صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۹ آبان ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۵
کد خبر: 2856
گزارشگر: 213
۱۲۰۳
۰
۰
۱
در هفته پایانی رقابت های انتخاباتی ایالات متحده

آیا شاخص بورس بعد از انتخابات آمریکا بازمی گردد؟

آیا شاخص بورس بعد از انتخابات آمریکا بازمی گردد؟
با وجود روند نزولی شاخص بورس در سه ماه اخیر اما همچنان پربازده‌ترین بازار امسال تلقی می‌شود، با این حال این بازار پس از هفته پیش‌رو که در آن انتخابات آمریکا برگزار خواهد شد، چه روندی را در پیش خواهد گرفت؟

با وجود روند نزولی شاخص بورس در سه ماه اخیر اما همچنان پربازده‌ترین بازار امسال تلقی می‌شود. با این حال این بازار پس از هفته پیش‌رو که در آن انتخابات آمریکا برگزار خواهد شد، چه روندی را در پیش خواهد گرفت؟

به نقل از تجارت‌نیوز، در پیش‌بینی بورس، هرچند کمتر کارشناسی اعتقاد دارد که رشد شارپی بورس در امسال برگردد اما خیلی از کارشناسان به برگشت شاخص بورس پس از انتخابات امیدوار هستند..اظهارنظر این کارشناسان را در ادامه می خوانیم:

مهدی رضایتی: برای پیش‌بینی دقیق روند بازار سهام باید ببینیم بعد از انتخابات چه اتفاقی خواهد افتاد اما به نظرم جدا از اینکه چه کسی در انتخابات امریکا پیروز می‌شود بعد از انتخابات معاملات پرحجم‌تری در بورس خواهیم داشت و بازار به تعادل خواهد رسید. زیرا سهامداران و فعالان بازار سهام به دلیل مشخص نبودن نتیجه انتخابات آمریکا و در مقابل سیاست دولت در برابر آمریکا فعلا از معامله در بازار سهام دست کشیده و منتظر مشخص شدن نتیجه و روشن شدن تکلیف متغییرها هستند.

سهیل کلاهچی‌فر: با توجه به تحلیل تکنیکال، فکر می‌کنم تا پایان امسال سطح دو میلیون و 800 هزار واحدی شاخص بازار سهام را ببینیم. (شبکه شتاب)

پیمان حدادی: با توجه به احتمال تغییر قیمت ارز پس از انتخابات آمریکا، به نظر من با پایین آمدن قیمت ارز بازار سهام رشد خواهد کرد زیرا سرمایه موجود در بازارهای موازی مانند طلا و ارز به سمت بازار سرمایه سوق پیدا می‌کند. همچنین به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به انتخابات آمریکا ریسک‌پذیری سهامداران بیشتر خواهد شد و حداقل حجم معاملات بازار سهام افزایش خواهد یافت.

سیامک قاسمی: تنها چیزی که می‌تواند روند بازار سهام را تغییر دهد یک فضای خوش‌بینانه نسبت به آینده است و این عمل مبنی بر خبر توافق، مذاکره و یا بهتر شدن وضع موجود است، دقیقا اتفاقی که در سال 92 در بازار سهام رخ داد و با پیروزی روحانی در انتخابات جو مثبت باعث رشد بازار سهام شد. اما اگر مذاکره یا توافقی در کار نباشد تنها عاملی که می‌تواند بازار سهام را نجات دهد قیمت دلار است.

ولید هلالات: بازار سهام تا حد زیادی افت کرده است و حتی اگر سناریوهای بدبینانه در رابطه با انتخابات آمریکا و افزایش سود بانکی نیز اتفاق بیفتد شاخص بازار ریزش زیادی نخواهد کرد و اخبار بد تاثیر زیادی بر بازار سهام ندارد. نمی‌شود گفت در صورت محقق شدن سناریوهای بدبینانه شاخص تا کجا ریزش خواهد کرد اما به نظرم ریزش شاخص زیاد نخواهد بود و بازار سهام افت خود را انجام داده است.

علیرضا عسکری مارانی: اگر ریسک تازه‌ای به این بازار وارد نشود،‌ قطعا بازار روندی صعودی در پیش خواهد گرفت.(دنیای اقتصاد)/

 

 

 

https://www.asianews.ir/u/1OW
اخبار مرتبط
زمانی‌که ریزش بازار سهام در دهه سوم مردادماه به واسطه اختلاف دو وزیر دولت بر سر صندوق قابل‌معامله پالایشی آغاز شد، این ناهماهنگی به سقوط ارزش بنگاه‌های اقتصادی حاضر در بورس نیز انجامید.
امروز شاخص کل بورس تهران در لحظات آغازین با ریزش ۱۵ هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۳۲۰ هزار واحد ایستاد.
زمان زیادی تا انتخابات امریکا نمانده است و بازار سهام به دلیل ریسک انتخابات آمریکا با خروج سرمایه و صف‌های فروش همراه شده است، اما چه سناریوهایی بعد از انتخابات آمریکا مطرح است؟
با اینکه سیگنال‌ها برای بورس این هفته مثبت بود اما با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل روند نزولی پیدا کرد، دلیل نزولی شدن شاخص کل چه بود؟ روند بازار سهام در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه چگونه خواهد بود؟
​بعد از پشت سر گذاشتن هفته‌ای که دلار بیش از هفت درصد کاهش قیمت داشت، به نظر می‌رسد این هفته نیز جدال سیگنال‌های مثبت و منفی برای تاثیرگذاری در بازار ارز ادامه خواهد یافت اما در نهایت کدام یک وضعیت دلار را در هفته پیش رو تعیین خواهند کرد؟
شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت افت ۷هزار واحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و ۴۱۲هزار واحد قرار گرفت.
در ادامه روند کاهش ارزش بورس تهران امروز شاخص بورس تهران با کاهش ۵۰ هزار واحدی به یک میلیون و ۴۶۲ هزار واحد در مقایسه با سه ماه اخیر رسید.
در حالی که بورس تهران از نیمه مردادماه امسال تاکنون در مسیر سقوط قرار گرفته است؛ شاخص کل بورس تهران روز یکشنبه، ۲۷ مهرماه با افتی ۴۷ هزار واحدی به حدود ۱.۵ میلیون واحد رسید که نسبت به روز گذشته بیش از ۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.
سخنگوی شورای عالی بورس گفت: در جلسه شورای عالی بورس درباره فرآیند داد و ستد سهام عدالت و تاسیس شرکت‌های تامین سرمایه تصمیم‌گیری شد.
محمد شریعمتداری گفت: تا پایان سال ۹۹ هر ماه یک شرکت از زیرمجموعه‌های شستا را برای واگذاری در بورس آماده می‌کنیم و در مجموع ۲۰ شرکت قابل واگذاری در تامین اجتماعی است که ۱۲ شرکت از آنها زیرمجموعه شرکت شستا قرار دارند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید