صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۹:۱۲
کد خبر: 9361
گزارشگر: 213
۹۵۳
۰
۰
۴
اغلب زنان در مراقبت‌ها نادیده گرفته می شوند

تحمل دردهای زنانگی

تحمل دردهای زنانگی
برخی محققان می‌گویند اغلب به دختران از ابتدا آموزش داده می‌شود که به جای گرفتن کمک یا مشاوره دردهای زنانه را تحمل کنند.

به گزارش آسیانیوز، براساس برخی تحقیقات و مطالعات جدید به دختران از ابتدا آموزش داده می‌شود که به جای گرفتن کمک یا مشاوره پزشکی، درد را تحمل کنند.

-----------------------------

بیشتر بخوانید

راهکار مهم «مبتلا نشدن» به سرطان پستان؛ مرگبارترین بیماری زنانه!

----------------------------------------------------

 

 همچنین زنان همچنان هنگام مراجعه برای دریافت مراقبت‌های پزشکی نادیده گرفته شده یا به‌سادگی مرخص می‌شوند.نتایج تحقیقات آماری در کشورهای مختلف نشان داده است برخی از بیماری‌های زنان به علت عادی پنداری درد، توسط پزشکان و کادر درمان جدی گرفته نمی‌شود ازجمله مبتلایان به بیماری‌های تخمدان گاهی تا سال‌ها در انتظار تشخیص می‌مانند. این آمار به این موضوع اشاره می‌کند که ممکن است نگاه و رویکرد خاص در رابطه با درد زنان دلیل این امر باشد.


چلسی فارل، دختر شایسته سابق ایرلند، به تازگی داستانی از اینکه چگونه با درد شدید تخمدان کارش به بیمارستان کشیده را با دیگران اشتراک گذاشت.

-----------------------------

بیشتر بخوانید

انتشار عکس‌های برهنه هزاران زن در اینترنت
---------------------------------------------
پس از بیش از دو سال و نیم داشتن علائم، فارل سرانجام متوجه شد که به بیماری جدی مبتلا شده است. او در حین رابطه جنسی دچار درد می‌شد، عادت ماهانه نامنظم داشت و از نفخ و درد شدید رنج می‌برد، اما فکر می‌کرد همه این‌ها طبیعی است؛ اما او درواقع به بیماری تخمدان پُرکیستی (PCOS) مبتلا بود.

داستان فارل منحصربه‌فرد و استثنا نیست. بسیاری از زنان در تشخیص، مراقبت و درمان چنین شرایطی با مشکلات بسیاری روبرو هستند. بنا بر گزارش‌ها حتی برخی از زنان مجبور می‌شوند تا ۱۲ سال منتظر کمک بمانند.

دلایل پیچیده زیادی پشت این مسئله که چرا زنان مبتلا به این شرایط مجبورند مدت زمان زیادی برای دریافت کمک و درمان مناسب منتظر بمانند، وجود دارد؛ اما بخشی از آن به این برمی‌گردد که در مراکز مراقبت‌های بهداشتی و حتی به شکل گسترده‌تر در جامعه، درد زنان عادی انگاشته شده و نادیده گرفته می‌شود.

در سال ۲۰۲۰، تصمیم یکی از مدارس آکسفورد در بریتانیا درباره مرخصی دختران جنجال بر پا کرد. در بیانیه این مدرسه آمده بود: «یادگیری مقابله با ناراحتی ماهانه هم بخشی از زن بودن است.»

محققان دانشگاه آکسفورد می‌گویند این نه‌تنها نشان‌دهنده فقدان درک درد فلج‌کننده عادت ماهانه است، بلکه نشان می‌دهد که چگونه به دختران از ابتدا آموزش داده می‌شود که به جای گرفتن کمک یا مشاوره پزشکی، درد را تحمل کنند.

این همچنین می‌تواند به این معنا باشد که زنانی که با علائم احتمالی بیماری‌های جدی تخمدان درگیر هستند، به دنبال دریافت کمک مورد نیاز خود نخواهند بود. در واقع بسیاری از زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (آندومتریوز) می‎‌گویند که از آن‌ها انتظار می‌رود که شکایت نکنند و با آن کنار بیایند و بپذیرند که درد و رنج بخشی لاینفک از زن بودن است و باید آن را بدون گلایه تحمل کنند.

این نگرش به این معناست که زنان اغلب در مراقبت‌های پزشکی از خودشان بی‌توجهی می‌بینند و دخیل نیستند و شکایات آن‌ها اغلب به‌عنوان «مشکلات زنانه» رد می‌شود. این «فرهنگ متکبرانه» جدی نگرفتن مشکلات و دغدغه‌های زنان حتی به دهه‌ها رسوایی‌های پزشکی، آسیب‌های قابل‌اجتناب به بیماران و رنج‌های بیهوده منجر شده است.

در دهه گذشته میانگین انتظار برای تشخیص تنبلی تخمدان (اندومتریوز) در بریتانیا هشت سال بوده است. بیماران اغلب قبل از تشخیص مشکلشان گاهی حتی تا ۱۰ بار به پزشک مراجعه کرده‌اند و برای تشخیص اغلب بیش از دو سال انتظار و مراجعه به سه پزشک را تجربه کرده‌اند.

-----------------------------

بیشتر بخوانید

جزییات تولد یک شوگرددی ایرانی در خارج+فیلم و عکس

----------------------------------------------------------

اما پیچیدگی در مورد تشخیص این بیماری‌ها فقط مربوط به علائم نیست. نظرسنجی اخیر دولت بریتانیا درباره سلامت زنان نشان می‌دهد که چگونه زنان همچنان هنگام مراجعه برای دریافت مراقبت‌های پزشکی نادیده گرفته شده یا به‌سادگی مرخص می‌شوند. بیان درده در قالب کلمات برای زنان دشوار است و می‌گویند که بسیاری از اوقات حرف‌هایشان جدی گرفته نشده و باور نمی‌شود.

نادیده گرفته شدن درد زنان، بسیاری از آن‌ها را به تلاش برای جدی گرفته شدن و معتبر شمرده شدن سوق می‌دهد، به این امید که دیگران باور کنند که علائم آن‌ها واقعی است و نه یک‌چیز خیالی که تنها در ذهنشان وجود دارد؛ اما زمانی که متخصصان مراقبت‌های بهداشتی و درمانی چیزی را که شما تجربه می‌کنید باور نمی‌کنند، این امر می‌تواند منجر به کاهش عزت‌نفس و حتی افسردگی شود.

محققان دانشگاه آکسفورد پیشنهاد داده‌اند باید به مسائل اجتماعی بزرگ‌تری مانند «انگ‌زنی و اولویت ندادن به سلامت زنان، بودجه ناکافی برای تحقیقات سلامت زنان و تعصبات جنسی و نژادی ضمنی که زیربنای نابرابری‌های فعلی سلامت است»، بیشتر توجه شود.

آن‌ها از زنان خواسته‌اند در صورت بیماری برای درمان پیگیر باشند و این نکته را به آن‌ها یادآوری می‌کنند که «درد چیزی نیست که به دلیل زن بودن مجبور به تحمل آن باشید.»

این مقاله اولین بار در نشریه کانورسیشن منتشر شده است./

https://www.asianews.ir/u/6ao
اخبار مرتبط
رعایت جزییات در سیاست داشتن، اولویت دادن به همسر، عدم مقایسه،رابطه جنسی و موارد دیگر؛ چگونه می تواند زن و شوهر موفق بسازد؟
محمد آقامیری، عضو شورای شهر تهران، در واکنش به انتشار بنری از سردر یک پارک در منطقه ۱۴ شهرداری تهران مربوط به ممنوعیت ورود مردان به پارک، برنامه حصارکشی جنسیتی در صدها پارک پایتخت ایران را تأیید کرد؛ این در حالی است که جدا کردن زنان و شوهران و نیز نیمی از جامعه از نیمی دیگر؛ به زعم کارشناسان اقدام نامتعارفی است که از تبعات آن محرومیت و نگرانی در جامعه است.
مراسم جوایز گرمی یکی از بزرگ‌ترین مراسم اهدای جوایز موسیقی در جهان است و از سال ۱۹۵۹ تاکنون هرساله با شکوه ویژه‌ای برگزار می‌شود و معمولا جایی نیست که ستاره‌ها با لباس‌های متعارف ظاهر شوند.
در حالی که نام بسیاری از زنان معروف سینماگر و بازیگر در «بیانیه افشاگری باج‌گیری جنسی از زنان» در سینمای ایران آمده است، یک مقام رسمی به این موضوع واکنش نشان داده است.
علی دایی در یک پیام همراه با عکس آرزو کرد روزی برسد که اشک زنان ایرانی آزادانه برای شوق پیروزی تیم محبوبشان باشد نه در اثر اسپری فلفل، گاز اشک‌آور.
برخی از افراد نمی توانند کارهایی از قبیل ازدواج و ارتباط با جنس مخالف را به سادگی و مانند دیگران انجام دهند.
در حالی که پزشکان و متخصصان روانشناسی معتقدند انسان ها با در آغوش گرفتن عزیرانشان می توانند درصد بسیاری از بیماری های مرتبط با استرس و نگرانی شان را درمان کنند، طبق یک تحقیق در آغوش گرفتن یک بالش خاص، توانست به اندازه مدیتیشن، اضطراب را کاهش دهد.
در حالی که به گفته تحقیقات پزشکی «پایداری جوانی» و «سن بارداری زنان» افزایش یافته، طبق آمار سازمان ثبت احوال نیز، میانگین سن ازدواج در کشور به نسبت ۵۰ سال گذشته حدود ۱۰ سال افزایش پیدا کرده است و این موضوع در اغلب کشورهای جهان مشاهده می شود؛ همچنانکه استاد دانشگاه تهران معتقد است در ازدواج و فرزندآوری سن زیستی و روانی مهم‌تر از سن شناسنامه‌ای است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید