صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی

اخبار اجتماعی

برپایی مراسم روز خبرنگار در "عمارت مسعودیه"
با حضور معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهردار تهران
مراسمی به بهانه روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران عرصه شهری و اقتصادی، روز گدشته با حضور معاون برنامه ریزی، توسعه و امور شورای شهرداری تهران و شهردار منطقه 12 تهران در "عمارت مسعودیه" برگزار شد.
 
طرح ترافیک هفته آینده لغو می شود
معاون شهردار تهران خبر داد:
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از لغو طرح ترافیک تهران در هفته آینده در کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا خبر داد
 
ازدواج جوان‌ترین نخست وزیر زن دنیا
برگزاری جشن عروسی خصوصی نخست وزیر فنلاند
"سانا مارین"، نخست‌وزیر 34 ساله فنلاند که لقب جوان‌ترین نخست وزیر زن دنیا را دارد، در یک جشن خصوصی ازدواج کرد
 
"روزنامه نگاری جدید"با کرونا آمد
شماره دوم فصلنامه "روزنامه نگاری جدید" منتشر شد
شماره تازه فصلنامه "روزنامه نگاری جدید" (نشریه تخصصی حوزه رسانه و روزنامه نگاری) منتشر شد. موضوع اصلی شماره دوم این نشریه درباره "روزنامه نگاری و کرونا"ست.
 
هشیارانه تاب بیاوریم؛ در بحران کرونا و اقتصاد!
با یک روانشناس بالینی؛ درباره راهکار مقابله با بحران های کرونایی
دگرگونی ساز و‌کار فردی، اجتماعی و اقتصادی در اثر بیماری اپیدمی کرونا ‌و مشخص نبودن دامنه و ادامه دار شدن این بیماری، سبب شد تا با حمیدرضا موسوی، روانشناس بالینی و مشاور مرکز درمانی «مازلو»، درباره راهکارهایی امکان پذیر در زندگی امروز مردم ایران، در مواجهه با این بیماری، بحران های اقتصادی سال های اخیر و تغییرات اجتناب ناپذیر در حداقل های زندگی این روزهای مردم، گفت و گویی انجام دهیم که در ادامه می خوانید:
 
عبدالعلی مظفریان 
به قتل رسید!
به گزارش خبرگزاری ها عبدالعلی مظفریان، جواهر فروش مشهور تهرانی به قتل رسید.گفته شد قاتلان جواهر ها و خودروی این مرد 78 ساله را با خود بردند.
 
باید با خرد جمعی کانون را اداره کنیم
ابراهیم اسماعیلی هریسی در گفت و گو با آسیا گفت
آقای ابراهیم اسماعیلی هریسی، وکیل پایه یک دادگستری و فعال حقوق مهندسی است. ایشان تاکنون در سمتهای مختلفی فعالیت داشتهاند که از جمله آنها میتوان به عضو بنیاد بینالمللی هیأتهای حلّ اختلاف، داور مرکز داوری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و عضو کارگروههای تدوین قانون برگزاری مناقصات و اصلاح شرایط عمومی پیمان اشاره کرد. در ادامه گفتگوی ایشان با روزنامهی آسیا را میخوانیم.
 
علیرضا ایزدی مدیرکل حوزه وزارت میراث شد
ازسوی علی اصغر مونسان؛ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:
علیرضا ایزدی، از سوی علی‌اصغر مونسان-وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی-به سمت مدیرکل حوزه وزارت و امور بین الملل منصوب شد.
 
احتمال بازگشایی اصناف پرخطر تهران از اول خرداد
رئیس اتاق اصناف تهران؛
رئیس اتاق اصناف تهران گفت: در صورتی که شیب صعودی ویروس کرونا کاهش یابد احتمالا اصناف پرخطر پایتخت از اول خرداد ماه سالجاری بازگشایی می شود.
 
والری ژیسکار دستن ۹۲ ساله متهم به آزار جنسی شد!
رئیس جمهور پیشین فرانسه متهم به آزار جنسی
والری ژیسکار دستن رئیس جمهور پیشین فرانسه در ۹۲ سالگی به آزار جنسی متهم شد
 
صدور «ویزای شینگن» برای ایرانیان در تهران ادامه دارد
درخواست ویزای شینگن
سفارتخانه های آلمان، ایتالیا و فرانسه در تهران بیشترین متقاضی درخواست ویزا را در سال ۲۰۱۹ میلادی داشته اند.
 
صدا و سیما به فرکانس های 700 و 800 نیازی ندارد
وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات؛
در تمام دنیا این فرکانس ها در اختیار دولت ها قرار دارد.
 
دو ایرانی در جمع چهل استاد برتر جهان
دو دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف
ایرانیان به مهاجران موفق شهرت دارند. این بار هم دو تن از آنان افتخار بزرگی برای ایران شده اند.
 
آزمایش سخت قوه قضاییه
گفتگوی روزنامه آسیا با وحید قاسمی عهد و مهرداد غنی
مخالفت دوازده هزار وکیل با آیین نامه پیشنهادی
 
«هاکوپیان» دوخت و دوز لباس های کادر پزشکی را آغاز کرد !
همدلی با کادر درمان و پزشکی کشور
شـرکت «ها کوپیـان» ایـن روزهـا و بـه دلیـل شـیوع ویـروس کرونــا، فعالیــت خــود را بــه تولیــد لبــاس هــای محافظتــی کادرپزشـکی اختصـاص داده است.
 
خانه های ”خالی“ با سامانه هوشمند جست و جو می شوند
معــاون مســکن و ســاختمان وزارت راه و شهرســازی
معــاون مســکن و ســاختمان وزارت راه و شهرســازی گفــت: از آنجــا کــه بــا آمــار و اطلاعــات بدسـت آمـده، در حـوزه برنامـه ریـزی و اجـرا بـه موفقیـت هـای بزرگـی دسـت پیـدا خواهیـم کـرد، سـامانه جامـع امـاک و اسـکان بـه صـورت هوشـمند میتوانـد آمـار مربـوط بـه خانـه هـای خالـی را معرفـی کنـد
 
خانه‌های "خالی" تهران باید به نحوی "پر" شوند
معاون حقوقی سازمان امور مالیاتی
معاون حقوقی سازمان امور مالیاتی گفت: تعداد خانه‌های خالی در سطح شهر تهران رقم بسیار بالایی است که اگر در چرخه استفاده عموم باشد تقاضا کاهش و عرضه مسکن اجاره‌ای افزایش می‌یابد و باعث می‌شود اجاره‌ها پایین‌تر آمده و رفاه بیشتری برای مصرف‌کننده فراهم شود.
 
صلاحیت قانون گذاری در پرتو اصل تفکیک قوا
در گفتگویی با مهرداد غنی و محمد هادی جعفرپور
جمهوری به معنای قرار داشتن حق حاکمیت در دست خود مردم است. کلمه جمهوری شکل حکومت را مشخص می‌کند و کلمه اسلامی محتوای حکومت را تعیین می‌کند.
 
افزایش میزان خدمت‌رسانی فروشگاه‌ رفاه با افتتاح شعب جدید در ماه مبارک رمضان
خدمت‌رسانی فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه
فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه همچون سال‌های گذشته با آغاز به‌کار شعب جدید، جشنواره تخفیفات ویژه و تامین کالاهای اساسی در سبد خرید خانوار به استقبال ماه مبارک رمضان می رود.
 
قطارهای حومه‌ای تهران آغاز به کار کردند
استانداری تهران
حرکت قطارهای حومه ای تهران در پی توقف در بحران شیوع کرونا، آغاز شد
 
روشنگری چیست؟
کانت می‌پرسید:
هر عصری در تاریخ نماینده‌ای دارد و ایمانوئل کانت بی‌تردید نمایندۀ عصر مدرن است. نوشته‌هایش گاهی چنان پیچیده می‌شود که خوانندگان را سرخورده می‌کند. ازاین‌رو، افراد عمدتاً در فهم فلسفه‌اش دچار کج‌فهمی‌اند. او برای برخی‌ها فیلسوفی ندانم‌گراست و، در نگاه یکسری، متفکری ضددین. بعضی‌ها هم به او می‌گویند اخلاق‌گرای خشک‌مسلک. اما آلن وود، مفسر برجستۀ کانت، می‌گوید او معلم تواضع و فروتنی است
 
کار برای خانواده به منزله اثبات واقعی میزان تعهد به همدیگر است
مصاحبه با آل‌ گیری
آل‌ گیری ساکن شیکاگو که اصلیتی ایتالیایی دارد، می‌گوید: مردان خانواده می‌دانستند که گرچه کار برای زندگی بشر ضروری است اما قرار نیست این امر ضروری همیشه لذیذ هم باشد. در این معنا افتخاری که در کار کردن نصیب فرد می‌شود نه در نوع کاری که فرد بدان مشغول است بلکه درتاب آوردن و تحمل نفس کار کردن نهفته است و زننده یا دلخواه نبودن کار هرگز نمی‌تواند عذر موجهی برای دست کشیدن از کار باشد.
 
نظام آموزشی، جهان را به میدان مبارزه تبدیل کرده
مصاحبه با آیسلین اُ دانل
افلاطون گمان می‌کرد جهان آدمی تنها با عطف نگاه به مرتبه‌ای بالاتر از حقیقت واجد معنایی است. از منظری افلاطونی جهان فعلی، روگرفتی بی‌ارزش از ایده‌هاست و بدون آن ایده‌ها که ساکن جهانی برترند، نمی‌توان عالم را شناخت.
 
شهادت دروغ جرم است!
گفتگو با پژوهشگران جرم شناسی و دادگستری
در فروردین ماه سال جاری ریاست محترم قوه قضاییه به منظور حفظ شان و اعتبار شهادت شهود و جلوگیری از شهادت کذب طی بخشنامه ای دستور دادند سامانه ای برای ثبت مشخصات شهود تشکیل شود و مراجع قضایی وضعیت و سوابق گواهان را از انجا استعلام و استخراج نمایند.
 
نگذارید کارخانه ما را تعطیـــل کنند بیکــــار می شویم !
نامه سرگشاده کارگران و کارمندان
جمعی از کارمندان،کارگران و مدیران رئیس هیئت مدیره گروه صنعتی عظیم خوردو (زاگرس خودروی سابق)، در قالب نامه ای دل نوشته ای به مقام معظم رهبری و عموم مردم و رسانه ها نوشته اند.
 
باز هم کشتار جوجه یک روزه
گفتگو با علیرضا فجری
در روزهای اخیر با انتشار تصاویری مبنی بر معدوم سازی و از زنده به گور کردن جوجه های یک روزه در فضای مجازی موجب تکدر خاطر بسیاری از هموطنان عزیز شده که حتی در مواردی واکنش برخی مسئولان را نیز در پی داشته است و این موضوع سبب شد تا این مسئله را از منظر حقوقی در گفت و گویی با آقای علیرضا فجری کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی جویا شویم.
 
عواقب خطرناک نقض استقلال کانون های وکلا
در گفتگو با سوده حامد توسلی و مهرداد غنی
خبر ارسال پیش نویش آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری در آخرین ساعات 28 اسفند با قید محرمانه ، از قوه قضاییه به اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران ( اسکودا ) در روزهای اخیر در کانون توجه مردم و رسانه‌های داخلی و خارجی بوده و بلافاصله وکلای دادگستری نسبت به آن واکنش نشان داده اند
 
رشد ۴برابری جرائم سایبری در بحران کرونا !
پلیس فدرال آمریکا (FBI)
یکی از مقامات پلیس فدرال آمریکا از ۴ برابر شدن جرایم سایبری در بحبوحه شیوع گسترده ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان خبر داد.
 
پیشنویس آیین نامه لایحه استقلال وکالت غیرعلمی است.
آیین نامه لایحه استقلال وکالت
در روزهای ابتدایی نوروز خبری مبنی بر ارسال پیش نویش آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری در آخرین ساعات 28 اسفند با قید محرمانه ، از قوه قضاییه به اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران ( اسکودا ) منتشر شد
 
پیش فروش مسکن ملی در شهرهای جدید
معاون وزیر راه و شهرسازی
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به واحدهای مسکن ملی که به شیوه مشارکتی احداث می شوند به صورت پیش فروش عرضه خواهند شد گفت: دستورالعمل پیش فروش مسکن ملی در حال تدوین نهایی است.
 
درخواست حق‌التدریسی‌ها برای دریافت حقوق فروردین
معلمان حق‌التدریس
معلمان حق‌التدریس می‌گویند: انتظار داریم باتوجه به تعطیلی مدارس، حقوق ما در فروردین ماه کامل پرداخت شود.
 
۱۹ اقدام ویژه ضدکرونائی سایپا برای آغاز تولید در سال جدید
خودروسازی سایپا؛
گروه خودروسازی سایپا با هدف حفظ جریان تولید در کشور و پاسخ به تعهدات خود در زمینه تحویل خودرو به مشتریان، ۱۹ اقدام درون سازمانی و برون سازمانی را بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا انجام داده تا با تلاش در جهت حفظ سلامت کارکنان خود، تولید محصولات در سال جدید را پس از تایید ستاد ملی مقابله با کرونا آغاز کند.
 
چگونه می‌توان در برابر سلطۀ پنهان مقاومت کرد؟
تئودور آدورنو
تئودور آدورنو با هر مقیاسی که حساب کنید، نابغه‌ای عجیب و غریب بود. ذهنی بی‌بدیل که به همان اندازه که در فلسفه استاد بود، بر روان‌شناسی و جامعه‌شناسی و موسیقی نیز تسلط داشت. او که از چهره‌های شاخص مکتب فرانکفورت است، در تمام سال‌های فعالیتش علیه چیزهایی مبارزه می‌کرد که انسان‌ها را در جامعۀ سرمایه‌داری به بند کشیده بود و در نهایت، امکان رهایی را در هنری می‌جست که توانسته باشد خود را از قید و بند سلطه آزاد کند.
 
هیچ‌کس برای شروع کار در اول هفته خدا را شکر نمی‌کند
ارین گریفیث
اگر اول هفته از همکارتان بپرسید «حالت چطوره؟»، احتمالاً می‌گوید «این چه سؤالیه که می‌پرسی؟ معلومه خوب نیستم». اما همکارتان مرتکب گناه بزرگی شده، چون در فرهنگ پرکاریِ جدید واجب است که اول هفته سرتان را به‌سمت آسمان بلند کنید و، با اشتیاق هرچه بیشتر، فریاد بزنید خدا را شکر. مدیران دائماً به کارگرهایشان توصیه می‌کنند که نباید کارتان را دوست داشته باشید، باید عاشق آن باشید، آن‌هم تاحدی‌که این عشق شما را در هفته به ۱۴۲ ساعت کار وادار کند. اما ژستِ پرکاری چه بلایی به‌سر کارمندان می‌آورد؟
 
تقدیر رئیس کل دادگستری استان فارس از طلبکاران منصف و بخشنده
تقلیل و بخشش تعهدات مالی
رئیس کل دادگستری استان فارس از افراد طلبکاری که با درک شرایط ویژه امروز و شیوع ویروس منحوس کرونا اجاره بها یا سایر تعهدات مالی خود را تقلیل داده و یا بخشنیده اند تشکر کرد.
 
اتحادیه اروپا خواستار «معافیت بشردوستانه» تحریم‌های ایران شد
معافیت بشردوستانه
وزرای خارجه اتحادیه اروپا خواستار فعال شدن معافیت‌های بشردوستانه به منظور تعلیق تحریم‌های یکجانبه علیه ایران، ونزوئلا و کوبا به منظور توانمندسازی این کشورها برای مقابله با ویروس کرونا شدند.
 
هنر ظریفِ کمتر کارکردن
سوند برینکمن
نویسندۀ «لذت دست‌کشیدن» می‌گوید: افسارزدن بر تمایلمان برای تجربۀ همه‌چیز شاید شادترمان کند
 
هفتمین محموله اقلام پزشکی اضطراری سازمان بهداشت جهانی تحویل دولت ایران شد
جهت مبارزه با طغیان بیماری کرونا؛
سازمان جهانی بهداشت (WHO) در پاسخ به طغیان بیماری کووید۱۹(بیماری ناشی از کرونا ویروس)، هفتمین محموله اقلام پزشکی اضطراری را تحویل مقامات ایران داد.
 
ایرلاین‌ها همچنان از استرداد بلیط‌ طفره می‌روند
ولی تیموری
ولی تیموری روز سه‌شنبه گفت: همچنان بسیاری از مردم شکایت زیادی از آژانس‌های مسافرتی به دلیل بازنگرداندن پول تورهای سفرشان دارند که وقتی پیگیر می‌شویم به این نتیجه می رسیم که مشکل به ایرلاین ها مربوط است و آنها از استرداد بلیط طفره می روند.
 
اسپانیا در قرنطینه، ارتش در خیابان
در اسپانیا در طی ده روز گذشته چند مورد بیمار مبتلا به کورونا اعلام شد، اما در چند روز قبل ناگهان این روند بسیار ناچیز سرعتی بالا بخود گرفت و باعث شد تا روز جمعه گذشته دولت اسپانیا در طی یک جلسه هشت ساعته نفس گیر بر اساس بندی از قانون اساسی اعلام شرایط اضطراری کند
 
کارگران کارگاه‌هایی که تعطیل شوند، بیمه بیکاری می‌گیرند
مدیر کل روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
مدیر کل روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مطابق ماده ۲ قانون بیمه بیکاری، کارگران کارگاه‌هایی که به صورت غیرارادی به هر دلیل تعطیل شود، با تایید وزارت کار، به صندوق بیمه بیکاری ارجاع داده می‌شوند.
 
اگر تکنولوژی درست به‌کار گرفته شود، شغل داشتن دیگر ضرورت نمی‌شود
توماس ولز؛
توماس ولز می‌گوید: به‌کارگرفتن ماشین، با افزایش تولید سهم مردم از سود تولید را افزایش می‌دهد.او معتقد است اگر دولت‌ها به مردم یارانه ماهیانه بدهند، با وجود ماشین، مردم دیگر مجبور به انجام هر کاری نیستند‌.
 
همدلی مردم و اصناف
جشنواره بهاره مجازی؛
در روزهایی که اقشار مختلف جامعه با تبعات منفی ناشی از شیوع ویروس کرونا نظیر ریسک به مخاطره افتادن سلامتی مردم در خریدهای بازاری و به تبع آن رکود نسبی حاکم بر اصناف و بازاریان، گریبانگیر هستند
 
پایان بازدید سازمان جهانی بهداشت از ایران
گزارش دفتر نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در ایران
هیات تخصصی متشکل از کارشناسان سازمان جهانی بهداشت (WHO)، اعضای شبکه جهانی هشدار و پاسخ به طغیان (بیماری) ها (GORAN)، موسسه رابرت کخ در برلین و مرکز کنترل بیماریهای چین، مأموریت پشتیبانی فنی برای مواجه با بیماری کووید۱۹ (COVID-19) از ایران را در تاریخ بیستم اسفند ۹۸ به پایان رساندند.
 
دولت برای بحران کرونا و زنگ خطر کرونای تورمی باید چه کند
مسعود نیلی؛
مسعود نیلی اقتصاددان و مشاور عالی پیشین حسن روحانی در یادداشت خود به آسیب‌شناسی اقدامات دولت در مواجهه با بحران کرونا پرداخت
 
پویش ملی حمایت مراکزخرید از کسبه و فعالان اقتصادی» در مسیر فراگیر شدن
نوروز امسال گویا منحصربه‌فردتر از گذشته در راه است. نقابی تلخ بر چهره گذاشته و با آنکه رنگ و رخی از آمادگی برای میزبانی از او در شهر دیده نمی‌شود به سرعت در حال رسیدن است. بازارهایی که تا سال گذشته فضایی برای سوزن انداختن در آنها نبود، حالا چشم‌انتظار حضور یک مشتری روز را به شب می‌رسانند
 
هشت مارس/روز جهانی زن
برای یادآوری نابرابری علیه زنان ایرانی؛
۸ مارس روزی است که زنان جهان بدون توجه به گرایشات مختلف فکری به یادآوری موفقیت‌ها و دستاوردهای خود می‌پردازند.
 
کمپین ۵ میلیون لباس محافظ راه اندازی می‌شود
با کمک بانوان حمایت‌گر ایران
«کانون ملی زنان بازرگان ایران» با همکاری کار آفرینان «بنیاد تعاون زندانیان استان البرز» در نظر دارند به منظور حمایت از بانوان و‌همچنین کادر پزشکی و درمانی کشور که این روزها در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند، «کمپین ۵ میلیون لباس محافظ » کادر پزشکی را با کمک بانوان حمایت گر ایران راه اندازی کنند.
 
محموله سازمان جهانی بهداشت در فرودگاه امام خمینی
توسط هواپیمایی اختصاصی با حمایت امارات متحده عربی؛
ششمین محموله سازمان جهانی بهداشت توسط هواپیمایی اختصاصی با حمایت امارات متحده عربی و به وزن ۷.۵ تن و به ارزش ۳۰۰ هزار دلار شامل تجهیزات مورد نیاز پرسنل بیمارستان ها برای ۱۵ هزار نفر امروز در فرودگاه امام تحویل جمهوری اسلامی ایران شد.
 
انسان سالم، بهبود عملکرد و توسعه در جامعه با ورزش تحقق می یابد
اولین همایش اجرای مصوبه تعمیم و توسعه ورزش کارمندان دولت، سازمان ها و نهادها
 
بدهکارترین شهروندان جهان
مردم کره جنوبی بالاترین سرانه بدهی در جهان را دارد.
 
حلقه مفقوده موفقیت در خانواده‌ و سازمان
گفت‌وگوی آسیا با خانم دکتر دلبر نیروشک:
هدف من ارتقای مهارت‌ها و صلاحیت‌های مردمم است
 
واکنش‌ها به سقوط هواپیمای شرکت هوایی اوکراین
سقوط هواپیمای شرکت هوایی اوکراین موضوعی است که همچنان بررسی‌ها در خصوص علل و ریشه‌های آن ادامه دارد.
 
مروری بر دغدغه‌های یک زندگی مدرن
گفت‌وگوی آسیا با "دکتر شیرزادگان"؛ یکی از نخبگان موفق کشور
شکست بخشی از پیروزی است. در واقع موفقیتی که داشته‌ایم نمی‌تواند فارغ از شکستی باشد که بخواهیم آن را نادیده انگاریم.
 
بیش از 6500 کودک محک، سرطان را شکست داده‌اند
در تقویم محک، 7 دی، روز کودکان بهبودیافته از سرطان است. کیانا، دختر بنیانگذار محک که خود سرطان را در کودکی شکست داده است، در این روز متولد شده و بهبودی او، انگیزه‌ای برای تشکیل این مؤسسه بوده است.
 
جداسازی اینترنت کودکان از اینترنت عمومی
معاون مرکز ملی فضای مجازی خبر داد:
هم اینترنت کودکان مستقل از اینترنت عمومی جامعه باشد و هم تولید محتوای گسترده‌ای مخصوص کودکان و نوجوانان در فضای اینترنت صورت می‌گیرد و امکاناتی را در اختیار والدین و خانواده‌ها برای کمک به فرزندانشان قرار می‌دهد.
 
بیماران دیابتی برای شغل، ازدواج و اسکان نیاز به خدمات ویژه دارند
بنیانگذار انجمن خیریه دیابت کشور در گفت‌وگو با آسیا؛
یک بیمار به غیر از درد بیماری هیچ مشکل دیگری را نباید داشته باشد. این در حالی است که بیماران کشور به غیر از رنج بیماری خود، ده‌ها و بلکه صدها مشکل دیگر را احساس می‌کنند.
 
هشتگ‌مدیا چهارمین کمپین خود را برگزار کرد
بعد از برگزاری موفق سه کمپین بزرگ اینستاگرامی
در کمپین جدید که اسپانسرینگ آن به عهده ورزش 3 است، مانند گذشته چهره‌های مطرح بسیاری حضور دارند.
 
نقش گرانی‌ها و افسردگی در فزونی آنفلوانزا!
ناگفته‌های شیوع آنفلوانزا از زبان یک متخصص
آنفلوآنزا ویروسی است که به آنتی بیوتیک‌ها پاسخ نمی‌دهد. این ویروس در داخل سلول‌ها مخفی می‌شود. لذا داروهایی که توسط فرد مصرف می‌گردد، نمی‌تواند داخل سلول‌ها نفوذ کند. در نتیجه آنفلوانزا با آنتی بیوتیک‌ها درمان نمی‌شود.
 
پلیس امنیت اجتماعی تشکیل می شود
رییس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی اعلام کرد:
سید علیرضا ادیانی رییس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی اعلام کرد: ناجا به دنبال راه اندازی پلیس امنیت اجتماعی و ارزشی است.
 
این شایعات را درباره سفر هوایی باور نکنید
سفر با هواپیما
امروزه سفر با هواپیما به امری عادی و پرطرفدار تبدیل و نسبت به سال‌های قبل، امن‌تر شده است. با این حال، هنوز هم وقتی صحبت از سفر هوایی می‌شود، بسیاری از مردم از اینکه هواپیما در ارتفاعی بیش از ۹،۰۰۰ متر و با سرعت صدها مایل در ساعت حرکت دارد، به وحشت می‌افتند. علاوه بر این مسائل، اشتباهات رایج و تصورات غیرعلمی یا به نوعی شایعات متداولی نیز درباره‌ی سفر با هواپیما وجود دارد که به بدتر شدن اوضاع دامن می‌زند...
 
تخلفی عجیب در فروشگاه های شهروند!
فساد در یکی از اصلی ترین اقلام خوراکی ایرانیان:
به گفته سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی،مجموعه شهروند-که تحت نظارت شهرداری تهران است-مشغول فروش ۲۵۰ تن برنج تقلبی بود که پیش از ورود تعزیرات، حدود ۲۰ تن آن را حتی فروخته بود!
 
کارت سوخت از 20 مرداد اجباری می شود
شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد:
شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: در اجرای سیاست‌های دولت و مجلس شورای اسلامی، عرضه بنزین در جایگاه‌های سراسر کشور از ۲۰ مرداد امسال صرفاً با ارائه کارت هوشمند سوخت خودرو امکانپذیر خواهد بود.
 
کاله در آتش سوخت
در حاشیه شهر کربلا
کارخانه فرآورده‌های لبنی کاله در عراق که روزانه 10 تن انواع محصولات لبنی را روانه بازار عراق می‌کرد، در آتش سوخت.
 
بدهکاران زندانی!
13 هزار و 400 بدهکار در زندان به سر می برند
اسدالله جولایی مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: هم اکنون ۱۳ هزار و ۴۰۰ بدهکار در زندان‌های کشور به سر می‌برند.
 
گزارش از وضع زندان ها
حمیده زر آبادی،عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی
حمیده زر آبادی عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خبر داد: در جلسه نمایندگان با رئیس قوه قضاییه مطرح شد که نمایندگان می‎توانند به بازدید زندان‎های شهرستان‎ها بروند و از وضعیت آن گزارش تهیه کنند.
 
خبرنگاری رسما شغلی سخت و زیان آور است!
محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد:
محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که شغل خبرنگاری در دسته مشاغل سخت و زیان‌آور قرار دارد.
 
کشته شدن ۱۰۰ روزنامه نگار در سال ۲۰۱۸
فراخوان گوترش برای دفاع از حقوق خبرنگاران
دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات، ۳ مِه ۲۰۱۹ برابر با ۱۳ اردیبهشت ماه جاری ضمن فراخوان برای دفاع از حقوق روزنامه نگاران اعلام کرد در سال گذشته میلادی ۱۰۰ روزنامه نگار کشته شده اند.
 
دست به تاکسی های اینترنتی نزنید!
سرنوشت تاکسی های اینترنتی به مویی بند است؛
امروز جلسه‌ کمیسیون أمور زیربنایی دولت در حالی برگزار می‌شود که به گفته مدیرعامل اسنپ در این جلسه سرنوشت بیش از ۲میلیون راننده‌ی ثبت‌شده در ۹۵ تاکسی اینترنتی کشور مشخص می‌شود. پیش از این جلسات هیئت دولت در خصوص اصلاح لایحه‌ قانون توسعه‌ی حمل‌ونقل عمومی ابهامات و نگرانی‌های بسیاری را در پی داشته است. اکنون شنیده‌ها حاکی از آن است که یکی از اصلاحات این لایحه لغو قانون نظام صنفی برای ارائه‌دهندگان خدمات هوشمند جابه‌جایی و آژانس‌های اتومبیل کرایه خواهد بود.
 
در صادرات نفت به شدت به مشکل بر خورده ایم!
محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه
محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه به مشکلاتی که کشور با تحریم‌ها دست و پنجه نرم می‌کند اشاره کرد و گفت: در حوزه صادرات نفتی به شدت دچار مشکل هستیم به گونه ای که از ۲ میلیون و ۴۱۰ هزار بشکه نفت که برای هر روز در سال ۱۳۹۷ ، ۴۷ میلیارد دلار درآمد نفتی در بودجه سال جاری پیش بینی شده بود؛ در حاضر به شدت فاصله گرفته ایم.
 
فرزندانم تا به حال به سفر خارج نرفته اند
پویش «فرزندت ـ کجاست؟»
وزیر آموزش و پرورش درباره پویشی که اخیرا تحت عنوان "#فرزندت ـ کجاست؟" :
 
محمد امامی امین معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان با اشاره به التهابات اخیر بازار گفت: متأسفانه با عدم اجرای صحیح قوانین و مقررات مواجه هستیم،در موضوع گمرکات دستورالعملی ابلاغ شده اما زیرساخت آن درست نیست حجم زیادی کالا فقط در گمرکات تهران جمع شده است.
 
رضا اردکانیان وزیر نیرو گفت: در حال حاضر در وزارت نیرو پنج هدف اصلی را دنبال می‌کنیم که شامل پایدارسازی آب و انرژی به نحوی که نیازهای نسل امروز و نسل آتی برطرف شود، پاسخ به تقاضاهای فزاینده ناشی از توسعه، جبران تخریب های گذشته به واسطه اندیشه‌ها، گفته‌ها و کردارهای نامناسب که به احیای زیست پذیری جامعه منجر شود، بهره‌برداری از منابع زیست محیطی با پیوند زدن به ارزش‌های انسانی است.
 
صلاحیت "احمدی‌نژاد" برای شهرداری کرج ردشد
محمد نبیونی رئیس شورای شهر کرج بیان نمود:
محمد نبیونی رئیس شورای شهر کرج از عدم احراز صلاحیت "احمدی‌نژاد" برای شهرداری کرج توسط وزارت کشور خبر داد.وی اظهار داشت: وزارت کشور نامه‌ای به شورای شهر کرج ارسال کرده است.رئیس شورای شهر کرج در پاسخ به این سئوال که آیا شهرداری احمدی نژاد در کرج کنسل شده است،گفت: بله، از شرایطی که وزارت کشور در نامه نوشته تجربه کافی و پنج سال مدیریت میانی و بالایی در شهرداری بوده که وی نداشته و مدرک دیگر موردی بوده که شرایط آن را نداشته است.
 
« قبلی ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ ۹ ۱۰ صفحه ۱۱ از ۱۱ بعدی »