صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۲۰:۰۷
کد خبر: 5927
گزارشگر: 213
۹۹۸
۰
۰
۲
همسان سازی در دولت رئیسی اجرا می شود

«جزییات» افزایش حقوق بازنشستگان سال ۱۴۰۰/«متناسب‌سازی واقعی» با پرداخت بدهی دولت اجرا خواهد شد

«جزییات» افزایش حقوق بازنشستگان سال ۱۴۰۰/«متناسب‌سازی واقعی» با پرداخت بدهی دولت اجرا خواهد شد
در حالی که بازنشستگان تامین اجتماعی گله مندی های متفاوتی دارند و بدهی های کلان دولت به سازمان تامین اجتماعی را دلیل نابرابری های دستمزدی می دانند، رئیس کانون بازنشستگان شهر تهران ارقامی را درباره افزایش حقوق بازنشستگان بر مبنای اجرای احتمالی متناسب سازی اعلام کرد.

به گزارش آسیانیوز، رئیس کانون بازنشستگان شهر تهران ارقامی اعلام کرده که نشان می‌دهد هر بازنشسته تامین اجتماعی حداقل حقوقی که می‌توان بگیرد چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

------------------------------

بیشتر بخوانید:

«متناسب‌سازی حقوق» برای همه اقشار/تکلیف همسان سازی مستمری بازنشستگان چه شد؟!

---------------------------------------------------------

 حداقل مستمری افرادی که ۳۰ سال سابقه دارند، چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و افرادی که بالای ۳۵ سال سابقه دارند چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

با اخبار متعدد از میزان حقوق بازنشستگان و همسان‌سازی حقوق آنها شاید هنوز هم برخی بازنشستگان ندانند در نهایت حداقل حقوق آنها چقدر شده است. آیا ممکن است در ماه‌‌های آینده مجددا حقوق آنها تغییر کند یا اکنون دیگر حداقل حقوق آنها مشخص و نهایی شده است؟

رئیس کانون بازنشستگان شهر تهران در این مورد ارقامی اعلام کرده که نشان می‌دهد هر بازنشسته تامین اجتماعی حداقل حقوقی که می‌توان بگیرد چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

--------------------------------

بیشتر بخوانید:

«متناسب سازی» قطعی حقوق بازنشستگان در «اردیبهشت« از زبان نماینده مجلس

تشریح آخرین وضعیت «متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان»

بازنشستگان گفتند:«حق ما رو پس بدین!»

--------------------------------------------------------------------------------------

 

متناسب‌سازی جزو حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی قرار گرفته است

علی دهقان‌کیا گفته است: در سال ۱۴۰۰ با افزایش دستمزد و اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان، افرادی که ۳۰ سال سابقه دارند، چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و افرادی که بالای ۳۵ سال سابقه دارند چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌توانند دریافت کنند.

رئیس کانون بازنشستگان شهر تهران با بیان اینکه برای بازنشستگان سایر سطوح نیز شرایطی نیز تعریف شده است، تصریح کرد: افرادی که با هفت برابر دستمزد بازنشسته شده بودند و در سال ۱۴۰۰ حقوق‌شان به سه برابر دستمزد رسیده بود و چهار برابر حداقل دستمزد، حقوق‌شان کاهش یافته بود به همین منظور ۵۰ تا ۷۵ درصد کسری حقوق آن‌ها را تامین کردیم.


افزایش دستمزد بر مبنای متناسب‌سازی است

او در توضیح جزئیاتی از همسان‌سازی حقوق خاطرنشان کرد: ممکن است موقع افزایش دستمزد، اعلام کنند افزایش دستمزد سال ۱۴۰۱ منهای متناسب‌سازی باشد و ما این را نمی‌پذیریم. متناسب‌سازی جزو حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی قرار گرفته و افزایش دستمزد بر مبنای متناسب‌سازی و حقوق است. ما افزایش دستمزد را بر این مبنا قبول داریم.

سالانه تنها یک بار آن هم در اسفند ماه هر سال میزان حداقل حقوق کارگران در جلسه شورای عالی کار تعیین می‌شود که به نظر می‌رسد همان رقم برای تعیین حداقل مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی نیز مبنا قرار می‌گیرد.

 

این در حالی است که بازنشستگان گله مندی های متفاوتی دارند و بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی را دلیل نابرابری های دستمزدی می دانند.

آنها می گویند حالا که اعتبار مجزا برای همسان‌سازی به سازمان نمی‌دهند، لااقل بدهی‌های دولت به سازمان را بپردازند تا همسان‌سازی امکان تداوم داشته باشد.

گروهی از بازنشستگان کارگرری به خبرگزاری کار ایران(ایلنا) گفته اند: توقع داریم نمایندگان مجلس در اولین فرصت، لایحه دائمی شدن همسان‌سازی را تصویب و ساختارهای لازم را فراهم کنند تا دولت به پرداخت بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی مجاب شود. سهم بازنشستگان کارگری از لایحه دائمی شدن همسان‌سازی، پرداخت بدهی‌های دولت به سازمان در یک بازه زمانی چندساله است؛ اگر همین هم به تصویب نرسد و دولت موظف به تسویه بدهی در ظرف چندسال نگردد، آینده سازمان و بیمه‌شدگان محروم آن دچار مشکل خواهد شد.

 نمایندگانی که با رویکرد حمایت از ضعفا و مستضعفان به سر کار آمده‌اند باید توجه بیشتری به مطالبات بازنشستگان کم درآمد تامین اجتماعی داشته باشند؛ تامین اجتماعی برای تداوم همسان‌سازی نیاز به بودجه و اعتبار دارد؛ حالا که اعتبار مجزا برای همسان‌سازی به سازمان نمی‌دهند، لااقل بدهی‌های دولت به سازمان را بپردازند تا همسان‌سازی امکان تداوم داشته باشد.

به گفته این بازنشستگان کارگری، سازمان اگر اعتبار نداشته باشد، نمی‌تواند تعهدات خود را در قبال بازنشستگان و بیمه‌شدگان اجرایی کند؛ ما توقع داریم در دولت سیزدهم وضع معاش بازنشستگان بهبود یابد پس در اولین قدم، باید مقدمات پرداخت بدهی‌های انبوه دولت و اجرای قانون دائمی شدن همسان‌سازی فراهم شود./


https://www.asianews.ir/u/3qe
اخبار مرتبط
واریز حقوق شهریور ماه سال ۱۴۰۰ بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری در برخی از استان های کشور آغاز شد.
براساس برخی گزارش ها مراکز خرید و فروشگاه ها نوعی کلاهبرداری از وام بازنشستگان را کلید زده اند و سوال اینجاست که این فروشگاه‌ها با چه پشتگرمی در حال سوء استفاده از وام خرید لوازم خانگی بازنشستگان هستند؟
جزییات پرداخت و زمان‌بندی واریز مستمری بازنشستگان و مستمری‌ بگیران سازمان تأمین اجتماعی در شهریور ۱۴۰۰ اعلام شد.
براساس اطلاعیه بانک رفاه کارگران بازنشستگان و مستمری بگیران می‌توانند از تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی تأمین اموال و خدمات مورد نیاز و تعمیرات اساسی و بازسازی کامل واحد‌های مسکونی استفاده کنند.
رئیس‌جمهور گفت: اختلاف در نرخ تورم، تضییع حق‌الناس است و نباید به سهولت از کنار آن گذشت؛ این در حالی است که وضعیت همسان سازی حقوق بازنشستگان که از دولت قبل به دوفوریتی مجلس رفت، همچنان تصمیمی برای تصویب آن اعلام نشده است.
حمیدرضا کیامنفرد، مدیرعامل «شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران» در نشست خبری روز خبرنگار، در خصوص نقش این شرکت در تحقق وعده های داده شده به بازنشستگان، از جمله «همسان سازی حقوق این قشر از جامعه» به خبرنگار «آسیانیوز» گفت: این شرکت به عنوان حافظ منافع بازنشستگان کشوری با افزایش درآمد و سوددهی خود، نقش به سزایی در تامین حقوق این قشر عزیز جامعه خواهد داشت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید