس نیویورک گفت فرد مهاجم یک مرد سیاهپوست با اندام درشت بوده و یک جلیقه سبز رنگ شبیه کارگران ساختمانی و یک گرمکن کلاه‌دار به تن داشت.

پلیس به فاصله چند دقیقه پس از وقوع حمله، محلات اطراف ایستگاه مترو را که به‌دلیل نزدیکی به محله چینی‌های نیویورک و منظره مجسمه آزادی بسیار پر رفت‌وآمد است، مسدود کرد.

یکی از مسافران که در آن لحظات در ایستگاه مترو بود گفت پس از مشاهده فرار سرآسیمه مسافران ابتدا تصور می‌کرد که دعوایی رخ داده است ولی پس از ورود سریع ماموران پلیس متوجه شد که حمله مسلحانه بوده است.

شبکه‌های خبری محلی و ان‌بی‌سی از قول مقامات انتظامی گزارش دادند که فرد مهاجم در واگن مترو کپسول‌های حاوی دود را باز و سپس اقدام به تیراندازی کرد.

سخنگویان کاخ سفید و وزارت دادگستری آمریکا گفتند جزئیات این حمله به جو بایدن، رئیس‌جمهوری، و دادستان کل آمریکا گزارش شده است. کاخ سفید افزود که دولت فدرال برای کمک به نهادهای محلی با شهردار و رئیس پلیس نیویورک در تماس است و ماموران اف‌بی‌آی نیز برای کمک به تحقیقات در محل حادثه هستند.

در ماه‌های اخیر تعداد حملات مسلحانه و مرگبار در شهر نیویورک و متروی این شهر که قدیمی‌ترین و وسیع‌ترین شبکه متروی جهان است، افزایش یافته است./
https://www.asianews.ir/u/670
اخبار مرتبط
سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل امروز اعلام کرد، عامل حمله در تل‌آویو توسط پلیس کشته شد.
حمله یک مهاجم با تفنگ به مردم در یکی از اصلی‌ترین خیابان‌های مرکزی تل‌آویو در اسرائیل روز پنجشنبه، منجر به کشته و زخمی شدن چند شهروند این شهر شد.
دومین روحانی که در صحن حرم رضوی چاقو خورده بود، امروز درگذشت؛ این در حالی است که سخنگوی طالبان گفت این کار ربطی به افغان‌ها و افغانستان ندارد.
به دنبال حمله به سه طلبه در صحن حرم رضوی، مقام‌های رسمی کشور گروه‌های «تکفیری» را عامل این حمله معرفی کردند و اظهارات محمدباقر قالیباف نیز حاکی از آن است که ضارب ملیت افغان دارد؛ همچنین هویت این ضارب را یک خبرگزاری، فردی ۲۱ ساله به نام «عبداللطیف مرادی» اعلام کرده است.
روابط عمومی آستان «قدس رضوی» خبر داد که به دو روحانی در صحن «پیامبر اعظم» حرم رضوی حمله شده است؛ و براساس آخرین خبرها حال یکی از مضروبین حادثه وخیم گزارش شده است.
سرویس آمبولانس ملی اسرائیل اعلام کرد به حومه تل‌آویو حمله تروریستی شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید