صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۷ آبان ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۹
کد خبر: 2929
گزارشگر: 213
۷۸۵
۰
۰
۱
رئیس کمیته سلامت در شورای شهر تهران:

۱۸ هزار تهرانی در اثر کرونا جان باختند

۱۸ هزار تهرانی در اثر کرونا جان باختند
رئیس کمیته سلامت در شورای شهر تهران روز شنبه، از جان باختن ۱۷ هزار و ۷۵۴ نفر در پایتخت به دلیل ابتلا به کرونا در ماه‌های گذشته خبر داد.
رئیس کمیته سلامت در شورای شهر تهران روز شنبه، ۱۷ آبان، از جان باختن ۱۷ هزار و ۷۵۴ نفر در پایتخت به دلیل ابتلا به کرونا در ماه‌های گذشته خبر داد.

به نقل از فارس، ناهید خداکرمی با پیش‌بینی افزایش آمار مرگ‌ و میر در روزهای آینده گفت: در حال حاضر شش‌ هزار بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خصوصی و دولتی پایتخت بستری هستند که سه‌ هزار نفر از آنها وضعیت بدحال دارند.

خانم خداکرمی راه‌ حل کاهش آمار مبتلایان و متوفیان را اتخاذ تصمیمات «جدی» و «سریع» از جمله تعطیلی حداقل دوهفته‌ای تهران عنوان کرد.

وزارت بهداشت ایران شمار رسمی قربانیان کرونا در ایران را تا ظهر روز جمعه ۳۷ هزا ر و ۴۰۹ نفر اعلام کرد. بر اساس آمار امروز رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران، تقریبا نیمی از جان‌باختگان کرونا به تهران تعلق دارند.

آمارهای رسمی وزارت بهداشت همواره محل تردید و ابهام بوده و آمار واقعی تا چهار برابر آمار رسمی برآورد شده است.

رئیس سازمان بهشت زهرا اخیرا از «دو برابر» شدن شمار متوفیان در کشور نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت که در تاریخ «۵۰ ساله بهشت زهرا» چنین بحرانی «بی‌سابقه» بوده است./
https://www.asianews.ir/u/1Q8
اخبار مرتبط
بر اساس آخرین آمار رسمی کرونا در ایران، تعداد جان‌باختگان در یک شبانه‌روز گذشته ۴۰۶ نفر و تعداد مبتلایان جدید نیز ۸ هزار و ۷۷۲ نفر اعلام شد.
در حالی که بالاترین آمار جان‌باختگان روزانه کرونا در ایران طی شبانه‌روز گذشته به ثبت رسید، مردم تهران در انتظار تصمیم برای تعطیلی دو هفته‌ای پایتخت هستند.
یک عضو شورای شهر تهران با اعلام افزایش صددرصدی آمار مرگ‌ومیر در تهران از «برنامه‌ریزی‌ها برای ایجاد سه آرامستان جدید در پایتخت» خبر داد.
براساس تاکید مسوولان بیمارستان مسیح دانشوری، باید دو تا سه هفته کشور را قرنطینه کامل کرد یا شهرهای قرمز را قرنطینه کرد تا سکون کامل در کشور ایجاد شود و مردم همگی در خانه‌ها بمانند.
اعضا جلسه کمیته بررسی مشکلات حوزه سلامت استان تهران بر تعطیلی دو هفته ای این استان در راستای قطع زنجیره کرونا تاکید کردند و تصمیم قطعی در این باره هنوز اتخاذ نشده است.
تحقیقات انجام ‌شده در سطح جهان از نقش مهم آلودگی هوا در افزایش نرخ مرگ و میر کرونا حکایت دارد؛ این در حالی است که در چند هفته اخیر شهرهای پرجمعیت کشور و به خصوص تهران همچنان با بحران آلودگی هوا و افزایش آلاینده ها هم مواجه هستند.
سخنگوی وزارت بهداشت با انتقاد و ابراز تاسف از برگزاری جشن مذهبی در مشهد، گفته است برگزاری چنین مراسمی «واقعا جنایت» است.
یک عضو شورای عالی نظام پزشکی ایران می‌گوید تعداد واقعی جان‌باختگان کرونا در کشور سه تا چهار برابر آمار رسمی است؛ همزمان ستاد مقابله با کرونا در تهران با تاکید بر اینکه بخش زیادی از توان دستگاه‌های اجرایی مصروف شده اعلام کرد نیاز به «آرایش جنگی» وجود دارد.
علی رغم اعلام وزارت بهداشت مبنی اینکه شمار روزانه مبتلایان به کرونا از پنج هزار نفر بالاتر رفته است، یک پزشک و عضو ستاد ملی مقابله با کرونا می‌گوید آمار واقعی جان‌باختگان این بیماری نیز ۲/۵ برابر آمار رسمی است.
عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مبتلایانی که در خانه جان خود را از دست می دهند جزء آمار فوتی های روزانه به حساب نمی آیند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید