صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۲
کد خبر: 9120
گزارشگر: 213
۷۰۷
۰
۰
۴
وزیر خارجه ایالات متحده احیای برجام را نامشخص دانست

بلینکن گفت در «مذاکره با ایران» خوشبینی وجود ندارد

بلینکن گفت در «مذاکره با ایران» خوشبینی وجود ندارد
وزیر خارجه ایالات متحده گفت: ساده بگویم که من نسبت به چشم‌انداز این مذاکرات که به نتیجه برسد، خیلی خوشبین نیستم و این به‌رغم همه تلاش‌هایی است که به خرج داده‌ایم.
به گزارش آسیانیوز، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، روز گذشته گفت که نسبت به توافق با ایران برای احیای برجام چندان خوشبین نیست.

 بلینکن که با شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی گفت‌وگو می‌کرد در پاسخ به سئوالی درباره سپاه پاسداران ادعا کرد که آن را یک نهاد تروریستی می‌داند.

گزارش‌ها حاکی است که جمهوری اسلامی ایران بر خروج سپاه پاسداران از فهرست تروریستی آمریکا به عنوان شرط توافق هسته‌ای و احیای برجام پافشاری کرده است.

وبسایت آمریکایی اکسیوس روز سوم فروردین مدعی شد که آمریکا در برابر این خواسته ایران شرط گذاشته که تهران نسبت به کاهش تنش در منطقه تعهد علنی بدهد، اما جمهوری اسلامی آن را رد کرده است.

خبرنگار ان‌بی‌سی بدون اشاره به این گزارش‌ها از آنتونی بلینکن پرسید که آیا سپاه پاسداران همچنین در فهرست سازمان‌های تروریستی باقی می‌ماند که او در پاسخ گفت از بیان جزییات مذاکرات با ایران معذور است.

 وزیر خارجه ایالات متحده در ادامه اظهار داشت: «ساده بگویم که من نسبت به چشم‌انداز این مذاکرات که به نتیجه برسد، خیلی خوشبین نیستم و این به‌رغم همه تلاش‌هایی است که به خرج داده‌ایم و به‌رغم این واقعیت است که معتقدم [این توافق] برای امنیت ما بهتر است... باید ببینیم که آیا می‌توانیم به سرانجامش برسانیم.»

وی مهلت دستیابی به توافق با ایران «بسیار کوتاه» دانست و گفت که طی امروز و فردا درباره این موضوع با شرکای اروپایی واشینگتن صحبت می‌کند.

 بلینکن در نهایت تاکید کرد که همچنان اعتقاد دارم «این کاملا به نفع کشور ماست اگر که بتوانیم به توافق بازگردیم و ایران نیز چنین کند».

مذاکرات هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی برای احیای توافق هسته‌ای هفته‌هاست که به بن‌بست برخورده و متوقف شده است. تهران و واشینگتن هر کدام یکدیگر را مسئول توقف مذاکرات دانسته‌اند./
https://www.asianews.ir/u/647
اخبار مرتبط
رئیس ستاد ارتش اسرائیل مدعی شد که روند آماده‌سازی ارتش این کشور برای «اقدام در ایران» با سرعت زیاد در حال انجام است.
در حالی که طرح جدیدی که به مجلس نمایندگان آمریکا ارائه شده، با هدف منع کاخ سفید از خارج‌کردن نام سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی ایالات متحده است، ایران و ایالات متحده بار دیگر یکدیگر را مسئول بن‌بست چند هفته‌ای در مذاکرات هسته‌ای معرفی کردند.
موضوع اشخاص حقیقی و حقوقی است که باید براساس برجام از لیست تحریمی خارج شوند» حل نشده است و آمریکا باید تصمیم بگیرد.
حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از دیدار با انریکه مورا، هماهنگ‌کننده اروپایی مذاکرات احیای برجام در تهران، تصمیم سیاسی آمریکا را مبهم دانست.
حسین علایی گفت: باید روسها و دیگر واسطه ها را از مذاکرات برجامی کنار بگذاریم.
حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران گفت که سپاه خواسته در اولویت مذاکرات وین قرار نگیرد.
یک عضو اتاق بازرگانی امروز گفت: نه تنها فقر مطلق از بین نمی‌رود بلکه بسیار بیشتر خواهد شد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت تصمیمات سختی را برای بازگشت برنامه هسته‌ای ایران به محدودیت‌ داریم و به دلایلی توافق با ایران حتمی نیست.
براساس گزارش ها نگرانی‌های بسیاری در کنگره آمریکا در خصوص توافق برجام و تحریم‌های غرب علیه مسکو و آزاد شدن پول های ایران مطرح شده و درباره آن سناتورها توضیحاتی داده اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید