صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۷ مهر ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۲
کد خبر: 2687
گزارشگر: 213
۱۰۰۷
۰
۰
۱
مناظره کامالا هریس و مایک پنس در نبود نامزدهای انتخاباتی:

جدال بر سر کرونا و ایران

جدال بر سر کرونا و ایران
کامالا هریس و مایک پنس، معاونان جوبایدن و دونااد ترامپ، در نبود نامزدهای انتخاباتی بر سر کرونا و ایران، دیوان عالی و چین جدال کردند.

مناظر مایک پنس و کامالا هریس، معاونان دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا  روز گذشته در دانشگاه «یوتا» در سالت سیتی در ایالت یوتا برگزار شد.

مایک پنس و کاملا هریس در این مناظره به مسایلی مانند رویکرد دونالد ترامپ در قبال ویروس کرونا، ایران، دیوان عالی و چین پرداختند.

مجری تنها مناظره معاونان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به عهده سوزان پیج، روزنامه‌نگار یو‌اس‌ای تودی بود.

این مناظره با پرسش در خصوص شیوع ویروس کرونا و سیاست‌های دولت دونالد ترامپ برای مقابله با آن آغاز شد.

کامالا هریس در پاسخ به این پرسش با اشاره مرگ ۲۱۰ هزار نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از رویکرد دولت دونالد ترامپ در این زمینه به شدت انتقاد کرد.

مایک پنس با دفاع از عملکرد دولت دونالد ترامپ در مواجهه با شیوع ویروس کرونا گفت، اقدام به موقع دولت ترامپ در بستن مرزها به مقابله با شیوع این ویروس کمک کرد در حالی که جو بایدن با این اقدام مخالفت کرد.

رویکرد در قبال ایران

در بخش سیاست خارجی٬ کامالا هریس از «سیاست انزواگرایانه » دولت ترامپ در طول بیش از سه سال و نیم گذشته انتقاد کرد و گفت، خروج ایالات متحده از توافقی مانند توافق هسته‌ای ایران ، برجام، باعث شد تا آمریکایی‌ها بیشتر در معرض خطر قرار گیرند.

اما مایک پنس از رویکرد دولت باراک اوباما و جو بایدن در قبال ایران انتقاد کرد و گفت، آنها یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار در اختیار بزرگترین دولت حامی تروریسم در جهان قرار دادند.

مایک پنس ادامه داد آمریکا اینک پس از کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران امن تر است.

مایک پنس گفت که قاسم سلیمانی برای طراحی و کشتن آمریکایی‌ها به بغداد رفته بود.

کامالا هریس در واکنش به این اظهارات مایک پنس به حملات موشکی ایران به پایگاه میزبان نیروهای آمریکایی اشاره کرد و گفت، شماری در این حملات دچار آسیب مغزی شدند، اما دونالد ترامپ مشکل این نیروهای نظامی را در حد «سر درد» کم اهمیت جلوه داد.

در بخش دیگری در خصوص موضوع اقلیت‌های نژادی در آمریکا، کامالا هریس به شدت به رویکرد دونالد ترامپ در سال‌های اخیر تاخت و رئیس جمهوری آمریکا را متهم کرد که حاضر نیست گروه‌های مانند «پراد بویز» را محکوم کند.

در واکنش مایک پنس به سابقه خانم هریس در دادستانی کالیفرنیا اشاره کرد و گفت، وقتی خانم هریس مسئولیتش به پایان رسید معلوم شد که اقلیت‌های نژادی بیشتر از دیگر گروه‌ها مورد تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند.

یکی دیگر از محورهای این مناظره درباره قاضی جدید برای دیوان عالی بود.

کامالا هریس با اشاره به رویکرد ابراهام لینکلن، شانزدهمین رئیس جمهوری آمریکا در وضعیت مشابه گفت، با توجه به این که ۲۷ روز دیگر انتخابات برگزار می‌شود نباید قاضی پیشنهادی دونالد ترامپ توسط سنا تایید شود.

مایک پنس هم هشدار داد در صورت پیروزی جو بایدن او ترکیب دیوان عالی را کاملا به نفع لیبرال‌ها تغییر می‌دهد.

در بخش دیگری از این مناظره، مایک پنس و کامالا هریس موضوع رویکرد دولت ترامپ در قبال چین پرداختند.

کامالا هریس گفت، سیاست جنگ تجاری دولت ترامپ با چین شکست خورده است که باعث از بین رفتن فرصت های شغلی در آمریکا شده است.

اما مایک پنس دولت باراک اوباما و بایدن را متهم کرد که امتیازهای گسترده‌ای به چین دادند و حاضر نشدند در مقابل چین بایستند.

مجری در بخش دیگری در خصوص پذیرش نتیجه انتخابات ریاست جمهوری از سوی دو نامزد پرسید.

کامالا هریس گفت که جو بایدن ائتلاف گسترده ای از دموکرا‌ت‌ها، مستقل‌ها و جمهوریخواهان پدید آورده است که می‌تواند او را به پیروز برساند و رقیب را وادار به پذیرش خواهد کرد. وی در ادامه حمایت شماری از اعضای دولت جورج بوش و مقام‌های نظامی از جو بایدن اشاره کرد.

مایک پنس در پاسخ گفت با توجه به حمایت گسترده از دونالد ترامپ او قطعا به پیروزی خواهد رسید. وی همچنین به مشکلات در رای دادن از طریق پست اشاره کرد.

کامالا هریس سومین زنی است که به عنوان معاون یکی از نامزدها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حضور دارد.

جرالدین فرارو نخستین زنی بود که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۱۹۸۴ به عنوان معاون نامزد حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری معرفی شد. والتر ماندل، نامزد حزب دموکرات در این انتخابات از رونالد ریگان شکست خورد.

جان مک‌کین، نامزد جمهوری‌خواه، هم در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۰۸ سارا پیلین، فرماندار آلاسکا، را به عنوان معاون خود برگزید.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سوم نوامبر یعنی ۲۷ روز دیگر برگزار می‌شود./

https://www.asianews.ir/u/1Mi
اخبار مرتبط
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و نامزد جمهوریخواه انتخابات ساعتی پیش از آمادگی خود برای شرکت در دومین مناظره با جو بایدن رقیب دموکرات خبر داد.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بیمارستانی را که در آن برای بیماری کووید-۱۹ تحت درمان بوده است ترک کرد و در نخستین لحظات ورود در بالکن کاخ سفید ماسک خود را برداشت!
رئیس آژانس فوریت‌های پزشکی سازمان جهانی بهداشت گفت: خوش‌بینانه‌ترین برآورد این آژانس نشان می‌دهد که ممکن است تاکنون تقریباً از هر ۱۰ نفر در سراسر جهان یک نفر به ویروس کرونا آلوده شده باشد و در راستای سرعت صعود این بیماری مراکز غیرضروری شهر نیویورک نیز به مدت دو هفته تعطیل شد.
دونالد ترامپ، در ویدیویی تازه و یک روز پس از رفتن به بیمارستان والتر رید به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در پیامی ویدئویی گفت که اکنون حال او بسیار بهتر است و به زودی بازمی‌گردد.
پزشک معالج رییس جمهور آمریکا دقایقی پیش گفت: حال رییس جمهور مساعد و بسیار خوب و رو به بهبود است و ایشان کمی سرفه می کنند و احساس خستگی دارند که به مرور در حال بهتر شدن هستند.
گزارش ها حالی است که رئیس جمهوری آمریکا پس از رفتن به بیمارستان در یک سوئیت مخصوص در بیمارستان نظامی والتر رید حضور دارد و در شرایط حال عمومی مناسب به کار خود ادامه خواهد داد.
اطلاعات شرکت ردیابی نفتکش‌ها، رفینیتیو، نشان می‌دهد که آمریکا محموله یکی از نفتکش‌هایی را که از ایران توقیف کرده در نیویورک تخلیه کرده است.
ساعتی پس از آن که رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد به دنبال مثبت شدن تست کرونای هوپ هیکس، دستیار خود، باید خود را قرنطینه کند، دونالد ترامپ خبر داد که خود و همسرش نیز به کرونا مبتلا شده‌اند.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده و جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در نخستین مناظره تلویزیونی خود بر سر دیوان عالی آمریکا، کووید- ۱۹، سوابق دو نامزد، اقتصاد، تغییرات اقلیمی، مسائل نژادی و خشونت در شهرها و یکپارچگی انتخابات به بحث و جدل پرداختند.
بلومبرگ نوشت که دولت ترامپ در حال بررسی تحریم‌های جدید برای قطع اقتصاد ایران از جهان خارج و تحریم بیش از 12 بانک است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید