صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ / ۲۱:۳۱
کد خبر: 4106
گزارشگر: 213
۱۳۲۰
۰
۰
۱۰
آمار جانباختگان کرونا در هفته های آینده افزایش می یابد

خیز شدید و «روزهای سیاه کرونا» در راه است/نظام پزشکی آمار قربانیان را 4 برابر آمار رسمی بیان می کند

خیز شدید و «روزهای سیاه کرونا» در راه است/نظام پزشکی آمار قربانیان را 4 برابر آمار رسمی بیان می کند
وزارت بهداشت ایران از جهشی ناگهانی در آمارهای کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته و رسیدن شمار جان‌باختگان این بیماری به بالاترین میزان و در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

وزیر بهداشت از روزهای سیاه کرونا خبر داد؛ آمار رسمی قربانیان به روزانه ۲۵۸ نفر رسید

وزارت بهداشت روز یکشنبه ۲۲ فروردین از جهشی ناگهانی در آمارهای کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته و رسیدن شمار جان‌باختگان این بیماری به بالاترین میزان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

بنابر آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت ایران، در شبانه‌روز گذشته ۲۵۸ بیمار دیگر جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست دادند و بیش از ۲۱ هزار مبتلای جدید در این مدت شناسایی شدند.

به این ترتیب، آمار رسمی بیماران کووید ۱۹ در ایران به دو میلیون و ۷۰ هزار و ۱۴۱ نفر و تعداد کل جان‌باختگان به ۶۴ هزار و ۴۹۰ نفر رسیده است.

به گفته سیما لاری، هم‌اکنون چهار هزار و ۳۹۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند.

مقام‌های وزارت بهداشت در حالی به طور روزانه آمار ابتلا و مرگ ناشی از کرونا را بدون ارائه آمار تفکیکی در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهند که تردیدهای جدی نسبت به درستی این آمار وجود دارد و سازمان نظام پزشکی آمار قربانیان را سه تا چهار برابر آمار رسمی برآورد کرده است.

وزیر بهداشت ایران ضمن پیش‌بینی خیز سنگین‌تر بستری‌های کرونا در روزهای آینده گفت نقشه کرونای کشور به سمت قرمزتر شدن و حتی سیاهی خواهد رفت.

سعید نمکی روز یکشنبه همچنین خبر داد که آمار مرگ‌و میر در چند هفته گذشته تا پنج برابر افزایش یافته است و بیمارستان‌ها در صورت تداوم سنگینی بار بیماری ممکن است نتوانند پاسخگو نباشند.

او «صف مرغ»، «دورهمی» و «سفر» را علت افزایش شمار مبتلایان کرونا در کشور عنوان کرد و گفت که به دلایل مختلف پیش‌بینی‌های او مورد توجه قرار نگرفته است.

آقای نمکی ضمن تاکید بر تداوم بحران شیوع کرونا و افزایش شمار شهرهای قرمز از ۴۷ شهر به ۲۵۷ شهر در یک بازه زمانی پنج روزه گفت که «همه استان‌ها در یک خیز شتابنده، بی‌وقفه جلو می‌روند».

شیب «بسیار تند» کرونا در ۱۲ استان ایران

روز شنبه نیز علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی کرونا، از شیب «بسیار تند» کرونا در ۱۲ استان کشور شامل اردبیل، بوشهر، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، آذربایجان شرقی، فارس، زنجان، همدان، کرمان، لرستان، مرکزی و قم خبر داد.

مقامات وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره شاخص‌هایی که سرعت روند کرونا را تعیین می‌کند، توضیح و آماری ارائه نداده‌اند اما می‌گویند که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ۵۶ درصد رسیده است.

بنابر اعلام ستاد استانی مدیریت کرونا در فارس، شمار مراجعه روزانه به مراکز سرپایی درمان کرونا در این استان به سه هزار نفر در روز رسیده است. در همین حال، آمار بستری‌های روزانه تا ۳۵۰ نفر گزارش شده که حاکی از افزایش پرشتاب شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در استان فارس است.

بیش از ۲۰ زن باردار مبتلا به کرونا در اراک بستری شدند

معاون درمان علوم پزشکی اراک از بستری شدن ۲۴ زن باردار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های این استان خبر داد. از این میان، حال شش تن از مادران باردار وخیم گزارش شده است.

بهمن صادقی سده با اشاره به وخامت شیوع کووید ۱۹ در این استان گفت که تمام بیمارستان‌های شهرهای اطراف اراک تکمیل ظرفیت شده‌اند و مراجعان اضافی یا به اراک منتقل می‌شوند و یا باید در منزل درمان شوند.

به گفته معاون درمان علوم پزشکی اراک، به‌دلیل ازدحام جمعیت مراجعان و افزایش ناگهانی شمار مبتلایان کرونا، چهار تخت به محوطه کافه یکی از بیمارستان‌های این استان اضافه شده است.

او همچنین شرایط شهرستان‌های خنداب و کمیجان در روزهای آینده را به‌دلیل کمبود کادر درمانی بحرانی خواند.

از اوایل هفته دوم فروردین امسال تلفات کرونا بار دیگر سه رقمی شد و در روزهای گذشته، انتقادهای گسترده‌ای درباره عملکرد دولت در مدیریت بحران کرونا مطرح شده است.

در همین زمینه، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس روز شنبه با ارسال نامه‌ای به قوه قضائیه، خواستار برخورد قضایی با حسن روحانی به‌عنوان رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا شد.

حسینعلی شهریاری گفته است «سهل‌انگاری» و «چشم‌پوشی» کسانی‌که موظف به اجرای محدودیت‌های جدی در زمینه سفرهای نوروزی بودند، به بروز «موج سهمگین دیگری از بیماری» کرونا در کشور منجر شده است، در حالی‌که «سونامی نوروز، کاملا قابل پیش‌بینی و پیشگیری بود».

در حالی که بسیاری از کارشناسان و حتی مقامات وزارت بهداشت نیز بارها درباره خیز دوباره کرونا به‌ویژه به دلیل شیوع گسترده ویروس جهش‌یافته در صورت سفرهای نوروزی هشدار دادند.

با این همه ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌های ویژه‌ای برای سفرهای نوروزی اعلام نکرد و بسیاری از مقامات از جمله حسن روحانی، رئیس جمهور، تنها به توصیه به شهروندان برای ماندن در خانه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در صورت دید و بازدید نوروزی بسنده کردند.

در حالی که عدم ممنوعیت سفرهای نوروزی از سوی مسوولان و تعیین شروط برای مسافرت، سبب افزایش مسافرت های نوروزی شد که در این راستا استاندار تهران درباره دستورالعمل رفت و آمد به شهر‌های قرمز و نارنجی بیان کرد: دستورالعمل دیگری درباره سفر‌های ضروری توسط کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی ستاد کرونا به فرمانداری‌ها ابلاغ شده است که براساس آن افراد باید دلایل خود را برای ورود و خروج از شهر‌ها را عنوان کنند تا فرمانداران شهر مبدا نسبت به دلایل ارائه شده، برگ خروج افراد را صادر کنند؛ البته به صورت محدود خواهد بود و مربوط به ایام بعد از تعطیلات خواهد بود؛ برای ایام تعطیلات هم دستورالعمل پخته‌ای در دستور کار قرار گرفته است که افراد بتوانند به صورت محدود و به منظور‌های خاص به شهر‌های قرمز و نارنجی رفت و آمد داشته باشند./

https://www.asianews.ir/u/28J
اخبار مرتبط
درصد بالایی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌گویند حسن روحانی از صدور دستور برای اجرای ۱۳ فقره قانون مصوب مجلس خودداری کرده و به این خاطر مجلس اکنون از او به قوه قضائیه شکایت کرده است.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با مقصر خواندن حسن روحانی در اوج‌گیری بحران کرونا، خواستار برخورد قضایی با رئیس جمهوری به‌عنوان رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا شد.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در شهر‌های قرمز فقط گروه یک مشاغل اجازه فعالیت دارند و مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ اجازه فعالیت ندارند.
توجه به قرمز شدن وضعیت تهران و شیوع گسترده ویروس کرونا در پایتخت، طی دو هفته آینده فقط مشاغل ضروری مجاز به فعالیت هستند و واحدهای صنفی در صورت تخلف دو هفته پلمب خواهند شد.
بازار بزرگ تهران و مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ به مدت دو هفته از شنبه ۲۱ فروردین تعطیل هستند؛ این در حالی است که به گفته مسوولان ستاد مقابله با کرونا شیب کرونا بعد از تعطیلات نوروز، موشکی شده است.
معاون وزارت بهداشت ایران روز چهارشنبه، ۱۸ فروردین، ضمن هشدار دوباره در مورد افزایش مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا، برخی از اعضای ستاد ملی کرونا را در اوج‌گیری دوباره همه‌گیری مقصر دانست.
آخرین وضعیت شهرستان‌ها در اپلیکیشن ماسک قرار گرفت و بر این اساس ۴۲ شهرستان شامل ۷ مرکز استان شامل تهران، کرج، اصفهان، شیراز، ایلام، شهرکرد و زنجان از ۱۶ فروردین امروز در وضعیت قرمز قرار گرفتند؛ اوج گیری موج چهارم کرونا در ایران در حالی است که سخنگوی سازمان غذا و داروی ایران از بارگیری و ارسال اولین محموله واکسن کرونا توسط برنامه کوواکس به ایران خبر داد.
علی‌رغم اعلام ورود به موج چهارم کرونا پس از مسافرت های نوروزی، از سوی معاون وزیر بهداشت، حسن روحانی امروز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت که تنها دو استان کشور وارد موج چهارم کرونا شدندو با ابراز نگرانی از جهش ویروس کرونا تأکید کرد: «ما در این یکی دو استانی که اکنون شروع جهش چهارم را مشاهده می‌کنیم، مانند یک خط مستقیم بالا می‌رود و انحنا ندارد و کج نیست
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید