صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۱
کد خبر: 4657
گزارشگر: 213
۲۳۳۲
۰
۰
۴
پول آمریکایی در ابران صعود خواهد کرد

«گران شدن دلار» بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایران

«گران شدن دلار» بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایران
نوسان گیران امیدوارند، پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری‌، قیمت دلار در مسیر صعودی قرار بگیرد؛ این عده اعتقاد دارند، بازارساز پیش از انتخابات با عرضه ارز، مانع از افزایش قیمت دلار شده است، ولی پس از برگزاری انتخابات این اسکناس آمریکایی راحت تر در جهت صعودی به حرکت خود ادامه خواهد داد.

به گزارش آسیانیوز، معامله گران بازار ارز از هم اکنون در حال گمانه زنی درباره روند قیمت دلار پس از انتخابات هستند. قیمت دلار برای صعود حد مقاومتی 24 هزار و 100 تومان را پیش رو دارد. قیمت دلار در پشت خط تا 24 هزار و 50 بالا آمد. اگر دلار از این مقاومت عبور نکند تا 23 هزار و 800 برای نزول جا دارد.

-------------------------------

بیشتر بخوانید:

چرا دلار باز هم «گران» می شود؟!

مذاکرات «نامعلوم» وین و گران شدن دلار و سکه

اسراییل می خواهد به ایران «درس خوبی» بدهد؟!

«سخنان جنجالی» دیگر محمود احمدی‌نژاد و افشای فساد در وزارت اطلاعات

خودکشی زنان؛ همسر آزاری یا فقر؟

 به یک خانم محترم جهت شرکت در انتخابات نیازمندیم؟!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

امیدواری سیاسی نوسان گیران دلار

نوسان گیران امیدوارند، پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری‌، قیمت دلار در مسیر صعودی قرار بگیرد. این عده اعتقاد دارند، بازارساز پیش از انتخابات با عرضه ارز، مانع از افزایش قیمت دلار شده است، ولی پس از برگزاری انتخابات،‌ دیگر عرضه ارز در سطوح بالا ادامه پیدا نخواهد کرد و در نتیجه، اسکناس آمریکایی راحت تر در جهت صعودی به حرکت خود ادامه خواهد داد.

دنیای اقتصاد نوشت دلار برای موج صعودی جدید نیاز دارد که از دو مقاومت 24 هزار و 200 و 25 هزار و 100 تومان عبور کند. البته دیدگاه این گروه در بستر تاریخی گذشته تایید نمی شود در دو انتخابات گذشته ریاست جمهوری قیمت دلار پس از انتخابات روند صعودی نداشت حتی در سال 92 روند قیمت دلار کاهنده بود. با این حال برخی معامله گران به انتخابات به عنوان پایان یا آغاز یک سیکل نگاه و تصور می کنند با پشت سرگذاشتن آن روند بازار دگرگون می شود.

رفتار معامله گران پیش از انتخابات
معامله گرانی که باور دارند،‌ دلار بعد از انتخابات در مسیر افزایشی قرار خواهد گرفت، طبیعی است که در همین هفته،‌ مقداری خریدهای خود را افزایش دهند. برخی از تحلیل گران رشد معنادار روز یک شنبه دلار را نیز حاصل فعالیت همین دسته از معامله گران می دانستند. با این حال، شمار دیگری از تحلیل گران اعتقاد دارند، بازار به روند احتیاطی و آرام پیش از انتخابات ادامه خواهد داد. به باور این گروه تا زمانی که مذاکرات هسته ای در جریان است و امید به لغو تحریم ها وجود دارد،‌ خریداران بزرگ وارد بازار نخواهند شد.از نگاه این گروه، در روز جاری نیز بازار به نوسان بالای خط 24 هزار تومان ادامه نخواهد داد و بار دیگر به سوی حمایت 23 هزار و 800 تومانی حرکت خواهد کرد.

علامت مهم از بازار درهم
اگر قرار باشد، امروز قیمت دلار در بازار داخلی در مسیر صعودی قرار بگیرد، نرخ حواله درهم باید از محدوده 6 هزار و 600 تومانی عبور کند. نوسان درهم در بازه 6 هزارو 500 تا 6 هزار و 600 تومان به معنای نوسانات محدود در بازار داخلی خواهد بود و رفتن درهم به زیر محدوده 6 هزارو 500 تومانی، فروشندگان زیادی را وارد بازار خواهد کرد. در معاملات پشت خطی عدد طلایی درهم 6 هزار و 590 تومان عنوان شد و اگر قیمت 10 دقیقه بالا یا پایین این سطح قرار بگیرد امکان نوسان در محدوده 6400 در حد پایینی و و رشد تا حد 6750 تومان در حد بالایی را دارد./

https://www.asianews.ir/u/2sk
اخبار مرتبط
بن آرمسترانگ، معامله‌گر سرشناس رمزارز و فعال یوتیوب اعلام کرد با توجه به رشد عجیب اکوسیستم اتریوم، احتمال اتریوم چندده هزار دلاری وجود دارد.
نرخ دلار در روز شنبه ۸ خرداد با افزایشی ۳.۴ درصدی نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته، به ۲۴ هزار و ۱۰۰ تومان رسید؛ به طوری که قیمت انواع سکه نیز روز شنبه در ایران رشد چشمگیر داشته است .
ارزش دلار در بازار جهانی به کمترین میزان از اواخر ماه فوریه تاکنون رسید.
بازار سرمایه در هفته جاری روندی منفی و نامتعادلی را گذراند بر خلاف پیش‌بینی‌ها و تحلیل‌هایی که نشان از روند تعادلی بازار می‌دادند اما عمده نمادهای شاخص‌ساز بازار در این هفته افت داشتند.
نگاهی به تجربیات بازار سهام دریک سال اخیر نشان می‌دهد تزریق پول نمی‌تواند برای بازاری باشد که به سبب سیاست‌های در پیش گرفته شده، هر روز بر صف‌های فروش آن افزوده می‌شود و به نظر می‌رسد اصلی‌ترین راهکار اصلاح وضعیت کنونی؛ نه تزریق پول ، بلکه توسل به مکانیزم بازار، رفع محدودیت‌ها و احیای نقدشوندگی است.
بازار از سومین روز هفته مسیر دیگری را در پیش گرفت و حتی توانست از سطح حمایتی ۲۱ هزار و ۸۰۰ تومانی عبور کند. تحلیلگران فنی باور دارند، در صورتی که دلار بالای محدوده ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومانی تثبیت شود، خریداران بیشتری وارد بازار خواهند شد. برای برگشت قیمت در جهت کاهشی، بازار نیاز دارد که بار دیگر زیر محدوده ۲۱ هزار و ۸۰۰ تومانی تثبیت شود.
در بازار روز گذشته اولین قیمت دلار در صرافی‌ملی کاهشی بود و دومین نرخ اعلام شده توسط صرافی ملی ۲۱۷۳۱ تومان بود؛ ولی پیش‌بینی‌ها از آینده بازار دلار معلوم نیست چطور رقم بخورد؟
عضو هیات‌رئیسه اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: ثبات قیمت طلا به برخی موضوع‌های سیاسی و جهانی ارتباط دارد. چنانچه اتفاق سیاسی خاصی در جهان رخ ندهد، قیمت طلا تثبیت می‌شود، ولی که ممکن است انس جهانی طلا با برخی فراز و فرودها روبه‌رو شود.
خبرگزاری بلومبرگ در گزارش مدعی شد که پنتاگون برنامه‌ای ۱۸ میلیارد دلاری برای توسعه تجهیزات رهگیری جهت مقابله با موشک‌های احتمالی هسته‌ای ایران و کره شمالی در آینده را در دستور کار دارد.
نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران خبر داد: با افت دوباره قیمت‌ها، طلا در آستانه ورود به کانال ۹۰۰هزار تومان قرار گرفته که پیش‌بینی می‌شود این روند کاهشی با شیب ملایم همچنان ادامه داشته باشد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید