صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۰۲:۴۵
کد خبر: 9509
گزارشگر: 213
۱۳۰۷
۰
۰
۲
عادت هایی که موجب تنفر در طرف مقابل می شود

چند رفتار منزجرکننده که رابطه زن و مرد را از «اولین روز» خراب می کند

چند رفتار منزجرکننده که رابطه زن و مرد را از «اولین روز» خراب می کند
چند ویژگی در عادات زن و مرد، ممکن از روز نخست دیدار سبب خراب شدن رابطه شود.

به گزارش آسیانیوز، رعایت نکردن بهداشت، علاقه به رابطه با چند نفر و کاربرد الفاظ رکیک جزو موارد ناخوشایند است.

-------------

بیشتر بخوانید

چگونه «اضطراب» با بغل کردن رفع می شود؟

----------------------------------------------------------

در مجموع ۶۹ رفتار ناخوشایند ثبت شد؛ از جمله خودشیفتگی، خوش‌مشرب نبودن و رعایت نکردن بهداشت شخصی ,,,


طبق مطالعه جدیدی رعایت نکردن بهداشت، علاقه به رابطه با چند نفر و کاربرد الفاظ رکیک جزو موارد ناخوشایند هنگام آشنا شدن و لاس زدن با افراد است.

پژوهشگران دانشگاه نیکوزیای قبرس با هدف تشخیص کارها و ویژگی‌هایی که موجب جذابیت کمتر افراد در آشنایی اولیه می‌شوند، ۱۱ ویژگی ناخوشایند مشترک بین همه را شناسایی کردند.

این مطالعه دوبخشی که در مقیاس کوچک انجام گرفت در نشریه پرسونالیتی اند ایندیویجوال دیفرنسز (شخصیت و تفاوت‌های فردی) منتشر شد و در آن از ۹۴۶ بزرگسال نظرسنجی شد.

اولین گروه شامل ۲۱۲ نفر بود و از آن‌ها خواستند خود را در ماجرای آشنایی با یک نفر به قصد رابطه عاشقانه تصور کنند و فهرستی از رفتارها و ویژگی‌هایی تهیه کنند که به نظرشان منفی است.

سپس از ۷۳۴ بزرگسال دیگر خواستند به این ویژگی‌ها بر اساس میزان احساس ناخوشایندی که از دیدن آن‌ها در طرف مقابل می‌گیرند امتیاز دهند.

----------

بیشتر بخوانید

زنان؛ «بدون مردان» در پارک های ایران!/جدایی نیمی از جامعه از نیمه دیگر و ادامه محرومیت های اجتماعی
------------------------------------

ناخوشایندترین رفتارهای شناسایی‌شده عبارت بود از نچسب (گستاخ و دغل‌کار) بودن، رعایت نکردن بهداشت، نشان ندادن علاقه خاص و انحصاری به طرف مقابل و وجود اختلاف دیدگاه.

پس از این‌ها کاربرد الفاظ رکیک، کم‌هوش بودن، خودشیفتگی و بی‌مزه یا بی‌عزت نفس بودن ذکر شده است.

سایر ویژگی‌هایی که بیشتر شرکت‌کنندگان به آن اشاره کردند عبارت است از نشان دادن محبت زیادی مانند زیادی به طرف نزدیک شدن و لمس بدون رضایت بدن او، برخورداری کم از جذابیت جسمی و خسیس بودن.

پژوهشگران دریافتند جدای مسئله جذابیت جسمی، احتمال اینکه مردها از طریق هر یک از ویژگی‌های ناخوشایند بی‌علاقه بشوند در مقایسه با زنان کمتر است.

در مجموع زنان و شرکت‌کنندگان مسن‌تر به این رفتارها حساس‌تر از مردان و شرکت‌کنندگان کم‌سن‌تر بودند. نویسندگان این مطالعه گفته‌اند علت این امر می‌تواند این باشد که زنان باید سهم بیشتری از بار مسئولیت سرپرستی را در پرورش فررندان به دوش بکشند و «به همین دلیل در صورت اشتباه کردن در انتخاب شریک زندگی نسبت به مردان با خطرات بیشتری مواجه می‌شوند.»

در این مطالعه آمده است « تکامل زنان به نحوی بوده که در انتخاب سختگیرتر و خطرگریزتر از مردان‌اند و تجلی این امر را در حساسیت بیشتر آنان به رفتارهای ناخوشایند می‌بینیم.»

سن افراد نیز اثر چشمگیری بر نتایج داشته است و شرکت‌کنندگان مسن‌تر نسبت به افراد جوان‌‌تر بیشتر تحت تاثیر ویژگی‌های ناخوشایند قرار گرفتند.

محققان گفته‌اند شاید افراد جوان‌تر «معیارهای سهل‌گیرانه‌تری» داشته باشند زیرا بیشتر می‌خواهند روابط بیشتری را با افراد مختلف تجربه کنند.«آنان آسان‌تر می‌گیرند و به همین دلیل به ویژگی‌هایی که باعث می‌شود رابطه سر نگیرد حساسیت کمتری دارند.»

در این مطالعه آمده است «از دیگر سو، با افزایش سن افراد و زیادتر شدن تجربه روابط، علاقه آنان به پیدا کردن شریک بلندمدت برای رابطه بیشتر و معیارهای آنان در انتخاب سختگیرانه‌تر می‌شود. بدین ترتیب حساسیت بیشتری به ویژگی‌هایی پیدا می‌کنند که ممکن است از سر گرفتن رابطه ممانعت کند.» در این تحقیق هم‌چنین آمده است برای آزمودن این فرضیه باید پژوهش‌های بیشتری انجام شود./

نویسنده: سمن جاوید

https://www.asianews.ir/u/6en
اخبار مرتبط
برخی محققان می‌گویند اغلب به دختران از ابتدا آموزش داده می‌شود که به جای گرفتن کمک یا مشاوره دردهای زنانه را تحمل کنند.
رعایت جزییات در سیاست داشتن، اولویت دادن به همسر، عدم مقایسه،رابطه جنسی و موارد دیگر؛ چگونه می تواند زن و شوهر موفق بسازد؟
محمد آقامیری، عضو شورای شهر تهران، در واکنش به انتشار بنری از سردر یک پارک در منطقه ۱۴ شهرداری تهران مربوط به ممنوعیت ورود مردان به پارک، برنامه حصارکشی جنسیتی در صدها پارک پایتخت ایران را تأیید کرد؛ این در حالی است که جدا کردن زنان و شوهران و نیز نیمی از جامعه از نیمی دیگر؛ به زعم کارشناسان اقدام نامتعارفی است که از تبعات آن محرومیت و نگرانی در جامعه است.
مراسم جوایز گرمی یکی از بزرگ‌ترین مراسم اهدای جوایز موسیقی در جهان است و از سال ۱۹۵۹ تاکنون هرساله با شکوه ویژه‌ای برگزار می‌شود و معمولا جایی نیست که ستاره‌ها با لباس‌های متعارف ظاهر شوند.
برخی از افراد نمی توانند کارهایی از قبیل ازدواج و ارتباط با جنس مخالف را به سادگی و مانند دیگران انجام دهند.
در حالی که پزشکان و متخصصان روانشناسی معتقدند انسان ها با در آغوش گرفتن عزیرانشان می توانند درصد بسیاری از بیماری های مرتبط با استرس و نگرانی شان را درمان کنند، طبق یک تحقیق در آغوش گرفتن یک بالش خاص، توانست به اندازه مدیتیشن، اضطراب را کاهش دهد.
در تاریخ جهانی روز زن؛ کمتر کسی در چند دهه اخیر ایران برای مادر یا همسرش هدیه می خرد یا به آنان تبریک می گوید؛ البته شاید فقط قشر محدودی در شبکه های اجتماعی این مناسبت را مد نظر داشته باشند یا گروهی در اینستاگرام فقط ژست تبعیض علیه زنان را بگیرند و پوستر ۸ مارس به اشتراک بگذارند؛ ولی چرا تلاش شده که برگزاری چنین مناسبتی در تاریخ پس از انقلاب جایگاه مردمی پیدا نکند؟ هر چند که نقش خود زنان هم در این باره درخور تامل است.
سیاحان با توجه به وضعیتی که زن ایرانی در اوایل عهد قاجار و تحت تأثیر جامعۀ سنتی این دوره داشت، در سفرنامه‌های خود به زنان فرنگی توجه ویژه‌ای کردند؛ تصویری که جامعۀ قاجار از زنان می‌‌شناخت، سیمای کاملاً سنتی از آنان اظهار می‌داشت که در آن حیات زنان محدود به خانه و اندرونی بود.
در سال های اخیر در ایران در حالی که مردان جوان توانایی ازدواج ندارند، زنان و دختران به مردان مسن گرایش نشان می‌دهند و برخی مردان مسن حاضرند برای زنان جوانتر که گاه تفاوت سنی آن‌ها به بیش از ۳۰ سال می‌رسد، ماهیانه هزینه‌های میلیونی را انجام دهند؛ این قبیل مردان به «شوگرددی» معروف هستند.
متخصصان می‌گویند: در حالیکه طی ۲۰ سال گذشته پیشرفت هایی در جهت کاهشِ پیامدهای بیماری قلبی حاصل شده اما عوامل خطرزا و نرخ مرگ و میر در زنان زیر ۵۰ سال، همچنان تغییری نداشته است.
آسیانیوز (وبسايت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید