صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۸ فروردین ۱۴۰۰ / ۰۹:۰۲
کد خبر: 3996
گزارشگر: 213
۲۹۱۹
۰
۰
۶
توضیحات جانشین رئیس پلیس راهور ناجا

جزییات تغییر محدودیت تردد شبانه

جزییات تغییر محدودیت تردد شبانه
طبق توضیحات جانشین رئیس پلیس راهور ناجا، شروع محدودیت‌های تردد از ساعت ۱۰ شب و خاتمه آن ساعت ۳ بامداد خواهد بود.

طبق توضیحات جانشین رئیس پلیس راهور ناجا، شروع محدودیت‌های تردد از ساعت ۱۰ شب و خاتمه آن ساعت ۳ بامداد خواهد بود.

 جانشین رئیس پلیس راهور ناجا درباره تغییر ساعت تردد شبانه گفت: بر اساس آخرین مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا با توجه به تغییر ساعتی که از اول فروردین ایجاد شد؛ از امشب شروع محدودیت ترددهای شبانه از ساعت ۲۱ به ساعت ۲۲ تغییر خواهد کرد. یعنی شروع محدودیت‌های ما از ساعت ۱۰ شب و خاتمه آن ساعت ۳ بامداد خواهد بود.

سردار تیمور حسینی گفت: این محدودیت شامل همه شهرهای آبی، زرد، نارنجی و قرمز در سطح کشور می‌شود.
جانشین رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بعد از ابلاغ رسمی به پلیس در مبادی ورودی و خروجی اطراف تهران محدودیت تردد کرونایی اعمال می‌شود.

سردار حسینی افزود: با توجه به شرایط ویژه‌ای که تهران و کرج دارند این دو شهر مثل قبل یکپارچه در نظر گرفته شده اند بنابراین تردد بین تهران و کرج مانعی ندارد و از آنجایی که تهران همیشه بیشترین سفر را به نقاط مختلف به ویژه نقاط شمالی و استان‌های شمالی دارد، پیش‌بینی می‌شود که در روزهای آینده شاهد کاهش ترددها باشیم.

وی گفت: با توجه به محدودیت‌های ابلاغ شده منتظر هستیم مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا به صورت مکتوب و رسمی به پلیس ابلاغ شود تا ما پس از وصول مصوبه برای اجرای محدودیت‌ها اقدام کنیم.

جانشین پلیس راهور ناجا افزود: در حال حاضر تعداد شهرهای قرمز بر اساس مصوبه ابلاغی ۲۸ و تعداد شهرهای نارنجی ۵۱ شهر است و بنا بر مصوبه ستاد ملی کرونا سفر به شهرهای قرمز و نارنجی و سفر از این شهرها ممنوع است. البته شهرهایی که به تازگی تغییر رنگ داده و وارد فهرست شهرهای قرمز و نارنجی شده اند و افراد غیر بومی که به آن شهرها سفر کرده اند و اکنون در آن شهرها حضور دارند، ۷۲ ساعت فرصت دارند به شهرهای خود برگردند.

وی تاکید کرد: به طور دقیق محدودیت‌های ورود به شهرهای قرمز و نارنجی و سفر از آن‌ها اعمال خواهد شد و سرپیچی از آن‌ها ها هم مشمول جریمه می‌شود.
سردار حسینی افزود: افراد متخلف در شهرهای قرمز یک میلیون تومان و شهرهای نارنجی هم ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

طبق آخرین بروزرسانی وضعیت رنگ‌بندی رسمی شهر‌های کشور در اپلیکیشن ماسک وزارت بهداشت، تا پایان نوروز، ۱۷ شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی دارند و ۴۲ شهر نارنجی هستند و رنگ آنها تغییر نخواهد کرد البته احتمال افزایش شهرهای قرمز و نارنجی وجود دارد همانطور که در ابتدای نوروز ۴۱ شهر‌ قرمز و نارنجی داشتیم و اکنون تعداد شهرهای قرمز و نارنجی به ۵۹ مورد رسیده است.

بر اساس مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مسافرت "از" و "به" شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است.

مسافرت با وسایل نقلیه هوایی، ریلی و حمل و نقل عمومی بین شهرها تابع ضوابط اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ الی ۳ بامداد در تمام شهرهای قرمز،‌ نارنجی، زرد و آبی ادامه دارد و تردد مشمول جریمه ۲۰۰ هزار تومانی خواهد بود.
کلیه­ مسافرانی که از قبل به شهرهای قرمز و نارنجی جدید سفر کرده‌اند، ظرف مدت ۷۲ ساعت فرصت خواهند داشت، به مبدا خود برگشته در غیر اینصورت جریمه خواهند شد.

در شهر‌های نارنجی گروه‌های شغلی ۳ و ۴ مشمول محدودیت می‌شوند.

در شهر‌های قرمز گروه‌های شغلی یک، ۲، سه و چهار مشمول محدودیت می‌شوند.

همچنین به گفته سردار سید کمال هادیانفر؛ رئیس پلیس راهور، هر خودروی غیربومی که در شهرهای قرمز و نارنجی تردد داشته باشد در هر ۲۴ ساعت یک بار جریمه می‌شود.

فهرست شهر‌های قرمز کرونا

 اسامی شهر‌های با وضعیت قرمز که تردد به آن‌ها تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ با ممنوعیت همراه است و ورود پلاک‌های غیربومی به این شهر‌ها یک میلیون تومان جریمه در پی خواهد داشت.

استان اصفهان: خوانسار و گلپایگان

استان آذربایجان شرقی: سراب

استان تهران: دماوند

استان یزد: خاتم

استان فارس: زرین‌دشت

استان خوزستان: ایذه، بهبهان، آبادان، اهواز، بندرماهشهر، دزفول، رامهرمز، شوش، شوشتر و کارون./


https://www.asianews.ir/u/26f
اخبار مرتبط
بر اساس اطلاعیه ستاد ملی مقابله با کرونا فهرست شهرهای قرمز و نارنجی ممنوعه سفر نوروزی ۱۴۰۰ به روز رسانی شد و برخی شهرهای نارنجی کرونا قرمز و برخی شهرهای زرد نارنجی شدند.
​همه مسافرانی که از قبل به شهرهای قرمز و نارنجی جدید سفر کرده اند، ظرف مدت ۷۲ ساعت فرصت خواهند داشت، به مبدا خود برگشته در غیر اینصورت جریمه خواهند شد.
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: در تعطیلات نوروزی از هر گونه سفر غیر ضرور پرهیز کنید. افراد از دست دادن ، بوسیدن و در آغوش گرفتن عزیزان خودداری کنند.
وزارت بهداشت آخرین وضعیت رنگ بندی شهرهای کشور را اعلام کرد که بر این اساس ورود به 9 استان ممنوع شد.
استاندار تهران گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مقرر شد شهر‌های قرمز و نارنجی از محدودیت سفر برخوردار شوند و سایر شهر‌ها این محدودیت را نداشته باشند؛ افراد برای ورود به شهر‌های آبی و زرد می‌توانند از مسیر‌های دیگر استفاده کنند.
طبق گفته های معاون کل وزارت بهداشت و درمان، تا پایان تعطیلات سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی ممنوع خواهد بود اما براساس گفته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام جدید وضعیت شهر‌های قرمز و نارنجی از شنبه، ۲۳ اسفند به ۲۵ اسفند موکول شد.
حسن روحانی، رئیس‌ جمهور با اعلام ممنوعیت سفرهای نوروزی به شهرهایی که از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز و زرد به سر می‌برند، از این مناطق خواست که «بسیج فو‌ق‌العاده تشکیل دهند» و «استاندار، تیم پزشکی، بسیج و سپاه» برای اعمال پروتکل‌ها «مراقبت بیشتری داشته باشند».
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به شناسایی افراد جدید مبتلا به ویروس انگلیسی اعلام کرد ویروس جهش‌یافته انگلیسی بسیار سرایت‌پذیر است و افراد با سن پایین را هم مبتلا می‌کند و تنها راه مقابله با آن رعایت دقیق پروتکل‌ها است.
سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد که بر اساس آخرین تحلیل ها، ۳۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۷۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۳۴ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید