صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۴ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۹
کد خبر: 11058
گزارشگر: 213
۳۱۲۸
۳
۰
۹
ادعای مقامات ارشد فعلی و دیپلمات ها درباه بمباران مراکز هسته ای

آماده باش اسرائیل برای حمله گسترده و یک جانبه به تاسیسات اتمی ایران

آماده باش اسرائیل برای حمله گسترده و یک جانبه به تاسیسات اتمی ایران
مقامات ارشد فعلی و دیپلمات های اسرائیل اعلام کردند که این کشور خود را برای اقدام نظامی یک‌جانبه علیه برنامه اتمی ایران آماده کرده است.

به گزارش آسیانیوز، ایهود باراک، نخست وزیر پیشین اسرائیل، با اعلام این که ایران در تابستان سال آینده به یک کشور در آستانه هسته‌ای شدن تبدیل می‌شود، هشدار داد برنامه اتمی جمهوری اسلامی در حال رسیدن به نقطه‌ای است که دیگر یک حمله نقطه‌ای نمی‌تواند آن را متوقف کند.

باراک این سخنان را در مقاله‌ای با عنوان «ایران می‌تواند خود را به کشوری اتمی مبدل کند» که در نشریه تایم منتشر شده، بیان کرده است.

او در این مقاله هشدار داد و مدعی شد برای انجام حملات موضعی بسیار دیر شده و آمریکا و اسرائیل باید با راهکارهایی «عملیاتی و دیپلماتیک» مانع از تحقق «آرزوی همیشگی جمهوری اسلامی» شوند.

نخست‌وزیر پیشین اسرائیل نوشت در این مرحله، یک توافق جدید درباره برنامه هسته‌ای ایران بیشتر به طور ظاهری مفید خواهد بود، و ایران و آمریکا از آن به عنوان یک «چتر انکار» استفاده خواهند کرد.

بنی گنتس، وزیر دفاع اسرائیل هم اعلام کرد که این کشور باید خود را برای اقدام نظامی یک‌جانبه علیه برنامه اتمی ایران آماده کند.


تاکنون چندین حمله به مراکز و تاسیسات اتمی ایران به اسرائیل نسبت داده شده است. در حالی که هنوز مذاکرات احیای برجام به نتیجه‌ای نرسیده، گنتس گفت که جمهوری اسلامی، با چتر حفاظتی مذاکرات اتمی، برنامه هسته‌ای خود را توسعه داده است.

این در حالی است که محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران روز دوشنبه سوم مرداد بر «خاموش ماندن» دوربین‌های آژانس تاکید کرد.

در واکنش به این اظهارات، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت دسترسی ما محدود شده و نمی‌دانیم در برنامه هسته‌ای ایران چه می‌گذرد.

در سفر اخیر جو بایدن رییس‌جمهور آمریکا به اسرائیل، رهبران دو کشور بیانیه‌ای را برای تضمین عدم دستیابی جمهوری اسلامی به بمب اتمی امضا کردند.

دو روز پس از امضای بیانیه اورشلیم، یائیر لاپید، نخست ‌وزیر اسرائیل اعلام کرد به بایدن «آزادی عمل کامل، سیاسی و عملیاتی» اسرائیل در قبال برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی را یادآور شده است.

لاپید در جلسه هفتگی کابینه اسرائیل با اشاره به بیانیه اورشلیم گفت این بیانیه «مزیت کیفی تشکیلات امنیتی اسرائیل» را تضمین خواهد کرد.

رهبران اسرائیل در سال‌های اخیر بارها بر چنین سیاستی در قبال برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی تاکید کرده‌اند. در جریان سفر اخیر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اسرائیل نیز نفتالی بنت، نخست وزیر وقت این کشور گفت اسرائیل دیپلماسی را در حل بن‌بست هسته‌ای جمهوری اسلامی بر دیگر راه‌ها ترجیح می‌دهد اما ممکن است برای دفاع از خود در این زمینه، به تنهایی اقدام کند.

مذاکرات هسته‌ای برای احیای برجام که در اسفند ماه گذشته در وین متوقف شده بود چند هفته پیش در دوحه پیگیری شد، اما مقام‌های غربی در اراده جمهوری اسلامی برای بازگشت به برجام ابراز تردید کرده‌اند./

https://www.asianews.ir/u/7kj
اخبار مرتبط
رافائل گروسی مدیرکل آژانس به سی‌ان‌ان گفت در مورد برنامه هسته‌ای ایران ما نمی‌دانیم چه اتفاقی دارد می‌افتد!
وزارت خارجه اسرائیل در توئیتی مدعی شد که پیش از آن که «دیر» شود، برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی را «متوقف» می کنند.
همچنانکه در «بیانیه اورشلیم» دولت آمریکا مدعی و متعهد شد حق اسرائیل برای دفاع از خود را به‌رسمیت می‌شناسد؛ در حاشیه برگزاری اجلاس امنیتی اندیشکده «اسپن» در ایالات متحده، بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی «کاخ سفید» در واشنگتن درباره مقابله با جمهوری اسلامی ایران گفت و گو کردند.
در پی حمله اسرائیل به حومه دمشق و کارخانه پهپادسازی سپاه پاسداران، نشریات خارجی از کشته شدن حداقل ۱۰ شبه‌نظامی در این حمله خبر دادند.
مایکل اریک کوریلا، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام)، اعلام کرد در جریان تازه‌ترین سفرش به اسرائیل با مقام‌های دفاعی این کشور درباره «اهمیت سامانه یکپارچه دفاع هوایی و موشکی» سخن گفت.
جو بایدن در اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس که رهبران عراق، مصر و اردن نیز در آن حضور داشتند، با تاکید به تعهد آمریکا در خاورمیانه گفت: ما در خاورمیانه جایمان را به چین و روسیه نمی دهیم.
ایال خولاطا، مشاور امنیت ملی اسرائیل اعلام کرد که اسرائیل بدون توجه به دیدگاه واشینگتن به طور مستقل علیه جمهوری اسلامی اقدام خواهد کرد
در پی سفر جو بایدن به خاورمیانه «بیانیه اورشلیم» در چهار صفحه‌ بر تعهد رهبران دو کشور آمریکا و اسرائیل در خصوص ایران امضا شد.
در پی سفر روز گذشته بایدن به خاورمیانه، اتفاقی تاریخی در ارتباطات عربستان سعودی با اسرائیل رخ داده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ناشناس
۱۴۰۱/۰۵/۰۶
0
0
0

از قدیم گفتن سگی که پارس می کند بی خطر است ، حال اینهمه سروصدا و رسانه ای کردن حمله برای چیست ؟ چه منافعی برای اسرائیل دارد؟ شاید تولید وحشت از ایران ، و گردهم آوردن بقیه دور خود ، کاری که در حال انجامش است .

kymhmdy0@gmail.com
۱۴۰۲/۰۱/۱۷
0
0
0

خخخخ اس اییل قابل پیش بینی نیست . برای بقای خود دست به هراقدامی میزند. درحال حاضر اشکارا بمب اتمی دارد کلاهک هسته آی ی دارد. . زدن برای او از ت س است.

امین
۱۴۰۲/۰۲/۱۹
0
0
0

ایران عراق و سوریه نیست به فرض هم حمله کنه نابود کنه مطمئن باشید بروزترشو می سازیم مثل مقدار غنی سازی اروانیم از بیست درصد به نود درصد اما کسی می تونه بگه بعد حمله اسرائیل چه بلایی سر مراکز هسته ای خودش خواهد امد؟؟؟


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید