صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۹ / ۰۲:۴۸
کد خبر: 2729
گزارشگر: 213
۱۳۹۳
۰
۰
۱
نامزد معرفی شده رییس جمهور آمریکا برای جایگزینی قاضی درگذشته:

امی کنی برت: افتخار می کنم که از سوی آقای ترامپ برگزیده شدم

امی کنی برت: افتخار می کنم که از سوی آقای ترامپ برگزیده شدم
امی کنی برت در مراسم گشایش جلسه سنا گفت از این که از سوی آقای ترامپ برای این سمت برگزیده شده احساس "افتخار" می‌کند؛ این در حالی است که کمیته قضایی مجلس سنای آمریکا روند رسیدگی به صلاحیت قاضی امی کنی برت، نامزد معرفی شده از سوی دونالد ترامپ برای جایگزینی روث بیدر گینزبرگ، را آغاز کرده است.

در صورت تایید، خانم برت سومین قاضی است که دونالد ترامپ به دیوان عالی فرستاده است

کمیته قضایی مجلس سنای آمریکا روند رسیدگی به صلاحیت قاضی امی کنی برت، نامزد معرفی شده از سوی دونالد ترامپ برای جایگزینی قاضی تازه درگذشته، روث بیدر گینزبرگ، را آغاز کرده است. سناتورهای دموکرات و جمهوری‌خواه در سخنان آغازین این جلسه یکدیگر را متهم به سیاسی‌کاری کردند و از تهدید سلامت و بهداشت تا حمله به آزادی مذهبی در آمریکا را پیش کشیدند.

خانم برت ظهر دوشنبه، ۱۲ اکتبر، در مراسم گشایش جلسه سنا گفت از این که از سوی آقای ترامپ برای این سمت برگزیده شده احساس "افتخار" می‌کند.
او که ۴۸ سال دارد و بنابر سابقه‌اش یک قاضی محافظه‌کار و نزدیک به مواضع جمهوری‌خواهان شناخته می‌شود، در سخنان آغازین خود وعده داد که در صورت انتخاب با "بی‌طرفی" قضاوت کند.

با این حال، آغاز روند بررسی صلاحیت او تنها سه هفته مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری (سوم نوامبر) محل مناقشه جدی میان مردم آمریکا و سیاست‌مداران دو حزب اصلی این کشور شده است.  

لیندزی گراهام، رئیس جمهوری‌خواه کمیته قضایی سنا که این جلسات را مدیریت خواهد کرد گفته انتظار دارد که یک "هفته پرتنش و آتشین" پیش رو باشد.
در صورت تایید، قاضی برت موازنه قضات محافظه‌کار در دیوان عالی آمریکا را به نفع اصول‌گرایان مستحکم‌تر خواهد کرد. تا پیش از مرگ قاضی روث بیدر گینزبرگ، دیوان عالی که ۹ قاضی دارد با ۵ قاضی محافظه‌کار و ۴ قاضی لیبرال به پرونده‌های ملی رسیدگی می‌کرد و با ورود یک قاضی محافظه کار دیگر، بسیاری ۶ به ۳ شدن محافظه‌کاران را تهدیدی برای بی‌طرفی این دیوان برشمرده‌اند.

خانم برت که دو سال پیش برای قضاوت در حوزه هفتم دادگاه فدرال استیناف در شیکاگو از سنا رای اعتماد گرفته بود روز دوشنبه به سناتورها و برابر دوربین‌ها گفت: "من نامزد تصدی کرسی خالی قاضی گینزبرگ شده‌ام، کسی که هیچ کس نخواهد توانست جای او را پر کند... من برای همیشه قدردان راهی خواهم بود که او (قاضی گینزبرگ) برای ما ترسیم کرده است."

این در حالی است که در مدت حضور قاضی امی کنی برت، در حوزه هفتم دادگاه فدرال آمریکا (در شیکاگو) او با رویکرد و نظرگاه‌های قاضی گینزبرگ مخالفت کرده بود. مواضعی که دموکرات‌ها با استناد به آنها انتخاب خانم برت را تهدیدی برای قوانینی چون آزادی سقط جنین و بیمه درمانی همگانی که به اوباماکر شهرت یافته می‌دانند.
جمهوری‌خواهان که با اکثریت ۵۳ به ۴۷ کنترل مجلس سنا را در دست دارند در تلاشند روند رسیدگی به صلاحیت خانم برت و رای اعتماد به او در صحن علنی سنا پیش از انتخابات روز سوم نوامبر به اتمام برسانند.

اما جو بایدن، رقیب دموکرات آقای ترامپ می‌گوید باید این روند رسیدگی به بعد از معلوم شدن نتایج انتخابات موکول شود.
۹ قاضی القضات دیوان عالی آمریکا می‌توانند تا پایان عمر بر کرسی خود تکیه بزنند - چنانچه قاضی روث بیدر گینزبرگ تا زمان مرگ که ۸۷ سال سن داشت در سمت خود باقی ماند - این دیوان نقش بسیار مهمی در برخی پرونده‌های بزرگ داشته است؛ از جمله قانون ازدواج همجنس‌گرایان، آزادی سقط‌جنین، مالکیت اسلحه و حتی جلوگیری از سرکوب آرای اقلیت‌ها./

https://www.asianews.ir/u/1MX
اخبار مرتبط
دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا دو قانون مربوط به زنان بومی آمریکا را که با نام «ساوانا» و «نادیده‌گرفته نشدن» شناخته می‌شوند امضا کرد؛ این در حالی است که این قانون تلاش برای برقراری عدالت در حق صدها زن بومی را که ناپدید یا کشته‌ شده‌اند، افزایش خواهد داد.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای نخستین بار پس از مبتلا شدن به بیماری کووید ۱۹ با حضور در بالکن کاخ سفید برای حاضران سخنرانی کرد و گفت که بیماری کرونا به زودی محو خواهد شد
کامالا هریس و مایک پنس، معاونان جوبایدن و دونااد ترامپ، در نبود نامزدهای انتخاباتی بر سر کرونا و ایران، دیوان عالی و چین جدال کردند.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و نامزد جمهوریخواه انتخابات ساعتی پیش از آمادگی خود برای شرکت در دومین مناظره با جو بایدن رقیب دموکرات خبر داد.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بیمارستانی را که در آن برای بیماری کووید-۱۹ تحت درمان بوده است ترک کرد و در نخستین لحظات ورود در بالکن کاخ سفید ماسک خود را برداشت!
رئیس آژانس فوریت‌های پزشکی سازمان جهانی بهداشت گفت: خوش‌بینانه‌ترین برآورد این آژانس نشان می‌دهد که ممکن است تاکنون تقریباً از هر ۱۰ نفر در سراسر جهان یک نفر به ویروس کرونا آلوده شده باشد و در راستای سرعت صعود این بیماری مراکز غیرضروری شهر نیویورک نیز به مدت دو هفته تعطیل شد.
دونالد ترامپ، در ویدیویی تازه و یک روز پس از رفتن به بیمارستان والتر رید به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در پیامی ویدئویی گفت که اکنون حال او بسیار بهتر است و به زودی بازمی‌گردد.
پزشک معالج رییس جمهور آمریکا دقایقی پیش گفت: حال رییس جمهور مساعد و بسیار خوب و رو به بهبود است و ایشان کمی سرفه می کنند و احساس خستگی دارند که به مرور در حال بهتر شدن هستند.
گزارش ها حالی است که رئیس جمهوری آمریکا پس از رفتن به بیمارستان در یک سوئیت مخصوص در بیمارستان نظامی والتر رید حضور دارد و در شرایط حال عمومی مناسب به کار خود ادامه خواهد داد.
اطلاعات شرکت ردیابی نفتکش‌ها، رفینیتیو، نشان می‌دهد که آمریکا محموله یکی از نفتکش‌هایی را که از ایران توقیف کرده در نیویورک تخلیه کرده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید