صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۱
کد خبر: 6549
گزارشگر: 213
۸۳۹
۰
۰
۳
افزایش انتقادها نسبت به واگذاری بانک رفاه

«واگذاری بانک رفاه» یعنی اختلال حقوق بازنشستگان/دولت و مجلس «حق دخالت» در داخل سازمان را ندارند!

«واگذاری بانک رفاه» یعنی اختلال حقوق بازنشستگان/دولت و مجلس «حق دخالت» در داخل سازمان را ندارند!
در پی افزایش انتقادها نسبت به واگذاری بانک رفاه و مختل شدن روند پرداخت حقوقی بازنشستگان یک فعال کارگری گفت بانک رفاه حق‌الناس کارگران و در هر دوره‌ای تصمیماتی که دولت‌ها درمورد منابع تامین اجتماعی می‌گیرند بر نگرانی صاحبان اصلی این دارایی‌های سازمان می‌افزاید.
به گزارش آسیانیوز، یک فعال کارگری در شهرستان اسلامشهر می‌گوید: بانک رفاه کارگران سرمایه و اندوخته کارگران است و به عنوان حق‌الناس هرگونه دخل و تصرف در آن خلاف قانون و شرع است.

محمدحسن پورطالبیان، دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان اسلامشهر، به ایلنا گفته است: متاسفانه در هر دوره‌ای تصمیماتی که دولت‌ها درمورد منابع تامین اجتماعی می‌گیرند بر استرس و نگرانی صاحبان اصلی این املاک و دارایی‌های سازمان می‌افزاید.

او با تاکید بر اینکه جامعه کارگری و بازنشسته با واگذاری این بانک مخالف هستند، در ادامه افزود: سهام بانک رفاه نباید به به هر شکل ممکن فروش برسد اما در صورت انجام آن باید به کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی واگذار شود.

جامعه کارگری و بازنشسته با واگذاری بانک رفاه کارگران به هر شکل ممکن مخالف است، افزود: بانک رفاه کارگران برای خدمت به جامعه کارگری و بازنشستگان تاسیس شده و تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی است و مشخص نیست افرادی که موضوع واگذاری این بانک را مطرح می‌کنند، چه نیتی دارند.

او با بیان اینکه متولیان واگذاری بانک رفاه نباید بدون اطلاع کارگران و بازنشستگان آن را واگذار کنند، گفت: در صورتی که بانک رفاه واگذار شود، دیگر کارگران و بازنشسته‌ها که صاحبان اصلی آن هستند، اختیاردار آن نخواهند بود.

پورطالبیان با تاکید بر لزوم پرداخت بدهی های دولت به این صندوق گفت: اگر بدهی دولت به تامین اجتماعی پرداخت شود، شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود.

به گفته وی، دولت و مجلس حق دخالت در موضوعات داخلی سازمان تامین اجتماعی و مجموعه‌های آن را ندارند. تامین اجتماعی به حد کافی مورد سوءاستفاده دولت‌ها قرار گرفته و تاکید می‌کنیم که مجریان طرح واگذاری مطمئن باشند در صورت این اتفاق کارگران و بازنشستگان ساکن نخواهند نشست./
https://www.asianews.ir/u/46p
اخبار مرتبط
در حالی که پرداخت وام ضروری سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ بازنشستگان کشوری به حساب «واجدین شرایط» به صورت ماهانه و براساس نوبت بندی در سایت پرداخت می شود، به تازگی مهلت ثبت نام آن تمدید شده است.
در حالی که شنیده ها حاکی از وصول بدهی دولت به تامین اجتماعی است، رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تهران از ثبت‌نام برای دریافت وام قرض‌الحسنه بازنشستگان تا پایان آبان ماه خبر داد.
سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: ۲۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه، برای بازنشستگان استان در نظر گرفتیم که با اعتبار جدید اختصاص یافته و تمام بازنشستگان متقاضی وام ۷ میلیونی قرض‌الحسنه می‌توانند وام خود را دریافت کنند.
جلسه شورایعالی کار در حالی فردا پانزدهم آبان، برگزار می شود که قرار است به طور مشخص بررسی تقاضای نمایندگان گروه کارگری در رابطه با راهکارهای افزایش قدرت خرید کارگران بپردازد.
عضو هیئت مدیره کانون‌های شوراهای اسلامی کار سراسر کشور با تاکید بر اینکه ۹۸درصد سهام بانک رفاه برای کارگران و کارفرمایان است، گفت: دولت نباید هیچ دخل و تصرفی در این بانک داشته باشد و این مساله پرداخت حقوق بازنشستگان را با مخاطرات مواجه می کند.
بازنشستگان مستقل استان‌ها نامه ای جنجالی به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نوشتند که از بندهای آن همسان سازی دائمی، حضور نمایندگان بازنشستگان در هیات امنای سازمان و شستا و پرداخت بدهی دولت به سازمان با ذکر در بند بودجه است.
براساس اعلام صندوق بازنشستگی کشوری ثبت‌نام وام ۱۲ میلیون تومانی بازنشستگان این صندوق از طریق سایت sabasrm.ir انجام می‌شود.
سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: کسری بودجه و منابع داریم، اما متناسب سازی را با همه فشارهایی که به ما وارد می شود اجرا و ماه به ماه حقوق را بر اساس آن می پردازیم.
براساس اطلاعیه بانک رفاه کارگران بازنشستگان و مستمری بگیران می‌توانند از تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی تأمین اموال و خدمات مورد نیاز و تعمیرات اساسی و بازسازی کامل واحد‌های مسکونی استفاده کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید