صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۸:۰۸
کد خبر: 3765
گزارشگر: 213
۱۰۳۸
۰
۰
۳
در پی کمبود اقلام دارویی و بهداشتی در ایران

کانال مالی سوییس برای خرید واکسن کرونا فعال می شود؟

کانال مالی سوییس برای خرید واکسن کرونا فعال می شود؟
سخنگوی دبیرخانه امور اقتصادی سوییس گفت: مقامات سوییسی (در خصوص کانال مالی سوییس) به طور منظم در تماس با وزارت خزانه داری آمریکا هستند و شرکت هایی که تامین کننده اقلام غذایی، تجهیزات کشاورزی، دارو وتجهیزات پزشکی برای ایران هستند واجد شرایط برای مشارکت در این کانال محسوب می شوند.

سخنگوی دبیرخانه امور اقتصادی سوییس گفت: مقامات سوییسی (در خصوص کانال مالی سوییس) به طور منظم در تماس با وزارت خزانه داری آمریکا هستند

کانال مالی سوییس

امکان خرید واکسن کرونا برای ایران از طریق کانال مالی سوییس کانال مالی سوییس با ایران که یکی از معدود کانال های فعال در تسهیل تراکنش های بشرودستانه با ایران است می تواند کار خرید واکسن را تسهیل کند. با روی کار آمدن تیم جدید در وزارت خزانه داری آمریکا ارتباط سوییسی ها با آمریکایی ها حفظ شده است. در همین رابطه، آنتی بارتشی- سخنگوی دبیرخانه امور اقتصادی سوییس در گفت وگو با ایسنا گفت: مقامات سوییسی به طور منظم در تماس با وزارت خزانه داری آمریکا هستند.

وی در پاسخ به امکان استفاده از این کانال برای انجام تبادلات مجاز با ایران و شرایط کلی استفاده از آن، با بیان اینکه کانال مالی سوییس در حال حاضر فعال و رو به توسعه است افزود: شرکت هایی که مقر اصلی آن ها در سوییس قرار دارد و تامین کننده اقلام غذایی، تجهیزات کشاورزی، دارو وتجهیزات پزشکی برای ایران هستند واجد شرایط برای مشارکت در این کانال محسوب می شوند. به علاوه شرکت های علاقه مند به استفاده از این کانال باید اطلاعات لازم در خصوص فعالیت های خود و اطلاعات شریک تجاری خود در ایران را در اختیار دبیرخانه امور اقتصادی قرار دهند.

به نقل از ایسنا، پیش از این دبیرخانه امور اقتصادی سوییس اعلام کرده بود شرکت های خارجی که مقر اصلی آن ها در سوییس قرار ندارد واجد شرایط استفاده از این کانال نخواهند بود و کانال فعلا تنها برای تبادلات سوییس و ایران فعال است.

امکان استفاده از کانال مالی سوییس برای خرید واکسن کرونا

با توجه نگرانی های موجود در جامعه ایران برای خرید واکسن، بارتشی در پاسخ به سوالی مبنی بر امکان استفاده از این کانال برای خرید واکسن کرونا یا وجود برنامه ای در اینده برای انجام این کار گفت: اگر با توجه به کووید-۱۹ چنین نیازی وجود داشته باشد، صادرکنندگان سوییسی می توانند تراکنش های مالی خود را برای انجام این کار از طریق کانال مالی سوییس انجام دهند./

https://www.asianews.ir/u/22L
اخبار مرتبط
سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران، اعلام کرد که ویروس جهش یافته که در بریتانیا شناسایی شده، در ایران پخش شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد که بر اساس آخرین تحلیل ها، ۳۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۷۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۳۴ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
سازمان غذا و داروی ایران اعلام کرده است که عرضه واکسن کرونا از هر نوعی رایگان خواهد بود و فقط از طریق شبکه بهداشت و درمان توزیع می‌شود.
بانک مرکزی ایران به سخنان یک مقام ارشد وزارت خارجه آلمان درباره نقش جمهوری اسلامی ایران در ناکارآمدی کانال مالی اینستکس واکنش نشان داد؛ این در حالی است که این مقام آلمانی در پاسخ به پرسش یک نماینده مجلس این کشور، ایران را مسئول عملکرد ناموفق کانال مالی اینس‌تکس دانسته است.
درحالی که کاربران پنج‌شنبه شب برای دومین بار در چند روز گذشته در کارزاری توییتری هشتگ #واکسن_بخرید را به ترند اول ایران تبدیل کردند، رییس کل بانک مرکزی، تایید کرد که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا(اوفک) تاکنون دست‌کم دو مجوز انتقال پول برای ایران به منظور خرید واکسن کرونا صادر کرده است و مجوز اول را مسوولان به دلایلی نپذیرفته‌ بودند.
رئیس بانک مرکزی ایران امروز پنج‌شنبه در پیامی اینستاگرامی خبر داد که مشکل خرید واکسن کرونا برای کشور رفع شده و واکسن‌ها «در اسرع وقت» به ایران انتقال خواهد یافت؛ این در حالی است این مقام دولتی نه زمان مشخص واردات واکسن را ارائه کرده و نه درباره نوع واکسن جزییاتی را ارایه کرده است.
آغاز خرید و تزریق واکسن های آمریکایی فایزر و مدرنا در بسیاری از کشورها و گفته های بسیار متناقض مسوولان در ایران درباره خرید واکسن کرونا ممکن است موجب نگرانی مردم شود و به فضای یاس آلود در خصوص مقابله با این بیماری مرگبار دامن بزند؛ در این حال محمدرضا ظفرقندی، رییس سازمان نظام پزشکی ایران در نامه‌ای به تدروس ادهانوم ، رییس سازمان بهداشت جهانی از او خواست تا همه تلاش خود را برای تامین دوزهای مورد نیاز واکسن کرونا در ایران به کار گیرد.
محمدرضا ظفرقندی، رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، ضمن انتقاد از عدم تامین واکسن کرونا به میزان کافی برای مردم گفت خرید واکسن برای کل کشور تنها به ۲۰۰ میلیون دلار بودجه نیاز دارد و این مبلغ «عددی نیست.»
سازمان نظام پزشکی ایران در نامه‌ای به سعید نمکی، وزیر بهداشت، خواستار روشن شدن زمان واکسیناسیون کرونا در کشور شد و بر تسریع در خرید واکسن تاکید کرد؛ این در حالی است که برخی از مقامات کشور نیز از قابلیت خرید واکسن فایزر برای ایران سخن گفته اند.
نایب رییس انجمن داروسازان ایران، گفت که واکسن کرونای ساخت شرکت فایزر با فریزرهای معمولی قابل انتقال و نگهداری است؛ در حالی که چندی پیش رییس کمیته مقابله با کرونا، گفته بود که امکانات انتقال واکسن فایزر در دمای منفی ۷۰ درجه در سیستم حمل‌و‌نقل هوایی ایران وجود ندارد، ولی رییس سازمان هواپیمایی ایران اعلام کرد که دو شرکت هواپیمایی ایران‌ایر و ماهان شرایط لازم برای واردات انواع واکسن کرونا را دارند.
براساس آخرین گزارش‌ رسمی وزارت بهداشت ایران که امروز اعلام شد، طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۸۴ نفر دیگر در ایران بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.
رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی ایران، از دولت حسن روحانی در نامه‌ای به اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران، خواستار در اولویت قرار گرفتن ثبت سفارش و خرید واکسن ضد کرونا شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید