صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۷ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۰۳:۴۴
کد خبر: 11282
گزارشگر: 213
۵۱۳
۰
۰
۲
با میانجی گری مصر رخ داد

آتش بس مشروط شدیدترین درگیری غزه و اسرائیل

آتش بس مشروط شدیدترین درگیری غزه و اسرائیل
توافق آتش‌بس جهاد اسلامی فلسطین و اسرائیل که با میانجی‌گری مصر به دست آمد از شامگاه یکشنبه به اجرا گذاشته شد تا به منازعه‌ای که شدیدترین درگیری در غزه از جنگ ۱۱ روزه سال گذشته بوده است، پایان داده شود.
به گزارش آسیانیوز، به گفته وزیر بهداشت غزه، شمار قربانیان حملات اسرائیل در این جنگ سه روزه به ۴۳ نفر رسید که ۱۵ نفر آنها کودک هستند

آتش‌بس میان اسرائیل و گروه جهاد اسلامی فلسطین در نوار غزه پس از تایید هر دو طرف جنگ از شامگاه یکشنبه به اجرا درآمد.

این توافق که با میانجی‌گری مصر به دست آمد از ساعت ۱۱:۳۰ شامگاه یکشنبه به اجرا گذاشته شد تا به منازعه‌ای که شدیدترین درگیری در غزه از جنگ ۱۱ روزه سال گذشته بوده است، پایان داده شود.

بر اساس گزارش‌ها، این جنگ طی سه روز به بهای جان ۴۳ فلسطینی انجامیده است که شماری از آنها کودک هستند. تنها ساعتی قبل از اجرای آتش‌بس، سازمان جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که با اسرائیل دراین‌باره به توافق رسیده است.

محمد الهندی، عضو ارشد جهاد اسلامی فلسطین، در بیانیه‌ای گفت: «دقایقی قبل بر سر آتش‌بس با میانجی‌گری مصر توافق حاصل شد.»

این بیانیه می‌افزاید که جهاد اسلامی زمان‌بندی این آتش‌بس را تایید می‌کند، اما «حق پاسخ‌ به هر گونه تجاوزها صهیونیست‌ها را برای خود محفوظ می‌داند».

پیش از آن یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل، تاکید کرده بود که اهداف اسرائیل از عملیات غزه «حاصل شده» و «طولانی‌تر کردن این عملیات بیشتر زیان دارد تا فایده».

اسرائیل از روز جمعه مواضع جهاد اسلامی در غزه را بمباران کرد. جهاد اسلامی نیز به تلافی این بمباران‌ها صدها راکت به اسرائیل شلیک کرد.

وزیر بهداشت غزه شامگاه یکشنبه اعلام کرد که شمار قربانیان حملات اسرائیل به ۴۳ نفر رسیده که ۱۵ نفر آنها کودک هستند. او همچنین گفت که بیش از ۳۰۰ فلسطینی بر اثر این حملات مجروح شده‌اند.

نهادهای امدادی و درمانی در اسرائیل نیز اعلام کرده‌اند که طی این مدت سه اسرائیلی با ترکش مجروح شده و ۳۱ نفر دیگر جراحات سطحی برداشته‌اند.

محمد الهدی می‌گوید که توافق آتش‌بس «شامل این تعهد مصر می‌شود که برای آزادی دو زندانی تلاش کند». این دو با نام‌های باسم السعدی، چهره ارشد شاخه سیاسی جهاد اسلامی، و خلیل عواوده در بازداشت اسرائیل هستند.

تازه‌ترین مورد منازعه بین اسرائیل و فلسطینی‌ها در حالی رخ داده که گروه حماس از آن برکنار مانده است، گروهی که عملا حکومت غزه را در اختیار دارد. اسرائیل از آغاز عملیات خود تاکید کرده بود که حملات خود را تنها متوجه اهداف متعلق به سازمان جهاد اسلامی فلسطین خواهد کرد و با حماس کاری ندارد./
https://www.asianews.ir/u/7qp
اخبار مرتبط
همچنانکه درگیری‌های کنونی اسرائیل و غزه در حالی رخ می‌دهد که اسرائیل در یک بحران سیاسی طولانی گرفتار شده است و رای‌دهندگان در پاییز پیش رو برای پنجمین بار پای صندوق‌های رای می روند؛ حماس باید هم‌زمان هم آتش جهاد اسلامی را مهار کند و هم مراقب باشد تا با سرکوب جهاد اسلامی فلسطینی‌ها را خشمگین نکند.
برخی گزارش های رسانه های خارجی مدعی شدند در پی برگزاری دور پایانی مذاکرات برجامی آژانس بین المللی انرژی اتمی خواهان اطلاعات بیشتری از مراکز هسته‌ای اعلام نشده ایران است؛ در حالی که ایران اصرار دارد این تحقیقات باید خاتمه یابد و موضوع را به گفت‌‌وگوهای کنونی احیای برجام در وین کشانده است.
دیپلمات‌های اتحادیه اروپا به خبرگزاری بلومبرگ گفته‌اند فاصله بین ایران و آمریکا از زمان آخرین دور مذاکرات هسته‌ای در وین بیشتر شده و اگر قرار باشد توافقی به‌دست بیاید، یا ظرف ۷۲ ساعت آینده حاصل می‌شود، یا دیگر توافق امکان‌پذیر نخواهد بود.
جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید، مانند برخی دیگر از مقامات آمریکا از جمله رییس‌جمهوری این کشور، در آستانه برپاشدن دور آخر مداکرات با ایران، از باقی‌ماندن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی خبر داد.
در حالی که مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید برنامه هسته‌ای ایران «از لحاظ بلندپروازی‌ و ظرفیت، بسیار بسیار سریع» در حال پیشرفت است، بازرسان آژانس بین‌المللی تاکید کردند که با «اظهارات خوب» مقامات ایران، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قانع نمی‌ شوند!
کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا به طرحی رای داد که بر اساس آن از اتحادیه اروپا خواسته شده تا حزب‌الله لبنان را به‌طور کامل در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد.
مقامات ارشد فعلی و دیپلمات های اسرائیل اعلام کردند که این کشور خود را برای اقدام نظامی یک‌جانبه علیه برنامه اتمی ایران آماده کرده است.
وزارت خارجه اسرائیل در توئیتی مدعی شد که پیش از آن که «دیر» شود، برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی را «متوقف» می کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید