صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی

اخبار سیاسی

تشکیل جلسه اضطراری کاخ سفید در پی حمله به پایگاه آمریکایی
با حضور بایدن
طبق اعلام کاخ سفید ، در این جلسه اضطراری بایدن در جریان جزئیات حمله به پایگاه آمریکایی التنف قرار گرفت.
 
احتمال جنگ داخلی در آمریکا؟
«ارتش خدا» در راه تگزاس
مرز جنوبی آمریکا ناآرام است کاروان کامیون‌داران که خود را «ارتش خدا» می‌نامند به سمت مرز تگزاس عازم شده‌اند هدف کاروان «مرز خود را پس می‌گیریم»، جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی، از طریق همکاری با مجریان قانونی است که مطابق قانون ایالتی در مرز تگزاس عمل می‌کنند.
 
ترامپ جریمه شد!
تلویزیون آمریکایی سی ان ان اعلام کرد
رئیس جمهوری سابق آمریکا به پرداخت ۸۳.۳ میلیون دلار جریمه به یک نویسنده محکوم شد.
 
احتمالا همسر اوباما نامزد دموکرات‌ها به جای بایدن معرفی شود
ادعای رسانه آمریکایی:
این رسانه مدعی شده که ممکن است در ماه مه جو بایدن اعلام کند که قصد کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی را دارد و در نتیجه، در نشست مجمع حزبی دموکرات‌ها میشل اوباما همسر رئیس‌جمهور اسبق آمریکا اوباما به عنوان جانشین او معرفی شود.
 
احتمال وقوع جنگ با روسیه
هشدار فرمانده نیروهای مسلح انگلستان به مردم کشورش
فرمانده نیروهای مسلح انگلستان اولین مقامی نیست که نسبت به وقوع جنگ احتمالی با روسیه به مردم کشورش هشدار داده است بلکه برخی دیگر از مقامات اروپایی نیز پیش‌تر نسبت به احتمال وقوع جنگ با روسیه هشدار داده بودند.
 
پیروزی ترامپ در انتخابات مقدماتی در نیوهمپشایر
در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه
ترامپ، ۷۷ ساله، مدعی شد که بایدن، ۸۱ ساله، «نمی‌تواند دو جمله درست به زبان آورد یا راه خروجش را بعد از سخنرانی در یک سالن پیدا کند.»
 
جادۀ هموار تعاملات مسکو ـ قاهره در دنیای سیاست
مشارکت در طرح ساخت نیروگاه هسته‌ای الضبعه
در میان کشورهای آفریقایی، شاید بیش از هر کشوری مصر روابط نزدیکی با مسکو دارد و به‌رغم تحولات گوناگون در این مهم‌ترین کشور آفریقایی، تعاملات نزدیک این دو کشور همواره برقرار بوده است.
 
تبعات سیاست بر پیکرۀ اقتصاد
در مناسبات سیاسی ایران و اقلیم کردستان
بی‌تردید هر تصمیم سیاسی نتایجی در پی دارد، با این‌همه شاید نخستین و بی‌واسطه‌ترین نتایج سیاست را بایستی در میدان اقتصاد مشاهده کرد.
 
طنز روز؛ فرمایشات گهر بار
یادداشت| دکتر حمزه رضایی
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان استانی غنی‌ست و هیچ کمبود و محرومیتی ندارد؛ در واقع محرومیت واژه‌ای‌ست که صرفا در فکر افراد قرار گرفته و مانع سازندگی، رشد و پیشرفت این استان شده است.
 
جمهوری فرانسه؛ آزادی، برادری بدون برابری!
جدال با موج سیاسی راست افراطی
اروپا این روزها در حال جدال با موج سیاسی راست افراطی است. در حالی‌که در روزهای گذشته، تظاهرات گسترده‌ای در آلمان علیه گروه‌های راست افراطی برگزار شده است، در فرانسه هم اصلاحات قانون مهاجرت فرانسه که از سوی دولت پیشنهاد شده است، موجی از اعتراضات و انتقادات را برانگیخته چراکه بسیاری بر این باورند که این اصلاحات خلاف اصول «برابری» در کشور است.
 
بحرانی که تنها یک راه‌حل دارد
کشور اسراییل و فلسطین
در حالی‌که در چند روز گذشته اخباری مبنی بر طرح دو کشور اسراییل و فلسطین مطرح شد، بنیامین نتانیاهو به صراحت عنوان کرد که با تشکیل کشور فلسطینی مخالف است.
 
وقتی موشک، جای کالا میان ایران و همسایگان «تهاتر» می شود
یادداشت| محمد جواد رنجکش کارشناس مسایل بین الملل
ایران،پس از چین،دومین کشور پرهمسایه جهان است.ناخواسته،امروزه با ۱۵ کشور دنیا مرز مشترک آبی و زمینی داریم.پانزده کشوری که در یک قاب و قالب واحد نمی گنجند و به زعم نویسنده می توان آنها را در ۵ گروه حوزه تمدنی و فرهنگی تقسیم نمود.چنانچه در حرکت عقربه ای ساعت حرکت کنیم با کشورهای آسیای میانه(ترکمنستان و قزاقستان)،شبه قاره هند(پاکستان و افغانستان)،حوزه خلیج فارس(عمان،امارات متحده عربی،قطر،بحرین،کویت،عراق و عربستان)،ترکیه(دهلیز اروپا) و قفقاز جنوبی(ارمنستان و آذربایجان) و نهایتا روسیه همسایه ایم.
 
ارزیابی آسیب‌ مغزی نظامیان آمریکایی در حمله موشکی به عین‌الاسد
سنتکام:
سنتکام خبر داده «ارزیابی خسارت‌ها در حال انجام است» و در این حمله «شماری از پرسنل آمریکا تحت ارزیابی آسیب‌های مغزی قرار گرفته‌اند و حداقل یک نیروی نظامی عراقی هم مجروح شده است».
 
۲ مقام ارشد نیروی قدس سپاه در حمله اسرائیل به دمشق  کشته شدند
آخرین جزئیات
الجزیره به نقل از رسانه‌های سوری نوشت که در بمباران محله مزه در پایتخت دمشق، ۴ نفر کشته شدند.
 
جزئیات اطلاعیه سوم وزارت اطلاعات درباره حادثه کرمان
دستگیری تعدادی از سرکردگان داعشی
شناسایی و رهگیری یکی از سرکردگان گروهک صهیونیستی داعش، به نام «محمد عادل عارف» معروف به «عادل پنجشیری» که طبق آخرین ردهای به‌دست آمده، وارد منطقه‌ای در غرب تهران شده است.
 
تأیید آمریکا حمله به کشتی‌ خود
یک مسئول آمریکایی خبر داد؛
یک مسئول آمریکایی در گفت‌‌وگو با شبکه الجزیره حمله به کشتی آمریکایی با پرچم جزایر مارشال در آب‌های خلیج عدن را تأیید کرد.
 
هیچ گروه تروریستی علیه پاکستان در خاک ایران وجود ندارد
نماینده چابهار:
نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برخلاف آنچه که بیانیه وزارت خارجه پاکستان اعلام می‌کند هیچ گروه تروریستی علیه این کشور در خاک ایران وجود ندارد.
 
احضار کاردار پاکستان در تهران به وزارت خارجه
در پی حمله بامداد امروز
کاردار پاکستان در تهران برای ادای توضیح در باره حمله از سمت پاکستان به روستایی مرزی در استان سیستان و بلوچستان به وزارت خارجه فراخوانده شد.
 
شنیدن صدای انفجار در اطراف سراوان
معاون استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد؛
معاون استاندار سیستان و بلوچستان از شنیده شدن صدای چند انفجار در اطراف شهر سراوان خبر داد.
 
چرا مکرون به ائئلاف دریای سرخ نپیوست؟
برای جلوگیری از تشدید تنش در منطقه
امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه می‌گوید که کشورش برای پرهیز از تشدید تنش‌ جاری در دریای سرخ نیرو به این منطقه اعزام نکرده است.
 
حوثی‌ها بار دیگر در فهرست «سازمان‌های تروریستی» آمریکا قرار می‌گیرند؟
اقدام جدید واشنگتن
این روزنامه نوشت، تصمیم واشینگتن که در روزهای آینده اعلام خواهد شد، در شرایطی اتخاذ می‌شود که حوثی‌ها به حمله به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ که مسیر حیاتی کشتیرانی برای تجارت جهانی است، ادامه می‌دهند.
 
سرعت ایران در غنی‌سازی اورانیوم
ادعای گروسی:
گروسی به نشنال گفت: «ایران تنها کشور غیرهسته‌ای است که اورانیوم را در سطح بسیار بسیار بالا و بسیار نزدیک به درجه تسلیحات غنی‌سازی می‌کند.»
 
نامه ایران به شورای امنیت در خصوص حمله به عراق و روسیه
در واکنش به حادثه کرمان
عملیات ضد تروریستی جمهوری اسلامی ایران ضروری و متناسب با هدف قرار دادن دقیق پایگاه های گروه های تروریستی و رعایت کامل تعهدات بین المللی ایران به ویژه حقوق بشردوستانه بین المللی انجام گرفته است.
 
دلیل آزادی موقت الهه محمدی و نیلوفر حامدی
ادعای نادرست خبرگزاری فارس
خبرگزاری فارس در گزارشی به نقل از یک منبع آگاه نوشته است؛ الهه محمدی و نیلوفر حامدی پس از مرخصی درمانی به زندان بازمی‌گردند.
 
ایران ۲مقر گروه «جیش‌العدل» در پاکستان را با موشک هدف قرار داد
شامگاه سه‌شنبه ۲۶ دی‌ماه
منطقه هدف قرار گرفته، منطقه‌ای به نام کوه سبز در استان بلوچستان پاکستان است که یکی از بزرگترین مقرهای گروهک جیش العدل در آن قرار دارد.
 
ماموریت دانشگاه نسل پنجم مهارت‌محوری و کارآفرینی است
یادداشت| دکتر حسین چناری پژوهشگر و نظریه‌پرداز آموزش
دانشـگاه، به عنـوان مرکـز آمـوزش تحصیلات عالی در چرخه‌ حیات‌ساز انسانی محسوب می‌شود که با توجه به هدف، نقش، دیدگاه و مأموریت دانشـگاه‌ها در نسل‌های مختلف و بر اساس شرایط محیطی در جوامع مختلف، تغییراتی را به همراه داشته است.
 
بازگشت الهه محمدی و نیلوفر حامدی پس از یک هفته مرخصی به زندان
خبر گزاری فارس نوشت:
الهه محمدی (دندانپزشکی) و نیلوفر حامدی (بیماری زنانه) یک هفته مرخصی دریافت کرده اند و پس از پایان مرخصی برای ادامه محکومیت به زندان باز خواهند گشت.
 
کاردار ایران در عراق احضار شد
در پی حمله موشکی
در پی حمله موشکی ایران به اقلیم کردستان، وزارت خارجه عراق کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در این کشور را احضار و یادداشت اعتراضی به او داد.
 
بارزانی: از جامعه جهانی می‌خواهم با ایران برخورد کنند
حملات مکرر علیه مردم اقلیم کردستان
نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق از جامعه جهانی هم خواست در مواجهه با این حملات مکرر علیه مردم اقلیم کردستان سکوت نکنند.
 
یک تاجر مسیحی در حمله سپاه به مقر موساد کشته شد
مالک شرکت سامسون
رووداو ادعا کرد «کرم میخائیل» یک تاجر مسیحی و مالک شرکت «سامسون» که دیشب در ویلای «پیشرو دیزایی» حضور داشته، کشته شده است.
 
آخرین جزئیات حملات موشکی سپاه پاسداران به عراق و سوریه
دوشنبه شب ۱۵ ژانویه (۲۵ دی)
سپاه پاسداران در بیانیه شماره ۳ خود گفته بود در پاسخ به «شرارت‌های اخیر اسرائیل به کشتن فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت»، «مقرهای جاسوسی اسرائیل» در اقلیم کردستان عراق را هدف حمله موشک‌های بالستیک خود قرار داده است.
 
جوان ایرانی معاون اول نخست وزیر ایالت هسن شد
از سوی وزیرکشور سوسیال دموکرات آلمان
کاوه منصوری، وکیل و سیاستمدار ۳۵ ساله ایرانی تبار معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد ایالت هسن آلمان شد.
 
نماینده مجلس: احتمال افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آینده
طبق مصوبه جدید کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده
طبق مصوبه جدید کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده، چهار هزار امتیاز به ردیف حقوقی خدمتگزاران، نیروهای نوسازی مدارس، کارکنان وزارتخانه های ارشاد اسلامی و جهادسازندگی اضافه شد.
 
پیروزی ترامپ در انتخابات مقدماتی آیووا
با شمارش ۸۴ درصد آرا
کمتر از نیم ساعت پس از آنکه انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواهان در ایالت آیووا آغاز شد، خبرگزاری آسوشیتدپرس از پیروزی این رئیس‌جمهور سابق و چهره پیشتاز حزب خودش خبر داد.
 
مثلت شوم...
یادداشت| دکتر حمزه رضایی
شریعتمداری نوشت: افزایش قیمت ها ربطی به دولت و مجلس ندارد.
 
ترامپ به دنبال شکست رقبای خود در ایالت آیووا
در نخستین رقابت مقدماتی درون حزبی
وی نتیجه انتخابات مقدماتی دوشنبه شب در ایالت آیووا را که در آن باید با دیگر نامزد‌های جب جمهوری‌خواه رقابت کند بسیار مهم و حیاتی خواند و از هوادارانش خواست با حضوری پر‌رنگ در آنچه وی «تاریخ‌سازی» در کشورش خواند، مشارکت کنند.
 
دستاورد حکمرانی بد
یادداشت| سعید کاکآاقازاده
عملکرد یک دولت باید در جهت محرومیت‌زدایی، توسعه عدالت، خدمت‌رسانی مناسب و بالا بردن سطح زندگی مردم باشد. همچنین با در اختیار گذاشتن اعتبارات لازم در زیرساخت‌های اقتصادی و عمرانی بتواند کشور را به سمت توسعه و پیشرفت هدایت کند.
 
ناصر؛ رهبرِ کاریزماتیکِ جهانِ عرب
۱۵ ژانویه زادروز جمال عبدالناصر
۱۵ ژانویه زادروز جمال عبدالناصر، یکی از مهم‌ترین رهبران جهان در قرن بیستم است. شاید در جهان عرب، هیچ رهبری به محبوبیت ناصر دست نیافت و هیچ چهره‌ای نتوانست در عصر خود، به نماد ناسیونالیسم عربی تبدیل شود.
 
امیدواریم تمام همکاران ما آزاد شوند
بیانیه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران:
انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران بارها در بیانیه‌های مختلفی تاکید کرده است که روزنامه‌نگاری جرم نیست و نباید با روزنامه‌نگار به مثابه متهم امنیتی برخورد کرد، خاصه آنکه روزنامه‌نگاران در ایران همواره و همیشه بر لبه تیغ حرکت می‌کنند.
 
الهه محمدی و نیلوفر حامدی با قرار وثیقه آزاد شدند
بعد از یکسال
بعد از یکسال و چند هفته بازداشت موقت حکم این دو خبرنگار صادر شد. الهه محمدی به شش سال و نیلوفر حامدی به هفت سال حبس محکوم شدند.
 
یک پیام خصوصی برای ایران فرستادیم
ادعای بایدن:
بایدن قبل از عزیمت به محل اقامت ریاست جمهوری در کمپ دیوید به خبرنگاران گفت: «ما آن [پیام] را به صورت خصوصی ارسال کردیم و از آمادگی کامل خود اطمینان داریم.»
 
حمله نیروهای آمریکایی به یکی از تاسیسات راداری یمن
بیانیه سنتکام:
در بیانیه آمده است که این حمله را ناو یو.اس.اس.کارنی با به‌کارگیری موشک‌های کروز تاماهاوک انجام داد و اقدامی پیگیرانه برای یک هدف نظامی خاص مرتبط با حملات انجام‌شده در بامداد جمعه ۱۲ ژانویه بود که به‌منظور کاهش توانایی حوثی‌ها برای حمله به کشتی‌های تجاری طراحی شد.
 
واشنگتن در یک جنگ نیابتی با ایران نیست
بایدن:
رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «من پیام را به ایران رسانده‌ام. آن‌ها می‌دانند نباید کاری انجام دهند».
 
تهران باید مانع حملات نیروهای مقاومت منطقه شود
پیام وزیر دفاع انگلیس به ایران:
وزیر دفاع انگلیس در پاسخ به این سوال که پیام او به ایران چیست، مدعی شد: «شما باید حوثی‌ها (انصارالله)، حزب الله و دیگران در عراق و سوریه را متوقف کنید. صبر جهان در حال پایان‌یافتن است».
 
پیشهاد وزیر خارجه آمریکا برای منزوی کردن ایران
در پایان سفر منطقه‌ای خود در قاهره
بلینکن در پایان سفر منطقه‌ای خود در قاهره از «ایجاد مسیر به سوی تشکیل کشور فلسطینی به عنوان بهترین راه» برای آنچه آن را به زعم خود «منزوی کردن ایران» خواند، سخن گفت.
 
فیلم| انتقاد بی‌سابقه از آستان قدس رضوی روی آنتن زنده
کارشناس تلویزیون از بی توجهی به محرومان گفت؛
رئیس انجمن مددکاری ایران افزود: اعتراف می کنم بسیاری از سازمان های مسئول حجم ظرفیتی که پای کار آورده اند به اندازه تکلیف شان نیست.
 
ارتش، توقیف نفتکش آمریکایی را تایید کرد
توسط نیروی دریایی
ارتش، توقیف یک نفتکش آمریکایی توسط نیروی دریایی را تایید کرد.
 
۶ نظامی نفتکش «سنت نیکلاس» را به آب های ایران بردند
نهاد امنیت دریایی بریتانیا:
نفتکش «سنت نیکلاس» که پیشتر «سوئز راجان» نامیده می شد، همان کشتی است که سال گذشته با نفت ایران توسط ایالات متحده توقیف و محموله آن در سواحل تگزاس تخلیه شد.
 
ارتش آزادی‌بخش خلق چین آماده یک جنگ می‌شود
یک تحلیلگر دفاعی:
«کارل شوستر» تحلیلگر دفاعی مستقل در هاوایی فهرستی از نشانه‌هایی را گردآوری کرده که نشان می‌دهد ارتش آزادی‌بخش خلق چین آماده یک جنگ می‌شود.
 
سرمایه‌های انسانی را فراری ندهید، آوردنِ معین پیشکش!
واکنش محمد جواد آذری جهرمی به اظهارات وزیر ارشاد :
روز گذشته اظهارات وزیر ارشاد درباره بلامانع بودن بازگشت «معین» جنجالی شد و واکنش‌های بسیاری را برانگیخت.
 
آخرین جزئیات تعطیلی شنبه از زبان رئیس سازمان امور اداری
در حاشیه جلسه هیات دولت
رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، گفت: تعطیلی شنبه و یا پنجشنبه به اختیار هیات وزیران است.
 
خزعلی: در حال بررسی گواهینامه موتور برای بانوان هستیم
معاون زنان رییس‌جمهور
انسیه خزعلی، معاون زنان رییس‌جمهور گفت:برای گواهینامه موتورسیکلت برای زنان در حال پیگیری هستیم؛ هم در بحث بیمه بانوان پیک موتوری و هم اینکه صدماتی متوجه آنها نباشد، در حال بررسی هستیم.
 
ترامپ، درگذشت مادر زنش را تسلیت گفت
با انتشار پیامی در اینستاگرام
​آمالیا کناوس، مادر ملانیا ترامپ، بانوی نخست پیشین آمریکا پس از دوره‌ای ابتلا به بیماری در ۷۸ سالگی درگذشت.
 
گروگان‌گیری هولناک در برنامه زنده در اکوادور
اعلام وضعیت اضطراری
در پی اشغال مسلحانه استودیوی پخش زنده یک شبکه تلویزیونی در اکوادور و به‌گروگان گرفتن کارکنان، رئیس‌جمهور اکوادور در این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد.
 
گابریل اتل؛ جوان‌ترین نخست‌وزیر تاریخ فرانسه
وزیر سابق آموزش فرانسه
امانوئل ماکرون، رئیس‌‌جمهوری فرانسه روز گذشته، گابریل اتل، وزیر سابق آموزش فرانسه را به‌عنوان نخست‌وزیر انتخاب کرد و او را مامور تشکیل کابینه کرد.
 
شطرنج روسی در صفحۀ سیاست
کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل توضیح داد؛
دکتر علی بیگدلی، کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با آسیا: روسیه دست خالی، اوکراین را ترک نخواهد کرد آن‌چه در ماه‌های اخیر در خاورمیانه روی داد و آتش جنگی که بین حماس و اسراییل شعله‌ور شد، شاید بیشترین منفعت‌اش از آن ولادیمیر پوتین شد.
 
بودجه۱۴۰۳: مستند"خُرده‌ بگیری و جمله‌ ول‌کنی" !
یادداشت| مسعود خوشابی
در روزنامه اقتصادی آسیا ۱۴۰۲/۱۰/۱۱ ، بنابه اظهار دکترحمید امانی‌ همدانی ، معاون سازمان ‌برنامه و بودجه ، در نشست خبری که درمحل آن سازمان برگزارشد ، آمده که دولت غیر از یک موردکاملاً استثنائی [افزایش ۱ درصدی برارزش افزوده!] ، مالیاتی اضافه نکرده ، بلکه تأکید براخذ مالیات به منظور جلوگیری از "فرارمالیاتی"(!)است ؛ حال شاید بی‌مناسبت نباشد که به جنبه‌هائی از این اظهار لحیه پرداخته شود .
 
طنز؛ رای دادن با کارت صد آفرین
یادداشت| دکتر حمزه رضایی
رئیس ستاد انتخابات گفت: مردم با کارت سربازی گواهینامه، گذرنامه، کدملی و شناسنامه می‌توانند رای بدهند.
 
آلمان با فروش جنگنده‌‌های پیشرفته به عربستان موافقت کرد
خاورمیانه در سیطره میلیتاریسم
نادرست نیست اگر بگوییم منطقه خاورمیانه بیش از هر زمانی گرفتار میلیتاریسم شده است و جنگ غزه، دامنه تنش‌ها را به شکل بی‌سابقه‌ای گسترش داده است.
 
نسخه شفا بخش دولت: افزایش مالیات!
یادداشت| مسعود خوشابی
بنا به استناد گزارش منتشرشده در روزنامه‌ی اقتصادی آسیا ۱۴۰۲/۱۰/۱۱ ، محور صحبت های دکتر حمید امانی همدانی، معاون‌ سازمان‌ برنامه‌ و‌ بودجه ، در نشست خبری ۱۴۰۲/۱۰/۰۵ بر اخذ مالیات بیشتر به منظور جبران بخشی از کسری بودجه پیش بینی شده‌ی‌ سال۱۴۰۳ مبتنی است.
 
چهره‌های سیاسی در لیست اپستین چه می‌کنند؟
میلیونر آمریکایی
شاهزاده اندرو و بیل کلینتون به دلیل داشتن روابط نزدیک با جفری اپستین، میلیونر آمریکایی و دلالی که از دختران زیر هجده سال برای بهره‌کشی جنسی استفاده می‌کرد، با چالش مواجه شده‌اند.
 
بودجه‌ریزی ۱۴۰۳ به تعمیق رکود تورمی می‌انجامد
رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی در هفتمین جلسه هیأت نمایندگان:
محمد قاسمی، رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در هفتمین جلسه هیات نمایندگان این اتاق گفت: «بودجه امسال طبق آیین‌نامه جدید مجلس دو قسمتی تقدیم مجلس شده و به همین دلیل اطلاعات کافی برای تحلیل آثار اقتصادی آن وجود ندارد، لایحه با اطلاعات حداقلی تقدیم مجلس شده و این خلاف بحث شفافیت بودجه است.
 
قُلَّکی‌شکسته یا سرشکستگی‌های مکرّر ؟
یادداشت| مسعود خوشابی
تیتر اول‌ روزنامه‌ اقتصادی‌‌ آسیای ۱۴۰۲/۱۰/۱۱با عنوان" قُلَّکی‌ شکسته‌ به نام‌ صندوقِ‌ توسعه‌ی‌ ملّی" به برخی از بیانات حمید امانی‌ همدانی، معاون سازمان برنامه‌وبودجه در نشست خبری و در جمع اصحاب رسانه پرداخته است، که از جنبه هائی به طرزی شگفت انگیز‌ حائز توجه بسیار است!‌
 
تسنیم: ۱۶ بمب آماده انفجار در کرمان کشف شد
رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح توضیح داد
وی با بیان اینکه خبرهایی از تهدیدات دشمن داشتیم و قبلاً تعداد ۱۶ بمب آماده انفجار در کرمان کشف شد که مخصوص گلزار شهدا و مرقد قاسم سلیمانی ساخته شده بود، افزود: بالای ۶۴ بمب نیز در سراسر کشور کشف شد که قرار بود در مراسم قاسم سلیمانی منفجر شود که عوامل آن دستگیر شدند.
 
گسست یا هماهنگی با اقتصاد بین‌الملل؟
گزارش مرکز پژوهش‌های اتاق ایران درباره افزایش تعطیلات هفتگی؛
در حالی‌که بحث کاهش روزهای کاری و افزایش تعطیلات هفتگی مطرح است، این‌که کدام روز به تعطیلی آخر هفته اضافه شود، به‌هیچ عنوان موضوع ساده‌ای نیست و بایستی مورد بررسی و مداقه قرار گیرد.
 
هشدار آمریکا به ایران
در جریان سفر بلینکین به سرزمین‌های اشغالی
یک مقام ارشد وزارت امورخارجه آمریکا گفت که یکی از اهداف سفر وزیر امورخارجه این کشور به منطقه برقراری تماس غیر مستقیم با ایران برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها است.
 
پایان من و تو
۳۱ ژانویه
شبکه من‌و‌تو با انتشار بیانیه‌ای، ۳۱ ژانویه را آخرین روز پخش من‌وتو اعلام کرد.
 
احتمال ادامه جنگ علیه ملت فلسطین در نوار غزه
هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی آمریکا:
طبق گزارش خبرگزاری سما، مک گورک به نقل از مقامات اسرائیلی افزود، درگیری ممکن است برای مدت طولانی، شاید تا پایان سال جاری میلادی ادامه یابد.
 
داعش خراسان مسئولیت انفجارهای کرمان را بر عهده گرفت
رویترز:
دو عامل انتحاری با کمربندهای انفجاری در این حمله شرکت داشتند و این انفجارها منجر به کشته شدن نزدیک به ۱۰۰ نفر و زخمی شدن صدها تن دیگر شد.
 
ادعای نقش اسرائیل و آمریکا در انفجارهای ایران "مضحک" است
متیو میلر:
متیو میلر گفت: «ایالات متحده به هیچ وجه نقشی در این ماجرا نداشته و هرگونه ادعایی که خلاف این را بیان کند مضحک است.»
 
جزئیات کامل انفجار در کرمان / فردا عزای عمومی اعلام شد
سازمان اورژانس کشور توضیح داد؛
سازمان اورژانس کشور: تعداد مصدومان حادثۀ کرمان تا این لحظه به ۱۸۸ نفر و ۱۰۳ کشته رسیده است.
 
ما برای هر سناریویی در آمادگی کامل هستیم
سخنگوی ارتش اسرائیل :
سخنگوی ارتش اسرائیل می‌گوید، «ما بر مبارزه با حماس متمرکز هستیم و همچنان متمرکز خواهیم ماند... ما برای هر سناریویی در آمادگی کامل هستیم.»
 
احتمال استعفای قریب‌الوقوع صدراعظم آلمان؟
نشریه آلمانی بیلد خبر داد
بیلد در گزارش خود می‌افزاید که دلیل استعفای صدراعظم آلمان نیز می‌تواند رسوایی سال ۲۰۲۰ مربوط به شرکت ویرکارد (Wirecard) و رئیس آن یان مارسالک باشد.
 
رکود و راست‌ افراطی؛ مهمترین دغدغه‌های اروپا
سال ۲۰۲۳
سال ۲۰۲۳ در حالی تمام شد که جهان تحولات بسیاری را به خود دید در همین راستا اروپا که همواره دوره‌های از ثبات را تجربه کرده است، سال گذشته برخی از بزرگ‌ترین بحران‌ها را تجربه کرد.
 
شرکت تسلا در کی‌ف بمباران شد
ادعای ارتش روسیه
اینسایدر نیوز مدعی شد که ارتش روسیه در حملات سهمگین امروز(سه‌شنبه) به پایتخت اوکراین شرکت تسلا را بمباران کرد.
 
جزئیات جدید از حمله با چاقو به رهبر اپوزیسیون کره جنوبی
اورژانس توضیح داد؛
پلیس و مقامات اورژانس همچنین گفتند که او هوشیار است و در وضعیت بحرانی نیست؛ با این وجود هنوز وضعیت دقیق او مشخص نیست.
 
حکایت زبان گاو و زبان گراز
یادداشت| دکتر حمزه رضایی
این روزها دغدغه اصلی مسئولان ما شده است حل معمای محموله کشف شده زبان گاو یا زبان گراز...
 
فرمایش ناب
یادداشت| دکتر حمزه رضایی
رئیس مرکز گاز ایران گفت: مردم در خانه لباس گرم بپوشند، تحمل سرمای ۱۸ تا ۲۱ درجه راحت است...
 
عربستان پس از ۱۰ سال به دنبال برگزاری رزمایش ویژه نظامی
همزمان با ادامه جنگ غزه
رای الیوم گزارش داد: همزمان با ادامه جنگ غزه، عربستان مهیای برگزاری رزمایش نظامی بزرگی می شود.
 
دلسوزی مسئولان داراب
یادداشت| دکتر حمزه رضایی
فایل صوتی فرماندار و رئیس اموزش و پرورش داراب را که شنیدیم، بیشتر به حقانیت و حس مسئولیت پذیری خادمان ملت پی بردیم...
 
پس از ۵۲ سال سلطنت؛ ملکه دانمارک کناره‌گیری می‌کند
به مناسبت سال نوی میلادی
مارگرته دوم تنها زنی بود که به عنوان ملکه در حال سلطنت بر یک کشور اروپایی بود. بیش از ۸۰ درصد دانمارکی‌ها خود را هوادار سلطنت می‌دانند و به دو سال پیش به طور گسترده در جشن ۵۰ سالگی سلطنت مارگرته دوم شرکت کردند.
 
توزیع یارانه بنزین به افراد فاقد خودرو
پیشنهاد مرکز پژوهش‌های مجلس؛
مرکز پژوهش‌های مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه۱۴۰۳، پیشنهاد توزیع یارانه بنزین به افراد را ارائه کرده است. بر اساس این پیشنهاد، دولت باید از خردادماه سال آینده به سرپرست خانوار‌های فاقد خودرو به ازای هر نفر، ماهانه ۱۵ لیتر سهمیه بنزین اعطا کند که این سهمیه از محل حذف سهمیه خانوار‌های دارای سه خودرو و بیشتر تامین می‌شود.
 
جزئیات شرایط استفاده از «مدیر زن» در مدارس ابتدایی پسرانه
طبق این مصوبه مجلس
طبق این مصوبه مجلس: در مدارس ابتدایی پسرانه که بیشتر کارکنان آن‌ها زن باشند، استفاده از مدیر زن بلامانع است.
 
تعاونی‌ها و جایگاهی فرا مرزی ؟
یادداشت| مسعود خوشابی
درصفحه دوم روزنامه‌ی‌ اقتصادی‌ آسیا ۱۴۰۲/۱۰/۷ همراه با تصویری‌ پرچم‌ باران از نشست "سفیر ترکیه" و "رئیس اتاق تعاون ایران"گزارشی‌ باعنوان " بررسی توسعه‌ی‌ همکاری‌ها و تبادلات تجاری دردیدارِ " نامبردگان منتشرشده است که شاید پرداختن به آن خالی‌ از لطف‌ نباشد .
 
محور فیلادلفیا باید تحت کنترل اسرائیل باشد
بنیامین نتانیاهو:
بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل در یک روزنامه عبری نوشت: محور فیلادلفیای غزه باید در دست اسرائیل باشد
 
ژاک دولور؛ معمار اروپای متحد
چهره‌های تأثیرگذار قرن بیستم
ژاک دولور، بی‌تردید یکی از چهره‌های مهم و تأثیرگذار قرن بیستم در سیاست جهان بود که نقش انکارناپذیری در شکل‌گیری اتحادیه اروپا داشت.
 
سپاه پاسداران: تکذیب کشته شدن ۱۱ نفر از نیروها در فرودگاه دمشق
ادعای برخی رسانه‌ها
«ادعای برخی رسانه‌ها» مبنی بر کشته شدن «مستشاران سپاه» در فرودگاه دمشق تکذیب شد.
 
آخرین جزئیات از تعطیلی شنبه
یکی از نمایندگان مجلس توضیح داد
عدد منطقی ساعت کار در هفته ۴۰ ساعت است؛ از طرف دیگر نیز برای روز تعطیلی پیشنهادات متفاوتی برای روزهای پنجشنبه و شنبه مطرح شده است اما در مصوبه نهایی کمیسیون اصراری بر اینکه این روز تعطیل کدام باشد، نداشتیم، بنابراین به این شکل جمع بندی شد که دو روز تعطیلی را در آخر هفته داشته باشیم.
 
تجارت آزاد با اوراسیا؛ فرصتی برای اقتصاد ایران
نماینده سابق ایران توضیح داد
محمدحسین عمادی، نماینده سابق ایران در فائو معتقد است: «عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا، به این کشور اجازه می‌دهد تا برای دور زدن تحریم‌های آمریکا، روابط تجاری خود را متنوع کند.»
 
ترامپ؛ رقیب قدرتمند دموکرات‌ها
انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا
به‌نظر می‌رسد با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده، سطح تنش‌ها و رودررویی‌ها افزایش یافته است.
 
نفتالی بنت فاش کرد: ۲بار مجوز حمله اسرائیل به ایران را صادر کردم
در سال ۲۰۲۲
بنت می‌گوید در پاسخ به دو حمله نافرجام پهپادی به اسرائیل از سوی تهران، اجازه حمله به پایگاه پهپاد در خاک ایران را صادر کرده است.
 
باکو برای بازگشایی سفارت در تهران شرط گذاشت
وزیر خارجه آذربایجان اعلام کرد
وزیر خارجه آذربایجان ادامه داد: مجرم باید به سختترین شکل آن مجازات شود و امنیت سفارت به صورت کامل تضمین شود بر اساس حکم دادگاه تصمیم خود را خواهیم گرفت اگر حکم دادگاه آنگونه که می خواهیم باشد، ما نیز در این راستا تصمیم گیری می کنیم.
 
مافیای وطنی
یادداشت| دکتر حمزه رضایی
این روزها همه از "مافیا" حرف می زنند...شهردار تهران گفته است: «مافیای زباله داریم»...امام جمعه مشهد از «مافیای برنج» سخن گفته بود.
 
کره شمالی آماده جنگ با آمریکا!
آماده‌سازی جنگی
کیم یو جونگ، یکی از مقامات ارشد حزب و خواهر رهبر کره‌شمالی، به شدت «تحریک‌های» آمریکا و متحدانش در شبه‌جزیره کره را محکوم کرده و آنها را به تهدید صلح و ثبات در این منطقه متهم کرده و از شورای امنیت سازمان ملل متحد و جامعه جهانی خواسته تا این اقدامات را محکوم کنند.
 
بسترهای پولی و بانکی ایران و روسیه
فصل جدیدی از روابط بانکی دو کشور
در دیدار و مذاکرات رئیس‌کل بانک مرکزی با رئیس‌کل بانک مرکزی روسیه، افزایش همکاری‌های پولی و بانکی، بهره‌‌برداری از ظرفیت‌های بریکس و نهادسازی‌های پولی و بانکی جدید در این حوزه و همچنین تقویت مناسبات در چارچوب توافقنامه تجارت آزاد میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا مورد تاکید قرار گرفت.
 
کمک‌های اتحادیه اروپا و کاهش سهم اوکراین
بر پایه گزارش کمیسیون اروپا؛
کمیسیون اروپا با انتشار کارنامه کمک‌های انسان‌دوستانه اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۳ از اعطای ۲.۴ میلیارد یورو کمک بشردوستانه به نیازمندان ساکن در ده‌ها کشور جهان خبر داد.
 
دولت با تعطیلی شنبه‌ها مخالف است
معاون رئیسی خبر داد؛
معاون رئیسی در حاشیه جلسه هیئت وزیران بیان کرد: دولت پیشنهادی برای تعطیلی شنبه‌ها نداشته است.
 
جزئیات نامه ایران به شورای امنیت
حقوق بین‌الملل
جمهوری اسلامی ایران در نامه از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهد که به تعهدات منشوری خود در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی عمل کند و فعالیت‌های بدخواهانه اسرائیل را که تهدیدی جدی برای صلح و امنیت جهانی است به شدت محکوم کند.
 
طمع قدیمی خرس به بیشه شیر
یادداشت| دکتر محمد رسولی
در روزهای گذشته در پی نشست کشورهای عربی با روسیه، بیانیه ‌ای منتشر شد که در آن، حل مسالمت‌آمیز مسئله جزایر سه‌گانه ایرانی آمده بود و روسیه هم از تاییدکنندگان آن بود.
 
ایران اورانیوم غنی‌شده برای تولید سه بمب هسته‌ای را داراست
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ایران در هفته‌های اخیر تولید اورانیوم بسیار غنی‌شده خود را بار دیگر افزایش داده است.»
 
آموزش تاریخ و جغرافیا
یادداشت| دکتر حمزه رضایی
مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس گفت: ایران آمادگی دارد تعدادی معلم تاریخ و جغرافیا برای آموزش روس‌ها به روسیه اعزام کند تا برای جلسات بعدی، حکام عرب هر انشای غلطی را به خورد آنان ندهند.
 
رضی موسوی، یک فرمانده ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران کشته شد
در حمله هوایی اسرائیل به دمشق؛
رضی موسوی، یک فرمانده ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران، در حمله هوایی اسرائیل به دمشق، پایتخت سوری کشته شد.
 
فوق‌ستاره موسیقی پاپ در کشاکش جدال جمهوری‌خواه و دموکرات
تیلور سوئیفت؛
در حالی‌که به انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده نزدیک می‌شویم، شاهد صف‌آرایی جدی جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها هستیم که از هر امکانی برای جلب آرا استفاده می‌کنند.
 
گله از نماینده چابهار
یادداشت| دکتر حمزه رضایی
نماینده چابهار گفت: در چنین شرایطی که مجلس باید به تحقیق و تفحص از واردات ارز برای چای دبش بپردازد؛ به واردات اسب و اسپرم منجمد می‌پردازد!
 
لایحه عفاف و حجاب  مجدد رد شد
توسط شورای نگهبان
هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان از رد شدن لایحه عفاف و حجاب، خبر داد.
 
پهپاد از ایران به کشتی باری در سواحل هند شلیک شد
بیانیه‌ وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد؛
وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، در بیانیه‌ای اعلام کرد حمله به کشتی باری در سواحل هند، با پهپادی انجام شد که از خاک ایران شلیک شده بود.
 
۳ کشور اروپایی خروج خود از ائتلاف دریای سرخ را اعلام کردند
خبر بد برای آمریکا
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پیشتر اعلام کرده بود که تعداد کشور‌هایی که به این ائتلاف دریایی پیوسته‌اند به ۲۰ کشور افزایش پیدا کرده است، اما نامی فرانسه، اسپانیا و ایتالیا نبرده بود.
 
جهان ویرانگری که جایی برای کودکان ندارد!
تلاش‌ برای آتش‌بس فوری در سازمان ملل
در حالی‌که به نقل از سازمان بهداشت جهانی، هر ده دقیقه، یک کودک در غزه کشته می‌شود، بار دیگر تلاش‌ها برای آتش‌بس فوری در سازمان ملل ناکام ماند.
 
هریس عملکرد بهتری نسبت به بایدن خواهد داشت
ترامپ:
دونالد ترامپ در گفت‌وگو با برنامه «هیو هیویت» مدعی شد معاون ریاست‌جمهوری ایالات متحده نسبت به بایدن عملکرد بهتری خواهد داشت.
 
اسرائیل در حال آماده شدن برای «مرحله سوم» جنگ غزه است
کانال ۱۱ عبری:
به گفته این منابع، مرحله سوم شامل پایان دادن به مانور زمینی در نوار غزه، کاهش نیرو، مرخص کردن نیروهای ذخیره، تمرکز روی حملات هوایی و ایجاد منطقه حائل در مرز اراضی اشغالی و نوار غزه است.
 
روس‌ها کجا ایستاده‌اند؟
مناقشه مالکیت جزایر سه‌گانه
وزرای خارجه کشورهای عربی و روسیه که روز چهارشنبه ۲۹ آذر در نشست همکاری روسیه و کشورهای عربی شرکت کرده بودند، در بیانیه پایانی خود ضمن «استثنایی» خواندن سطح روابط دو طرف بر ارتقای همکاری‌های فی‌ما‌بین تاکید کردند.
 
بیش از ۲۰ کشور به ائتلاف دریایی جدید پیوستند
سخنگوی پنتاگون اعلام کرد؛
پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که بیش از ۲۰ کشور به ائتلاف دریایی جدید به رهبری آمریکا پیوسته‌اند.
 
رشیدی کوچی و تعطیلی شنبه
یادداشت| دکتر حمزه رضایی
جلال رشیدی کوچی گفت: علت مخالفت نمایندگان با تعطیلی جمعه و شنبه این است که به عقیده انها شنبه روز تعطیلی یهودیان است!!
 
حمایت مجدد روسیه از کشورهای عربی برای طرح مسئله جزایر سه گانه
در نشست مجمع همکاری عرب و روسیه در مراکش؛
وزیران خارجه کشورهای عربی و روسیه که روز چهارشنبه ۲۹ آذر در نشست همکاری روسیه و عربی شرکت کرده بودند، در بیانیه‌ پایانی این نشست، «سطح استثنایی» روابط کشورهای عربی و روسیه را ستودند و بر ارتقای همکاری‌ها تاکید کردند.
 
یک پیروزی برای مارین لوپن راست‌گرایان فرانسه
لایحه مهاجرت
مجلس ملی فرانسه، لایحه مهاجرت را با ۳۴۹ رای موافق در مقابل ۱۸۶ رای مخالف تصویب کرد، لایحه‌ای که طی ۱۸ ماه گذشته محور اصلی مجادله احزاب راست و چپ بود.
 
نمایندگان مجلس با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ موافقت کردند
در جلسه علنی امروز (چهارشنبه)؛
نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعد از استماع نظرات موافقان و مخالفان کلیات لایحه بودجه با ۱۵۴ رای موافق، ۶۰ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در مجلس با کلیات لایحه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۳ موافقت کردند.
 
کاردار ایران احضار شد
وزارت امور خارجه آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد
وزارت امور خارجه آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که کاردار سفارت ایران به دلیل توطئه آتش‌سوزی احضار شده است.
 
صلاحیت ترامپ رد شد؟
در حکم دیوان عالی کلرادو
در حکم دیوان عالی کلرادو آمده است که ترامپ برای در دست گرفتن زمام امور در کاخ سفید، ذیل بند سوم متمم چهاردهم قانون اساسی آمریکا، واجد شرایط نیست.
 
قطعنامه حقوق بشری کانادا علیه جمهوری اسلامی ایران تصویب شد
در رای گیری سه‌شنبه شب؛
این قطعنامه در مجمع عمومی ۱۹۳ عضوی سازمان ملل، ۷۸ رای موافق، ۳۰ رای مخالف و ۶۸ رای ممتنع کسب کرد و بدین ترتیب، ۹۸ کشور به آن رای منفی و ممتنع دادند و ۱۷ کشور نیز در رای گیری حضور نداشتند.
 
فوت ۳ تن از کارکنان ارتش در خراسان جنوبی
حادثه تلخ؛
جریان تمرین صحرایی یکی از یگان‌های منطقه جنوب شرق نیروی زمینی و در مرحله پاکسازی منطقه تمرین از مهمات عمل نکرده، در اثر انفجار این مهمات، سه تن از کارکنان فوت کردند.
 
اهدای  جوایز ۲۰۲۳ انجمن خبرنگاران سازمان ملل به برندگان
با حضور آنتونیو گوترش؛
مراسم اهدای جوایز ۲۰۲۳ انجمن خبرنگاران سازمان ملل به برندگان با حضور آنتونیو گوترش انجام شد.
 
زیستن بر ویرانه‌های جهانی جنگ‌زده
گسترش درگیری‌ها در سال‌های اخیر؛
تحقق صلح در جهان، دیگر به رویایی در دوردست بدل شده است و گویی زیستن در دنیایی مملو از خشونت و کشتار به امری بدیهی برای انسان امروز بدل شده است.
 
افغانستان/ موج دیگری از سرکوب رسانه‌ها توسط طالبان
فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران خبر داد؛
اتحادیه روزنامه‌نگاران مستقل افغانستان نیز از دستگاه های مختلف خواست که با اقدامات غیرقانونی، آزادی بیان را خدشه دار نکنند.
 
آیا ترامپ بازمی‌گردد؟
انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴
به‌نظر می‌رسد هنوز ۱۱ ماه مانده تا انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، دونالد ترامپ شانس زیادی برای بازگشت به کاخ سفید و تکیه زدن بر صندلی ریاست‌جمهوری ایالات متحده دارد.
 
حمله «گنجشک درنده»  به پمپ بنزین‌های ایران
گروه هکر اسرائیلی
گروه هکری اسرائیلی "گنجشک درنده" مسئولیت حمله سایبری علیه سیستم ملی تامین سوخت ایران را بر عهده گرفت.
 
تصادف بایدن و همسرش
در مسیر بازگشت از کارزار انتخاباتی
بایدن و همسرش پس از صرف شام با اعضای کارزار انتخاباتی خود از این مقر خارج شدند و در مرکز شهر ویلمینگتون که بارانی هم بوده، تصادف کردند.
 
امیر کویت در ۸۶ سالگی درگذشت+فیلم
به دلیل بیماری شدید
دیوان امیری کویت با انتشار بیانیه ای از درگذشت امیر کویت خبر داد.
 
ناکامی کمک ۵۰ میلیارد دلاری به اوکراین با وتوی مجارستان
نخست‌وزیر مجارستان اعلام کرد:
ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان روز جمعه اعلام کرد که در اجلاس سران بیست و هفت کشور اتحادیه اروپا با کمک مالی ۵۰ میلیارد یورویی این اتحادیه به اوکراین مخالفت و آنرا وتو کرده است.
 
آخرین جزئیات جدید از حمله تروریستی راسک(سیستان و بلوچستان)
اطلاعات تکمیلی
طبق آخرین جزئیات، شهادت نفر ۱۲ از کادر فراجا در حمله در حمله تروریستی نیمه شب گذشته به مقر پلیس در راسک تایید شد.
 
انگلیس فرمانده سپاه قدس را تحریم کرد
طبق بیانیه
وزارت امور خارجه انگلیس روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور با هماهنگی ایالات متحده آمریکا، اولین مجموعه از تحریم‌ ها در چارچوب نظام جدید تحریمی علیه ایران را به اجرا گذاشت.
 
باز هم حکایت چای دبش
یادداشت| دکتر حمزه رضایی
عضو هیات رئیسه مجلس گفت: قصه چای دبش جگر بسیاری را سوزاند...
 
ریشه‌ چالش‌‌ها و بهانه‌جویی‌ها علیه اتاق بازرگانی
وزیر اسبق صنایع
مصطفی هاشمی طبا، وزیر اسبق صنایع در یادداشتی به ریشه بهانه‌جویی‌ها علیه انتخابات اتاق ایران پرداخته است وی در ابتدای این یادداشت نوشته است: «بی‌تردید وجود تشکل‌های صنفی و مردمی می‌تواند رابطی بین حاکمیت سیاسی کشور و مردم باشد و در تمام دنیا و بخصوص کشورهای پیشرفته از این امکان نهایت استفاده شده است، این تشکل‌ها در زمینه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، صنعتی، ورزشی و امور مشابه فعالیت می‌کند و در حقیقت همواره باری از دوش دولت‌های مربوطه برداشته‌اند.
 
انتظار داریم اسرائیل استراتژی نظامی‌‌اش را تغییر دهد
وزیر خارجه آلمان:
در حالی‌که تاکنون تلاش‌های جهانی برای آتش‌بس در غزه ناکام مانده است، برخی مقامات اروپایی لب به انتقاد از استراتژی اسراییل در این جنگ گشوده‌اند.
 
نمایندگان مجلس با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ مخالفت کردند
بعد از استماع نظرات موافقان و مخالفان
نمایندگان مجلس بعد از استماع نظرات موافقان و مخالفان کلیات لایحه بودجه با ۹۱ رای موافق، ۱۲۷ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۲۳۶ نماینده حاضر در مجلس با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ مخالفت کردند.
 
یارانه واقعی ۲ الی ۳ میلیون تومان است!
اظهارات جنجالی نماینده مجلس
باقری با اشاره به موضوع پرداخت یارانه به مردم، گفت: با ۳۰۰ هزار تومان نمی‌شود یارانه به مردم پرداخت کرد، اگر می‌خواهیم یارانه واقعی به مردم بدهیم باید بالغ بر ۲ الی ۳ میلیون تومان به مردم یارانه پرداخت کنیم.
 
مجازات تتلو اعدام است؟
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس توضیح داد:
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در مورد اعدام تتلو گفت: بستگی به وضعیت پرونده، مدارک و شاکیان دارد و ما به عدالت دستگاه قضایی باور داریم و آنچه که حق وی است برایش در نظر می گیرند.
 
مبهم‌ترین لایحه بودجه از مشروطه تا امروز
در نشست بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ عنوان شد؛
لایحه بودجه ۱۴۰۳ این روزها محور اصلی بحث‌ها و تحلیل‌هاست در همین راستا نشست بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳در مرکز پژوهش‌های اتاق ایران برگزار شد و کارشناسان و صاحبنظران از جوانب گوناگون به بررسی این لایحه پرداختند.
 
تبعه سوئدی بازداشت شده در ایران بی‌گناه است
جوزپ بورل:
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از آغاز روند محاکمه تبعه سوئدی متهم به جاسوسی در ایران، او را بی‌گناه دانست و خواستار آزادی فوری او شد.
 
وداع سفیر ازبکستان
یاداشت| حمید دهقان
بهادر عبدالله‌یوف Bakhodr Abdullaev سفیر ازبکستان با دوستان ایرانی وداع کرد و به کشور خود بازگشت.
 
غزه و رنج‌های هولناک انسانی
درخواست فوری آنتونیو گوترش؛
اقدام آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در اواخر هفته گذشته، بی‌تردید اقدامی کم‌سابقه در تاریخ این سازمان بود.
 
چای «دبش» در استکان کمر باریک
یادداشت| دکتر حمزه رضایی
ما عوام الناس خدای خود را شکر گذاریم که مسئولان کاربلد و وظیفه شناسی را نصیب ما نموده است، مسئولانی که هم کمبودهای اساسی زندگی ما را می دانند و هم درد و مرض ما را به خوبی تشخیص می دهند و هم اینکه راه درمان ان را پیدا نموده و برای ان نسخه می پیچند...
 
همکاری امنیت اطلاعات بین ایران و روسیه تصویب شد
توسط مجلس؛
در این موافقت‌نامه بر حمایت از منافع اطلاعاتی مشترک بین دو کشور تاکید شده است و می‌تواند منجر به اعتماد سازی بین‌المللی شود و ارتقای روابط اجتماعی و اقتصادی را به دنبال دارد.
 
فساد در واردات چای
یادداشت| دکتر مهدی کریمی تفرشی
میزان چای مورد نیاز کشور حدود ۱۰۰ هزار تن در سال و از این میزان حدود ۷۰ درصد آن وارداتی است.
 
یکه‌تازی پوتین در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری
هفدهم مارس (۲۷ اسفند)؛
ولادیمیر پوتین مدت‌هاست قوی‌ترین شخصیت سیاسی روسیه است و دورنمای سیاست روسیه را در بلندمدت، نمی‌توان بدون او متصور شد.
 
کنایه زاکانی
یادداشت| دکتر حمزه رضایی
زاکانی گفت: به زودی با ترافیک و الودگی هوا خداحافظی می کنیم...
 
برنامه ای برای احیای مذاکرات برجام وجود ندارد!
یک مقام ارشد مقام آمریکایی:
یک مقام ارشد آمریکایی در کمیته روابط خارجی سنا اعلام کرد: برنامه ای برای احیای مذاکرات برجام وجود ندارد.
 
معاون وزیر سابق جمهوری اسلامی از کانادا اخراج میشود؟
در پی درخواست اداره خدمات مرزی کاناد؛
در پی درخواست اداره خدمات مرزی کانادا، هیئت مهاجرت و آوارگان این کشور در ماه نوامبر گذشته برای آقای سامانی پرونده‌ای تشکیل داده که رسیدگی به آن در روز سوم ژانویه سال آینده، کمتر از یک ماه دیگر، آغاز خواهد شد.
 
یک فنجان چای دبش
یادداشت| دکتر حمزه رضایی
ما عوام کلاً نوشیدن چای را خیلی دوست داریم، بخصوص اگر این چای، چای دبش دم کشیده باشد و ان هم در استکان کمر باریک چینی نوش جان کنیم.
 
واکنش به بیانیه سران شورای همکاری خلیج فارس
برخی بندهای بیانیه پایانی
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه نسبت به برخی بندهای بیانیه پایانی چهل و چهارمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران ابراز تأسف کرد و آن‌ها را غیر قابل قبول و مردود دانست.
 
فیلم/ استقبال گرم از پوتین در امارات
سفر منطقه‌ای رئیس‌جمهور روسیه
رئیس‌جمهور روسیه در اولین مقصد از سفر منطقه‌ای خود وارد ابوظبی شد و مورد استقبال وزیر خارجه امارات قرار گرفت.
 
سیاست‌های ضدمهاجرتی بریتانیا
برای کاهش مهاجرت
دولت بریتانیا در قالب مجموعه اقدام‌های طراحی‌شده برای کاهش مهاجرت به این کشور از برنامه خود برای افزایش حداقل دستمزد لازم برای صدور ویزای کار پرده برداشت.
 
اقتصاد سیاسی در حصار سنت !
یادداشت| مسعود خوشابی
چندی پیش یکی از مقامات حکومتی‌ استان‌ گیلان گفت : "چاله‌های‌ زمان‌پهلوی نمی‌گذارند تلاش‌های‌جمهوری اسلامی در اقتصاد به نتیجه برسند ."
 
بیانیه‌ی سنتکام درباره ایران
در شبکه اجتماعی ایکس
سنتکام در ادامه این بیانیه که در صفحه کاربری آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شده، آورده است: این حملات تهدیدی مستقیم برای تجارت بین‌المللی و امنیت دریایی است و جان خدمه بین‌المللی را که نماینده چندین کشور در جهان هستند به خطر انداخته‌اند.
 
مکرون: از بین بردن کامل حماس یعنی جنگی ۱۰ ساله
در نشست آب و هوای سازمان ملل در دبی؛
در حالی‌که در روزهای اخیر، بار دیگر آتش جنگ خاورمیانه شعله‌ور شده است و تلاش‌ها برای تمدید آتش‌بس ناکام مانده است، نگرانی‌ها از طولانی شدن جنگ و قربانی شدن غیرنظامیان بار دیگر در اظهارات برخی مقامات غربی دیده می‌شود.
 
معامله تسلیحاتی روسیه و ایران
ادعای هفته نامه آمریکایی فوربس؛
فوربس می نویسد: ایران عنوان کرده است که به زودی بزرگ‌ترین خرید سخت‌افزار نظامی خود را از روسیه در بیش از ۳۰ سال گذشته دریافت خواهد کرد تکمیل فروش بموقع می‌تواند برای مسکو و تهران به یک برد برد تبدیل شود.
 
ایران, کشور اصلی حامی تروریسم است
ادعای وزارت امور خارجه آمریکا؛
ایران فعالیت‌های تروریستی و غیرقانونی گسترده‌ای در سراسر جهان داشته است.
 
آقای گروسی بر کارتان تمرکز کنید!
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی:
به‌نظر می‌رسد بار دیگر اظهارنظرهای رئیس آژانس انرژی اتمی، مسئله‌ساز شده و واکنش مقامات جمهوری اسلامی را برانگیخته است.
 
وکلای فرهیخته
یادداشت| دکتر حمزه رضایی
لایحه «عفاف و حجاب» که توسط مجلس شورای اسلامی ایران در ۷۱ ماده تهیه شده بود، با ۱۳۴ مورد ایراد قانونی و شرعی و ابهام و ۲۳ مورد ایراد نگارشی از سوی شورای نگهبان به مجلس بازگردانده شد...
 
طرح منع دسترسی ایران به ۶ میلیارد دلار آزاد شده به تصویب رسید
توسط مجلس نمایندگان آمریکا؛
طرح منع دسترسی ایران به دارایی های آزاد شده؛ تحت عنوان «قانون عدم تأمین بودجه برای تروریسم ایران» با ۳۰۷ رای موافق در برابر ۱۱۹ رأی مخالف به تصویب رسید.
 
توماج صالحی بار دیگر بازداشت شد
به اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی؛
توماج صالحی به اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی بازداشت شد.
 
باز هم کارشکنی نماینده
یادداشت| دکتر حمزه رضایی
جلال رشیدی، نماینده مجلس گفت: وقتی عده‌ای در دولت خودروی ۷۰۰ میلیونی را با قیمت ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون به ملت می‌فروشند، چه انتظاری داریم عده‌ای از مردم، همان خودرو را ۴ میلیارد معامله نکنند!
 
کسینجر درگذشت
در ۱۰۰سالگی؛
معمار کلیدی سیاست خارجی آمریکا در ۱۰۰سالگی درگذشت.
 
حرف های «صد من یک غاز» اصلاح‌طلبان
یادداشت| دکتر حمزه رضایی
باز هم‌ این روزنامه هم میهن به اصول گرایان گیر داده است و تحت عنوان «پارادایم شیفت از ژاپن به پاکستان» به گفته های بعضی ها از جمله حداد عادل اشاره کرده است که گفته بود : «ایران را به یک ژاپن مسلمان تبدیل خواهیم کرد.»
 
توافقی اولیه برای نجات جهان!
کشورهای عضو اتحادیه اروپا اعلام کردند
کشورهای عضو اتحادیه اروپا اعلام کردند که به توافق اولیه‌ای در مورد محدود کردن انتشار گازهای گلخانه‌ای از جمله در مرغداری‌‌‌ها، مزارع پرورش خوک و معادن سنگ دست یافته‌اند.
 
حواشی سفر ایلان ماسک به اسرائیل
اتفاقی عجیب
نماینده کنست اسرائیل با نزدیک شدن به ماسک خواستار توضیحات وی درباره دلایل بسته شدن اکانتش در «ایکس» شد.
 
سفری که به‌ناگهان لغو شد!
لحظات آخر؛
سفر ابراهیم رئیسی به ترکیه که قرار بود روز گذشته انجام شود در آخرین لحظات لغو شد.
 
کنفرانس تهران؛ رویدادی که سرنوشت جنگ جهانی دوم را رقم زد!
هفتم آذرماه در تاریخ معاصر ایران و جهان
هفتم آذرماه در تاریخ معاصر ایران و جهان، روزی سرنوشت‌ساز است در این روز در سال ۱۳۲۲گرفته شد، سرنوشت جنگ جهانی دوم را تعیین کرد البته اثر این رویداد را در تاریخ و سیاست ایران هم نمی‌توان نادیده انگاشت.
 
ایلان ماسک امروز وارد اسرائیل شد
امروز دوشنبه؛
بنیامین نتانیاهو به همراه ایلان ماسک که امروز وارد اسرائیل شده، به بازدید از کیبوتص کفار عزه پرداختند.
 
اتاق بازرگانی؛ یخی شناور یا سنگر مقاومت
یادداشت| مسعود خوشابی
" کوه ِ یخ ِاَبَررَوَندها‌ی‌ اقتصاد جهان " تیتر اول روزنامه اقتصادی آسیا ( ۱۴۰۲/۰۹/۰۲) است برگرفته از عنوان سخنرانی یکی ازمدیران ارشد اتاق بازرگانی‌؛ که حاوی نکات قابل توجهی است.
 
ورود ناو هواپیمابر آیزنهاور آمریکا به آب‌های خلیج فارس
سنتکام خبر داد؛
در بیانیه سنتکام گفته شده است که آیزنهاور در آب‌های خلیج فارس گشت زنی خواهد کرد تا آزادی کشتیرانی در آبراه‌های اصلی تضمین شود.
 
خبرنگار هفته نامه تجارت فردا آزاد شد(+جزییات)
از زندان اوین
منیژه موذن خبرنگار هفته نامه تجارت فرداست که از ۱۷ آبان بازداشت و در زندان اوین بود صبح یکشنبه ۵ آذر از زندان اوین آزاد شده است.
 
مصوبه پرحاشیه سن بازنشستگی
در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه
مصوبه مجلس در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه درباره افزایش سن بازنشستگی، شاید مهمترین خبری بود که در هفته گذشته، محور بحث‌ها و تحلیل‌ها و حواشی گوناگون شد، حاشیه‌ها و اظهارنظرهایی که همچنان ادامه دارد.
 
مجازات در راه ایرانی‌هایی که به اتباع خارجی غیرمجاز خانه یا شغل می‌دهند
طرح رتبه بندی اتباع خارجی
باید کاملا مشخص شود شخص ایرانی که به اتباع خارجی خانه اجاره داده است، چه کسی هست؟ و اگر خانه خود را به اتباع غیرمجاز اجاره داد باید مجازات شود. همچنین باید کارفرمای ایرانی که به اتباع خارجی غیرمجاز کار می‌دهد، مجازات شود.
 
جزئیات یارانه نان و دارو در بودجه ۱۴۰۳
اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها؛
منابع هدفمندسازی یارانه‌ها در حالی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با رشدی ۱۵ درصدی همراه است که براساس این لایحه، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف است با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به حذف یارانه خانوارهای غیر مشمول حمایت دولت اقدام کند.
 
حکم قصاص قاتل حمیدرضا الداغی اجرا شد
امروز جمعه ۳ آذرماه؛
حکم قصاص قاتل حمیدرضا الداغی صبح امروز جمعه ۳ آذرماه اجرا شد.
 
اجرای آتش بس موقت غزه (+جزییات)
پس از تاخیر یک روزه
آتش بس موقت چهار روزه درگیری‌ها در غزه، از صبح امروز (جمعه) وارد فاز اجرایی شد.
 
اقدام علیه رهبران حماس در خارج از نوار غزه
دستور نتانیاهو به موساد؛
اکثر اعضای کادر رهبری حماس در قطر و بیروت، پایتخت لبنان، اقامت‌ دارند موساد متهم شده است که در سال‌های اخیر شماری از شبه‌نظامیان فلسطینی در تبعید و دانشمندان هسته‌ای ایران را ترور کرده است.
 
سفیران هدایت
یادداشت| دکتر حمزه رضایی
انتشار عکس هایی از نیروهای امر به معروف و نهی از منکر در فضای عمومی خبرساز شده است.
 
تاخیر در آزادی اسیران در توافق اسرائیل و حماس
سی‌ان‌ان گزارش داد؛
قرار بود اجرای توافق آتش بس و آزادی گروگان‌ها از صبح پنجشنبه آغاز می‌شود، اما بعدا اسرائیل اعلام کرد که اسیران ‌ تا روز جمعه آزاد نمی‌شوند.
 
سقف حقوق  در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟
طبق لایحه بودجه؛
افزایش ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق بگیر به میزان ۱۸ درصد، حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه اجرایی به میزان ۲۰ درصد و مستمری والدین شهدا معادل حداقل دریافتی بازنشستگان کشور افزایش خواهد یافت.
 
آمریکا جزئیات آتش بس غزه را اعلام کرد
در مرحله اول توافق
به گفته مقام ارشد آمریکایی از جمله کسانی که در مرحله اول توافق آتش بس غزه قرار است آزاد شوند، دو زن و یک کودک آمریکایی هستند.
 
رونمایی از کلیات لایحه بودجه 1403
با هدف کنترل تورم؛
کسری بودجه و عدم تحقق ارقامی که در لوایح بودجه در ادوار مختلف در نظر گرفته می‌شود، از جمله مهمترین چالش‌هایی است که دولت‌ها با آن مواجه بوده و هستند.
 
آخرین جزئیات تیراندازی در مقابل مجلس؛ فرد مسلح دستگیر شد
رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس خبر داد؛
فردی که با استفاده از یک قبضه سلاح شکاری اقدام به تیراندازی در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی کرد توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد.
 
زودتر از انتظار به مرکز شهر غزه رسیدیم
ادعای سخنگوی ارتش اسرائیل:
دانیل هاگاری روز دوشنبه گفت ارتش اسرائیل زودتر از انتظار به مرکز شهر غزه دست یافت.
 
خالی شدن صندلی‌ها حین سخنرانی حداد عادل!
در حاشیه آیین بزرگ‌داشت زنده یاد دکتر محمد علی اسلامی ندوشن؛
وقتی هم‌فکران حداد عادل غیر از خودشان را خودی نمی‌دانند حاضران هم لابد لختی به بیرون رفتند تا مجلس خودمانی‌تر باشد مثل مجلس خودمانی‌تر شورا که در تدارک آن‌اند.
 
تصمیم مهم مجلس درباره افزایش حقوق بازنشستگان
قالیباف خبر داد؛
قالیباف گفت: این موضوع بین دولت و مجلس شورای اسلامی قطعی شده است که حقوق بازنشستگان ۹۰ درصد حقوق شاغلان باشد.
 
استعفای  نادران رأی نیاورد
در جلسه غیرعلنی مجلس
پس از سخنان نادران و موافقان و مخالفان استعفا، نمایندگان به این استعفا رأی منفی دادند و نادران در سمت خود باقی ماند.
 
سایه راست‌گرایی افراطی بر فراز آمریکای لاتین
دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین؛
به نظر می‌رسد موج راست افراطی در حال تسلط بر جهان است روی کار آمدن چهرهای جنجالی نظیر دونالد ترامپ و آرای بالای احزاب راستگرای اروپا، نشان‌دهنده دورهای در عرصه سیاست جهانی است که جهان به سمت و سوی نئولیبرالیسم کشیده شده است.
 
همسر رئیس جمهور اسبق آمریکا درگذشت
در سن ۹۶ سالگی؛
زوج کارتر طولانی ترین زندگی مشترک را در بین روسای جمهور تاریخ آمریکا داشتند. این زوج ۷۸سال با هم زندگی کردند.
 
تونل انسانی حجاب خشم و نفرت مردم را افزایش می‌دهد
عباس عبدی:
ایجاد تونل انسانی در راهروهای مترو برای عبور زنان، بدون تردید آثار و نتایجی دارد که شاید مورد توجه سیاستگذاران این رفتار هم نباشد.
 
سعیده شفیعی روزنامه‌نگار، برای تحمل حبس به زندان رفت
امروز ۲۸ آبان ۱۴۰۲؛
سعیده شفیعی روزنامه‌نگار، امروز یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ برای تحمل ۳ سال و نیم حبس به زندان اوین رفت.
 
کنایه رشیدی کوچی به دولت رئیسی درمورد فیلترینگ
طبق قانون اساسی
برقراری حکومت نظامی ممنوع است در حالت جنگ و اضطراری نظیر آن، دولت حق دارد با تصویب مجلس شورای اسلامی موقتا محدودیت‌های ضروری را برقرار سازد ولی مدت آن به هر حال نمی‌تواند بیش از ۳۰ روز باشد.
 
اولین عکس توماج صالحی بعد از آزادی
با قرار وثیقه؛
دیوانعالی کشور توماج صالحی را همچون دیگر افرادی که مشمول بخشنامه عفو اعلامی قرار گرفتند دانست و اعلام کرد که او نیز می‌تواند از عفو اعلامی استفاده کند.
 
موضع سعودی‌ها درباره جنگ غزه
در دیدار با جوزپ بورل؛
وزیر خارجه عربستان در دیدار با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر لزوم توقف جنگ غزه تأکید کرد.
 
جزئیات نامه مهم روحانی به اعضای مجلس خبرگان رهبری
پاسخ به دو اتهام؛
روحانی، با ارسال نامه‌ای برای کلیه اعضای مجلس خبرگان رهبری به اتهامات نماینده مازندران پاسخ داد.
 
جهانگیری به ۱۲ ماه حبس تعزیری محکوم شد!
در پی شکایت قالیباف؛
دادگاه معاون اول دولت های یازدهم و دوازدهم را به اتهام افتراء و نشر اکاذیب به ۱۲ ماه حبس تعزیری محکوم کرد.
 
بعید است آژانس اتمی قطعنامه‌ای علیه ایران صادر کند
رویترز:
این خبرگزاری می‌نویسد در شرایطی که انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال آینده قدرت مانور واشنگتن را محدود کرده، چهار دیپلمات فعلی و سه دیپلمات سابق غربی فضای نومیدانه‌ای از چشم‌انداز‌های تلاش‌های غرب جهت مهار برنامه هسته‌ای ایران ترسیم می‌کنند.
 
تلاش‌های ناکام جهان برای توقف جنگ
افزایش تنش اسرائیل و حماس؛
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه از اسرائیل خواست که در واکنش به حمله ماه گذشته حماس دچار خشم نشود و چشم به روی همه چیز نبندد.
 
تحقیقات پلیس آلمان علیه مرکز اسلامی هامبورگ
با حضور بیش از ۵۰۰ مامور پلیس؛
تمرکز پلیس در کنار مرکز اسلامی هامبورگ، بر پنج انجمن دیگر نیز بوده که بخش‌هایی از مرکز اسلامی به شمار می‌روند این عملیات در ایالت‌های هامبورگ، نیدرزاکسن، هسن، بادن وورتمبرگ، بایرن، برلین و نوردراین وست‌فالن انجام شده است.
 
با خوردن پول نفت به جایی نمی‌رسیم/قیمت نفت را افزایش دهید
توئیت جنجالی میرسلیم؛
میرسلیم در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: وقتی سوخت کم ارزش باشد، صرفه جویی در مصرف آن بی معنی و بهبود کیفیت دستگاه‌های انرژی‌بر فاقد توجیه می‌شود و خسارت به اقتصاد کلان کشور وارد می‌آید.
 
« قبلی ۱ صفحه ۲ از ۱۷ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ ۹ ۱۰ بعدی »